MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Mjuman schreef:
En ROE liep destijds knap te zwimpeledoppen over het feit dat Jan als blijvend hoofdtrainer werd aangesteld. Dus mag hij eigenlijk wel een beetje boete doen hier, als ie ballen heeft tenminste - anders had ie beter van het topic gegaan

Bij deze: het voetbal in Utrecht was vorig jaar niet om aan te zien. Er was heel veel twijfel rond Jan Wouters. Ik heb wel altijd gezegd dat men Jan niet op het gehele seizoen kon afrekenen omdat de selectie vorig seizoen pas half September rond was en Erwin Koeman de ploeg ergens in oktober hopeloos in de steek liet in, naar men zegt, een matige conditie.

Wellicht heeft Jan Wouters de rest van dat seizoen zijn masterplan voorbereid. Inmiddels kunnen we zeggen dat hij een aantal spelers echt beter heeft gemaakt en FC Utrecht bij vlagen (niet altijd zoals jl. vrijdagavond) bijzonder leuk voetbal speelt en een echt groeiend team heeft en bovendien een zeer jong team. Los van dat alles is Wouters ook iets charismatischer geworden, heeft enorm veel humor en is echt een hele aardige vent.

Overigens hebben wij het Algemeen Dagblad, een erg fijne krant.

(afbeelding)

@ROE: ik vind dat de FC het tot dusverre boven verwachting goed doet - en ik trek me wat dat betreft niks aan van Johan c.s. die blijven zeuren over een heel matig FC U, alsof de Groningse FC beter zou zijn.

Aan Jan las trainer/vakman heb ik nooit getwijfeld (Ajax, PSV) alleen communicatief vond ik 'em nooit sterk en hij leek echt onder de situatie bij de FC gebukt te gaan.

AD noemden we vroeger hier "het Utrechts Nietsblad" - in die tijd werd het nog in town gedrukt, achter de Drift.

Zo, de Grand Prix van India zit er op. Wat een saaie race zeg. Alleen de laatste 10 ronden waren nog spannend, omdat Webber, Alonso en Hamilton het elkaar nog lastig maakten. Gelukkig blijft het kampioenschap (en de strijd om de derde plaats) nog wel spannend.

Het meest vermakelijke aan de hele race vond k het feit dat Kimi Raikkonen 59 ronden lang op 1 seconde achter Felipe Massa heeft gereden. Die ene ronde dat hij wel voor hem zat (net na een pitstop) duurde het welgeteld 1 bocht voor hij ingehaald werd.

Ik gun Raikkonen die derde plaats in het kampioenschap niet echt. Hij rijd veel te degelijk (en saai) en heeft het heel seizoen amper tegenslag gehad. Dan gun ik het iemand als Hamilton met zijn aanvallende (en soms idiote) rijstijl veel meer.

Nou, de arbitrage was weer eens onder de indruk van een kolkende Kuip.

Eerst een tweede gele kaart geven voor zowat de lichtste overtreding van de hele wedstrijd en vervolgens niks doen als Eriksen onderuit gehaald worden op weg naar een 2-3 in de allerlaatste seconden.

Ha, het lag dus niet aan het gras?

Dus de arbitrage was nog erger als de vorige week

90 minuten zitten kijken, even een paar euro neergeteld. Op zich een mooie wedstrijd, maar Feyenoord moet echt beter met de kansen omgaan. Qua spel hadden ze Ajax in de tang, dat was op zich een goed teken. Geen klinkende munt jammer genoeg.

panjoe (moderator)
PSV

Sinds Utrecht zijn er een paar teams geweest die afbraakvoetbal zijn gaan spelen tegen PSV, en dat werkt. Apart dat Advocaat daar niet op anticipeert. De enige reden dat PSV niet meer punten verliest is dat de tegenstander aan het eind van de wedstrijd kapot is, en het kwaliteitsverschil dan pas merkbaar wordt. Edit: Ah, daar is de 1-1 al .

chevy93 schreef:
Nou, de arbitrage was weer eens onder de indruk van een kolkende Kuip.

Eerst een tweede gele kaart geven voor zowat de lichtste overtreding van de hele wedstrijd en vervolgens niks doen als Eriksen onderuit gehaald worden op weg naar een 2-3 in de allerlaatste seconden.

Wellicht je verkeerde roze bril opgezet Chevy...

Volgens mij kreeg Feyenoord veel meer gele kaarten dan Ajax of heb ik het mis? Ook heeft een gele kaart niks te maken met zwaar of licht. Het gaat het er om wat het doel is van de overtreding. Dus het was zeker geen zware overtreding maar hij hield wel degelijk vast terwijl Pelle toch echt gewoon door wilde lopen.

En Eriksen op weg naar de 2-3, gelukkig lach je er zelf nog om want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als er iemand had kunnen winnen was het toch Feyenoord wel met een stuk 5 a 6 100% kansen.

Ik heb ten minste een bril op waardoor ik het gezien heb, want Ajax zou er met Eriksen (en ik meen dat het De Jong en Sulejmani waren die naast hem zeeën van ruimte hadden) heel snel uit kunnen komen.

Als we daar (= overtreding Moisander) al gele kaarten voor geven, eindigt elke wedstrijd, doordat er altijd één team is dat geen spelers meer overhoudt. Nota bene een tweede gele kaart. Slap gelul dat je het moet beoordelen op de overteding zelf. Geen een scheidsrechter doet dat, iedereen houdt wel even in het achterhoofd dat het z'n tweede is. Sowieso, gezien de belangen, zou ik wel even achter m'n oren krabben (Feyenoord - Ajax, 70e minuut).

In de andere Europese competities lachen ze hierom en zou Pelle eerder geel gekregen hebben vanwege een schwalbe.
De anti-Ajaxaanhang zal het wel weer wegwuiven, maar dit is gewoon weer een belachelijke beslissing.

P.S. Ik heb het nergens over of de gele kaarten van Feyenoord wel terecht waren, dus nogal een onzinnig argument. Die gele kaart van Classie sloeg ook nergens op. Ongelukkig duwtje op een stomme plek.

Ook heeft een gele kaart niks te maken met zwaar of licht. Het gaat het er om wat het doel is van de overtreding.
Onzin, "sorry dat ik een beenbrekende tackle deed, maar ik ging voor de bal". Intentie was goed, dus geen gele kaart?

Het lijk me buiten discussie dat de tweede gele kaart van Moisander onzin was. Een lichte overtreding wellicht, meer niet. Daarentegen lijkt me 2-2 wel een terechte uitslag. Helaas hebben beide ploegen daar vrij weinig aan. En het doelpunt van Pelle

Rode kaart was overdreven, beide gele kaarten eigenlijk ook al, helaas wordt er tegenwoordig voor alles gefloten (had ik hier laatst volgens mij ook al een heel verhaal over). Echter, de 2-2 was wel verdiend. Ajax heeft twee keer de eerste 20 minuten beter gespeeld, daarna kwam Feyenoord er beter doorheen. Ik vond het als neutrale toeschouwer een vermakelijke wedstrijd en een lekkere uitslag (voor PSV).

Dan nu over PSV: Huilen met de pet op.
Ongelofelijk hoe slap er weer werd gespeeld. Waarom denkt Wijnaldum ook alweer een basisplek te kunnen claimen? Lens denk dat hij superman is nadat hij de verdediging van Andorra weg heeft gespeeld. Willems denkt dat het slim is om de tegenstander in de eigen 16 panna's te gaan uitdelen. Hutchinson moet de bal gemiddeld 5x onder zijn voet stilleggen voordat hij hem naar een medespeler passt. Over mertens zou ik ook wel iets willen schrijven. Helaas heb ik hem amper aan de bal gezien. Locadia en Ritzmaier kan je niet heel veel kwalijk nemen, echter waren ze beiden ook niet echt sterk.

Al met al een zwakke wedstrijd dus...

Ik vind het vreemd dat Frank de Boer zei dat die kaart het verschil bracht. Eerder in positieve zin voor Ajax vond ik uit de wedstrijd blijken.

Pelle!

Toch knap van Ajax: 1 kans en 2 x scoren.

Bas Nijhuis slaagt er keer op keer in wedstrijden volledig uit de hand te laten lopen door domme beslissingen. Ook vandaag bij Feyenoord-Ajax was hij weer dom bezig. Overigens ongelooflijk wat er bij de Ajax corners allemaal naar Ajax spelers werd gegooid. Immers had recht op rood in plaats van geel. Wel een terechte uitslag lijkt mij.

panjoe schreef:
Sinds Utrecht zijn er een paar teams geweest die afbraakvoetbal zijn gaan spelen tegen PSV, en dat werkt

Ik zou FC Utrecht-PSV toch nog even terug kijken. Dat was geen afbraak voetbal maar druk zetten tegen een zwak reagerend PSV.

Chelsea

Mijn gelijk wordt bewezen, AZ is minstens zo goed als Vitesse, Ajax en Feyenoord. Ik heb ze alleen een slechte helft tegen PSV zien spelen en een slecht kwartier tegen NAC. De thuiswedstrijden tegen Anzhi en NEC heb ik niet gezien, maar die zullen vast ook matig zijn geweest. De rest van de wedstrijden heb ik een AZ gezien dat sowieso voor de derde plaats moet kunnen strijden.

Hihi, ik heb je opmerking gewoon gezien hoor, ROE Maar die 2-1 was inderdaad cruciaal om nog een beetje uitzicht te houden op plek 3.

Teunnis schreef:
Hihi, ik heb je opmerking gewoon gezien hoor, ROE Maar die 2-1 was inderdaad cruciaal om nog een beetje uitzicht te houden op plek 3.

Het is te overbruggen maar het wordt een aardige inhaalrace.

Hendrik68
Ik hoop toch dat je niet meent wat je zegt Teunnis. AZ dat voor de derde plek gaat strijden? Dan worden de woorden van Jasper destijds toch nog waar. Die vond verdedigers niet belangrijk. Nou AZ speelt gewoon zonder verdedigers. Hoewel Marcellis Reijnen en Viergever wel op die plek spelen heeft het met verdedigen helemaal niets van doen. Ik kan sowieso nog 2 wedstrijden herinneren waarin AZ in niets op een subtopper leek. AZ-RKC 3-3 en AZ - Heerenveen. Die laatste wedstrijd heb ik op mijn vakantie live in de kroeg kunnen kijken. Ze hebben me wakker moeten houden. Zelden zo'n zaadpartij gezien. Kregen ze het ook nog voor elkaar een rode kaart te scoren. Zeg maar de enige overtreding van de wedtrijd, het enige duel van de wedstrijd. AZ heeft in principe wel een selectie die qua middenveld en spitsen beter is dan mijn noordelijke clubjes, maar verdedigend is AZ veel te zwak. Onvoorstelbaar dat Viergever en Marcellis ooit opgeroepen zijn voor Oranje.

chevy93 schreef:
In de andere Europese competities lachen ze hierom en zou Pelle eerder geel gekregen hebben vanwege een schwalbe.
De anti-Ajaxaanhang zal het wel weer wegwuiven, maar dit is gewoon weer een belachelijke beslissing.

Het wekelijkse geweeklaag van Ajaxieden over de arbitrage begint echt deerniswekkend te worden. De hele arbitraire wereld spant bij elke wedstrijd samen om Ajax zoveel mogelijk te kunnen hinderen. Landelijke competitie, Europees, elke scheidsrechter reageert als een lap op een rode stier zodra Ajax het veld betreedt.

Puntverlies ligt nooit aan Ajax zelf. Bij zes keer een gelijkspel op rij: altijd een scheidsrechter die op instructies vanuit Zeist (ongetwijfeld) zorgt voor de juiste beslissingen voor de tegenstander.

Als er gerechtigheid had bestaan en bij Feyenoord spitsen/spelers met ook maar enig gevoel voor afronding, had 7 - 1 geen rare uitslag geweest.

Hendrik68
Snap sowieso de verontwaardiging over die rode kaart niet. De eerste overtreding had op zich al bestraft kunnen worden met rood. Die gekke commentatot vond dat hij voor de bal ging, ja maar wel op een gevaarlijke manier. De 2e kaart was ook terecht, hij hield licht vast. Met een kaart op zak moet je je inhouden en de scheidsrechter niet in de verleiding brengen. Maar zijn Ajacieden daarom zeikerds? Hoe reageerden Feyenoorders op kaarten voor Kongolo tegen Groningen? Er moet in zijn algemeenheid niet zo op scheidsrechters worden afgegeven. 1 fout bepaald nooit de uitslag van een wedstrijd. En hier werd niet eens een fout gemaakt.

Je moet er van uit kunnen gaan dat een scheidsrechter, zeker een betaalde, blanco een wedstrijd in gaat én dat hij tijdens een wedstrijd foutjes kan maken. Net als een speler overigens.

En de ene keer kan een foutje tegen zijn, een andere keer voor je team. It's all in the game. Maar bij Ajax maken ze er een sport van om slechte wedstrijden altijd aan de scheidsrechter op te hangen. Dat is vanuit het idee dat Ajax geen fouten maakt, de beste spelers met het beste spel heeft en daarom in principe altijd moet winnen. En als dan de tegenstander niet goed kan zijn of zelfs beter, kan het niet anders dan aan de scheids liggen.

chevy93 schreef:
Ik heb ten minste een bril op waardoor ik het gezien heb,

Slap gelul

onzinnig argument.

Onzin

Ach het is weer zo ver, sterker nog het komt steeds vaker voor. De almachtige Chevy voelt zich weer eens te goed om een normale discussie aan te gaan. Mister wikepedia weet het allemaal weer beter.

Of te wel ik zwaai maar vrolijk terug

Over scheidsrechters gesproken:

Chelsea 2-3 Clattenburg

(afbeelding)

Running On Empty schreef:
Overigens ongelooflijk wat er bij de Ajax corners allemaal naar Ajax spelers werd gegooid. Immers had recht op rood in plaats van geel. Wel een terechte uitslag lijkt mij.

Niet iedereen gaat zo vriendelijk met elkaar om als de Utregtenaren en het Ajaxvolk

Nee niet terecht, gezien de enorme grote kansen welke Feyenoord kreeg had die toch echt gewoon moeten winnen. Wel of geen bril daar kan je toch niet omheen.

Qua veldspel hielden de ploegen elkaar goed in evenwicht (Ajax steeds de eerste gedeelte van de 1 en 2de helft en 'Feyenoord de tweede gedeeltes). Maar gezien de kansen had Feyenoord eigenlijk wel moeten winnen.

Hendrik68 schreef:
Snap sowieso de verontwaardiging over die rode kaart niet. De eerste overtreding had op zich al bestraft kunnen worden met rood. Die gekke commentatot vond dat hij voor de bal ging, ja maar wel op een gevaarlijke manier. .

sorry hoor, maar ook die eerste was echt geen kaart waard, echt zuiver de bal gespeeld en niet op een gevaarlijke manier, hij hield z;'n voet/been gewoon omlaag.
Heb alleen de samenvatting gezien en daar zag ik maar 1 diepdonkerrode kaart in en die was voor Immers, wat een idiote actie en zo heeft ie ze wel vaker (dat je eigenlijk uberhaupt zo'n idioot die elk moment kan ontsporen in je team wilt hebben)
Desalniettemin, afgaande op het aantal kansen uit de samenvatting was een gelijkspel zeker verdiend voor Feyenoord en had er zelfs meer voor hen in gezeten en moeten zitten.
Maar dat neemt niet weg dat Nijhuis de wedstrijd wel aardig beinvloed heeft met zijn verkeerde beslissingen qua kaarten en op z'n minst niet in het voordeel van Ajax.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:41 uur

geplaatst: vandaag om 14:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.