MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ernie schreef:
Anderlecht is vergeten om het af te maken vandaag (Jovanic van dichtbij, Praet juist naast, Geen penalty voor Jovanovic en die trap van Deschacht op het einde ) AC Milan heeft 2x perfect gecounterd en 1 keer geluk gehad met dat magistraal doelpunt van Mexes. De uitsluiting van Nuytinck is ook discutabel

Nee, Anderlecht heeft gewoon niet de spelers die het kunnen afdwingen. Eén keer kun je pech hebben, niet de hele wedstrijd. 2 x counteren & 1 x een beauty scoren is geen geluk, dat is het toppunt van wel weten hoe je de wedstrijd naar je hand kunt zetten.

Daarom spelen die spelers bij AC Milan en spelen de spelers van Anderlecht bij Anderlecht.

musician schreef:
Daarom spelen die spelers bij AC Milan en spelen de spelers van Anderlecht bij Anderlecht.

Die kan zo op een tegeltje in de plee!
En tussen die twee clubs vinden nooit transfers plaats

Hooguit van Anderlecht naar AC Milan in een extreem geval.
Ik kan mij niet zo snel een succesvolle transfer herinneren.
Maar goed, een enkele uitzondering zal alleen de regel bevestigen.

Zo goed is AC al lang niet meer en zo slecht is Anderlecht ook weer niet - maar jouw voetbalkennis is niet zo lang als je 'em uitmeet (i.e. breed).

Van Anderlecht is bijv ooit Enzo Scifo getransfereerd naar Inter, stadsgenoot van AC. En Gaston Taument, jou welbekend, is ooit - hoe'st mogelijk - van Feyenoord naar Anderlecht getransfereerd, net als Peter Ressel.

musician schreef:
(quote)

Nee, Anderlecht heeft gewoon niet de spelers die het kunnen afdwingen. Eén keer kun je pech hebben, niet de hele wedstrijd. 2 x counteren & 1 x een beauty scoren is geen geluk, dat is het toppunt van wel weten hoe je de wedstrijd naar je hand kunt zetten.

Bwa de bal ging goed over en weer en Milan was nu ook niet bepaald indrukwekkend vandaag.
Een furieus begin met 2 x Proto die goed tussenkomt maar dan was het een over en weer spelletje hoor. Met meer dan 55% balbezit kon Anderlecht zelfs even wat "domineren" waaruit die kansen kwamen die ik besprak.
Gillet was ronduit zwak bij Anderlecht en daaruit kan El Shaarawy scoren. Dan Mexes met een goal die hem wss nooit meer lukt en dan een goed uitgespeelde counter die Pato maar moet binnentikken. Weten hoe je zo een match naar je hand moet zetten? 2x goed weggekomen en 2x perfect afgemaakt bij Milan : dat is mijn conclusie. Als 1 van die 2 kansen van Anderlecht erin zat en Nuytinck had geel gekregen in plaat van rood spreken we van een andere match.

Ik heb alleen de samenvatting bij de NOS gezien, maar die rode kaart voor Nuytinck was toch gewoon terecht? Doorgebroken speler neerhalen die anders alleen voor de keeper komt, lijkt me geen discussie over mogelijk.

Vond het een tikje te streng, zeker omdat de ref de hele match al niet zo goed floot! om dan rood te trekken voor een stevig duel (ga nog eens goed kijken maar het was niet echt neerhalen dacht ik...) zowiezo geen potten gebroken bij mij (hier spreekt geen anderlecht-fan van hoor )

Edit : terechte rode kaart, ie schopt hem bijna neer! maar met een half oog gekeken daarjuist blijkbaar...

mjuman schreef:
Zo goed is AC al lang niet meer en zo slecht is Anderlecht ook weer niet

Ernie schreef:
Bwa de bal ging goed over en weer en Milan was nu ook niet bepaald indrukwekkend vandaag.

Er is toch veel alleen optisch. Waarom zou AC Milan krachten verspillen aan een hele wedstrijd domineren als ze met 3 counters hetzelfde resultaat kunnen halen? Natuurlijk heeft AC Milan ook problemen (behoorlijke zelfs) maar een wedstrijd tegen Anderlecht is wat betreft moeilijkheidsgraad nog wel te overzien.

Bij Ajax-Dortmund had ik het gevoel dat Dortmund zich nog niet eens heel erg heeft ingespannen om dik te kunnen winnen.
Het is dan wellicht niet des Ajax', maar als de tegenstander in de basis een maatje te groot is, is de strategie om die wedstrijd vol op de aanval te gaan puur kamikaze.

Stijn_Slayer
Het werd onnodig spannend bij Real. Prima eerste helft, City kwam er niet echt aan te pas en Real had 'gewoon' 3-0 voor moeten staan. De tweede helft was een stuk stroever en City werd er ook niet sportiever op, maar wat een uilskuiken was deze scheids. De hele wedstrijd lang zag hij geen enkele overtreding zelf. Elke keer floot hij pas later op advies van z'n assistenten.

Tja, en dan die penalty. Ik vond dat toch wel erg zwaar bestraft. Het kwam wat mij betreft een beetje van twee kanten. Het leek wel alsof die scheids spijt had van de penalty, want daarna floot hij álles in het voordeel van Real (ook al zochten ze de overtredingen constant zelf op). Niet echt leuk om zo door te gaan, maar met tien man was tijdrekken een noodzakelijk kwaad.

Zullen ze tegen Ajax wel met een B-team + Ronaldo komen

herman schreef:
Ik heb alleen de samenvatting bij de NOS gezien, maar die rode kaart voor Nuytinck was toch gewoon terecht? Doorgebroken speler neerhalen die anders alleen voor de keeper komt, lijkt me geen discussie over mogelijk.

Klopt, gewoon terecht. Als Nuytinck hem niet had aangeraakt had hij de bal ook nog af kunnen spelen en dan kon die andere speler vrij naar de keeper lopen. Dus hoe je het ook bekijkt, het is gewoon het ontnemen van een 100% kans = rood.

Dortmund

Wat een ongelofelijk leuk team hebben die ook zeg. Reus en Götze, van dat soort talenten kunnen wij alleen maar dromen. En dan heb je nog een spits die elke kans afmaakt (hij heeft er volgens mij serieus twee gehad) en een 'verdedigend blok' van Gündogan en Bender. En dan heb ik het nog niet eens over de verdediging gehad. Ze hebben weer eens laten zien dat balbezit zwaar overschat wordt. Ja, als jij de bal hebt kan de tegenstander niet scoren. Maar als je dan de bal verliest wordt je er wel gewoon keihard uitgecounterd.

Benitez trouwens naar Chelsea. Ik weet niet of ik daar nou blij mee moet zijn... Is het hele beleid van Chelsea er nu op gericht om Torres gelukkig te maken?

musician schreef:
(quote)

Anderlecht wint deze match gewoon 9/10 keer, de goal kwam uit het niets, ze hadden ervoor nog niet aan de goal gekomen buiten iets in de 1ste minuten.

Jova moet altijd scoren in de 1ste helft, zelfs met 10 man was anderlecht nog de betere van het spel van Milan en dat is niet omdat milan het zomaar toeliet.

en rode kaart was zeker terecht, alleen moet de scheids ze wel direct geven en niet na iets meer dan een minuut

musician schreef:

Er is toch veel alleen optisch. Waarom zou AC Milan krachten verspillen aan een hele wedstrijd domineren als ze met 3 counters hetzelfde resultaat kunnen halen? Natuurlijk heeft AC Milan ook problemen (behoorlijke zelfs) maar een wedstrijd tegen Anderlecht is wat betreft moeilijkheidsgraad nog wel te overzien.

Bij Ajax-Dortmund had ik het gevoel dat Dortmund zich nog niet eens heel erg heeft ingespannen om dik te kunnen winnen.
Het is dan wellicht niet des Ajax', maar als de tegenstander in de basis een maatje te groot is, is de strategie om die wedstrijd vol op de aanval te gaan puur kamikaze.
ge hebt dus gekeken naar ajax - dortmund? Geef dan geen oordeel over een match die je niet gezien hebt eh, het was niet uit eigen wil dat Milan bijna heel de match op eigen helft te vinden was.

Ik heb grote gedeelten overigens wel gezien maar dat doet aan het principe niets af: de spelers van een club als Milan ronden gewoon veel beter af dan die van Anderlecht.

Zij zijn ook duurder in aanschaf en onderhoud, maar op Europees niveau betaalt zich dat gewoon terug.

Milan heeft 3 aanvallen, 3 doelpunten. Een moyenne van 100%
Dortmund heeft 5 aanvallen en 4 doelpunten, is 80%.

Hoeveel doelpunten hebben Anderlecht en Ajax daar tegenover gezet uit hoeveel kansen? Balbezit en hoe lang ze in de aanval zijn, zegt mij helemaal niets. Het gaat hier om doelpunten maken. Hoe goed ben je daar in en hoe goed is je verdediging om (simpele) aanvallers als die van Anderlecht en Ajax van het lijf te houden?

De beelden die we gezien hebben spreken voor zich: een uitermate zwak Ajax en een onmachtig Anderlecht.
Dacht je nou echt dat Anderlecht 9 van de 10 keer zou hebben gewonnen van AC Milan? Zo'n club slaagt er gewoon in om op minimale kracht het maximale rendement te halen en ze weten ook hoe ze dat moeten doen. Anderlecht vertoont wel veel draafwerk en hard en misschien enthousiast werken. AC Milan doet alles om vooral maar niet moe te worden.

In talenten verdeeld is het voor Anderlecht een kansloze missie. Zoals is gebleken.

He$$el_01 schreef:
Dortmund

Wat een ongelofelijk leuk team hebben die ook zeg. Reus en Götze, van dat soort talenten kunnen wij alleen maar dromen. En dan heb je nog een spits die elke kans afmaakt (hij heeft er volgens mij serieus twee gehad) en een 'verdedigend blok' van Gündogan en Bender. En dan heb ik het nog niet eens over de verdediging gehad. Ze hebben weer eens laten zien dat balbezit zwaar overschat wordt. Ja, als jij de bal hebt kan de tegenstander niet scoren. Maar als je dan de bal verliest wordt je er wel gewoon keihard uitgecounterd.

Mee eens, balbezit is overrated. Te vaak hoor je mensen zeggen dat een team een wedstrijd hebben gedomineerd als ze alleen maar oeverloos rond hebben getikt. Ajax heeft van Dortmund niet alleen een lesje efficiëntie gekregen, maar ook gewoon een lesje modern voetbal. Ik heb er zelf iig van genoten. Van mij mag Dortmund de CL winnen en geloof ook zeker dat ze een outsider zijn...

Dortmund vergelijken met Milan ....

Dortmund is ten eerste een topploeg in europa momenteel dat is iets wat je totaal niet kunt zeggen van Milan. Dat dortmund het op klasse van Ajax gehaald heeft kan ik goed geloven, maar dat Milan gisteren gewonnen heeft op klasse van Anderlecht is dikke zever, iedereen had die 1ste goal gemaakt van Milan en ook die 3de was maar binnen te leggen. Die lucky (mooie) doelpunt van Mexes praten we niet over.

Ik zie Dortmund ook wel als outsider voor de CL. Ze hebben City ook helemaal weggespeeld en waren tegen Real Madrid ook 2 keer de betere. Zou eigenlijk niet weten welk team er momenteel echt sterker is, want Barcelona is ook wat minder dit seizoen. Anderszijds heb je wel teams als Shakhtar en Juve die ook levensgevaarlijk zijn.

Dat Milan van Anderlecht wint vind ik ook niet zo verrassend. Dat soort ploegen hoeven niet goed te spelen om te winnen, dat heeft het verleden wel uitgewezen.

Stijn_Slayer
Tegen Madrid twee keer de betere? Tweede helft van de tweede wedstrijd blies Real Dortmund omver. Dat was echt eenrichtingsverkeer, hoor. Eerste helft was Dortmund toen wel wat beter.

Vind Dortmund verder wel een mooie ploeg om te zien.

Real had toch wel wat geluk nodig om er thuis nog een gelijkspel uit te slepen tegen Dortmund. Maar goed, ook Real is nog niet op zijn best volgens mij.

Het is in ieder geval wel een leuk CL-seizoen zo. De Engelse clubs die totaal niet thuisgeven, een paar hele sterke Duitse teams, de Spaanse teams die ff wat minder zijn, Shakhtar dat elk seizoen weer iets beter is, etc.

Stijn_Slayer
Ja, het zat een keer mee, maar op basis van het spel was dat terecht. Real heeft dit jaar best wel veel pech, vaak zijn ze wel de betere partij. Ozil was de eerste reeks wedstrijden erg uit vorm, Modric moest z'n draai vonden, Pepe heeft soms vreemde blunders (is niets voor hem). Tel daar blessures van Khedira, Marcelo en nu Higuain bij op, en als Mourinho dan ook nog Ramos uit het centrum gaat halen omdat hij een keer kritiek levert, tja...

Het is wel vreemd: als ze punten dreigen te verliezen gaan ze tot de 90e min op vol gas vooruit, als ze eenmaal voorstaan worden ze vaak een beetje laconiek in de tweede helft.

Zijn er een keer goede voetballers in de Arena...

Spijtig dat Man City nu al voor de 2e keer onverdiend een punt uit het vuur sleept. Niet dat het uitmaakt of ze zouden verliezen of winnen, maar als Real had gewonnen, had Dortmund nog echt wat om voor te spelen: de 1e plek.

Ajax zie ik niet winnen tegen Madrid, maar een getergd City tegen een Dortmund dat nergens meer voor hoeft te spelen... ik weet het niet.

Ajax - Dortmund was zo slecht nog niet eens, maar dat kwam met name omdat Dortmund het allemaal wel best vond. Lesje effectiviteit, dat is duidelijk. En zowel Enoh en Poulsen erin en dan alsnog binnen 10 minuten op achterstand komen?

Vermeer zag er overigens ook niet al te sterk uit.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Zal ie meetellen in dat Puskas, Panenka, Kipricht of-hoe-heet-dat klassement?

Zo suf dat ze begin/halverwege november al bepalen welke doelpunten genomineerd worden voor het doelpunt van het jaar.
Vermoedelijk niet. Bij die goal van Zlatan deed de Fifa ook al moeilijk. Doe dat gewoon in december. Die van Mexes wint wat mij betreft makkelijk van de tien nominaties.

Man man club brugge toch uitvoetballen zal de les van volgende week worden op de training wss

Maar Racing Genk is anders mooi door naar de volgende ronde.
Overigens staat koploper Steau Boekarest in Groep E op 0 - 5 tegen VFB Stuttgart. De Duitsers besluiten er uiteindelijk ook maar een eindsprintje tegen aan te gooien....

Twente uitgeschakeld. En PSV net 1-2 achter gekomen.

Nou, nou, wat hebben we gisteren gelachen om Ajax, hè?

Nog steeds hoor.

Dus omdat PSV en Twente slecht zijn mogen we niet om Ajax lachen? Dat zou dan een serieuze boel worden in de eredivisie.

PSV probeerde het wel maar met te weinig overtuiging. Twente heb ik niet echt gezien, ik was in slaap gevallen.

Wat PSV en FC Twente hebben gepresteerd is heel slecht voor het Nederlandse voetbal. Schandalig om met B-ploegen te spelen. Aan het einde van het seizoen wilen ze allemaal Europees Voetbal halen, maar als ze er eenmaal in zitten laten ze het volledig afweten. Dat kost Nederland dus punten voor de Europa League ranglijst.

PSV kon niet anders. Toivonen, van Bommel, Willems, Strootman, Narsingh. Allemaal geblesseerd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:13 uur

geplaatst: vandaag om 06:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.