MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Volgens mij was Zlatan het afgelopen EK tamelijk sterk. Beste man aan de kant van Zweden. En je kunt toch niet verwachten dat Zweden het ver schopt tijdens een eindronde? Messi en Ronaldo komen zelfs niet tot de finale en die zitten toch wel bij sterkere landen.

Stijn_Slayer
Zlatan heeft zich op het EK best laten zien, ja. Geen wereldprestatie, maar er valt hem ook heel weinig te verwijten. Hij kan 't nu eenmaal niet in z'n eentje doen. De meeste kritieken die ik heb meegekregen waren positief

Hoe goed zijn de "wereldspelers" nog, als ze eerst een compleet seizoen inclusief Champions League hebben gespeeld? Met het vooruitzicht, dat als het EK of WK voorbij is, dat ze zich weer direct kunnen melden bij hun club?

Dus Zlatan en die anderen zijn naar mijn gevoel dan nog 60% van wat ze eigenlijk kunnen, tijdens een toernooi. Soms meer of minder geblesseerd.
Toen Nederland aan z'n laatste wedstrijd in de voorrondes begon, zag je al dat het niet veel meer zou worden.

Om die redenen vallen andere spelers wel eens meer op dan de categorie "wereldspelers". Dat is ook wel eens leuk. Van de week het verhaal van dat Deense campingelftal weer eens op tv gezien, dat zomaar Europees kampioen werd.

He$$el_01 schreef:
Hij hoeft de bal alleen nog maar richting de goal te trappen. Die van Negrete heeft een geweldige voorbereiding, vele malen knapper dan wat Zlatan doet.

Je bent echt serieus

"Alleen nog maar richting de goal te trappen....."

Hendrik68 schreef:
Leuk die Zlatan, maar wanneer scoort hij eens in een belangrijke finale? Als hij dan nog zulke goals maakt praten we weer verder. Het afgelopen EK was meneer ook weer eens niet thuis.

Met belangrijke goals bedoel ik de winnende goal in een EK finale zoals die van Van Basten. Helemaal legendarisch is de goal van Madjer. Het hakje waarmee Porto Bayern versloeg.

YouTube - Madjer vs Bayern

Hoe heette die man van Real Zaragoza die David Seaman verschalkte ook alweer? Juist ja Nayim. Die goals doen er toe.

YouTube - Nayim Long Game Winning Goal ZARAGOZA VS ARSENAL 1995

Afgelopen EK.

Ben het wel eens dat een goal specialer is als het om een belangrijke wedstrijd gaat. Daarom is de goal van Pi-Air tegen PSV in de UEFA Cup één van mijn favoriete doelpunten. Al had Emerton die geniale sliding niet ingezet of was die bal maar een centimeter verkeerd voorgegeven, dan had PSV de UEFA Cup gewonnen ipv Feyenoord...

Die goal van Zlatan is geniaal, maar ook weer niet zo geniaal als veel mensen doen geloven.

Mijn mooiste goal is dezelfde als die van Herman en vele anderen: Bergkamp, die vlak voor tijd in de kwartfinale van een W.K. Argentinië sloopt met een heerlijke aanname, kapbeweging en subtiel buitenkantje die bal erin trapt. En dan nog die pass van de Boer. Nooit meer zo verliefd geweest op een doelpunt.

Als we het over belangrijke goals hebben, dan gaat er niks boven de goal van Iniesta tegen Nederland

Die was lelijk. En Iniesta ook.

Ah nee ik bedenk me juist een mooier doelpunt: goal van Ryan Giggs tegen Arsenal in de terugmatch van de halve finale van de FA cup

trebremmit schreef:
Afgelopen EK.

(embed)

Ik begrijp Hendrik's commentaar ook niet helemaal. Zlatan heeft de afgelopen 3 EK's aardig wat gescoord en ook belangrijke goals waardoor ze een ronde verder gingen. En in 2008 ondanks een behoorlijke blessure, als ik me goed herinner.

Die goal van Nayim destijds was schitterend (ik weet nog dat iedereen het er de volgende dag over had op school), maar de man was verder maar een modale clubvoetballer die weinig gepresteerd heeft. Zo'n lucky shot kan je toch niet vergelijken met iemand die het nu al 10 jaar lang op hoog niveau laat zien.

Hendrik68
Ibrahimovic doet het inderdaad goed op hoog niveau. Maar met alle respect, de Italiaanse competitie is al een jaar of 10 niet meer de beste competitie. De Engelse en Spaanse competitie zijn al een hele poos veel beter, ik denk dat ook de Duitse competitie beter is. Juist in die Spaanse competitie mislukte hij. Al valt 16 goals in 29 duels wel mee, maar hij slaagde er niet in zich te schikken in het teambelang, iets dat ook een kwaliteit vereist. Want hoewel ik Barcelona niet mag als club, ben ik wel zo eerlijk te stellen dat het qua organisatie voor de spelers en alles eromheen perfect geregeld is daar. Als je daar mislukt met zo'n talent ligt het echt aan jezelf. Daarna ging hij weer terug naar Italie waar het niveau van de competitie jaarlijks daalde. Ook in de CL hebben we veel te weinig gezien van Zlatan door de jaen heen. Dat bedoel ik. Als hij straks voor de kwalificatie voor het WK thuis tegen Duitsland de winnende goal maakt waardoor Duitsland naar de herkansingen moet dan hoor je me nooit weer. Zoiets heeft hij nog niet gepresteerd volgens mij. Zo'n goal tegen Frankrijk is leuk, maar Zweden lag er wel uit na die wedstrijd en dat was niet nodig geweest.

Stijn_Slayer
Ibrahimovic werd daar wel verkeerd gebruikt. Om zijn eigen woorden te gebruiken: ''Ik stond in de spits en speelde goed. Toen wilde ene meneer Messi in de spits spelen.'' Guardiola noemde hij de filosoof en hij wilde na verloop van tijd niet meer met hem op het trainingsveld staan. ''Als ik nog met hem het veld op moet, kun je beter vast een ambulance naast het trainingsveld zetten.''

Vreemd hoe sommigen eindeloos hun eigen ongeloof/waarden op anderen blijven projecteren. Kijkend naar zijn CV kan je gewoon niet anders dan vaststellen dat ie gewoon al jaren op topniveau speelt. En dat zegt iemand die Zlatan een slechte mentaliteit vond hebben toen ie bij Ajax zat. Hij heeft nl destijds meerdere team(=club)genoten in interlands of in oefenpartijtjes een jokko verkocht.

Dat hij niet slaagde bij Barça kan je hem niet eenzijdig verwijten - er zijn ook aardig wat Nederlanders geweest die het daar niet echt hebben gemaakt.

Zlatan wil per se winnen. Misschien loont het de moeite je eens af te vragen hoe het is om als immigantenzoon (outsider) in een niet zo toffe wijk in Malmö op te groeien; zo was ook Toivonen in Malmö een relatieve outsider (Finse roots - Finnen zijn voor Zweden wat Ieren voor Engelsen zijn). De hulp die Ibra biedt aan Toivonen (fysio) is dan ook goed te verklaren. In een groot interview voor een Zweeds sportblad 1,5 jaar geleden verklaarde Zlatan nog te overwegen te stoppen met voetbal; hij kwam echter sterker terug.

Hendrik68
Mensen die in interview zeggen "Ik heb ooit serieus overwogen te stoppen". Ik weet niet of je de VI leest, maar dan kom je minimaal 40 keer per jaar een passage tegen waarin mensen "serieus overwogen te stoppen". Oh lang leve de dramatiek. Lang leve de verkoopcijfers.

De afkomst van Zlatan interesseert me geen donder, want dat is helemaal niet belangrijk in mijn punt. Er zijn wel meer klootzakken in den voetbalsport. Cristiano Ronaldo bijvoorbeeld, maar die heeft het wel allemaal bewezen in de grootste competities, zowel bij ManU als bij Real scoorde hij aan de lopende band. En hij leidde op jonge leeftijd zijn land naar de finale van een EK en kwam met zijn land ook heel ver in 2006. Dat is wat ik wil aangeven.

Ik heb niks met Zlatan, maar ook niet met Ronaldo. Ik misgun Zlatan echter helemaal niets. Al koopt hij 100 Ferrari's om de patser uit te hangen en om daarmee zijn afkomst te compeseren. Hij heeft het eerlijk en helemaal zelf verdiend. Dikke prima. Ik geef alleen aan dat hij op de belangrijkste momenten het niet heeft laten zien. En op het enige moment dat het (een beetje) tegenzat in een van de grootste competities bij Barca, gaf hij direct op. Kun je zeggen, het lag niet alleen aan hem, ok. Maar hij probeerde het verder ook niet meer. Hij pretendeert overal schijt aan te hebben, maar was bij de eerste de beste tegenslag direct gepikeerd en wilde weg. Helemaal geen schijt aan alles dus.

Op welke belangrijke momenten doel je dan?

Ik denk dat je hem echt tekort doet, 9 keer landskampioen met vijf verschillende teams, dan lijkt het me wel dat je er op belangrijke momenten staat.
Vorig jaar heb ik regelmatig een CL wedstrijd van hem gezien en daarin was hij vaak de beste man van het veld, hij is zelfs de enige die voor zes verschillende ploegen in de CL heeft gescoord.
Ik snap echt niet goed wat je bedoelt met er niet staan op belangrijke momenten.

Verder heeft Ronaldo natuurlijk de mazzel dat Portugal een veel beter elftal heeft. Een onvergelijkbare situatie met Zweden wat mij betreft.

Hendrik68
Ik snap echt niet goed wat je bedoelt met er niet staan op belangrijke momenten.

Nee dat heb ik door. Niemand begrijpt me en dat trek ik me maar aan. Nog 1 keer, want ik wil Feyenoord-Roda voorkomen.

Ik zeg niets omdat de persoon Zlatan mij tegen zou staan. Ik heb ooit Zweeds geleerd (al kan ik er niet veel meer van), dat is iets dat ik niet zou doen als ik het een kutland zou vinden. Laat dat duidelijk zijn.

Zlatan is inderdaad niet mijn favoriet, maar dat zijn mensen die wel bereikt hebben wat ik bedoel ook lang niet allemaal. Ik vind Wesley Sneijder ook niet heel erg sympathiek, maar: Hij wint met Inter de CL, was volgens mij direct in zijn eerste jaar en haalt met zijn land de finale van het WK. Dat zijn prijzen die er toe doen. Snapt u. De titels aaneenrijgen in Italie is goed, maar het is niet de beste competitie tegenwoordig. Deed hij dat in Engeland, dan had je een ander verhaal. Nu weer PSG, is kampioen worden met PSG met zo'n begroting knap? En hoe vaak stond hij in de finale van de CL?

Edit: Met zijn land is het uiteraard wat lastiger, maar alleen in 2004 werd bij het EK de volgende ronde gehaald en scoorde Zlatan 1 goal van de 5 tegen Bulgarije en in de wedstrijd erop 1 keer. Dat was alles. De volgende ronde waren ze de klos tegen ons landje na 0-0 en strafschoppen. Portugal en Griekenland zijn net zo klein en speelden de finale. Als Zweden een voorbeeld had genomen aan de Grieken hadden ze ook ver kunnen komen, niemand van de Grieken had een talent als Zlatan, maar ze hadden alles voor elkaar over. Dat ontbreekt er bij Zweden vaak aan en in mijn ogen ook bij Zlatan. Wel heb ik het idee dat Zlatan nu het einde nadert begint in te zien dat iedereen in een elftal belangrijk is. Ik hoop het van ganser harte.

Hendrik68 schreef:
(...) bla bla bla. Oh lang leve de dramatiek. Lang leve de verkoopcijfers.

De afkomst van Zlatan interesseert me geen donder, want dat is helemaal niet belangrijk in mijn punt. Er zijn wel meer klootzakken in den voetbalsport. (...) bla bla bla

Ik heb niks met Zlatan, maar ook niet met Ronaldo. Ik misgun Zlatan echter helemaal niets. Al koopt hij 100 Ferrari's om de patser uit te hangen en om daarmee zijn afkomst te compeseren. Hij heeft het eerlijk en helemaal zelf verdiend. Dikke prima. Ik geef alleen aan dat hij op de belangrijkste momenten het niet heeft laten zien. (...) bla bla bla

En dan heb ik me laten wijsmaken dat ík cynisch was. Waarschijnlijk zegt dit hele gezwatel meer over jou dan over Zlatan. Mocht je ooit algebra gehad hebben, en het je nog herinneren, geef ik je de tip om in sommige gevallen absolute-waardestrepen te hanteren, tenminste in het hoofd.

Ik twijfelde al langer of ik jou psycho-dumps nog serieus kon nemen, nu niet meer. FTP'en krijgt hier een nieuwe inhoud: Frustratie Transfer Protocol

En dat Zweeds leren heeft geen schroeft te maken met Zweden al dan niet een kutland vinden - in de jaren zestig en zeventig waren er volop mensen die Spaans leerden, omdat dat een mooie/nuttige taal was, terwijl het een kutland was (want dictatuur).

Hendrik68
Ik twijfelde al langer of ik jou psycho-dumps nog serieus kon nemen, nu niet meer

Zit jij al mijn posts te lezen dan? Wat een ongelofelijk compliment!

Dus Sneijder is een belangrijkere speler omdat hij wel een CL heeft gewonnen, terwijl hij er al een paar jaar niet veel meer van bakt. En Zlaten gewoon elk jaar goals maakt en kampioen wordt, maar hij heeft geen finale gespeeld en is dus niet belangrijk.

Je logica ontgaat me een beetje hendrik,maar goed ik houd er nu over op.

Rhythm & Poetry schreef:
Volgens mij was Zlatan het afgelopen EK tamelijk sterk. Beste man aan de kant van Zweden. En je kunt toch niet verwachten dat Zweden het ver schopt tijdens een eindronde? Messi en Ronaldo komen zelfs niet tot de finale en die zitten toch wel bij sterkere landen.
Eens. Zlatan vond ik ook erg sterk op het EK, Jammer voor hem dat ie een stel prutsers om zich heen had die weinig met z'n geniale passjes konden.

Hendrik68 schreef:
Ik vind Wesley Sneijder ook niet heel erg sympathiek, maar: Hij wint met Inter de CL, was volgens mij direct in zijn eerste jaar en haalt met zijn land de finale van het WK. Dat zijn prijzen die er toe doen. Snapt u. De titels aaneenrijgen in Italie is goed, maar het is niet de beste competitie tegenwoordig.

De vraag is nu in hoeverre de CL nog een prijs is die er toe doet als een club uit de Italiaanse flutcompetitie deze weet te winnen.

Zou er anders worden geoordeeld als niet Zlatan maar Ronaldo, Messi of desnoods Pellé of Eriksen dat doelpunt op die wijze zou hebben gemaakt?

Ik kijk alleen naar de afweging, de bewegingen, Zlatans beslissing en zijn prachtige omhaal die uiteindelijk doeltreffend was.
Precies op het juiste moment om nog wat naar achter gelopen Engelsen te passeren.

Prachtig doelpunt. Ongetwijfeld is er heel wat over Zlatan op te merken, zijn er andere betere spelers en wat dies meer zij.

Maar dat doelpunt staat gewoon. Gisteren had iedereen het er nog over, in allerlei sportprogramma's, ook internationaal. Dus blijkbaar wordt het toch overal als bijzonder beschouwd. Lijkt mij ook terecht.

Mjuman schreef:
Dat hij niet slaagde bij Barça kan je hem niet eenzijdig verwijten - er zijn ook aardig wat Nederlanders geweest die het daar niet echt hebben gemaakt.

Inderdaad...en soms past een speler gewoon niet bij een bepaalde club (systeem wat gespeeld wordt, clubcultuur waardoor hij zich niet 'happy" voelt of wellicht de trainer die daar net aanwezig is or whatever de reason is), hoeft niet altijd iets te maken te hebben met de kwaliteiten vd speler an sich, zie bijv. Bergkamp en Inter en zo zijn er wel meer voorbeelden aan te halen.

GrafGantz schreef:
(quote)

De vraag is nu in hoeverre de CL nog een prijs is die er toe doet als een club uit de Italiaanse flutcompetitie deze weet te winnen.

De belangrijkste competitie van de wereld doet er niet meer toe? Je mag de Italiaanse competitie een flutcompetitie noemen, hoewel ik betwijfel dat je ook echt naar wedstrijden uit Italië kijkt, maar het Inter van dat jaar was echt ongelofelijk sterk. Een Sneijder in topvorm, een Milito in vorm, een Maicon in topvorm, een Cesar in vorm, een Eto'o in vorm. En dan daarnaast nog topspelers als Materazzi, Zanetti, Lucio en Cambiasso die als geen ander weten wat je nodig hebt om te winnen. Zet er, om het helemaal af te maken, dan ook nog de beste coach ooit bij en het is opeens heel erg duidelijk waarom dat team de CL heeft gewonnen.

Waarom ben ik degene die de preek krijgt?

He$$el_01 schreef:
(quote)

De belangrijkste competitie van de wereld doet er niet meer toe? Je mag de Italiaanse competitie een flutcompetitie noemen, hoewel ik betwijfel dat je ook echt naar wedstrijden uit Italië kijkt, maar het Inter van dat jaar was echt ongelofelijk sterk. Een Sneijder in topvorm, een Milito in vorm, een Maicon in topvorm, een Cesar in vorm, een Eto'o in vorm. En dan daarnaast nog topspelers als Materazzi, Zanetti, Lucio en Cambiasso die als geen ander weten wat je nodig hebt om te winnen. Zet er, om het helemaal af te maken, dan ook nog de beste coach ooit bij en het is opeens heel erg duidelijk waarom dat team de CL heeft gewonnen.
omdat ze enorm veel geluk hadden in hun halve finale?

@Jassn: heb jij soms via internet net zo'n roeptoetertje gekocht als een jongere Ajaxfan alhier?

Ajaxfan? Ik? Wilt gij mij zot verklaren of wat?

jassn schreef:
Ajaxfan? Ik? Wilt gij mij zot verklaren of wat?

Alhier ken ik Belgen uitsluitend als aardige en redelijke mensen
Dus wat denk je er zelf van? Er staat:

Mjuman schreef:
als een jongere Ajaxfan alhier?

Owja, dat was ik even vergeten. Iedereen die van Barcelona wint heeft natuurlijk enorm veel geluk. Stom van me. Dat ze in de eerste wedstrijd tegen Barcelona gewoon beter waren en goed voetbal speelden telt natuurlijk niet mee...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.