MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Nee geintje, ik heb de eerste helft wel gezien, Juventus deed het wel goed maar vond Chelsea erg slecht.
Niet echt veel zin om de tweede helft te kijken.

Joy4ever schreef:
Saai he dat Juventus

Was absoluut een leuke wedstrijd.

herman schreef:
Wat er bij Shakhtar gebeurd heb ik ook nog nooit gezien. Wat een rat die Adriano...

Adriano @spherachannel - Vìdeo Dailymotion
Video is weg.

Nou ja.. dat hele team had ook niet zoiets van: laat hun dan maar ook scoren.
Net zoals Cambuur - Ajax destijds.

Running On Empty schreef:
Was absoluut een leuke wedstrijd.

Das sportief van je

Mooie, terechte overwinning - alleen 2e helft gezien. Juve combineerde veel beter en wat Chelsea aan het doen was, daar snap ik nix van - wat een lamzakkenvoetbal; dat hele team kan zo afgezonken worden in de uitbreiding van de Docklands.

'k vraag me alleen af of de opperbaas van Chelski de Russen een fikse winstpremie in het vooruitzicht stelt bij een overwinning op Juve.

Tja, Chelsea heeft het gewoon even niet de laatste tijd en Juventus is gewoon al ongelofelijk lang sterk aan het spelen. Het Chelsea van de afgelopen 10 jaren was technisch waarschijnlijk minder dat het Chelsea van nu, maar met Cech, Terry, Lampard, Drogba had je een aantal spelers die op wilskracht en vechtlust heel veel goed konden maken. Daarnaast zijn het natuurlijk ook erg goede spelers die een team kunnen dragen. Dat tijdperk lijkt dat nu toch echt ten einde. Lampard wordt te oud om alles te spelen, en Drogba is uiteraard weg. Cech en Terry zijn nog steeds erg goed, maar Terry wordt natuurlijk ook een dagje ouder. Chelsea gaat nu gewoon een nieuwe periode in. Een periode die, aan de aankopen te zien, mooier voetbal moet bevatten. Echter, het is nog geen team. Ze hadden allemaal geen idee wat ze nou precies moesten doen en er zat totaal geen lijn en idee in. Ik hoop dat Di Mateo of een andere trainer nu eens echt de tijd krijgt om hier een team van te maken. Met talenten als Hazard en Oscar kan je niet verwachten dat ze op dit soort momenten het team dragen, maar als ze op elkaar ingespeeld raken heb je in potentie een van de meest technische teams van de wereld.

Juventus terecht gewonnen, Chelsea terecht uit de CL. Helaas, maar waar.

Oscar is wel een leuke speler trouwens, Hazard valt me vaak tegen en Ramires ook.

He$$el_01 schreef:
Juventus terecht gewonnen, Chelsea terecht uit de CL. Helaas, maar waar.

Chelsea is nog helemaal niet uit de CL, als Shakhtar thuis van Juve wint (en dat is best een realistische gedachte) dan is de kans groot dat Chelsea alsnog doorgaat.

Verder wel eens met de strekking van je verhaal. Chelsea heeft nog heel lang geteerd op de countouren van het elftal van Mourinho (Cole, Drogba, Cech, Lampard en Terry), maar dat is nu echt over. Vorig seizoen was het ook al niet best overigens, de CL-winst heeft heel wat verbloemd. Ik hoop dan ook van harte Shakhtar (het beste team uit de poule) en Juve gewoon doorgaan, maar dan moet Juve wel een punt uit het vuur slepen daar.

Oscar is inderdaad een goede speler. Ik vond de actie van Hazard in de eerste helft ook wel heel sterk. Mooi de bal bij zich gehouden en Mata vrij voor de keeper gezet. Met een beetje mazzel is dat gewoon een goal.

Bedoel je niet de actie van Oscar die Hazard vrij voor de keeper zette?

En Chelsea is er inderdaad nog niet officieel uit, maar Shakhtar en Juventus kunnen het op een akkoordje gooien. Als dat gebeurd is het afgelopen natuurlijk.

Nee, niet als dat gebeurd. Wél als dat gebeurt.

He$$el_01 schreef:
Ik hoop dat Di Mateo of een andere trainer nu eens echt de tijd krijgt om hier een team van te maken.

Dat gaat dus optie 2 worden:

Chelsea ontslaat trainer Di Matteo | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Stijn_Slayer
Ronald Koeman heeft zich waarschijnlijk al aangeboden.

Iets voor Bert Van Marwijk ??

Joy4ever schreef:
(quote)
Das sportief van je

Ja ik ben de beroerdste niet. Ben blijven hangen en vond het een leuke pot voetbal

Running On Empty schreef:
Iets voor Bert Van Marwijk ??

Ik gok op Guardiola.

Bert is niet zo'n fashionista en Pep zie ik nog wel in Paul Smith lopen, altijd handig Kings Road om de hoek bij Chelsea

Benitez is ook nog een optie. En Ron Jans natuurlijk.

John Van Loen zoekt ook nog een club

Stijn_Slayer schreef:
Ronald Koeman heeft zich waarschijnlijk al aangeboden.

Ronald Koeman wil en gaat nooit meer weg. Een tussentijds vertrek is al eerder verboden (Nederlands Elftal). Alleen als Chelsea diep in de buidel wil (20 miljoen?) dus als het echt aantrekkelijk is voor Feyenoord, dan wordt het iets anders.

Met Chelsea kun je alleen maar dieper wegzakken, met Feyenoord eigenlijk alleen maar omhoog

Hendrik68
Wees niet bang, er rijdt helemaal geen trein langs Rotterdam naar Londen.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik gok op Guardiola.
ik hoop van niet maar ik vrees ervoor

Anderlecht gaat Milan alle hoeken van het veld laten zien vanavond

Hendrik68 schreef:
Wees niet bang, er rijdt helemaal geen trein langs Rotterdam naar Londen.

De trein naar Brussel en daar overstappen.

Hendrik68
In de VI van deze week een stukje over de kansen van de Nederlandse clubs in de CL in de toekomst. Men wil bij de UEFA toe naar een systeem van Financial Fair Play. Dat moet een eind maken aan de geldsmijterij. Zo mag een tekort in de toekomst niet meer aangevuld worden door oliesjeiks of gefortuneerde Russen. Er mag niet meer uit dan er binnenkomt. Zo had Vitesse vorig jaar ongeveer evenveel inkomsten als NEC, terwijl bij Vitesse 10 keer meer wordt uitgegeven. Dat zou dan niet meer mogen straks. Heb je schulden, heb je een paar jaar om er uit te komen anders is het einde verhaal. Hoe men dit aan wil kleden zonder de Europese regels te overtreden is nog onduidelijk. Ook stelt men terecht de vraag of men het lef heeft om bijvoorbeeld clubs als Real Madrid of ManU uit te sluiten. Het artikel eindigt ook met de conclusie dat er erg veel vragen zullen blijven de komende tijd. Maar er wordt aan gewerkt in ieder geval.

GrafGantz schreef:
(quote)
De trein naar Brussel en daar overstappen.

Of Koeman zegt gewoon: Die vlucht komt maar één keer langs !!

Hendrik68 schreef:
Uitleg Financial Fairplay

Heel duidelijk omschreven.

Ben het trouwens helemaal met de UEFA eens, ook al is het behoorlijk revolutionair. Ben wel benieuwd waar dit toe gaat leiden, de komende jaren. Clubs met grote schulden, zoals Real M en Barcelona zijn voorlopig nog niet jarig, als dit doorgaat.

Hendrik68 schreef:
Zo had Vitesse vorig jaar ongeveer evenveel inkomsten als NEC, terwijl bij Vitesse 10 keer meer wordt uitgegeven. Dat zou dan niet meer mogen straks.

Best lullig voor NEC, moeten ze opeens 10x meer gaan uitgeven.

Hendrik68 schreef:
Ook stelt men terecht de vraag of men het lef heeft om bijvoorbeeld clubs als Real Madrid of ManU uit te sluiten. Het artikel eindigt ook met de conclusie dat er erg veel vragen zullen blijven de komende tijd. Maar er wordt aan gewerkt in ieder geval.

Hetzelfde wat ze zeggen over huisartsen kan je eigenlijk zeggen over (sport)journalisten: heel weinig weten over heel veel en op basis daarvan snel een conlusie kunnen trekken, middels een artikel of recept.

Hoewel ik het artikel niet heb gelezen, vrees ik al de kortzichtige populistenpraat. Afgezien van de lokaal totaal verschillende verdeling van de tv-gelden (hoe wil je daar als UEFA in vredesnaam iets aan kunnen doen) zijn er ook de lokale financieel gunstige regelingen m.b.t. salarissen (bruto vs netto) etc. En daar geldt hetzelfde voor, daar kan de UEFA niets aan doen. Mensen die nu al roepen dat het prachtig zal worden, zijn kortzichtig en/of onwetend van de werking van de finance wereld. Hieronder is een uitermate interessant artikel te vinden, nogal omvangrijk en beslist geen Jip-en-Janneke-taal, maar daarom niet minder boeiend.

The Swiss Ramble: Real Madrid And Financial Fair Play - swissramble.blogspot.nl

Heb het nog niet helemaal gelezen, maar Real heeft dus gewoon 150 miljoen winst gemaakt de afgelopen paar jaar. Financial fair play does nothing on them.

Sowieso een interessant blog wel.

Lijkt me inderdaad onmogelijk wat de UEFA wil maar als ze het toch doorzetten richten die clubs gewoon een nieuwe bond op, krijg je net zoiets als bij het boksen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:18 uur

geplaatst: vandaag om 03:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.