MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
He$$el_01 schreef:
Eredivisie goed? Nee. Vermakelijk zeker wel. En uiteindelijk gaat het daar toch om. Ik vind 15eu per maand niet heel veel als ik daardoor elke wedstrijd van PSV live kan zien en de betere wedstrijden van de concurrenten (top- en subtop-wedstrijden). Dat het niveau vrij dramatisch in vergelijking met de Engelse competitie is op zich niet heel erg. Het enige nadeel van de eredivisie vind ik het lage tempo van veel teams.

En dat er mensen zijn die graag live in het stadion naar hun favoriete club gaan vind ik helemaal niet raar. Samen met vrienden naar een voetbalwedstrijd wordt door veel mensen als 'quality time' gezien. Dat jij het daar niet mee eens bent is een ander verhaal. Het is alleen jammer dat we hier in Nederland niet de Duitse sfeer hebben, anders zou het helemaal vet zijn.

Over dat bankmateriaal beoordelen: Je hoeft niet echt naar trainingen om het bankmateriaal van PSV te beoordelen. Iedereen kan zien dat Locadia en Depay grote talenten zijn, iedereen kan uitvogelen dat Zanka het grootste verdedigende talent van Denemarken was en iedereen weet wat Wijnaldum, Engelaar, Tyton en Manolev kunnen.

En @ Running On Empty: Wordt jij niet een beetje moe van jezelf?

Of weet je dat Utrecht hier waarschijnlijk niet zo heel lang van kan genieten en doe je het daarom nu maar met volle teugen.

Misschien moet je even vertellen waar je vandaan komt, wat je favoriete club is, hoe oud je bent en hoelang je al voetbal kijkt, want ik begrijp het allemaal niet zo goed, zeker niet als ik naar je slotzin kijk. Ik heb altijd geleerd sterk te eindigen en dat vind ik voor dat kwartet niet opgaan. Engelaar - geweldige aankoop van de vorige trainerd - is nl niet eens meer zijn statiegeld waard (blader maar eens ff terug) en Manolev (vraag maar aan René zo meteen).

"Het grootste verdedigende talent van Denemarken" - daar had je me echt te pakken

Hoi, ik ben Hessel. Ik kom uit Westzaan en ik ben voor PSV. Ik ben 19 jaar (dit zou je zelf vrij makkelijk kunnen uitvogelen door op mijn usernaam te klikken) en ik kijk al redelijk wat jaren voetbal.

Misschien moet jij dan maar even zeggen wat je nou precies wilt weten. Ik heb namelijk gewoon antwoord gegeven op jouw vragen.

''Wil mij echt wijs maken dat het eredivisievoetbal goed genoeg is om integraal te gaan bekijken via de treurdoos of live in een stadion bij een uitwedstrijd?''

Ik vind de eredivisie niet goed maar vermakelijk genoeg om live naar te kijken, zeker op een brakke zondag. Live zou ik ook best vaker heel willen gaan als ik dichter bij Eindhoven zou wonen en ik meer vrienden zou hebben die ook voor PSV zouden zijn.

''Geldt dat dan voor alle fanboys hier - en wonen ze dan ook regelmatig de trainingen bij - want hoe kun je anders het bankmateriaal en de talenten beoordelen?''

Bij PSV lijkt me dat niet zo moeilijk aangezien de meeste spelers redelijk bekend zijn. Het gaat er niet om hoe goed ze zijn, dus je quasi-grappige opmerkingen over Engelaar en Manolev slaan kant nog wal.

''In dienst van Kopenhagen werd Jørgensen in 2008 verkozen tot Deens talent van het jaar''

(daar is je sterke afsluiting)

He$$el_01 schreef:
En @ Running On Empty: Wordt jij niet een beetje moe van jezelf?

Of weet je dat Utrecht hier waarschijnlijk niet zo heel lang van kan genieten en doe je het daarom nu maar met volle teugen.

Ik word niet moe van mijzelf maar je slaat de spijker op zijn kop. Eeen beetje pesten van de clubs die altijd maar worden besproken bij VI en StudioVoetbal mag best af en toe. Na een slecht seizoen vorig jaar en een matig vooruitzicht gaat het nu geweldig draaien bij FC Utrecht en ook nog met heel leuk en dwingend voetbal. Enkele spelers breken ineens door en we hebben weer een hele behoorlijke keeper. We zullen komend weekeinde uit bij RKC of de week daarop thuis tegen FC Twente ongetwijfeld wel een keer op ons bek gaan, maar een beetje genieten nu mag best.

Uiteraard blijft FC Utrecht niet op de 4e plek staan. Feyenoord en Ajax zullen er binnen 1 of 2 weken weer overheen gaan. Daarachter zou ik het niet weten en kan FC Utrecht in deze vorm zich in principe meten met elke club. Maar het eerste probleem is er al: Cedric van der Gun ligt er tot de Kerst uit. Straks missen ze door de Africa Cup zeker Jacob Mulenga en wellicht ook Nana Asare voor meerdere weken en voor je het weet sta je weer in het rechterrijtje. Maar tot die tijd gewoon genieten en ik weet zeker dat fans van Ajax en PSV over 2 weken hopen op een stuntje van FC Utrecht als we in de Galgenwaard FC Twente ontvangen.

He$$el_01 schreef:
Hoi, ik ben Hessel. Ik kom uit Westzaan en ik ben voor PSV. Ik ben 19 jaar (dit zou je zelf vrij makkelijk kunnen uitvogelen door op mijn usernaam te klikken) en ik kijk al redelijk wat jaren voetbal.

Misschien moet jij dan maar even zeggen wat je nou precies wilt weten. Ik heb namelijk gewoon antwoord gegeven op jouw vragen.

(...) Bij PSV lijkt me dat niet zo moeilijk aangezien de meeste spelers redelijk bekend zijn. Het gaat er niet om hoe goed ze zijn, dus je quasi-grappige opmerkingen over Engelaar en Manolev slaan kant nog wal.

''In dienst van Kopenhagen werd Jørgensen in 2008 verkozen tot Deens talent van het jaar''

(daar is je sterke afsluiting)

Afgezien van Westzaan, kende ik de antwoorden eigenlijk al wel.

Je fanatisme staat je prijzen, maar je koppelt het niet aan realiteitszin. Laat ik een paar voorbeelden geven.

Engelaar: bij PSV sinds zomer 2009; zijn eerste seizoen was zijn beste, zat nog bij de voorselectie van het WK 2010, maar haalde de eindselectie niet; daarna niet meer voor Oranje. Door zijn lichaamsbouw relatief trage motoriek en grote draaicirkel. Bereikte bij PSV nooit het niveau van bij Twente waarmee hij ook de transfer naar Schalke verdiende. In relatie tot zijn salaris gewoon een miskoop, met een niet zo sterke mentaliteit.

Manolev: bij PSV sinds zomer 2010 - eerste paar maanden leken veelbelovend, alleen zijn vermogen om te leren is onevenredig aan zijn drang naar voren. Eigenlijk een gemankeerde middenvelder die ze als back hebben opgesteld; er zijn veel betere backs in de NL competitie en met een beetje schaven had bijv een Marcellis daar kunnen staan (die moest overigens wijken omdat ie niet lang genoeg was).

Jørgensen: "in 2008 verkozen tot Deens talent van het jaar'' - fijn maar we leven inmiddels in 2012 en hij heeft tot nu toe nog niemand verdrongen. Overigens had PSV wel een goede neus voor Scandinavische verdedigers (Björn Nordqvist, Glen Hysén waren destijds Europese top).

Opgegroeid in Noord-Brabant heb ik vrij vaak thuiswedstrijden van PSV bezocht - destijds nog het enige stadion zonder reclame, ik heb ook menige training van PSV gezien en verbaasde me met name over de fabuleuze traptechniek van V.d. Kuijlen.

Enthousiasme is leuk, maar realisme is wel fijn. PSV heeft idd een handvol getalenteerde aanvallers, maar echte verdedigers van het type Ivar Nielsen, Gica Popescu, Glen Hysen, Jan Poortvliet, Piet Wildschut, Ernie Brandts ontbreken en dan vergeet ik er nog wel een paar. Je ploeg steunen is één ding en al te roze bril een ander. Aan het einde van de rit worden de prijzen uitgereikt en niet eerder. Het huidige PSV is nog steeds te onevenwichtig en defensief kwetsbaar; het heeft de mazzel dat de meeste concurrenten dat ook zijn.

Misschien spreken de uitgegeven transfersommen van de laatste 2,5 - 3 jaar verhoudingsgewijs dan nog wel boekdelen:

Defensie: 9 miljoen
Middenveld: 16 miljoen
Aanval: 23 miljoen

De grootste vraag blijft dan ook hoe Twente zich houdt en of Douglas nog eens tegen een lange rooie oploopt?

Hendrik68
Even voor de goede orde ik ben ook voor Groningen, ik vind alleen Zeefuik niks.

O, sorry Timmer, maar dan begrijp ik jou vaak niet goed denk ik. Jouw posts geven mij bepaald niet het idee je voor de FC bent. Dat mag dan af en toe best wat positiever vind ik.
Iedereen binnen de FC had natuurlijk meer verwacht dan de huidige positie en het kan haast niet anders dan dat het tij eens zal keren. Iedereen was vooraf enthousiast over de aankopen van vooral Zeefuik en de Leeuw. Dat die eerste nog niet brengt wat je van hem mag verwachten klopt, maar hem nu al een miskoop te noemen, wat je een paar weken geleden al deed, slaat natuurlijk nergens op. Je hebt vorig seizoen en in Jong Oranje kunnen zien dat hij het kan. Maar bij Groningen heeft hij Kirm en Schet naast zich, daar kan Zeefuik ook niks aan doen.

En verder moet je gewoon reeel blijven. Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Vitesse, AZ, Heerenveen zijn 7 clubs met een hogere begroting dan de FC en misschien zijn er nog wel meer. Dan mag je niet verwachten dat we zomaar even om de 5e plek gaan strijden. We staan nu 12e, maar Groningen gaat echt wel een stukje klimmen, daar ben ik van overtuigd. Wellicht pas na de winterstop, maar het gaat gebeuren. Maar 6e worden we niet meer nee. Dat kan in een seizoen waarin alles meezit, zoals bij Utrecht nu. Nu zit echter alles tegen en dan kun je dus ook zomaar op een 12e plek staan en na vrijdag nog een stukkie lager. Daar ben je FC Groningen voor.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben er al jaren aan gewend. Wat mij betreft degraderen we weer eens een keer. Lekker in een half leeg stadion, geen gedrang, geen rijen voor de plee, geen rijen voor de patatkraam. En bijna vooraf zeker van 3 punten. Wat wil je nog meer?

Hans Nijland zei vorig jaar dat Groningen binnen 5 jaar mee zou kunnen doen om de titel. Hij verwachte met een paar sponsors een sprong te kunnen maken. Maar er is maar 1 persoon nodig om Groningen aan de titel te helpen: een rijke Rus of oliesjeik. Van mij mag hij morgen komen. In Arnhem vinden ze het geen probleem, Bij Chelsea ook niet. Succes vergoedt alles. En anders blijven we gewoon verder rommelen in de marge. Mij hoor je niet klagen.

@Mjuman

Ik vraag me nu een beetje af waar je heen wilt met deze discussie want jouw voorbeelden hebben toch vrij weinig te maken met de berichten hiervoor. Ik had het er over dat je echt niet naar de trainingen van PSV hoeft om de bank te kennen. Dat is zo aangezien de meeste bankspelers toch wel bekend zijn bij de mensen die af en toe een wedstrijd bekijken van PSV. Misschien niet als je niet verder komt dan met je 'bord op je schoot naar de samenvattingen kijken', maar dan zal je sowieso niet heel veel weten over de spelers van PSV of welke andere Nederlandse club dan ook.

Bij een bericht hiervoor heb ik inderdaad gezegd dat je bank van PSV in mijn ogen sterker is dan de bank van andere Nederlandse teams. Ik heb nergens gezegd dat het een indrukwekkende bank is. Over Engelaar heb je zeker gelijk. Manolev gedeeltelijk, alhoewel ik vind dat Manolev gewoon een slachtoffer is van de clown die van der Gijp heet. Natuurlijk is het niet de beste verdediger en hij doet zeker rare dingen, maar zo slecht als iedereen hem wilt voordoen is hij zeker niet. De andere bankspelers zijn gewoon van een goed niveau voor een Nederlandse club.

Waar ik de zogenaamde 'roze bril' moet afdoen in jou ogen, moet jij de 'vroeger-was-alles-beter bril' misschien maar eens wegleggen. PSV heeft geen verdedigers van het kaliber dat jij noemt (denk ik, ik ken de helft niet), maar het is nou eenmaal niet meer de eredivisie van 20 jaar geleden. Met Tyton hebben ze een goede keeper in huis, die helaas na zijn ongelukkige botsing nog niet de keeper is van daarvoor. Met Pieters en Willems heb je twee linkerverdedigers die beiden al in oranje hebben gespeeld of spelen. Het is jammer dat we Pieters al zo lang moeten missen, maar met Willems heb je een aardige vervanger die wel nog een stuk rustiger moet worden. De centrumverdedigers zijn niet van het niveau Alex (om even een oud PSV'er te noemen die ik wel heb zien spelen) maar die zullen we nou eenmaal niet meer zo heel veel zien in de eredivisie. Bouma wordt te oud, maar kan tegen de mindere clubs gewoon nog aardig mee doen. Derijck vind ik te matig, maar doet het de laatste tijd oké. Marcelo vind ik steeds beter gaan spelen. Het is jammer dat Zanka nog steeds niet echt is bijgekomen van zijn blessure, want in potentie kan hij vast wel wat. Je wordt niet voor niets als verdediger uitgeroepen als grootste talent van een land dat wel vaker met leuke talenten komt. Misschien hebben ze de aard van zijn blessure verkeerd ingeschat. Dat is dan inderdaad een fout van de technische staf. De rechtsbackpositie is de enige positie waar te weinig aandacht aan is besteed aangezien Hutchinson te duidelijk gewoon een middenvelder is.

Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat PSV een veel beter team heeft dan de rest of dat PSV duidelijk kampioen gaat worden. Ik heb gezegd dat PSV minder afhankelijk is van een select groepje spelers en dat PSV de laatste tijd ondanks alle tegenslagen goede resultaten behaald.

@He$$el_01: ik denk dat je me niet begrijpt.

Ik zie PSV graag kampioen worden; het is een redelijk goed team, maar niet altijd even stabiel en defensief kwetsbaar.

Voor voetbal geldt helaas wel dat de laatste jaren de kwaliteit is achteruit gegaan. In het geval van PSV zijn daar duidelijke factoren aan te wijzen: het verbreken van de banden met Lemic (en met Piet de Visser) het vertrek van Frank Arnesen, en van Hans van der Zee (hoofd scouting), naar Ajax n.b.

Daardoor is veel voetbal know-how en een groot relatienetwerk verloren gegaan. Een belangrijk punt is ook dat er sinds het vertrek van Alex te weinig in defensie of in een leider voor het middenveld is geïnvesteerd. Er is te eenzijdig aangekocht, terwijl van oudsher - sorry - de defensie altijd de kracht was van PSV. Te veel verdeedigers laten het afweten op het moment dat het erop aankomt.

Mjuman schreef:
@He$$el_01: ik denk dat je me niet begrijpt.

Ik zie PSV graag kampioen worden; het is een redelijk goed team, maar niet altijd even stabiel en defensief kwetsbaar.

Eens. Qua resultaten wordt het al wel een stuk stabieler, hoewel de tegenstanders niet tot de verbeelding spraken natuurlijk. Maar vergeleken met vorig jaar, waar een winning streak van drie wedstrijden veel was zijn ze aardig bezig. Defensief is het niet geweldig, maat toch hebben we op Twente na het minste tegendoelpunten. Ik ben het met je eens dat er te veel stomme fouten worden gemaakt in de verdediging, maar waar zie je dat niet in de eredivisie?

Voor voetbal geldt helaas wel dat de laatste jaren de kwaliteit is achteruit gegaan. In het geval van PSV zijn daar duidelijke factoren aan te wijzen: het verbreken van de banden met Lemic (en met Piet de Visser) het vertrek van Frank Arnesen, en van Hans van der Zee (hoofd scouting), naar Ajax n.b.

Klopt. Ik ben bang dat die expertise ook nooit meer terug zal komen. Die tijden waren qua resultaten geweldig voor PSV en we hadden geweldige teams. Die tijden hebben er echter ook voor gezorgd dat PSV financieel bijna aan de grond zat. We kunnen op dit moment nou eenmaal niet dezelfde gokken nemen met relatief onbekende buitenlandse spelers. De deal met de gemeente heeft PSV weer aardig wat lucht gegeven en nu is het zaak om financieel weer onafhankelijk te worden van de CL en transfers e.d.

Daardoor is veel voetbal know-how en een groot relatienetwerk verloren gegaan. Een belangrijk punt is ook dat er sinds het vertrek van Alex te weinig in defensie of in een leider voor het middenveld is geïnvesteerd. Er is te eenzijdig aangekocht, terwijl van oudsher - sorry - de defensie altijd de kracht was van PSV. Te veel verdeedigers laten het afweten op het moment dat het erop aankomt.

Hier ben ik het ook mee eens. Ik heb geen idee waarom er zo weinig aandacht is geweest voor de defensie van PSV. Waarschijnlijk hoopten Advocaat en Brands dat de aankoop van een goede keeper (Tyton) en een talentvolle verdediger (Zanka) in combinatie met de leider op het middenveld waar je het over hebt (van Bommel) genoeg zou zijn om het team verdedigend sterk genoeg te maken voor de eredivisie.

Op zich is dit geen hele slechte gedachte. Jammer dat Tyton na zijn botsing onzeker is geworden, Zanka nog steeds niet is hersteld van zijn blessure (dit was een grote gok van PSV) en van Bommel nu ook geblesseerd is.

PSV wilde trouwens ook nog eens rechtsback kopen, maar dit is helaas niet gelukt.

Ajax alweer op 0-1 tegen City

Netjes. Prima gezien Siem De Jong !!

Knijp me even.

Zouden er al supporters "tien" durven roepen, na 0 - 2 in een kwartiertje?

Die De Boer zou ook heel wat kunnen verdienen, bij Manchester City.....

Als ik de verslaggever mag geloven is het een kwestie van tijd voordat Guardiola wordt aangesteld en als het even kan neemt 'ie ook nog Messi mee. Ergens is het wel triest dat je zo'n absurd goede selectie hebt, maar er dan totaal niet uithaalt wat erin zit.

Zou dat dan toch aan de trainer kunnen liggen? De spelers hebben natuurlijk ook hun verantwoordelijkheid.

Onvoorstelbaar hoe die spelers met een miljoenenwaarde zich laten afbluffen.
Ik denk dat zo'n arrogantie om met een B-team te komen en bijvoorbeeld Balotelli te laten bankzitten, terecht wordt afgestraft.

B-team? City heeft vier topspitsen, die kunnen echt niet allemaal tegelijk spelen. Heeft niks met A of B-team te maken, gewoon een roulatiesysteem.

Inderdaad, je kunt ze moeilijk allemaal opstellen. Aguero en Tevez zou niet bepaald b-spelers.

Nee, maar Balotelli hoort uiteraard vanaf het begin te spelen.
Overigens, vanavond de laatste avond van Mancini, deze wedstrijd kost hem de kop. Ongeacht wat er nog gaat gebeuren in 25 minuten.

Tevez en Aguero zijn toch wel beter dan Balotelli, maar met deze spelers zou ik sowieso 4-3-3 spelen.

2-2 trouwens.

Ja, een behoorlijk dekkingsfoutje.
Knotsgekke wedstrijd: het vliegt met een enorm tempo over en weer. Vind Ajax helemaal niet slechter. Vandaar Mancini exit.

Eriksen is ook niet meer wat het geweest is.

Ook een kwaliteit. Van 2-2 naar 7-2.

Die scheids hoef ik ook nooit meer te zien. De onbekwaamheid droop er van af.

Had 'ie zn kaarten in Legoland laten liggen ofzo?

Ongelooflijk ja, Touré en Aguero werden wel heel opzichtig gespaard. En die laatste goal van City was absoluut geen buitenspel.

Ik weet het niet, stond die man die de voorzet gaf niet buitenspel toen hij de bal van die andere kreeg?
Maar goed, Ajax kwam daar wel goed weg.

Stijn_Slayer
Tweede helft Real - Dortmund was wel echt geweldig. Een onwijs hoog tempo en op een gegeven moment speelde Mourinho met drie verdedigers en voorin Kaka erbij. Xabi Alonso was echt grandioos. Essien en Ozil speelden voor de verandering ook weer eens op hun oude niveau. Eerste helft was helaas een stuk matiger. Dortmund speelde toen lange periodes goed en Weidenfeller was erg goed. Kan wel leven met een gelijkspel, maar zo'n goal die lullig vlak voor rust binnenvalt is wel irritant.

Dortmund en Real zullen dan wel doorgaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:57 uur

geplaatst: vandaag om 02:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.