Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 21:27 uur
Mjuman schreef:
@Musician: wat voor cijfer had jij op de middelbare school voor tekstverklaren? Iets wat later ook wel begrijpend lezen werd genoemd
@Musician: wat voor cijfer had jij op de middelbare school voor tekstverklaren? Iets wat later ook wel begrijpend lezen werd genoemd
Je moet hier ook niet te lang met ene Mjuman omgaan

Ik dacht trouwens dat het verder heel begrijpelijk was? Het dopinggebruik van Armstrong (en anderen) marginaliseren tot niet meer dan eigenlijk Franse plaatselijke folklore, net zo goed als een eerste glaasje wijn bij het ontbijt.
En de USADA had op een zondagmiddag niets te doen en toen dachten ze: weet je wat? Wij beginnen eens aan het dossier van onze grootste wielrenner ooit. Die Amerikaanse droom, dat kan gewoon niet waar zijn. Laten we Armstrong eens een hak zetten, we hebben toch een hekel aan die man.
Ik moest opeens aan die cocaine denken (waar ik al weer jaren vanaf ben
) waar het hier vanmiddag over ging: dat gaat inderdaad niet tegelijkertijd met voetballen. Je krijgt last van achtervolgingswaanzin, vooral zonder tegenstander in de buurt. En dan gaat het gebruik zeker opvallen 
0
geplaatst: 2 november 2012, 19:57 uur
Mijn lievelingsvoetbalploegje staat momenteel na 13 speeldagen 1ste in de Belgische 1ste klasse (Jupiler Pro League). Dat is redelijk ongezien.
Vooral knap is de manier waarop: erg attractief, aanvallend voetbal met een zeer jonge ploeg met enkele Belgische (en buitenlandse toptalenten).
Zo stonden eergisteren in de basis:
- Bryan Verboom (BE, 20 jaar)
- Junior Malanda (BE, 18 jaar)
- Thorgan Hazard (BE, 19 jaar)
- Aleksander Trajkovski (MAC, 20 jaar)
en vielen later nog in:
- Klaas De Rock (BE, 19 jaar)
- Jens Naessens (BE, 21 jaar)
Van deze jongelingen die speelden is Malanda volgens mij het grootste talent. Malanda kan volgens mij uitgroeien tot dé kapitein en sterkhouder van de Rode Duivels. (Is nu alleszins al kapitein van de Belgische U19).
Verder acht ik Hernan Hinostroza (Peru, 18 jaar) misschien wel als het grootste talent dat ooit bij Zulte Waregem gespeeld heeft.
Ja, het is voorlopig een mooi seizoen aan de Gaverbeek!
En dan te bedenken dat we vorig jaar 13de stonden na een seizoen strijden tegen de degradatie..
Vooral knap is de manier waarop: erg attractief, aanvallend voetbal met een zeer jonge ploeg met enkele Belgische (en buitenlandse toptalenten).
Zo stonden eergisteren in de basis:
- Bryan Verboom (BE, 20 jaar)
- Junior Malanda (BE, 18 jaar)
- Thorgan Hazard (BE, 19 jaar)
- Aleksander Trajkovski (MAC, 20 jaar)
en vielen later nog in:
- Klaas De Rock (BE, 19 jaar)
- Jens Naessens (BE, 21 jaar)
Van deze jongelingen die speelden is Malanda volgens mij het grootste talent. Malanda kan volgens mij uitgroeien tot dé kapitein en sterkhouder van de Rode Duivels. (Is nu alleszins al kapitein van de Belgische U19).
Verder acht ik Hernan Hinostroza (Peru, 18 jaar) misschien wel als het grootste talent dat ooit bij Zulte Waregem gespeeld heeft.
Ja, het is voorlopig een mooi seizoen aan de Gaverbeek!

En dan te bedenken dat we vorig jaar 13de stonden na een seizoen strijden tegen de degradatie..
0
geplaatst: 2 november 2012, 20:28 uur
zowiezo heel leuk dat de 'kleine ploegen' eindelijk gevaarlijk kunnen zijn voor de grotere ploegen
Anderlecht verloren van Chareleroi, Brugge al 3x de boot in tegen Lokeren, Leuven en Lierse. KV Kortrijk die goed meedoen met de top en natuurlijk Zulte-waregem als onverwachte leider
Frank Berrier staat zowiezo al in de top 5 voor gouden schoen bij mij! heel leuk seizoen tot nu toe. Niettemin blijf ik bij mijn voorspelling van topschutter als ie blessure-vrij blijft : Carlos Bacca
Anderlecht verloren van Chareleroi, Brugge al 3x de boot in tegen Lokeren, Leuven en Lierse. KV Kortrijk die goed meedoen met de top en natuurlijk Zulte-waregem als onverwachte leider
Frank Berrier staat zowiezo al in de top 5 voor gouden schoen bij mij! heel leuk seizoen tot nu toe. Niettemin blijf ik bij mijn voorspelling van topschutter als ie blessure-vrij blijft : Carlos Bacca
0
geplaatst: 2 november 2012, 22:15 uur
Telstar - Almere city FC 1 - 2......
Het totale puntenaantal in één weekend verdubbeld!!!
De kater zal behoorlijk zijn, in Velsen.
Nog een paar van dit soort wedstrijden en Almere City FC komt in theorie zowaar ooit nog eens van de laatste plaats af.
Het totale puntenaantal in één weekend verdubbeld!!!

De kater zal behoorlijk zijn, in Velsen.
Nog een paar van dit soort wedstrijden en Almere City FC komt in theorie zowaar ooit nog eens van de laatste plaats af.
0
geplaatst: 2 november 2012, 22:39 uur
Ernie schreef:
zowiezo heel leuk dat de 'kleine ploegen' eindelijk gevaarlijk kunnen zijn voor de grotere ploegen
Frank Berrier staat zowiezo al in de top 5 voor gouden schoen bij mij! heel leuk seizoen tot nu toe. Niettemin blijf ik bij mijn voorspelling van topschutter als ie blessure-vrij blijft : Carlos Bacca Ja, leuke competitie, hé.
Zie OHL bijvoorbeeld daar op die 3de plaats staan. 
Ik heb nog nooit zo gehoopt dat Zulte Waregem wint op Club Brugge zondag. Niet alleen om die leiderspositie te behouden, maar ook omdat we dan eindelijk van die Leekens verlost zijn. Tenzij een andere club zo dom zou zijn om hem aan te trekken, natuurlijk.
Ja, ik zie Bacca ook wel topschutter worden.
Hopelijk blijft Berrier tot het einde van het seizoen. Het moet ook wel pijnlijk zijn voor Standard om hem bezig te zien bij ons.

0
geplaatst: 3 november 2012, 21:01 uur
Na vanavond FC Utrecht drie punten los van Ajax?
Als je nog wilt meetellen in de competitie, mag daar geen thuisverlies tegen Vitesse bij zitten.
Vanavond bij Studio Sport maar eens kijken wat de scheidsrechter allemaal voor blunders heeft begaan, hoeveel penalties Ajax dit keer is onthouden
Als je nog wilt meetellen in de competitie, mag daar geen thuisverlies tegen Vitesse bij zitten.
Vanavond bij Studio Sport maar eens kijken wat de scheidsrechter allemaal voor blunders heeft begaan, hoeveel penalties Ajax dit keer is onthouden

0
geplaatst: 3 november 2012, 22:14 uur
Valt tegen. Er viel helaas weinig af te dingen op de zege van Vitesse. Het leek weer nergens op. En Bony is toch wel een geweldenaar.
0
geplaatst: 3 november 2012, 22:55 uur
musician schreef:
Na vanavond FC Utrecht drie punten los van Ajax
Na vanavond FC Utrecht drie punten los van Ajax
Willem 2 uit ... ... altijd lastig ...

0
geplaatst: 3 november 2012, 23:09 uur
Het is niet leuk dat Ajax steeds punten verliest en de concurrentie wel steeds punten pakt. Daar moet echt snel iets aan gedaan worden door de KNVB, want zo kan ik Ajax niet meer met een gerust hart volgen. 

0
geplaatst: 3 november 2012, 23:11 uur
Bony inderdaad heel goed bij Vitesse.
Voor de rest één twijfelgevalletje buitenspel maar toen stond het al 0 - 2 en waren ze vrij ver gevorderd in de 2e helft. De vraag is bovendien of er gescoord zou zijn.
Nee, ook De Boer had geen excuses.
Voor de rest één twijfelgevalletje buitenspel maar toen stond het al 0 - 2 en waren ze vrij ver gevorderd in de 2e helft. De vraag is bovendien of er gescoord zou zijn.
Nee, ook De Boer had geen excuses.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 november 2012, 11:15 uur
Ik heb alleen de samenvatting gezien. Daarin vond ik Ajax dominanter spelen, maar Vitesse had gewoon de betere kansen. De verdediging van Ajax blijkt keer op keer onwijs zwak. In de winter de portemonee trekken, zal wel niet gebeuren.
0
geplaatst: 4 november 2012, 17:41 uur
Maar ehhhhh ... ...
Staat FC Utrecht nou zo hoog of staan Ajax en Feyenoord zo laag ??

Staat FC Utrecht nou zo hoog of staan Ajax en Feyenoord zo laag ??

0
geplaatst: 4 november 2012, 18:03 uur
0
geplaatst: 4 november 2012, 20:24 uur
Voila se, we zijn af van Leekens.

Essevee kampioen!
alle drie de matchen deze week gewonnen, nice! Je zag wel dat Essevee stikkapot zat op het einde. Maar ik denk wel verdiend gewonnen.
0
geplaatst: 4 november 2012, 22:39 uur
Jammer. Voetballend was Feyenoord niet de mindere, maar Feyenoord mist nog steeds stootkracht voorin. Daarnaast kost Lamprou je de wedstrijd, met 2 blunders.
Vervelend ook dat Twente juist 2 x scoort, terwijl Feyenoord wat sterker was. Daarna nam Twente het over, zonder gevaarlijk te worden (1e helft). Tweede helft was gelijkopgaand.
0
geplaatst: 4 november 2012, 23:14 uur
Lamprou tja, maar ook dat muurtje bij die derde.
Feyenoord heeft zoals Koeman terecht opmerkte nog wat thuiswedstrijden voor de boeg tot de winterstop en doet het naar omstandigheden eigenlijk heel behoorlijk.
Op de radio deze middag de mededeling dat Twente weer stevig aan kop staat, nou önze"jongens zitten ze dicht op de huid
Feyenoord heeft zoals Koeman terecht opmerkte nog wat thuiswedstrijden voor de boeg tot de winterstop en doet het naar omstandigheden eigenlijk heel behoorlijk.
Op de radio deze middag de mededeling dat Twente weer stevig aan kop staat, nou önze"jongens zitten ze dicht op de huid

0
geplaatst: 5 november 2012, 11:47 uur
Daarnaast is Twente afhankelijk van Tadic en Chadli, terwijl PSV van niemand echt afhankelijk is en ze ook nog gewoon winnen als ze slecht spelen. Ik ben om eerlijk te zijn nog steeds niet echt onder de indruk van Twente. Ze speelden nu aardig, maar het is niet zo dat ze echt veel beter waren dan Feyenoord. Ik weet niet precies hoe lang Chadli geblesseerd is, maar dat zou wel eens een groot gemis kunnen worden voor ze.
0
geplaatst: 5 november 2012, 11:58 uur
Nicolage Rico schreef:
Daarnaast kost Lamprou je de wedstrijd, met 2 blunders.
Daarnaast kost Lamprou je de wedstrijd, met 2 blunders.
Zeker weten. Niet echt een doelman waar je blij van wordt.

0
geplaatst: 5 november 2012, 12:02 uur
He$$el_01 schreef:
Daarnaast is Twente afhankelijk van Tadic en Chadli, terwijl PSV van niemand echt afhankelijk is en ze ook nog gewoon winnen als ze slecht spelen.
Daarnaast is Twente afhankelijk van Tadic en Chadli, terwijl PSV van niemand echt afhankelijk is en ze ook nog gewoon winnen als ze slecht spelen.
Dat hebben we gezien tegen Utrecht ja. En nu Toivonen en Van Bommel geblesseerd zijn is het bij PSV toch ook wat minder. Dat van Tadic en Chadli valt wel mee Eerder dit seizoen waren ze nog afhankelijk van Fer en had niemand het over Tadic en Chadli.
0
geplaatst: 5 november 2012, 12:07 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Als je supporter van de tegenstander bent kom je waarschijnlijk niet meer bij...
0
geplaatst: 5 november 2012, 12:26 uur
Zo'n blessure van Mulder kost je gewoon punten.
De selectie van Feyenoord is niet breed genoeg om een blessure van de eerste keeper op te vangen.
Ik schreef een paar weken geleden al niet voor niets dat ze dan maar de talentvolle keeper van de (kampioen geworden) A1 moesten nemen. Die heeft tenminste nog lengte.
De selectie van Feyenoord is niet breed genoeg om een blessure van de eerste keeper op te vangen.
Ik schreef een paar weken geleden al niet voor niets dat ze dan maar de talentvolle keeper van de (kampioen geworden) A1 moesten nemen. Die heeft tenminste nog lengte.
0
geplaatst: 5 november 2012, 12:30 uur
herman schreef:
Dat hebben we gezien tegen Utrecht ja. En nu Toivonen en Van Bommel geblesseerd zijn is het bij PSV toch ook wat minder. Dat van Tadic en Chadli valt wel mee Eerder dit seizoen waren ze nog afhankelijk van Fer en had niemand het over Tadic en Chadli.
(quote)
Utrecht is al een tijdje geleden. Feit is dat PSV nu al 10 of 11 wedstrijden achter elkaar niet heeft verloren (beker en EL meegeteld). En natuurlijk is het minder bij PSV als twee van de beste spelers van de eredivisie die in dezelfde linie spelen vrijwel tegelijk wegvallen. Het verschil is dat PSV, terwijl ze aan het experimenteren zijn hoe ze dit gaan oplossen, niks hebben verloren en nu waarschijnlijk de beste oplossing hebben gevonden. Ajax is één spits kwijt en heeft één vleugelspeler met een vormdip en ze zijn hun hele systeem kwijt. Twente heeft eerst drie wedstrijden niet gewonnen voordat ze wisten hoe ze hun middenveld moesten neerzetten na de blessure van Fer (daar heb je gelijk over namelijk). De 3-0 van gisteren was ook erg geflatteerd, zeker als je de statistieken bekijkt.
Ik heb gewoon het gevoel dat PSV meer mogelijkheden heeft als het even wat minder loopt. Er is geen enkele club in de eredivisie naast PSV die spelers als Matavz, Depay, Locadia, Zanka en normaal gesproken Wijnaldum op de bank heeft zitten. Twente heeft in principe ook een leuk team, maar als ze wat minder spelen moeten ze wachten op een bevlieging van Chadli of Tadic, misschien Guttierez (geen idee hoe je dat schrijft) en normaal gesproken Fer. PSV kan wachten op een bevlieging van mertens, Narsingh, Lens, Strootman, Wijnaldum, Depay, Locadia, Matavz en normaal gesproken ook nog eens Toivonen. uiteraard niet allemaal tegelijk, want dat spelen ze wel heel erg aanvallend, maar het is wel een duidelijk verschil.
0
geplaatst: 5 november 2012, 13:23 uur
musician schreef:
Bij een vrije trap voor de tegenstander op randje 16, weet je al dat Lamprou kan vissen (VVV, Groningen, Twente). Daarnaast straalt Lamprou zóveel onrust uit. Timmer was er niks bij. Komt ook nog bij dat Lamprou gewoon te klein is voor een keeper. Bij iedere hoge bal op kracht, wordt het lastig.
Waardeloze keeper, die Lamprou. Vergeleken met hem is Mulder een wereldkeeper.
0
geplaatst: 5 november 2012, 13:29 uur
Inderdaad. Ik weet niet hoe lang Mulder geblesseerd is, maar anders zou ik in de winterstop maar eens kijken of je ergens een keeper kan huren voor een half jaar...
Tsja, het zwaarste deel van het programma voor de winterstop ligt achter ze. Ze krijgen nog 5 thuiswedstrijden (tegen Roda, Willem II, ADO, RKC en Groningen) en 2 uitwedstrijden (NAC en AZ). Buiten AZ uit, moeten die allemaal gewonnen kunnen worden. Tuurlijk zal her en der nog wel een puntje verspeeld worden, maar ik vermoed dat Feyenoord tegen de winterstop stevig in de top 5 staat. Het probleem ligt namelijk niet echt in de wedstrijden tegen de 'kleintjes'. Juist in de topwedstrijden geeft Feyenoord steeds niet thuis. Dat was vorig seizoen juist andersom, waardoor ik er toen meer vertrouwen in had. Maar het blijft natuurlijk een jong team, misschien dat een goede reeks voor de winterstop ze vertrouwen geeft voor de 2e seizoenshelft...
Rudi S schreef:
Tsja, het zwaarste deel van het programma voor de winterstop ligt achter ze. Ze krijgen nog 5 thuiswedstrijden (tegen Roda, Willem II, ADO, RKC en Groningen) en 2 uitwedstrijden (NAC en AZ). Buiten AZ uit, moeten die allemaal gewonnen kunnen worden. Tuurlijk zal her en der nog wel een puntje verspeeld worden, maar ik vermoed dat Feyenoord tegen de winterstop stevig in de top 5 staat. Het probleem ligt namelijk niet echt in de wedstrijden tegen de 'kleintjes'. Juist in de topwedstrijden geeft Feyenoord steeds niet thuis. Dat was vorig seizoen juist andersom, waardoor ik er toen meer vertrouwen in had. Maar het blijft natuurlijk een jong team, misschien dat een goede reeks voor de winterstop ze vertrouwen geeft voor de 2e seizoenshelft...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.