Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 november 2012, 17:12 uur
Mjuman schreef:
Hier moet ik eens diep over nadenken, die Cruyffiaanse logica is aan mij verspild, vrees ik. Denk dat Ajax - eerlijk gezegd (met die afgekeurde goal) - de klauwen dicht mag knijpen met die 2-2;
Deze logica is aan mij dan weer niet besteed. De reden dat City uiteindelijk 2-2 en de (afgekeurde) 3-2 maakte, was juist, omdat Ajax het balbezit NIET vast kon houden. Wat mijn punt (Cruyffiaans of niet) alleen maar bevestigt.Hier moet ik eens diep over nadenken, die Cruyffiaanse logica is aan mij verspild, vrees ik. Denk dat Ajax - eerlijk gezegd (met die afgekeurde goal) - de klauwen dicht mag knijpen met die 2-2;
"De wedstrijd uitspelen".
0
geplaatst: 9 november 2012, 17:47 uur
Ok, dan even in boerentaal - Ajax en De Boer mogen dankbaar zijn dat ze het er met 2-2 vanaf hebben gebracht. Voor geval het nog niet duidelijk was: Ajax kon geen aanspraak maken op balbezit omdat City veel sterker was (en niet andersom).
0
geplaatst: 9 november 2012, 18:11 uur
chevy93 schreef:
Ik raad toch echt aan die wedstrijd eens te herkijken, want Ajax heeft echt wel periodes gehad met goed balbezit. En als daar geen kansen uit ontstaan, worden die nogal vergeten. Of dacht men echt dat De Boer uit z'n nek zat te lullen toen hij beweerde dat een 3-1 best in de lucht hing?
Ik raad toch echt aan die wedstrijd eens te herkijken, want Ajax heeft echt wel periodes gehad met goed balbezit. En als daar geen kansen uit ontstaan, worden die nogal vergeten. Of dacht men echt dat De Boer uit z'n nek zat te lullen toen hij beweerde dat een 3-1 best in de lucht hing?
Verschil is dat Manchester City veel gevaarlijker was in balbezit dan Ajax. Balbezit is leuk, maar als je kijkt naar de statistieken zie je dat Ajax vooral balbezit had op eigen helft en het gebied rond de middellijn en City juist veel meer richting het Ajax-doel (ik geloof dat 35% van het spel zich afspeelde op het gedeelte rondom Ajax' doelgebied, 14% op het gedeelte rondom City's doelgebied en de rest op het gebied rondom de middellijn, maar het is alweer een paar dagen geleden dat ik het statistiekenkaartje zag dus pin me er niet op vast).
Ajax had verder best 3-2 kunnen maken, maar City evengoed 3- en 4-2.
0
geplaatst: 9 november 2012, 20:49 uur
Titmeister schreef:
Natuurlijk? In topografische kennis blink je iig niet uit - Europa is absoluut groter dan de VS; al komt het natuurlijk niet zo heel vaak voor dat je een wedstrijd moet spelen in de Oeral of op IJsland...
Natuurlijk? In topografische kennis blink je iig niet uit - Europa is absoluut groter dan de VS; al komt het natuurlijk niet zo heel vaak voor dat je een wedstrijd moet spelen in de Oeral of op IJsland...
Ja, zo kan ik het ook. Je moet uiteraard wel de hoeveelheid water van Europa er afhalen, variërend van de Middelandse zee en de Noordzee...

0
Hendrik68
geplaatst: 9 november 2012, 22:38 uur
Zo, NAC even alle hoeken van het veld laten zien. De weg naar boven is ingezet.
0
geplaatst: 9 november 2012, 23:05 uur
Dat geldt ook een divisie lager:
FC Almere - FC Emmen 1 - 0!
Wéreldelftal!!
FC Almere - FC Emmen 1 - 0!

Wéreldelftal!!
0
Hendrik68
geplaatst: 10 november 2012, 19:23 uur
Ja ik kan als FC Groningen supporter natuurlijk rustig achteroverleunen om te kijken hoe de concurrentie de punten verspeelt. En dus heb ik dit weekend even tijd om andere sporten te volgen. Ik lees zojuist dat de eerste gouden medaille op de Olympische Spelen van Rio al een feit is. Want? Windsurfen blijft Olympisch.
0
geplaatst: 10 november 2012, 20:48 uur
Wel jammer. Dan moet PEC Zwolle er maar voor zorgen dat Ajax morgen niet een plaatsje opschuift...
0
geplaatst: 10 november 2012, 21:08 uur
0
geplaatst: 10 november 2012, 21:37 uur
Ach ja elke topclub loopt na een serie briljante wedstrijden wel een keer tegen een zeperd aan.

0
geplaatst: 10 november 2012, 22:59 uur
Hendrik68 schreef:
Ja ik kan als FC Groningen supporter natuurlijk rustig achteroverleunen om te kijken hoe de concurrentie de punten verspeelt.
Ja ik kan als FC Groningen supporter natuurlijk rustig achteroverleunen om te kijken hoe de concurrentie de punten verspeelt.
VVV heeft gewonnen

0
geplaatst: 10 november 2012, 23:00 uur
0
geplaatst: 11 november 2012, 11:43 uur
Zie mijn commentaar vorige week toen iemand anders vroeg of ik niet moe werd van mijzelf. Een beetje zieken en voeren richting fans van 010 en 020 mag best en sommigen happen heel lekker toe. Elke fan van FC Utrecht weet echt wel dat we niet op de 4e plek gaan eindigen en dat we nu gewoon moeten genieten van het aantal behaalde punten en een nederlaag als gisteren kan gewoon gebeuren. We gaan echt wel verder zakken hoor, no worries beste 'echte topclup' fans.

0
geplaatst: 11 november 2012, 20:05 uur
Pelle gaat zich toch meer en meer ontpoppen als een echte publiekslieveling. Zoals dat hoort, in De Kuip. In tegenstelling tot ploeggenoot Lex Immers. Die zich vandaag onsterfelijk had kunnen maken met 3 extra goals maar dat nalaat.
Zo leiden ups en downs naar een zeker resultaat voor Feyenoord in het eindklassement. Maar veel liever dit dan het spel dat Vitesse en Twente gemiddeld laten zien. Een gapende supporter en een wedstrijd waarbij je eigenlijk je geld aan de kassa zou moeten terug vragen. En dat staat nu dan nog steeds 2 en 3 in de stand.
Dan kun je inderdaad maar beter FC Utrecht hebben, de kans op vervelen is daar beduidend lager.
Zo leiden ups en downs naar een zeker resultaat voor Feyenoord in het eindklassement. Maar veel liever dit dan het spel dat Vitesse en Twente gemiddeld laten zien. Een gapende supporter en een wedstrijd waarbij je eigenlijk je geld aan de kassa zou moeten terug vragen. En dat staat nu dan nog steeds 2 en 3 in de stand.
Dan kun je inderdaad maar beter FC Utrecht hebben, de kans op vervelen is daar beduidend lager.
0
geplaatst: 11 november 2012, 20:21 uur
Immers had minstens op 15 doelpunten moeten staan. Vandaag weer 3 100% kansen en nog wat.
Pelle speelde weer erg sterk. Balvast, vind altijd een juiste oplossing, schitterende passes, twee doelpunten (1e erg fraai) en zorgt voor het voetbal aan Feyenoordkant op de helft van de tegenstander.
Over vandaag: schandalig dat je op 5 doelpunten blijft steken.
Pelle speelde weer erg sterk. Balvast, vind altijd een juiste oplossing, schitterende passes, twee doelpunten (1e erg fraai) en zorgt voor het voetbal aan Feyenoordkant op de helft van de tegenstander.
Over vandaag: schandalig dat je op 5 doelpunten blijft steken.
0
geplaatst: 11 november 2012, 20:26 uur
Kunnen we vandaag nog foto's uit Utrecht verwachten met de stand?
0
geplaatst: 11 november 2012, 20:44 uur
Feyenoord - Roda was een erg aantrekkelijke wedstrijd, totdat de scheidsrechter de wedstrijd kapot maakte.
Bij Vitesse - Twente zag ik twee strijdlustige teams die vooral niet wilden verliezen en dat dus allebei ook niet deden.
PSV begon erg slap aan de wedstrijd, maar op het moment dat ze aanzetten kwam Heerenveen er totaal niet meer aan te pas. Als ze aan het einde van het seizoen nog gelijk in punten staan met iemand zullen ze het toch vrij zeker op doelsaldo winnen. Nu al 42 doelpunten.
Dat was mijn korte samenvatting van deze eredivisie zondag.
Bij Vitesse - Twente zag ik twee strijdlustige teams die vooral niet wilden verliezen en dat dus allebei ook niet deden.
PSV begon erg slap aan de wedstrijd, maar op het moment dat ze aanzetten kwam Heerenveen er totaal niet meer aan te pas. Als ze aan het einde van het seizoen nog gelijk in punten staan met iemand zullen ze het toch vrij zeker op doelsaldo winnen. Nu al 42 doelpunten.

Dat was mijn korte samenvatting van deze eredivisie zondag.

0
geplaatst: 11 november 2012, 21:44 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Sorry Teletekst pagina 819 doet het niet, maar wel nieuws uit de Verenigde Staten:

0
geplaatst: 11 november 2012, 21:49 uur
He$$el_01 schreef:
Feyenoord - Roda was een erg aantrekkelijke wedstrijd, totdat de scheidsrechter de wedstrijd kapot maakte.
Vergissen is menselijk, in ieder geval was Braamhaar wel zo sportief om achteraf z'n fout toe te geven (niet dat je daar wat aan hebt als Roda zijnde), heb al weer genoeg scheidsrechters gezien dit seizoen die dat niet konden opbrengen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 november 2012, 21:56 uur
Levante - Real slaat echt helemaal nergens op. Er ligt meer water dan gras op dat veld. Iedereen glibbert, er is haast geen fatsoenlijke pass te geven en die bal is zo glad als een aal. Onbegrijpelijk dat de wedstrijd gewoon doorgaat..
0
geplaatst: 11 november 2012, 22:14 uur
He$$el_01 schreef:
Gelukkig stond er toen al een voorsprong voor Feyenoord op het scorebord, al bereikt met 11 tegen 11. Slechter werd de wedstrijd overigens niet, na dat rood. Alleen werd het nog meer éénrichting verkeer.
Ze konden bij Studio Sport nog net 30 seconden volkrijgen voor de eerste helft en anderhalve minuut voor de tweede. Ze konden de beelden zo van de 10e minuut laten overvloeien naar de 44e. En dan kwamen alle hoogtepunten (inclusief herhalingen) ruimschoots aan bod. Gelukkig was het publiek al voor een belangrijk deel weggebleven (ver van uitverkocht), waarschijnlijk hadden de meesten de bui al zien hangen.
0
geplaatst: 11 november 2012, 22:17 uur
Ook bij 11 tegen 11 was Feyenoord heer en meester en creëerden ze voldoende kansen.
0
geplaatst: 11 november 2012, 22:47 uur
Nicolage Rico schreef:
Ook bij 11 tegen 11 was Feyenoord heer en meester en creëerden ze voldoende kansen.
Kan zijn maar Roda JC speelde op het moment van 3-2 goed en zat prima in de wedstrijd. Braamhaar hielp Feyenoord verder in het zadel en Feyenoord maakte het kundig af. Was een cadeautje die pingel met een rode kaart.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.