MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Als je mee wilt blijven draaien om in ieder geval het seizoen daarna Europees te gaan spelen zal je zeker 18 punten uit die 7 wedstrijden moeten halen. Het gat met de Top 4 wordt anders echt te groot.

He$$el_01 schreef:
De 3-0 van gisteren was ook erg geflatteerd, zeker als je de statistieken bekijkt.

Twente werd nog een penalty onthouden toen Vilhena hands maakte en Feyenoord kon geen vuist maken. Ik vond 3-0 niet zo geflatteerd.

Ik heb gewoon het gevoel dat PSV meer mogelijkheden heeft als het even wat minder loopt. Er is geen enkele club in de eredivisie naast PSV die spelers als Matavz, Depay, Locadia, Zanka en normaal gesproken Wijnaldum op de bank heeft zitten.

Dat is ook zo. Met deze selectie zou het eigenlijk een schande zijn als PSV geen kampioen wordt. Hoe zit het trouwens met de keepers? Is Waterman nu echt eerste keeper of is zijn collega nog geblesseerd?

herman schreef:
(quote)

Twente werd nog een penalty onthouden toen Vilhena hands maakte en Feyenoord kon geen vuist maken. Ik vond 3-0 niet zo geflatteerd.

(quote)

Dat is ook zo. Met deze selectie zou het eigenlijk een schande zijn als PSV geen kampioen wordt. Hoe zit het trouwens met de keepers? Is Waterman nu echt eerste keeper of is zijn collega nog geblesseerd?

Feyenoord kon inderdaad geen vuist maken, maar ik vind Feyenoord ook geen bijzondere aanval hebben. Twente verdiende het ook wel degelijk om te winnen. Echter, als Feyenoord bij de 2-0 iets scherper had verdedigd en er bij de 3-0 geen blunder was gemaakt waren deze doelpunten nooit gevallen, aangezien Twente voor de rest geen kansen heeft gehad. Ik snap dat je op deze manier niet echt kan redeneren (als...), maar wat ik bedoel is dat Twente gewonnen heeft dankzij drie goede (van Feyenoord slechte) momenten, ipv dat ze de wedstrijd domineerden of veel kansen creëerden.

Over de keepers van PSV: Waterman is in principe nu gewoon de eerste keeper. Ongeveer iedereen vind Tyton een betere keeper denk ik, maar Advocaat en waarschijnlijk meer mensen uit de technische staf van PSV vonden Tyton te onzeker ogen. Waterman is geen uitmuntende keeper, maar oogt wel erg zeker, vooral aan de bal. Hierdoor heeft de verdediging wat meer vertrouwen in de keeper en is er wat meer rust bij de spelers is de gedachte. Gezien het feit dat er al een aantal keer de nul is gehouden de laatste weken zou dit wel eens kunnen kloppen.

herman schreef:

Tuurlijk wel. Het veldspel was nagenoeg gelijkwaardig, als er een keeper had gestaan, had Twente 2 x minder gescoord en Twente creëerde naast de goals nog maar 1 kans. Zelfs de (meeste) Twentenaren en de media melden dit.

Het verschil was inderdaad dat Twente wel stootkracht voorin (hoewel ze weinig gevaarlijk waren) had en Feyenoord niet. Boëtius werd amper bereikt, Schaken worstelde de hele wedstrijd met Braafheid (leuke duels) en Pelle kon de bal wel goed vasthouden, maar met Immers om je heen hoef je niet op voetbal te rekenen.

Wel apart dat jullie allebei eerst zeggen dat het geflatteerd was en daarna meteen jezelf tegenspreken. Feyenoord heeft geen bijzondere aanval, een slechte keeper, verdedigt niet scherp, Immers die niet kan voetballen, etc. etc. Feit is nou eenmaal dat Feyenoord een keeper heeft staan die die blunders maakt en Twente niet. Feit is dat de aanval van Twente wel stootkracht heeft, ze wel een voetballende nummer 10 hebben, etc. Als je zo gaat redeneren is elke overwinning voor welk team dan ook geflatteerd. Als telt niet.

As is verbrande turf - as Ruiz en Jansen nog bij Twente hadden gespeeld, as je van water wijn kon maken...

Ik heb de samenvattig gezien en ik vond het geen twee gelijkwaardige teams: Twente was scherp, coherent en evenwichtig en dat was Feyenoord niet - Feyenoord probeerde wel pressie te spelen, maar dat lukte maar zolang de ruimte niet telde - tot het strafschopgebied. Ik snap de R'damse frustratie wel: 3 oud-Feyenoorders in Twentse dienst.

As Feyenoord een topploeg is, bestaat de halve eredivisie uit topploegen. Wishful thinking een bekende sport.

herman schreef:
Wel apart dat jullie allebei eerst zeggen dat het geflatteerd was en daarna meteen jezelf tegenspreken.

Nee hoor.

Feyenoord heeft geen bijzondere aanval, een slechte keeper, verdedigt niet scherp, Immers die niet kan voetballen, etc. etc.

Dus betekent het dat ze qua veldspel gisteren minder waren dan dat van Twente? Twente bakte er ook niet veel van, maar profiteerde van een blunderende Lamprou.

Feit is nou eenmaal dat Feyenoord een keeper heeft staan die die blunders maakt en Twente niet. Feit is dat de aanval van Twente wel stootkracht heeft, ze wel een voetballende nummer 10 hebben, etc. Als je zo gaat redeneren is elke overwinning voor welk team dan ook geflatteerd. Als telt niet.

Uiteraard hoort Lamprou bij het elftal van Feyenoord. Maar dan nog kun je vrij makkelijk concluderen dat Twente niet (veel) beter was gisteren (veldspel, kansen, etc) en dat 3-0 geflatteerd was. De ballen die erin gingen, waren makkelijk te parreren door de keeper. Als je blunders maakt, wil dat nog niet zeggen dat je tegenstander zoveel beter is. Nogmaals: als de Twentenaren het al roepen.

Mjuman schreef:
Ik heb de samenvattig gezien.

Hier houdt de discussie eigenlijk meteen al op.

Hendrik68
Ik heb helemaal niets gezien, omdat ik mezelf als Groningen supporter zo zielig vond dat ik niet meer durfde te kijken. Ik vind het alleen erg goedkoop om de keeper de schuld van de nederlaag te geven als je niet 1 keer weet te scoren. En als ik het zo lees hebben ze nauwelijks de kans gehad te scoren. Dan lijkt me de discussie over de keeper een beetje overbodig. En pas maar op, we hebben gisteren meerdere malen kunnen zien wat het met keepers kan doen die kritiek.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Hier houdt de discussie eigenlijk meteen al op.

Afgezien van m'n typfout, Is dat een argument? Noordhollandse (Hilversum) NOS geeft dus geen reëel beeld van de wedstrijd is wat je wil zeggen? Beetje flets - stel dat ik de hele wedstrijd op zoiets verdrietigs als eredivisie live had gezien, was je argument ongetwijfeld geweest dat ik NIET bij de wedstrijd was geweest.

Die typfout interesseert me niet zoveel (als jou).

Een samenvatting zendt enkel de hoogte -en dieptepunten uit en geeft dus (uiteraard) geen perfect beeld weer van de onderhoudingen van het veldspel. Dus jij vond Feyenoord vorige week ook véél beter dan Ajax?

Feyenoord en Twente creëerden beiden amper kansen. Alleen die 1-0 was fraai en de kans met de kopbal van Castaignos kwam na een schitterende aanval van Twente.

Ik zeg trouwens nergens dat Feyenoord had moeten winnen en dat Twente normaliter geen beter team heeft. En als we het over topploegen hebben: daar speelt er geen een van in de Eredivisie.

Hendrik68 schreef:
Ik heb helemaal niets gezien, omdat ik mezelf als Groningen supporter zo zielig vond dat ik niet meer durfde te kijken. Ik vind het alleen erg goedkoop om de keeper de schuld van de nederlaag te geven als je niet 1 keer weet te scoren. En als ik het zo lees hebben ze nauwelijks de kans gehad te scoren. Dan lijkt me de discussie over de keeper een beetje overbodig.

Daar gaat de discussie ook niet over, als je goed leest. Wel over het feit of de 3-0 geflatteerd was ja of te nee.

Als Groningen supporter zou ik dit seizoen helemaal niet meer kijken.

Hendrik68
Ik reageer ook niet op de discussie, maar op het noemen van de keeper. Dat is nergens voor nodig. Pelle, Immers, Schaken en die hele rotzooi voorin dat keer op keer niks brengt, maar wel gruwelijk veel geld verdient, daar moet het over gaan en niet over de minima in de goal. Lamprou hield Feyenoord tegen Groningen in de wedstrijd, daar hoor je dan niemand over. Nu maakt hij een paar blunders en is hij de lul. Alsof Feyenoord anders gewonnen had.

Ben het eens met Rico. Ik heb ook heel de wedstrijd gezien en denk dat Feyenoord, bij elkaar genomen, misschien wel 70 minuten controle over de wedstrijd heeft gehad. Dus ja...die 3-0 geeft toch echt wel een vertekend beeld. Toen ik gisteravond om 19:00 uur de samenvatting zag, leek het inderdaad wel of Feyenoord heel de wedstrijd achter de feiten aangelopen heeft. Toen Koeman daarna ook nog eens zei dat ze goed gevoetbald hadden, dacht ik al:" Dat is uit deze samenvatting niet op te maken, Ronald!"
Dat Feyenoord weinig met die controle gedaan heeft plus de persoonlijke fouten maakt Feyenoord nog steeds een outsider en geen ploeg die voor het kampioenschap speelt.
Wat Twente betreft vond ik het bij vlagen toch wel erg armetierig voor een koploper spelend in eigen huis.

Hendrik68 schreef:
Pelle, Immers, Schaken en die hele rotzooi voorin dat keer op keer niks brengt, maar wel gruwelijk veel geld verdient

Wat is dit nou voor achterlijke reactie?

A. We praten over Feyenoord, dus dat rijmt niet met gruwelijk veel geld verdienen.
B. Pelle was vorige week tegen Ajax toch echt wel belangrijk. Schaken is niet voor niets international.
C. Als Feyenoord rotzooi heeft, wat loopt er dan bij Groningen?

C. Als Feyenoord rotzooi heeft, wat loopt er dan bij Groningen?

Dikke rotzooi

(afbeelding)
Maar wij overschatten ze tenminste niet.

Mjuman schreef:
(quote)

Afgezien van m'n typfout, Is dat een argument? Noordhollandse (Hilversum) NOS geeft dus geen reëel beeld van de wedstrijd is wat je wil zeggen? Beetje flets - stel dat ik de hele wedstrijd op zoiets verdrietigs als eredivisie live had gezien, was je argument ongetwijfeld geweest dat ik NIET bij de wedstrijd was geweest.

Een samenvatting geeft erg vaak geen goed beeld van de werkelijke wedstrijd inderdaad. De momenten dat Feyenoord het balbezit had en Twente eigenlijk amper kansen had om er gevaarlijk uit te komen worden in een samenvatting bijvoorbeeld vrijwel nooit in beeld gebracht. Dat Twente de betere kansen had is een feit. Echter, bij 3-0 verwacht je toch eigenlijk dat Twente heeft overheerst. Dit was zeker niet de realiteit. Het spel was redelijk opportunistisch waar Feyenoord qua veldspel bij vlagen een stuk beter stond. Dat is ook terug te zien in de statistieken. Balbezit vrijwel gelijk, kansen vrijwel gelijk en Feyenoord een stuk meer gelukte passes (322 om 484).

3-0 Mag dus best geflatteerd worden genoemd, hoewel Twente wel degelijk terecht heeft gewonnen.

Wil mij echt wijs maken dat het eredivisievoetbal goed genoeg is om integraal te gaan bekijken via de treurdoos of live in een stadion bij een uitwedstrijd? En quality time ervoor opofferen?

Geldt dat dan voor alle fanboys hier - en wonen ze dan ook regelmatig de trainingen bij - want hoe kun je anders het bankmateriaal en de talenten beoordelen?

Eerlijk gezegd vind ik Mickey Mouse competitie (dixit Derksen) eigenlijk wel een goede typering.

Hendrik68 schreef:
Ik reageer ook niet op de discussie, maar op het noemen van de keeper. Dat is nergens voor nodig.

Tuurlijk wel. Twee blunders, oftewel: ballen die makkelijk te pakken zijn. Hij was de meest bepalende speler van Feyenoord, in negatieve zin. Dat mag best genoemd worden. Twente werd onnodig in het zadel geworpen.

Pelle, Immers, Schaken en die hele rotzooi voorin dat keer op keer niks brengt, maar wel gruwelijk veel geld verdient, daar moet het over gaan en niet over de minima in de goal.

Volg jij het voetbal de laatste weken nog? Immers en Pelle scoren bijna iedere wedstrijd wanneer ze spelen. Pelle en Schaken doen het sowieso verdienstelijk dit seizoen. Pelle was vorige week nog MotM tegen Ajax, met een wereldgoal.

Lamprou hield Feyenoord tegen Groningen in de wedstrijd, daar hoor je dan niemand over.

Door die vrije trap in zijn hoek te laten vallen? Daarnaast is dat een heel andere wedstrijd dan die van gisteren en heeft het verder niks met de discussie te maken. Rare opmerking dus.

Nu maakt hij een paar blunders en is hij de lul. Alsof Feyenoord anders gewonnen had.

Dat zegt niemand, en daar gaat de discussie ook niet over.

starsailor schreef:
Ben het eens met Rico. Ik heb ook heel de wedstrijd gezien en denk dat Feyenoord, bij elkaar genomen, misschien wel 70 minuten controle over de wedstrijd heeft gehad. Dus ja...die 3-0 geeft toch echt wel een vertekend beeld. Toen ik gisteravond om 19:00 uur de samenvatting zag, leek het inderdaad wel of Feyenoord heel de wedstrijd achter de feiten aangelopen heeft. Toen Koeman daarna ook nog eens zei dat ze goed gevoetbald hadden, dacht ik al:" Dat is uit deze samenvatting niet op te maken, Ronald!"
Dat Feyenoord weinig met die controle gedaan heeft plus de persoonlijke fouten maakt Feyenoord nog steeds een outsider en geen ploeg die voor het kampioenschap speelt.
Wat Twente betreft vond ik het bij vlagen toch wel erg armetierig voor een koploper spelend in eigen huis.

Feyenoord is absoluut geen titelkandidaat. Spelen wmb om plek 3 (met wat geluk) t/m 8.

Hendrik68
Sorry Starsailor, ik had niet door dat je de ironie niet begreep. Ik werk alleen niet met smileys.
Maar de rotzooi was niet zo groot bij Groningen dat Feyenoord er voorbij kwam.

Ja Timmertje, jouw Heerenveen gaat als een speer, ik ga er voorlopig toch nog steeds van uit dat we er bovenop komen. Erg gevaarlijke uitspraak vlak voor NAC uit........

Mjuman schreef:
Eerlijk gezegd vind ik Mickey Mouse competitie (dixit Derksen) eigenlijk wel een goede typering.

Vertel eens wat nieuws.

Maar dan nog in de top 10 van de wereld.

Wat een ellenlange discussies hier over de ploegen die slechts op de plekken 5 en 6 in de Eredivisie staan.

Twente staat 1e, dude.

Hendrik68 schreef:

Ja Timmertje, jouw Heerenveen gaat als een speer, ik ga er voorlopig toch nog steeds van uit dat we er bovenop komen. Erg gevaarlijke uitspraak vlak voor NAC uit........

Ga er vanuit dat je mij bedoelt, maar mijn Heerenveen?

Even voor de goede orde ik ben ook voor Groningen, ik vind alleen Zeefuik niks.
Verder is de hele selectie matig, alleen Van Dijk is een goed verdediger, voor de rest is het behoorlijk armoedig.

En de Leeuw heeft scorend vermogen. Een beetje de Lex Immers van Groningen.

trebremmit schreef:
Even voor de goede orde ik ben ook voor Groningen, ik vind alleen Zeefuik niks. Verder is de hele selectie matig, alleen Van Dijk is een goed verdediger, voor de rest is het behoorlijk armoedig.

Kwait nait - maar als armoe troef is, wordt het dan geen tijd om te klaverjassen? En Zeefuik heeft idd hetzelfde postuur als Gerd - der Bomber - Müller, maar die knalde er wel veel in

Nicolage Rico schreef:
Twente staat 1e, dude.

Nog wel ja

Mjuman schreef:
Kwait nait - maar als armoe troef is, wordt het dan geen tijd om te klaverjassen?
Ik heb alle aanleiding direct in te schrijven voor een goed potje klaverjassen. Wel Rotterdams graag

Mjuman schreef:
Wil mij echt wijs maken dat het eredivisievoetbal goed genoeg is om integraal te gaan bekijken via de treurdoos of live in een stadion bij een uitwedstrijd? En quality time ervoor opofferen?

Geldt dat dan voor alle fanboys hier - en wonen ze dan ook regelmatig de trainingen bij - want hoe kun je anders het bankmateriaal en de talenten beoordelen?

Eredivisie goed? Nee. Vermakelijk zeker wel. En uiteindelijk gaat het daar toch om. Ik vind 15eu per maand niet heel veel als ik daardoor elke wedstrijd van PSV live kan zien en de betere wedstrijden van de concurrenten (top- en subtop-wedstrijden). Dat het niveau vrij dramatisch in vergelijking met de Engelse competitie is op zich niet heel erg. Het enige nadeel van de eredivisie vind ik het lage tempo van veel teams.

En dat er mensen zijn die graag live in het stadion naar hun favoriete club gaan vind ik helemaal niet raar. Samen met vrienden naar een voetbalwedstrijd wordt door veel mensen als 'quality time' gezien. Dat jij het daar niet mee eens bent is een ander verhaal. Het is alleen jammer dat we hier in Nederland niet de Duitse sfeer hebben, anders zou het helemaal vet zijn.

Over dat bankmateriaal beoordelen: Je hoeft niet echt naar trainingen om het bankmateriaal van PSV te beoordelen. Iedereen kan zien dat Locadia en Depay grote talenten zijn, iedereen kan uitvogelen dat Zanka het grootste verdedigende talent van Denemarken was en iedereen weet wat Wijnaldum, Engelaar, Tyton en Manolev kunnen.

En @ Running On Empty: Wordt jij niet een beetje moe van jezelf?

Of weet je dat Utrecht hier waarschijnlijk niet zo heel lang van kan genieten en doe je het daarom nu maar met volle teugen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:15 uur

geplaatst: vandaag om 01:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.