Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 22:52 uur
Wat zijn de meeste bekerwedstrijden toch ongelofelijk slechte wedstrijden hè. 

0
geplaatst: 30 oktober 2012, 23:30 uur
musician schreef:
Gaan nu opeens voetballers uit de school klappen?
Ik kan mij die Andy van der Meyde helemaal niet herinneren, als groot talent.
Gaan nu opeens voetballers uit de school klappen?
Ik kan mij die Andy van der Meyde helemaal niet herinneren, als groot talent.
Hij was zo rond 2002/2003 toch wel behoorlijk goed bij Ajax, maakte ook nog een paar mooie goals in de Champions League toen. Heeft ook nog aardig wat interlands gespeeld, maar eigenlijk bakte hij er ten tijde van het EK in 2004 al niets meer van herinner ik me (toen was hij zijn basisplaats in Oranje net kwijt).
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 23:45 uur
Zijn jaren bij Inter zijn ook onopgemerkt voorbij gegaan, net als zijn blauwe maandag PSV (voorjaar 2010), waar ie als een rolmops aankwam.
Met veel tamtam werd er gisteren over dat boek gesproken door Derksen en dat is nou het irritante van dat programma: de promopraat over - door VI uitgegeven - matige boeken van (half)geflopte voetballers.
Beetje gevoel van "wij van WC-eend adviseren WC-eend". Om over dat boek in de termen van René te spreken: "viermaal poepuh en jept uit".
Met veel tamtam werd er gisteren over dat boek gesproken door Derksen en dat is nou het irritante van dat programma: de promopraat over - door VI uitgegeven - matige boeken van (half)geflopte voetballers.
Beetje gevoel van "wij van WC-eend adviseren WC-eend". Om over dat boek in de termen van René te spreken: "viermaal poepuh en jept uit".
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 00:04 uur
Dafuq?
Van der Meyde had inderdaad ongeveer een jaar goed gespeeld. Ik kon me een fantastische goal tegen AS Roma herinneren in de Champions League van 2003.
Van der Meyde had inderdaad ongeveer een jaar goed gespeeld. Ik kon me een fantastische goal tegen AS Roma herinneren in de Champions League van 2003.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 10:16 uur
Moet je er niet vergeten bij te vermelden dat Reading met 4-0 voor stond.

0
geplaatst: 31 oktober 2012, 11:39 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik weet het niet, maar hebben clubs zelf ook geen controles? Op z'n minst bloed en urine testen?
Ik weet het niet, maar hebben clubs zelf ook geen controles? Op z'n minst bloed en urine testen?
Coke is maar 3-4 dagen traceerbaar. Aangezien dopingcontroles bij het voetbal nog niet zo strak zijn als bij bv. wielrennen, kun je prima coke gebruiken en niet betrapt worden. Sterker nog, ik weet uit inside information dat er voldoende voetballers zijn die coke gebruiken...
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 11:42 uur
De vorige ronde wonnen ze al met 6-1, ook zo'n tennisuitslag.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 11:55 uur
Titmeister schreef:
Coke is maar 3-4 dagen traceerbaar. Aangezien dopingcontroles bij het voetbal nog niet zo strak zijn als bij bv. wielrennen, kun je prima coke gebruiken en niet betrapt worden. Sterker nog, ik weet uit inside information dat er voldoende voetballers zijn die coke gebruiken...
(quote)
Aha, dus je huidige job is eigenlijk maar een 'front'?

Bovendien is het niet juist wat je schrijft - ik meen dat het de Duitse trainer Christoph Daum was die werd afgeserveerd - hij stond op de nominatie om bondscoach te worden - ivm cocaïnegbruik en werd onderzocht; eea is toen aangetoond middels onderzoek van zijn haar. De details zullen nog wel te vinden zijn.
Het lijkt me sterk dat cocaïne invloed heeft op je prestaties - wellicht kan iemand die vanuit de farmacie oid expertise heeft daar meer over vertellen. Niemand zit hier te wachten op een nieuw broodje Aap.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 12:40 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
Of dat Chamakh er twee in legde.

0
geplaatst: 31 oktober 2012, 12:41 uur
Mjuman schreef:
Het lijkt me sterk dat cocaïne invloed heeft op je prestaties - wellicht kan iemand die vanuit de farmacie oid expertise heeft daar meer over vertellen.
Het lijkt me sterk dat cocaïne invloed heeft op je prestaties - wellicht kan iemand die vanuit de farmacie oid expertise heeft daar meer over vertellen.
Coke gebruiken tijdens voetbal werkt allesbehalve prestatiebevorderend. Je kunt (tot op zekere hoogte) blijven gaan, maar een torenhoge hartslag, slechte coördinatie, ongecontroleerd denken werken alleen maar nadelig.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 14:27 uur
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 14:34 uur
Dat bijtincident was toch met Bakkal?
De Lex Immers van Arsenal, al scoort deze nog minder. 1 doelpunt in 19 wedstrijden vorig seizoen.
Nicolage Rico schreef:
(quote)
De Lex Immers van Arsenal, al scoort deze nog minder. 1 doelpunt in 19 wedstrijden vorig seizoen.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 14:42 uur
Mjuman schreef:
(quote)
Natuurlijk, ik moet iets aan de belastingdienst opgeven

Mjuman schreef:
Bovendien is het niet juist wat je schrijft - ik meen dat het de Duitse trainer Christoph Daum was die werd afgeserveerd - hij stond op de nominatie om bondscoach te worden - ivm cocaïnegbruik en werd onderzocht; eea is toen aangetoond middels onderzoek van zijn haar. De details zullen nog wel te vinden zijn.
Het lijkt me sterk dat cocaïne invloed heeft op je prestaties - wellicht kan iemand die vanuit de farmacie oid expertise heeft daar meer over vertellen. Niemand zit hier te wachten op een nieuw broodje Aap.
Met mijn 1,5 jaar biomedische wetenschappen, diverse medische bijvakken en een bovenmatige interesse voor de werking van medicijnen en drugs in het algemeen lijk ik toch degene die daarop antwoord kan geven. Je hebt gelijk wat betreft haaranalyse, ik had moeten zeggen dat coke maar 3-4 in bloed en urine traceerbaar is. In het haar is het nog 3-4 maanden traceerbaar, maar een haaranalyse is geen standaardcontrole en wordt alleen uitgevoerd als er een gegrond vermoeden is van cocainegebruik.
Wat betreft de prestatiebevorderende werking van coke - die is nihil. Wellicht dat je op de korte termijn minder vermoeidheid voelt, maar je beoordelingsvermogen wordt ook aangetast en op de langere termijn tast coke je hartritme en centrale zenuwstelsel aan, zoals starsailor al aangeeft. Het is dan ook bovenal een partydrug en wordt ook als zodanig gebruikt. Ook door topsporters, misschien zelfs wel juist door topsporters omdat: 1. het is dus maar zeer kort traceerbaar in bloed en urine; 2. je op korte termijn er weinig negatieve effecten van ondervindt (itt alcohol bv.); en 3. omdat topsporters het ook kunnen betalen (cocaine kost zo'n €50 per gram)...
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 14:45 uur
Yep... Ik denk zelfs dat op dat moment Huntelaar en Suarez ploegmaten waren bij Ajax maar dat zeg ik uit mijn hoofd dus ik kan het mis hebben.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 14:47 uur
Geen ploegmaten bedoel je. Huntelaar was toen al een tijdje weg.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 14:50 uur
Geen inderdaad. Ik heb het even opgezocht november 2010 was het incident en Huntelaar is in 2008 naar Real gegaan
0
Hendrik68
geplaatst: 31 oktober 2012, 14:50 uur
Titmeister: jij hebt er enigszins verstand van? Afgelopen zaterdag stond er een mijnheer in de krant die binnenkort hoopt te promoveren op de zin en onzin van epo. Brouwer heet hij geloof ik. Hij denkt te kunnen aantonen dat de effecten van epo vooral psychisch zijn, maar prestatieverhogend is epo volgens hem niet of nauwelijks. Wat vind jij daarvan? Hij meende dat vooral de veranderde trainingsmethoden en de andere kijk op voeding(ssupplementen) een positieve invloed op de prestaties hadden. Helaas werd er in het artikel niet ingegaan op bloedtransfusies. Dat vond ik dan weer jammer.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 15:03 uur
@Titmeister - allemaal leuk en aardig: als ik hier moet gaan aangeven wat ik allemaal 1 - 1,5 jaar heb gedaan, kan ik me beroepen op een fiks aantal expertises. En vwb die punten tav coke geef je me dus gewoon gelijk - dat werd ook al aangegeven door Starsailor.
Ik wachtte eigenlijk op een commentaar van Orbit die als verslavingsdeskundige actief is bij een wetenschappelijk instituut - die is er langer dan 1,5 jaar mee bezig geweest
Ik wachtte eigenlijk op een commentaar van Orbit die als verslavingsdeskundige actief is bij een wetenschappelijk instituut - die is er langer dan 1,5 jaar mee bezig geweest

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 oktober 2012, 15:56 uur
starsailor schreef:
Coke gebruiken tijdens voetbal werkt allesbehalve prestatiebevorderend. Je kunt (tot op zekere hoogte) blijven gaan, maar een torenhoge hartslag, slechte coördinatie, ongecontroleerd denken werken alleen maar nadelig.
(quote)
Cocaine verhoogt de hartslag. Overmatig cocainegebruik leidt tot een verouderd hart (zie bijv. David Gilmour) en je hebt dan ik geloof iets van 23x meer kans op een hartaanval. In combinatie met evt. slaapgebrek en de fysieke inspanningen van topsport lijkt me dat echt niet handig. Een verslaving is natuurlijk wel wat anders dan een speler die af en toe een lijntje neemt.
De topsporters, acteurs en BN'ers hebben btw doorgaans de beste connecties met dealers en krijgen puurdere coke dan jan en alleman. Zo zal dat in Engeland ook wel zijn.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 16:13 uur
herman schreef:
(quote)
Lex Immers staat 5e op de topscoorderslijst met 6 goals uit 10 en is een middenvelder. Maar ik ben het wel met je eens: hij had al op 15 goals moeten staan.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 17:10 uur
Hendrik68 schreef:
Titmeister: jij hebt er enigszins verstand van? Afgelopen zaterdag stond er een mijnheer in de krant die binnenkort hoopt te promoveren op de zin en onzin van epo. Brouwer heet hij geloof ik. Hij denkt te kunnen aantonen dat de effecten van epo vooral psychisch zijn, maar prestatieverhogend is epo volgens hem niet of nauwelijks. Wat vind jij daarvan? Hij meende dat vooral de veranderde trainingsmethoden en de andere kijk op voeding(ssupplementen) een positieve invloed op de prestaties hadden. Helaas werd er in het artikel niet ingegaan op bloedtransfusies. Dat vond ik dan weer jammer.
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven (in een discussie met musician) dat ik geloof dat doping slechts een marginaal effect heeft. Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen van de beste man (ben vooral benieuwd naar hoe hij dat wil aantonen), maar dat je van doping niet ineens gaat vliegen, onderschrijf meteen. Dat is om de volgende redenen:
1. EPO is een lichaamseigen stof, het is niet zoals bv. bij amfetamines dat je een externe stof inbrengt, die werkt op de celreceptoren. Een synthetische variant van dit hormoon wordt als medicijn gebruikt bij bloedarmoede en nierfalen. Het toedienen van EPO verhoogt alleen (tijdelijk) de concentratie van het hormoon in je bloed, waardoor je meer rode bloedlichaampjes aanmaakt en dus meer zuurstof op kan nemen. Echter dit heeft slechts op korte termijn effect. EPO heeft een halfwaardetijd van 3 dagen (wat op zich vrij lang is voor een medicijn), daarom moeten nierpatiënten ook 2 à 3 keer per week aan de dialyse. Oftewel EPO heeft alleen echt effect als het om de paar dagen geïnjecteerd wordt. Tijdens wedstrijden draagt dit een groot risico met zich om ontmaskerd te worden, vandaar dat veel renners EPO buiten competitie gebruiken, wat dus geen enkel effect sorteert.
2. Al sinds midden jaren '90 worden wielrenners getest op hematocrietwaarde (percentage rode bloedlichaampjes). Die mag niet boven de 50% uitkomen. De gemiddelde menselijke hematocrietwaarde schommelt rond de 45%. Een wielrenner kan dus sowieso maar maximaal 10% boven zijn normale waarden uitkomen (nog het feit daargelaten dat met het huidige bloedpaspoort schommelingen in de bloedwaarden gelijk verdacht zijn).
3. We moeten ook niet vergeten dat we hier te maken heb met zeer afgetrainde atleten, die vaak minstens 4-5 uur per dag trainen. Als je zo afgetraind bent, dan is de rek in je atletische prestaties zo klein, dat je slechts minieme vooruitgang kan boeken. Ik zou zeggen dat de vooruitgang in prestaties die te wijten is aan dopinggebruik maximaal 5% is.
Bovenstaande (met name 2 en 3) geldt ook voor bloeddoping.
Mjuman schreef:
@Titmeister - allemaal leuk en aardig: als ik hier moet gaan aangeven wat ik allemaal 1 - 1,5 jaar heb gedaan, kan ik me beroepen op een fiks aantal expertises. En vwb die punten tav coke geef je me dus gewoon gelijk - dat werd ook al aangegeven door Starsailor.
Tsja, je houdt toch niet op met discussiëren voordat iemand je gelijk geeft, dus alsjeblieft: je hebt gelijk
Overigens zeg ik nergens dat voetballers coke gebruiken als prestatiebevorderend middel – juist niet; de combinatie overschot aan tijd en geld en gebrek aan verstand zorgt ervoor dat sommigen rare dingen gaan doen. Ik ben niet roomser dan de paus; het feit dat ik dit weet is omdat ik mij jarenlang actief in het nachtleven heb begeven en zodoende meerdere voetballers onder invloed heb ontmoet dan wel escapades die mij indirect ter oren gekomen. Echter, ik had dan ook geen topsportcarrière ernaast – alleen een studie, die overigens succesvol is afgerond, FAI. Dat van het traceren bedoelde ik, zoals ik al eerder aangaf, bloed en urinecontrole mee, omdat dat de enige controlemethoden zijn die gangbaar zijn in het voetbal. En ervaring is geen expertise he – het gaat erom wat je opsteekt in die tijd. Orbit kan ons ongetwijfeld veel meer vertellen over drugs en verslaving, maar wat ik vertel is geen onzin…
0
Lukk0
geplaatst: 31 oktober 2012, 19:31 uur
Titmeister schreef:
3. We moeten ook niet vergeten dat we hier te maken heb met zeer afgetrainde atleten, die vaak minstens 4-5 uur per dag trainen. Als je zo afgetraind bent, dan is de rek in je atletische prestaties zo klein, dat je slechts minieme vooruitgang kan boeken. Ik zou zeggen dat de vooruitgang in prestaties die te wijten is aan dopinggebruik maximaal 5% is.
Aangezien we met zeer getrainde atleten te maken hebben, zijn die paar procentjes dan niet precies het verschil tussen het winnen van de Tour en een (ook mooie) tiende plaats? Een cleane David Millar fiets ook niet gelijk als een dweil rond, maar zo goed als hij was toen hij nog gebruikte, is hij nooit meer geworden.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 19:55 uur
Aha, het maakt inderdaad helemaal niets uit!
Die renners, bijvoorbeeld alles wat Tyler Hamilton er over zei in zijn beleving met alles dat hij gebruikte, blijken er helemaal geen baat bij te hebben! Ze probeerden het gewoon een keertje en toen is het een vast gebruik in het wielrennen geworden. Heel logisch.
De cijfers verklaren alles: men heeft er eigenlijk geen baat bij, in feite is het onderscheid tussen wel en geen gebruik van onder andere EPO niet groter dan een extra pepermuntje onderweg.
Dat we ons daar zo druk over maken.
De dopinglijst van de UCI kan van tafel, een rondje bloeddoping en cortisone staat gelijk aan een broodje kaas. En eigenlijk is de hele wereld alleen maar uit op de val van Lance Armstrong. Wat zou die man in Godsnaam eigenlijk nog ontkennen? Zijn prachtig ingerichte hotelkamers met medisch personeel waren vooral bedoeld als ontspanning met een enigszins stoute achtergrond: hij speelde zo graag zuster en dokter na een lange bergetappe.
Ik heb al heel wat interessante documentaires gezien over Lance Armstrong, doping en de tour maar ik hou het toch maar op de lezingen die ik vanuit die hoek allemaal hoor.
Die renners, bijvoorbeeld alles wat Tyler Hamilton er over zei in zijn beleving met alles dat hij gebruikte, blijken er helemaal geen baat bij te hebben! Ze probeerden het gewoon een keertje en toen is het een vast gebruik in het wielrennen geworden. Heel logisch.
De cijfers verklaren alles: men heeft er eigenlijk geen baat bij, in feite is het onderscheid tussen wel en geen gebruik van onder andere EPO niet groter dan een extra pepermuntje onderweg.
Dat we ons daar zo druk over maken.
De dopinglijst van de UCI kan van tafel, een rondje bloeddoping en cortisone staat gelijk aan een broodje kaas. En eigenlijk is de hele wereld alleen maar uit op de val van Lance Armstrong. Wat zou die man in Godsnaam eigenlijk nog ontkennen? Zijn prachtig ingerichte hotelkamers met medisch personeel waren vooral bedoeld als ontspanning met een enigszins stoute achtergrond: hij speelde zo graag zuster en dokter na een lange bergetappe.
Ik heb al heel wat interessante documentaires gezien over Lance Armstrong, doping en de tour maar ik hou het toch maar op de lezingen die ik vanuit die hoek allemaal hoor.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 20:32 uur
@Musician: wat voor cijfer had jij op de middelbare school voor tekstverklaren? Iets wat later ook wel begrijpend lezen werd genoemd 

0
geplaatst: 31 oktober 2012, 20:41 uur
Lukk0 schreef:
Aangezien we met zeer getrainde atleten te maken hebben, zijn die paar procentjes dan niet precies het verschil tussen het winnen van de Tour en een (ook mooie) tiende plaats? Een cleane David Millar fiets ook niet gelijk als een dweil rond, maar zo goed als hij was toen hij nog gebruikte, is hij nooit meer geworden.
(quote)
Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Ik zeg ook niet dat het geen effect heeft, alleen dat het effect overschat wordt. Zeker als de andere toppers ook aan de dope zitten...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.