MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Running On Empty schreef:
(quote)

Kan zijn maar Roda JC speelde op het moment van 3-2 goed en zat prima in de wedstrijd. Braamhaar hielp Feyenoord verder in het zadel en Feyenoord maakte het kundig af. Was een cadeautje die pingel met een rode kaart.

Mjuman schreef:
Essentiëler is hoe pak je het infrastrucureel/logistiek aan: in de US no problem - maar probeer eens naar een minder centrale bestemming in het Oostblok te vliegen of naar Tampere (Finland) bijv.

De luchthaven van Tampere ziet er alvast uit alsof ze daar het vliegtuig nog volop aan het uitvinden zijn..

Maar verder volg ik het voetbal niet zo.

Stijn_Slayer
Nou, dat liep maar net goed af... Het is gewoon een vorm van competitievervalsing om onder deze omstandigheden te laten spelen. En dan komen daar nog het verhoogde risico op blessures en de extra fysieke inspanning bij. En de supporters zien enkel 90 minuten een bal naar voren getrapt worden.

Op een normaal veld had Real het nooit zo moeilijk gehad. Echt belachelijk dit, speel dan in een zwembad.

panjoe (moderator)

(afbeelding)

Stijn_Slayer

Zag gisteravond de samenvattingen. Feyenoord mag Braamhaar ook wel een etentje cadeau doen. Waar was die man mee bezig?

Eerst wissel van Ronaldo in het shirt van Madrid, zie ik. Klopt dat? Bijna 150 wedstrijden en nog nooit een (publieks)wissel?

Hij is aardig, maar niet briljant - gewoon een rip-off van de tweet met foto van Lance Armstrong, couch potatoeing in Austin, kijkend naar zijn gele truien - chilling; die is vele malen provocerender.

(quote)

Kan zijn maar Roda JC speelde op het moment van 3-2 goed en zat prima in de wedstrijd. Braamhaar hielp Feyenoord verder in het zadel en Feyenoord maakte het kundig af. Was een cadeautje die pingel met een rode kaart.

Op dat moment zat Roda niet meer in de wedstrijd op basis van het voetbal en de druk die Feyenoord zette. Maar goed, als het 3-2 staat, kan er nog van alles gebeuren.

Jammer dat Braamhaar een cadeautje gaf, omdat je nu weer van dit soort verhalen krijgt.

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Op dat moment zat Roda niet meer in de wedstrijd op basis van het voetbal en de druk die Feyenoord zette. Maar goed, als het 3-2 staat, kan er nog van alles gebeuren.

Jammer dat Braamhaar een cadeautje gaf, omdat je nu weer van dit soort verhalen krijgt.

Kan ik me voorstellen want het was een terechte overwinning maar dan toch met een luchtje.

Stijn_Slayer
chevy93 schreef:
Eerst wissel van Ronaldo in het shirt van Madrid, zie ik. Klopt dat? Bijna 150 wedstrijden en nog nooit een (publieks)wissel?

Of het de eerste wissel is weet ik niet, maar hij werd in de tweede minuut met een elleboog in z'n oog geraakt. Een hele nare overtreding waarvan het me niet zou verbazen als 't met opzet was. Daarna heeft hij met half gesloten en afgeplakt oog nog een helft doorgespeeld. Ja, die Ronaldo is wel een aansteller..

Tweede helft kwam Raul Albiol erin, en hij zal nu wel definitief afgeschreven zijn bij Mourinho...

Mjuman schreef:
(quote)
Hij is aardig, maar niet briljant - gewoon een rip-off van de tweet met foto van Lance Armstrong, couch potatoeing in Austin, kijkend naar zijn gele truien - chilling; die is vele malen provocerender.

Uiteraard als je de Lance versie niet kent begrijp je deze ook niet maar je moet er maar op komen. Overigens vond ik die van Lance echt geweldig.

Het is lastig om te zeggen hoe de wedstrijd zou zijn gegaan zonder die rode kaart aangezien het gewoon een ongelofelijk rare wedstrijd was. Ik bedoel, Feyenoord overheerst de eerste tien minuten, maar na 12 minuten staat het 1-1. Daarna krijgt Roda twee grote kansen en even later staat Feyenoord 3-1 voor. Dan kunnen ze doordrukken en moeten ze eigenlijk de 4-1 maken, maar bij het rustsignaal staat het 3-2...

En over die 'foto' van van Bommel: Hij heeft er pas zes toch?

He$$el_01 schreef:
En over die 'foto' van van Bommel: Hij heeft er pas zes toch?

Da's wel een leuk stukje symboliek, die zevende is just around the corner

Mjuman schreef:
(quote)

Fijn dat je de grap uitlegt, dat komt hem echt ten goede.

GrafGantz schreef:
Fijn dat je de grap uitlegt, dat komt hem echt ten goede.

Dat was voor die lieden die op maandagochtend wellicht een Oath-moment hadden, maar jij bent blijkbaar klaarwakker aan het excelleren

Mjuman schreef:
(quote)

Da's wel een leuk stukje symboliek, die zevende is just around the corner

Laten we hopen dat hij daar nog even mee wacht. Ik mis hem liever niet tegen Vitesse, Ajax of Twente.

(quote)

Kan ik me voorstellen want het was een terechte overwinning maar dan toch met een luchtje.

Het stond gelukkig 3-2 en het was wachten op de 4-2.

Wel bizar dat driekwart van de tegengoals van Feyenoord ontstaan uit dode spelmomenten. Gisteren ook weer 2 van de 2. Aan de andere kant is Feyenoord zelden gevaarlijk uit dode spelmomenten. Koeman weet waar hij aan moet werken.

Penalties?

Heerenveen had meer kans tegen PSV dan Roda tegen Feyenoord. Het rare is, dat zo'n gegeven penalty opeens wordt gezien als een 'keerpunt' in de wedstrijd, alsof Roda nog kansen had op een overwinning.

Niets is minder waar, de penalty wordt zelfs nog gemist, maar lag er na een minuut alsnog in (4-2). In zo'n kort tijdsbestek kan nog niet wordend gezegd dat dat de gevolgen waren van langdurig met 10 man spelen.

panjoe (moderator)
musician schreef:
Heerenveen had meer kans tegen PSV dan Roda tegen Feyenoord.

Ik heb de wedstrijd van Feyenoord niet gezien, maar ik denk dat jij die van PSV niet hebt gezien als je denkt dat Heerenveen ook maar iets van een kans had. Sterker nog, ze waren de hele wedstrijd lang overduidelijk kansloos, en hoewel de score nog redelijk lang dicht bij elkaar heeft gestaan maakte ze geen enkele aanspraak op een punt. PSV heeft dit seizoen in de Eredivisie al meerdere keren laten zien dat het in tegenstelling tot de tegenstanders de concentratie vasthoudt tot het einde - en in die laatste fase telkens weer de genadeklap uitdeelt. Zelfs als het niet liep tegen zwakke tegenstanders kantelden ze de wedstrijd in die fase (zie VVV en Willem II).

panjoe schreef:
Sterker nog, ze waren de hele wedstrijd lang overduidelijk kansloos, en hoewel de score nog redelijk lang dicht bij elkaar heeft gestaan maakte ze geen enkele aanspraak op een punt.

Idem met Roda. Vandaar de - ietwat cynische - opmerking van Musician.

panjoe (moderator)
Ach so, nu snap ik hem.

Ach, bij 3-2 hoeft er per ongeluk maar 1 bal goed te vallen en het staat weer gelijk. Er zijn genoeg voorbeelden van teams die kansloos waren en toch met een punt of meer naar huis gingen.

Ik heb beiden wedstrijden gezien en het was wel duidelijk dat Heerenveen vele malen minder kans had om te winnen van PSV dan Roda van Feyenoord. Natuurlijk was Feyenoord beter en ze hadden het ook al eerder af moeten maken. Echter, dit deden ze dus niet. Roda heeft in de eerste helft vier grote kansen gehad. Dan kan je mij niet wijsmaken dat Roda kansloos was. Feyenoord had meer kansen, maar speelde bij vlagen ook vrij dramatisch. Na de 1-1 waren ze helemaal de weg kwijt. Met een gemotiveerd Roda, dat met 11 man speelt, en vooral een Malki in de spits had het zomaar 3-3 kunnen worden, ook al zou dit niet verdiend zijn geweest.

Die penalty is wel degelijk erg belangrijk geweest voor de wedstrijd. Oké, de penalty wordt gemist, maar als je onterecht met 10 man staat en nog 35 minuten moet spelen gaat dat wel in je koppie zitten hoor. Het mentale gedeelte wordt hier weer eens vergeten. Je zag dat Roda na de rode kaart op twee gedachtes hinkte namelijk, moeten we aanvallen voor de 3-3 of counteren omdat we met 10 man staan. Tevens was de organisatie weg. Dat de 4-2 vlak na de penalty wordt gemaakt heeft dus wel degelijk met die rode kaart te maken.

De wedstrijd van PSV kan je amper vergelijken met de wedstrijd van Feyenoord. Heerenveen heeft één kans gehad omdat ze bij PSV nog een beetje aan het slapen waren. Na de 0-1 heeft Heerenveen geen kans meer gehad en was de verdediging van PSV (vooral Marcelo) erg scherp. van Bommel en Strootman hadden het middenveld helemaal onder controle en het was gewoon wachten op de gelijkmaker en daarna de voorsprong.

Hendrik68
Ik zeg altijd maar, als je zelf niet scoort, moet je niet zeuren over een fout van de scheidsrechter. Ook zeg ik altijd: breng de scheidsrechter niet in de verleiding. Maar wat gebeurde er gisteren? Beide gevallen gingen niet op voor Roda. Ze hadden al 2 keer gescoord en Biemans (wiens kaart uiteraard reeds is geseponeerd) bracht de scheidsrechter bepaald niet in de verleiding. Dus ja, een erg lastig geval dit. Dus wijs ik maar naar de assistenten en de 4e man. Hoe kan het dat geen van hen het wel juist heeft gezien en Braamhaar even inseint?

Uiteraard als je de Lance versie niet kent begrijp je deze ook niet maar je moet er maar op komen. Overigens vond ik die van Lance echt geweldig.
Ik ken die van Lance niet en toch vond ik deze nog best leuk.

Een paar weken geleden vermoedde ik het al, maar na de wedstrijd tegen Heerenveen ben ik er zeker van: PSV speelt verdomd goed voetbal. In Europa wil het nog niet zo vlotten (qua uitslagen dan, wedstrijden heb ik niet gezien), maar in de Eredivisie laten ze toch regelmatig zien toch een wel een (flinke) stap verder te zijn dan de meeste andere teams. Alleen Twente, AZ en Ajax laten, en dan alleen bij vlagen, zulk goed voetbal zien. Schitterend veldspel.

herman schreef:
Ach, bij 3-2 hoeft er per ongeluk maar 1 bal goed te vallen en het staat weer gelijk. Er zijn genoeg voorbeelden van teams die kansloos waren en toch met een punt of meer naar huis gingen.

Recent zei je nog dat "als" niet telt.

He$$el_01 schreef:
Natuurlijk was Feyenoord beter

Vele malen.

en ze hadden het ook al eerder af moeten maken.

Eens. Maar daar waren ze ook hard mee bezig. Immers of Schaken had die bal (penaltymoment) er gewoon in moeten knallen.

Echter, dit deden ze dus niet. Roda heeft in de eerste helft vier grote kansen gehad.

Vier? Grote? Ik heb er eentje gezien. Die van Malki had erin gemoeten. Verder waren het hoge ballen voor de pot (2 goals) en een mogelijkheid buiten de 16, waarbij de bal geblokt werd.

Dan kan je mij niet wijsmaken dat Roda kansloos was.

Kansloos ben je eigenlijk nooit als je maar met een marge van 1 achterstaat. Qua spel waren ze wel vrij kansloos. Zeker in de 2e helft. Ook voor de rode kaart.

Na de 1-1 waren ze helemaal de weg kwijt.

Dit duurde gelukkig maar 5 minuten.

Met een gemotiveerd Roda, dat met 11 man speelt, en vooral een Malki in de spits had het zomaar 3-3 kunnen worden, ook al zou dit niet verdiend zijn geweest.

Tja, met 11 tegen 11 had het ook zomaar 10-2 kunnen worden. Gezien het spelbeeld een meer logische uitslag.

Die penalty is wel degelijk erg belangrijk geweest voor de wedstrijd. Oké, de penalty wordt gemist, maar als je onterecht met 10 man staat en nog 35 minuten moet spelen gaat dat wel in je koppie zitten hoor. Het mentale gedeelte wordt hier weer eens vergeten. Je zag dat Roda na de rode kaart op twee gedachtes hinkte namelijk, moeten we aanvallen voor de 3-3 of counteren omdat we met 10 man staan. Tevens was de organisatie weg. Dat de 4-2 vlak na de penalty wordt gemaakt heeft dus wel degelijk met die rode kaart te maken.

De organistatie bij Roda was al weg voor de rode kaart. In de tweede helft kwamen ze er totaal niet aan te pas (voor de rode kaart). Geen bal kwam meer aan. Ze stonden onder grote druk.

De wedstrijd van PSV kan je amper vergelijken met de wedstrijd van Feyenoord. Heerenveen heeft één kans gehad omdat ze bij PSV nog een beetje aan het slapen waren. Na de 0-1 heeft Heerenveen geen kans meer gehad en was de verdediging van PSV (vooral Marcelo) erg scherp. van Bommel en Strootman hadden het middenveld helemaal onder controle en het was gewoon wachten op de gelijkmaker en daarna de voorsprong.

Die vergelijking slaat ook nergens op. Maar bij Feyenoord was het wachten op de 4-2 (11 tegen 11).

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Recent zei je nog dat "als" niet telt.

Klopt, maar het is toch wel erg zonde dat de scheidsrechter onterecht de wedstrijd zo beïnvloedt. Maar goed, Roda zal ongetwijfeld ook nog wel een keer zo'n arbitrale blunder in zijn voordeel krijgen/gehad hebben. En ik geloof dat de keeper van Roda eerder al hands maakte buiten de 16, dus die had er sowieso al af gemoeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:56 uur

geplaatst: vandaag om 10:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.