MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
En Robin van Persie

Volgens mij heeft Feyenoord 5 gele kaarten gekregen...

musician schreef:
Je moet er van uit kunnen gaan dat een scheidsrechter, zeker een betaalde, blanco een wedstrijd in gaat én dat hij tijdens een wedstrijd foutjes kan maken. Net als een speler overigens.

En de ene keer kan een foutje tegen zijn, een andere keer voor je team. It's all in the game. .

Helemaal mee eens.

musician schreef:

Maar bij Ajax maken ze er een sport van om slechte wedstrijden altijd aan de scheidsrechter op te hangen. Dat is vanuit het idee dat Ajax geen fouten maakt, de beste spelers met het beste spel heeft en daarom in principe altijd moet winnen. En als dan de tegenstander niet goed kan zijn of zelfs beter, kan het niet anders dan aan de scheids liggen.

Sorry hoor maar dat vind ik ook een behoorlijk potje onzin. Ik heb dat vandaag ook wederom niet gehoord. Je mag er toch wel op wijzen dat de scheidsrechter een foute beslissing heeft gemaakt...en nog 1 die de wedstrijd beinvloed ook. Dat is nog iets anders dan zeggen dat het alleen daaraan ligt dat je niet gewonnen hebt of dat het onverdiend zou zijn dat het nog gelijk werd. Volgens mij gaf ook Frank de Boer nog aan dat de rode kaart ook niet de reden was dat de wedstrijd uit handen gegeven werd.

Oh ja, en wederom een leuk nieuw talent gezien bij Feyenoord.....wat er daar de laatste jaren allemaal is doorgekomen, daar kan de jeugdopleiding van Ajax van tegenwoordig nog een puntje aan zuigen.

Een zeer boeiende spits, voldoende suggesties wie hij de rest van het seizoen kan vervangen...

El Ninjo schreef:
Volgens mij gaf ook Frank de Boer nog aan dat de rode kaart ook niet de reden was dat de wedstrijd uit handen gegeven werd.

Hij had er "dicht op gezeten" en twee keer was het geen gele kaart. Volgens De Boer. Maar hij weet uiteindelijk toch ook dat je daar niet elke wedstrijd mee aan kunt komen en moet dan brommend erkennen dat er meer aan de hand is.
Maar de Ajax-fans (zie Chevy) beginnen wekelijks over de scheids. Een collega sms ik al bijvoorbaat: je mag morgen alles over de wedstrijd zeggen behalve iets over de scheidsrechter. Dat is nog een hele opgave, want dan moet het over Ajax gaan en/of de tegenstander en dan wordt de club uit Amsterdam opeens een stuk minder boeiend, als je alle wapenfeiten en goede bedoelingen bij elkaar optelt.

Ik kan niet spreken voor andere Ajax fans, daar zitten er ongetwijfeld heel veel bij - zoals ook bij de Feyenoord en PSV fans - die een wedstrijd niet meer objectief kunnen beoordelen en altijd wel een oorzaak / zondebok vinden omdat hun club verliest.

Maar zodra er een scheidsrechtelijke dwaling plaatsvind die de wedstrijd beinvloed (beinvloed, dus niet beslist) mag je dat als Ajax fan tegenwoordig ook niet meer zeggen want dan krijg je van alle Anti Ajaxieden gelijk het verwijt dat de scheidsrechter het weer gedaan heeft en dat ze niet de hand in eigen boezem steken.
Hetzelfde als je zegt dat de grasmat slecht was, die opmerking alleen al mag je niet meer maken tegenwoordig want dat is het gelijk "zie je wel, het lag niet aan de spelers maar aan het gras dat ze niet wonnen"
En dat vind ik dus ook een beetje onzin dat je dat soort zaken niet meer zou mogen noemen.

Je moet dan ook wel zo sportief zijn dat als het andersom gebeurt (penalty tegenstander onthouden of zo) je het ook toegeeft.

Hendrik68
In de andere Europese competities lachen ze hierom en zou Pelle eerder geel gekregen hebben vanwege een schwalbe.

Bovenstaande quote, daar erger ik mij gruwelijk aan. Andere Europese competities zijn kwalitatief beter, omdat er meer geld is. Maar dat is helaas niet op het arbitrale korps in die landen overgeslagen. In Engeland is inconsequentie de eerste natuur. Nergens wordt zo slecht gefloten als aan de overkant van de plas. We kennen allemaal Howard Webb, nou de rest is nog veel erger. De andere landen zijn niet veel beter. Over het algemeen wordt in Italie nog het beste gefloten, al ben ik het de laatste 2, 3 jaar een beetje kwijt. In Duitsland krijg je bij het woord "maar" al geel. In Nederland kun je nog enigszins discussieren. Het houdt misschien niet over in Nederland, maar Kuipers, Makkelie en ook Nijhuis om maar een paar te noemen zijn prima scheidsrechters en niks minder dan welke buitenlandse collega ook.

Volgens mij is die anti-scheidsrechterpraat niet bepaald clubgebonden. Als ik voor mijn eigen club spreek dan kunnen de supporters van Groningen er ook wat van. Vrijdag had Groningen een penalty moeten hebben, dat was zonneklaar. Maar ik denk maar zo: als je de hele wedstrijd geen kans benut dan mag je nooit naar anderen wijzen dat je verloren hebt.

El Ninjo schreef:
Hetzelfde als je zegt dat de grasmat slecht was, die opmerking alleen al mag je niet meer maken tegenwoordig want dat is het gelijk "zie je wel, het lag niet aan de spelers maar aan het gras dat ze niet wonnen"
En dat vind ik dus ook een beetje onzin dat je dat soort zaken niet meer zou mogen noemen.

Je moet dan ook wel zo sportief zijn dat als het andersom gebeurt (penalty tegenstander onthouden of zo) je het ook toegeeft.

Helemaal mee eens. Soms kan het uiteraard discutabel zijn maar laat de scheidsrechter inderdaad maar judge and jury zijn, als onderdeel van het spel.

Hendrik68 schreef:
Hoe reageerden Feyenoorders op kaarten voor Kongolo tegen Groningen? Er moet in zijn algemeenheid niet zo op scheidsrechters worden afgegeven.

Maar dat ging over het geduik van Zeefuik, niet over de scheidsrechter. Ik erger me ook tijdens andere wedstrijden over zijn vallende ziekte.

Over de tweede gele kaart voor Moisander: Nijhuis gaf niet lang daarvoor een gele kaart aan BMI voor een soortgelijke overtreding. Nijhuis wilde consequent blijven.

Beide kaarten (BMI en Moisander) hadden niet gegeven moeten worden.

Nicolage Rico schreef:
Over de tweede gele kaart voor Moisander: Nijhuis gaf niet lang daarvoor een gele kaart aan BMI voor een soortgelijke overtreding. Nijhuis wilde consequent blijven.

Beide kaarten (BMI en Moisander) hadden niet gegeven moeten worden.

Wat ik heb gezien had die eerste ook meteen rood kunnen zijn!

Tja, dubieus. Geen geel, geel of rood. De meningen zijn verdeeld.

En gelukkig is er dan de scheids.

Heb je trouwens nog genoten? Je ziet dat Guidetti gewoon nog komt buurten, als hij even tijd vrij heeft...

musician schreef:
Puntverlies ligt nooit aan Ajax zelf.
Dat gelijkspel een terechte uitslag over de gehele wedstrijd terecht is, ontken ik niet, maar dat neemt niet weg dat Feyenoord uiteindelijk wint door een arbitrale dwaling. Niet doordat Feyenoord nou zo goed aan het spelen was. Tot de rode kaart van Moisander was het Ajax dat de wedstrijd onder controle had (en nee, dan heb ik het niet over die kansen van Feyenoord, met name in de eerste helft).

vigil schreef:
Volgens mij heeft Feyenoord 5 gele kaarten gekregen...
Je blijft het maar aanhalen. Liever 5 gele kaarten, dan 3 gele, maar dan 2 voor dezelfde speler...

Ennuhh... overtreding Mertens, geen penalty. Overtreding Utrecht - Groningen, geen penalty. Licht vergrijp (waarschijnlijk had Moisander hem vast tussen duim en wijsvinger): tweede gele kaart. Alle arbitrale dwalingen worden weggewoven onder het mom "Ajacieden klagen altijd over de scheidsrechter". Het was deze week Lucky Ajax, en de beslissingen waren allemaal in het voordeel van Ajax. Jullie hebben me omgepraat.

vigil schreef:
Of te wel ik zwaai maar vrolijk terug
Gut, gut, gut, wat een lange tenen. Lees je stukje nog eens en je zal inzien dat ik gelijk heb. Of anders mag je met steekhoudende argumenten komen. Geen argumenten waarvan je zelf ook wel had kunnen voorspellen dat ze krom zijn.

Overigens geeft zelfs onze grootste Feyenoord-fan Rico toe dat die tweede gele kaart niet gegeven had moeten worden (en consequentie is echt geen goed argument om die te rechtvaardigen).

Hendrik68 schreef:
Andere Europese competities zijn kwalitatief beter, omdat er meer geld is.
Het feit dat bijna alle Nederlandse clubs het fysiek afleggen tegen buitenlandse clubs heeft ook te maken met de mildheid van de Nederlandse competitie. Er wordt hier veel te makkelijk geel gegeven.
Volgens mij is die anti-scheidsrechterpraat niet bepaald clubgebonden.
Dat geloof ik ook. Alleen wanneer een Ajacied dat zegt, wordt het gelijk met een minachtende bril aangehoord. Maar dat het niet clubgebonden is, wil nog niet zeggen dat het zomaar geaccepteerd moet worden. Ik geloof absoluut niet in het "de ene keer zit het mee, de andere keer tegen"-principe.

Verder, zie El Ninjo.

musician schreef:
En gelukkig is er dan de scheids.

Heb je trouwens nog genoten? Je ziet dat Guidetti gewoon nog komt buurten, als hij even tijd vrij heeft...

Het was ook zijn afscheidswedstrijd.

Ik heb zeker genoten. Ik liep met een dubbel gevoel de Kuip uit. Blij met de late goal, maar er zat meer in. Niet normaal hoeveel mogelijkheden en kansen Feyenoord eigenlijk heeft gehad, tegenover 1,5 van Ajax.

chevy93 schreef:
Tot de rode kaart van Moisander was het Ajax dat de wedstrijd onder controle had (en nee, dan heb ik het niet over die kansen van Feyenoord, met name in de eerste helft).

Nee joh. Ajax was de controle al een tijdje kwijt. Enkel het eerste kwariter van de eerste helft was Ajax lichtelijk beter en het eerste kwartier van de 2e helft was Ajax wat duidelijker beter. Voor de rest vond ik Feyenoord de boventoon voeren. Ajax was in fases beter in het positiespel, Feyenoord was veel feller en won bijna ieder duel op het middenveld.

Daarnaast was Feyenoord voorin echt veel dreigender.

musician schreef:
Je ziet dat Guidetti gewoon nog komt buurten, als hij even tijd vrij heeft...

Het zal wel aan mij liggen maar als zelfs spelers die 1 jaar ergens gespeeld hebben en dan nog wel op huurbasis al een afscheid krijgen dan kunnen we wel bezig blijven. Die jongen heeft vorig jaar inderdaad daar een fantastisch seizoen gehad maar dit vind ik toch behoorlijk overdreven.

@NR;
Ja, dat klopt, maar heeft Feyenoord echt kansen gehad na die 1-2? Ze waren dreigend, maar dat wil niet gelijk zeggen dat Ajax geen controle had. Sterker nog, op een gegeven moment leek Feyenoord een beetje wanhopig te worden en dat resulteerde ook in bijzonder goed tikwerk van Ajax (soms wel een minuut balbezit, geloof ik) en striemende fluitconcerten.

Toen kwam de rode kaart en ging Feyenoord een beetje de bal in de 16 gooien (op goed geluk vooral). Wat uiteindelijk resulteerde in een, eerlijk is eerlijk, sterke goal. De goal hing in de lucht, ja, maar echt sterk voetbal was het nou ook weer niet. Als Ajax aanvallend wat slimmer geweest was, hadden ze wellicht zelf nog kansen kunnen creëren.

Bovendien scheelt het toch ook wel even of Moisander of De Jong een rode kaart krijgt.

Hendrik68
Het feit dat bijna alle Nederlandse clubs het fysiek afleggen tegen buitenlandse clubs heeft ook te maken met de mildheid van de Nederlandse competitie.

De enige reden is geld, dat weet je zelf net zo goed. Iedereen die een bal aan kan nemen is al geemigreerd voor hij brommer mag rijden. Je kunt overdreven gesteld ook zeggen dat de slimme voetballers elders voetballen en spelers die hier overblijven sneller domme fouten maken en dus sneller geel krijgen.

Moisander is gewoon dom geweest. Als hij zijn handen had thuisgehouden had hij geen kaart gehad. Licht vasthouden is net zo fout als iemand echt omver trekken. Gewoon zijn eigen schuld. Weet je waar ik aan moet denken bij dit soort verhalen? Aan die mensen bij Blik op de Weg die zeggen dat ze zo hard reden omdat de politie hen opjoeg.

Fysiek duels winnen heeft niks met geld te maken. Om een schouderduw te geven heb je echt geen miljoen op je spaarrekening nodig.

Hendrik68 schreef:

Moisander is gewoon dom geweest. Als hij zijn handen had thuisgehouden had hij geen kaart gehad. Licht vasthouden is net zo fout als iemand echt omver trekken. Gewoon zijn eigen schuld. Weet je waar ik aan moet denken bij dit soort verhalen? Aan die mensen bij Blik op de Weg die zeggen dat ze zo hard reden omdat de politie hen opjoeg.

Wat een onzin. Voetbal is een contactsport waarbij overtredingen gemaakt worden en die overtredingen worden bestraft met een vrije trap. En grove overtredingen, spelbederft etc worden bestraft met een kaart en dit kwam bij lange na niet in de buurt van een kaart.
Zoals jij het schrijft zou iedereen met een kaart op zak geen enkele overtreding meer mogen maken,
En die vergelijking met Blik op de Weg gaat ook al helemaal mank.

Hendrik68
Zoals jij het schrijft zou iedereen met een kaart op zak geen enkele overtreding meer mogen maken,

Dat wou ik daar maar mee zeggen ja.

El Ninjo schreef:
Het zal wel aan mij liggen maar als zelfs spelers die 1 jaar ergens gespeeld hebben en dan nog wel op huurbasis al een afscheid krijgen dan kunnen we wel bezig blijven. Die jongen heeft vorig jaar inderdaad daar een fantastisch seizoen gehad maar dit vind ik toch behoorlijk overdreven.

Je moet niet onderschatten wat hij gebracht heeft in De Kuip, in combinatie met hoe het noodlot bij hem later heeft toegeslagen.
Je weet nog niet hoe Jean-Paul Boëtius zich verder gaat ontwikkelen. Maar vergeleken met Guidetti zijn spelers als Verhoek, Immers en de andere spelers van de Feyenoord aanval toch niet om aan te zien. Alleen de spelopvatting van Pelle zou ik nog willen prijzen.

El Ninjo schreef:
(quote)

Dit. Als die man jullie nou drie keer kampioen heeft gemaakt oké, maar hij heeft een leuk aantal doelpunten gescoord in een erg matige competitie...

Zo vaak krijgen ze daar de kans niet om wat te vieren. Laat ze nou.

Hendrik68 schreef:

Dat wou ik daar maar mee zeggen ja.

dat meen je hoop ik toch niet echt....je wilt van voetbal een soort korfbal maken of zo waarbij je elkaar niet mag aanraken???

chevy93 schreef:
Zo vaak krijgen ze daar de kans niet om wat te vieren. Laat ze nou.

Geweldig he, die drie doelpunten vorig jaar tegen Ajax?
Wat mij betreft krijgt hij een mooi standbeeld voor de nieuwe Kuip.

He$$el_01 schreef:
Over scheidsrechters gesproken:

Chelsea 2-3 Clattenburg

(afbeelding)
Ah gossie. What goes around comes around. Je weet zelf ook wel dat Chelsea met Atkinson een scheidsrechter had die dit soort praktijken liefst 3, 4 keer achter elkaar wist te flikken vanaf seizoen 09-10.

Chico's goal had afgekeurd moeten worden en de tweede gele en daarmee rode kaart van Torresje was niet terecht. Maar goed, had Torres in de eerste helft niet al van het veld gestuurd moeten worden na deze aanslag op Cleverly?

Wat Suarez vandaag flikte was overigens weer het nieuwe toppunt van (zijn) zieligheid, heerlijk dat die winnende goal van hem daarna wordt afgekeurd. Karma is een vervelend meisje.

Stijn_Slayer
Het niveau van Mallorca valt me vreselijk tegen. Ze zijn net een stel figuranten.

musician schreef:
Geweldig he, die drie doelpunten vorig jaar tegen Ajax?
Eén voor elke ster zullen we maar zeggen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:29 uur

geplaatst: vandaag om 16:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.