MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Behalve dan, dat de spelers van die clubs niet meer mogen uitkomen voor de landenteams, die uiteraard onder toezicht van de UEFA en de FIFA blijven spelen.

Het is op zich een heel goed bedacht systeem door de UEFA, dat ondersteuning verdient. Als Real Madrid dan inderdaad zo financieel gezond is, zal dat verder wel blijken. De meeste clubs zijn overigens voorstander van het voorstel, had ik eerder van Van Praag begrepen.

Slecht nieuws Hans: Pellè mist de wedstrijd tegen AZ waarschijnlijk.

Maar dat hele systeem is nooit haalbaar, een UEFA is geen overheid/belastingdienst of een bank. Als een Madrid of een Man United geen problemen heeft met de bank en gewoon de salarissen betaalt en aflost/rente betaalt waar bemoeit de UEFA zich dan mee?

Verder zijn denk ik vooral de "kleine" clubs voorstander.

musician schreef:
Het is op zich een heel goed bedacht systeem door de UEFA, dat ondersteuning verdient. Als Real Madrid dan inderdaad zo financieel gezond is, zal dat verder wel blijken. De meeste clubs zijn overigens voorstander van het voorstel, had ik eerder van Van Praag begrepen.

Dat laatste zal met name gelden voor de afgunstigen en voor wat betreft het eerste - financieel gezond - check this; oja EBITDA = Earnings Before Interest TAX Depreciation en Amortisation

(afbeelding)

Ja, ik had dat lijstje gezien. Volgens mij ontbreekt het overzicht van de transfersommen, zowel uitgaand als binnenkomend. Om maar één ding te noemen. Maar goed, als het klopt is er niets aan de hand. Dat plan van de UEFA is ook geen anti Real Madrid plan maar een opzet om buitensporige (maffia-)praktijken, salarissen e.a. tegen te gaan. Net als roofbouw op jonge talenten. Verder willen ze dat de hele branche financieel gezond is. Een hele operatie, je weet hoelang Feyenoord er al mee bezig is.

Nicolage Rico schreef:
Slecht nieuws Hans: Pellè mist de wedstrijd tegen AZ waarschijnlijk.:|

Dat is dan wel erg jammer. Geblesseerd? Mijn Feyenoord app zegt er nog niets over, dus het nieuws is behoorlijk vers?
Ik lees wel dat Van Geel weer met Koeman om de tafel wil zitten, om zijn contract te verlengen. Zal hij ja zeggen? Ik denk dat hij wel één of twee namen van spelers op een briefje heeft staan, ter versterking.

Afgehaakt op de training met een hamstringblessure. Dat duurt meestal lang, maar wie weet valt het mee.

Ben benieuwd of Koeman zichzelf op de tribune zet als hij niet bijtekent.

Ik verwacht niet dat hij lang(er) zal blijven. Wie weet nog 1 seizoen, maar dan moeten er geen goede aanbiedingen komen. Het lijkt me wel dat hij versterkingen wil, maar hij kent de financiele positie van Feyenoord, dus zal dat niet gaan eisen. Het is inderdaad wel te hopen dat hij en Feyenoord een aantal namen op een lijstje hebben staan.

Mocht Pellè niet spelen, kan Feyenoord - net als vorig seizoen - weer met 2 spitsen gaan spelen. Boëtius en Schaken.

musician schreef:
Dat plan van de UEFA is ook geen anti Real Madrid plan maar een opzet om buitensporige (maffia-)praktijken, salarissen e.a. tegen te gaan.
Even verder op staat ook een ander plaatje waaruit blijkt dat R. Madrid eerder een uitzondering is.

(afbeelding)
2009/2010, dus de vraag is natuurlijk wel hoe actueel dit nog is.

In het artikel staat ook dat Real nadat seizoen relatief zuinig aan heeft gedaan op de transfermarkt.

musician schreef:
Ja, ik had dat lijstje gezien. Volgens mij ontbreekt het overzicht van de transfersommen, zowel uitgaand als binnenkomend. Om maar één ding te noemen.

Begrijpend lezen? Alle info is er uiteraard te vinden, geaggregeerd - wel goed lezen, altijd boeiend fin. info:
"Player amortisation & depreciation" i.e. goodwill en afschrijving

"Profit on player sales"

Aha. Is dat nu "Player amortisation & depreciation"
Het gaat bij het plan natuurlijk niet om de boekhouding van Real Madrid maar om het geheel. Staat er in heel Europa niet nog 6 miljard open aan niet afgerekende transfersommen, in totaliteit?

Ajax

Tja. Duitsers hé.
Gründlich. Drie aanvallen, drie doelpunten. Laat ze maar schuiven.

Ik vind Vermeer eerlijk gezegd ook niet in zijn beste doen, zeker niet bij het 2e en 3e doelpunt.

Dat heet toch een oorwassing of zo ??

Running On Empty schreef:
Dat heet toch een oorwassing of zo ??

Wablief?

Mittwoch gehakttag

Ach 3 keer scoren en je staat weer gelijk

Hoe kom je daar nou bij? Dan staat het 3-8.

Nicolage Rico schreef:
Hoe kom je daar nou bij? Dan staat het 3-8.

Gotze

Enoh

Godallemachtig! Zo zet je dus een aanval op en scoor je 0 - 4. Dat is nu gewoon professioneel afmaken. Geen schot tegen de keeper of naast. Gewoon tussen de palen in het net.
Is Dortmund nu zo sterk of Ajax zo slecht of allebei?

Moisander, Enoh, Poulsen, Boerrigter, zo noem ik een paar die heel heel erg tegenvallen.

Ach, het is wel tegen één van de beste teams uit Europa. Maar dan nog, dit Ajax mist wel een paar klassespelers. Dan mag het systeem wel leuk en volgens de Ajax-filosofie zijn, het is wel leuk als er ook wat kwaliteit op het veld staat. Ik ben benieuwd hoever de portemonnee opengaat als Ajax dit seizoen 4e of 5e wordt (wat me niet zou verbazen).

Het lijkt mij wel handig als Ajax geleid wordt door voetballers en dat er dan bedrijfskundigen in het veld staan. Weer eens wat anders.

anti-voetbal beloond vandaag

jassn schreef:
anti-voetbal beloond vandaag

Je hebt het toch niet over Dortmund he? Dat is niet anti, dat is uiterst effectief.

nee ik heb het over Milan, al waren die ook efficient

prachtig doelpunt van Mexes tegen Anderlecht Lukt mss maar 1 keer maar toch...

herman schreef:
Ik ben benieuwd hoever de portemonnee opengaat als Ajax dit seizoen 4e of 5e wordt (wat me niet zou verbazen).

Misschien zelfs wel 6e ...

Er schort iets aan de denkwijze van clubs als Ajax en Anderlecht.
Misschien zou je eens iets meer afwachtend, verdedigend moeten spelen.

Dat gaat maar doldriest aanvallen en God Zegene de Greep. Die taktiek is natuurlijk vrij dodelijk tegen droogkloten als Borussia Dortmund of de uitvinders van het verdedigen, de Italianen.

Er schort iets aan de denkwijze van clubs als Ajax en Anderlecht.
Misschien zou je eens iets meer afwachtend, verdedigend moeten spelen.

Dat gaat maar doldriest aanvallen en God Zegene de Greep. Die taktiek is natuurlijk vrij dodelijk tegen droogkloten als Borussia Dortmund of de uitvinders van het verdedigen, de Italianen.

Anderlecht is vergeten om het af te maken vandaag (Jovanic van dichtbij, Praet juist naast, Geen penalty voor Jovanovic en die trap van Deschacht op het einde ) AC Milan heeft 2x perfect gecounterd en 1 keer geluk gehad met dat magistraal doelpunt van Mexes. De uitsluiting van Nuytinck is ook discutabel

Running On Empty schreef:
(quote)

Misschien zelfs wel 6e ...

Ernie schreef:
prachtig doelpunt van Mexes tegen Anderlecht Lukt mss maar 1 keer maar toch...

Zal ie meetellen in dat Puskas, Panenka, Kipricht of-hoe-heet-dat klassement?

Zo suf dat ze begin/halverwege november al bepalen welke doelpunten genomineerd worden voor het doelpunt van het jaar.

Borussia Dortmund heeft ook gewoon 4 punten gehaald tegen Real (Real slechts 1). Doen alsof Borussia een team van counterende gauwdieven is, slaat helemaal nergens op. Balbezit 66 (Ajax) : 34 (Borussia) - zegt dus gewoon helemaal niets - zeker niet als je ziet hoe snel Ajax de bal vaak weer kwijt was: zelden was er meer dan 4 - 5 keer achtereen een Ajacied aan de bal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:41 uur

geplaatst: vandaag om 04:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.