Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 22 november 2012, 23:16 uur
"B-ploegen" - je mot ff van die citroentjes met suiker afblijven Saar; 4- 5 invallers waarmee die FC van jou heel blij zou zijn.
Maar die Euroleague heeft echt de uitstraling van het centrum van Almere of Lelystad of Älmhult (voor mijn part) in de regen, wat een droefenis en wat een klotevoetbal - doe mij maar een portie biljarten, zwikken of toupen (die laatste 2 mits zelf uitgevoerd).
Maar die Euroleague heeft echt de uitstraling van het centrum van Almere of Lelystad of Älmhult (voor mijn part) in de regen, wat een droefenis en wat een klotevoetbal - doe mij maar een portie biljarten, zwikken of toupen (die laatste 2 mits zelf uitgevoerd).
0
geplaatst: 22 november 2012, 23:26 uur
He$$el_01 schreef:
Dus omdat PSV en Twente slecht zijn mogen we niet om Ajax lachen? Dat zou dan een serieuze boel worden in de eredivisie.
Om Ajax wordt sowieso gelachen. Al zou Ajax het beste voetbal ter wereld spelen. Ik zeg alleen dat ik harder lach om deze schertsvertoning van onze "Europa League"-clubs. Of eigenlijk huil. Wat een drama. Dus omdat PSV en Twente slecht zijn mogen we niet om Ajax lachen? Dat zou dan een serieuze boel worden in de eredivisie.

Hoe hard je ook om Ajax lacht, je kan niet ontkennen dat Ajax nog ten minste strijd heeft geleverd tegen (sub)toppers in Europa en zelfs gewonnen (Man City, Man Utd). Zelfs de poulefase van de Europa League is nog te hoog gegrepen voor wat momenteel wel de beste club in Nederland is... Een poulefase die vol met subsubsubsubtoppers zit.
PSV doet precies het omgekeerde van Ajax. In de competitie wel goed spelen, maar in Europa teleurstellen.
0
geplaatst: 22 november 2012, 23:27 uur
He$$el_01 schreef:
PSV kon niet anders. Toivonen, van Bommel, Willems, Strootman, Narsingh. Allemaal geblesseerd.
PSV kon niet anders. Toivonen, van Bommel, Willems, Strootman, Narsingh. Allemaal geblesseerd.
Jij gelooft ook alles dat in de krant staat zeker?

0
geplaatst: 22 november 2012, 23:34 uur
herman schreef:
(quote)
Het stond iig niet in de mijne, maar het werd gisteravond uitgebreid gemeld door snor/sigaar.
Ik word er een beetje kriegelig van - "de prioriteit ligt bij de NL competitie". Zet dat eens om naar gewoon werken: je baas belt in het weekend om je te vertellen dat je maandag je niet op de zaak hoeft te melden voor interne werkzaamheden, omdat externe (bij klanten) de prioriteit hebben, zodat je je daarop moet richten. Denk je toch dat zo iemand niet helemaal fris is
Ik snap dat zgn 'tactische ontzien' niet zo. Het gaat toch om betaald voetbal?
0
geplaatst: 22 november 2012, 23:35 uur
Mjuman schreef:
"B-ploegen" - je mot ff van die citroentjes met suiker afblijven Saar; 4- 5 invallers waarmee die FC van jou heel blij zou zijn. Maar die Euroleague heeft echt de uitstraling van het centrum van Almere of Lelystad of Älmhult (voor mijn part) in de regen, wat een droefenis en wat een klotevoetbal - doe mij maar een portie biljarten, zwikken of toupen (die laatste 2 mits zelf uitgevoerd).
"B-ploegen" - je mot ff van die citroentjes met suiker afblijven Saar; 4- 5 invallers waarmee die FC van jou heel blij zou zijn. Maar die Euroleague heeft echt de uitstraling van het centrum van Almere of Lelystad of Älmhult (voor mijn part) in de regen, wat een droefenis en wat een klotevoetbal - doe mij maar een portie biljarten, zwikken of toupen (die laatste 2 mits zelf uitgevoerd).
Ploegen als ADO en FC Utrecht gaan er ten minste helemaal voor als ze Europees halen. Ik geloof niet dat de verwende jongetjes van PSV echt veel zin in hadden in hun Europese avontuur. Dit was niet nodig.
0
geplaatst: 22 november 2012, 23:44 uur
herman schreef:
(quote)
Ja, deze reactie had ik al verwacht en is misschien ook wel een beetje terecht.

Maar laten we het anders bekijken:
PSV speelde met Mertens, Lens en Matavz voorin waarvan de eerste twee basis zijn en de derde de topscorer van PSV. Op het middenveld missen we uiteraard Toivonen en Wijnaldum is al een tijdje zijn vervanger. Strootman had al een lichte blessure en kreeg tegen Ado ook een tik tegen de enkel dus op zich niet heel raar dat die niet speelde. Hutchinson is een logische vervanger. van Bommel speelde dan niet en Engelaar kan als de eerste echte B-speler worden gezien. Achterin is Manolev helaas de tweede keuze achter de naar voren geschoven Hutchinson. Marcelo en Dereijck zijn basis. Ik heb geen idee wat Willems precies heeft, maar die wordt dan inderdaad misschien net zoals van Bommel gespaard. Bouma is zijn vervanger. Die heeft echter ook al een aantal keren basis gestaan dus dat kan je ook niet echt een B-speler noemen. Waterman is ook weer basis.
Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat PSV de EL niet serieus neemt. Net zoal Mjuman vind ik het een slap excuus om over de competitie te beginnen.
0
geplaatst: 22 november 2012, 23:46 uur
Running On Empty schreef:
Ploegen als ADO en FC Utrecht gaan er ten minste helemaal voor als ze Europees halen. Ik geloof niet dat de verwende jongetjes van PSV echt veel zin in hadden in hun Europese avontuur. Dit was niet nodig.
En heeft ze dat een ronde verder gebracht? Lees m'n andere post ook over wat voor signaal je als management geeft door te beslissen dat je spelers gaat ontzien. Motivatie is raar, maar esentieel - verwende jongetjes - nee die lopen er niet meer bij Utrecht, na het vertrek van Silberbauer, en, en
Foeke Booy verdiende mooi (wat deed ie precies?) en is nu vertrokken. Niet blijven doen alsof alles koek en ei was en is bij de FC - dat is geschiedvervalsing. FC U en de verdwenen miljoenen - da's een sprookje voor financieel volwassen; en daarvoor al toen de Breuk nog keepte (zwartgeldbetalingen en zo). Gauw stil zijn Saar, anders kom ik je fles kapen en doe ik een welgeïnformeerd boekje open.
0
geplaatst: 23 november 2012, 08:14 uur
Mjuman schreef:
Maar die Euroleague heeft echt de uitstraling van het centrum van Almere
Maar die Euroleague heeft echt de uitstraling van het centrum van Almere
Ik kan er alles kopen wat ik wil, moderne architectuur kan niet anders met de leeftijd van deze stad. Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als de 21e eeuw, in contrast met mensen die Nederland graag ingericht zien als De Efteling.
Ik ben het in grote lijnen eigenlijk wel eens met ROE. Het Nederlandse voetbal heeft het volledig laten afweten dit jaar qua spel en beleving.
B-ploegen brengen, die zogenaamd "geblesseerden" zullen ongetwijfeld wel weer spelen dit weekend.
Zorg dan dat je ook niet meedraait aan de top van de nederlandse eredivisie, dan hoef je tenminste niet mee te doen aan de Europese wedstrijden, als dat teveel van het goede is voor de duurbetaalde voetballers.
Vervolgens dan de uitstraling van de Europa League de schuld geven is mij veel te goedkoop. Ik lees dan ook niet wat er zogenaamd mis mee zou zijn en hoe het wel zou moeten.
Ik word een beetje niet goed van die mentaliteit van die clubs die er afstraalt, ik ken Ajaxieden die staan te juichen als Ajax wordt uitgeschakeld in de KNVB beker. Dan kunnen ze zich namelijk weer richten op de competitie of Europa.......
Hoe groot of klein de club ook is: je gaat voor elke wedstrijd die je moet spelen anders moet je er mee stoppen.
0
geplaatst: 23 november 2012, 10:41 uur
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Vermoedelijk niet. Bij die goal van Zlatan deed de Fifa ook al moeilijk. Doe dat gewoon in december. Die van Mexes wint wat mij betreft makkelijk van de tien nominaties. Sorry, was ook cynisch bedoeld.
0
geplaatst: 23 november 2012, 11:10 uur
musician schreef:
bla bla van Mjuman "Maar die Euroleague heeft echt de uitstraling van het centrum van Almere" einde bla bla
Ik kan er alles kopen wat ik wil, moderne architectuur kan niet anders met de leeftijd van deze stad.
Ik ben het in grote lijnen eigenlijk wel eens met ROE. Het Nederlandse voetbal heeft het volledig laten afweten dit jaar qua spel en beleving. B-ploegen brengen, die zogenaamd "geblesseerden" zullen ongetwijfeld wel weer spelen dit weekend.
Zorg dan dat je ook niet meedraait aan de top van de nederlandse eredivisie,. (...)
je gaat voor elke wedstrijd die je moet spelen anders moet je er mee stoppen.
bla bla van Mjuman "Maar die Euroleague heeft echt de uitstraling van het centrum van Almere" einde bla bla
Ik kan er alles kopen wat ik wil, moderne architectuur kan niet anders met de leeftijd van deze stad.
Ik ben het in grote lijnen eigenlijk wel eens met ROE. Het Nederlandse voetbal heeft het volledig laten afweten dit jaar qua spel en beleving. B-ploegen brengen, die zogenaamd "geblesseerden" zullen ongetwijfeld wel weer spelen dit weekend.
Zorg dan dat je ook niet meedraait aan de top van de nederlandse eredivisie,. (...)
je gaat voor elke wedstrijd die je moet spelen anders moet je er mee stoppen.
Vrind, d'r stonden nog twee andere plaatsnamen bij - niet zo selectief citeren, gaarne.
En voor mij mag je het 10* eens zijn met ROE, een fanatiek FC supporter die ook regelmatig het populisme en opportunisme niet vermijdt - ik denk alleen dat een dergelijke benadering geen oplossing biedt.
Het ging mij erom dat ik wedstrijd in de Euroleague (halflege stadions etc) een zielloze vertoning was - en dat is idd het kenmerk van veel moderne architecturen, waarvan je je afvraagt waar de menselijke maat blijft. Ik vroeg me gewoon af, waarom je in vredesnaam zo'n raar tournooi optuigt, dat qua funding 1/8 van de CL heeft. Overdaad schaadt, blijkt eens te meer en dat is vooraf ook duidelijk gesteld. Dat moge al blijken uit het feit dat EL op do na de CL komt. Indicatief is ook het Harrie Nak-type commentaar op RTL7.
Geef dat tournooi een ruimer budget, plan de wedstrijden in wekend dat er geen CL is (niemand zit te wachten op een matig toetje na een boeiende CL-hoofdgerecht), laat een wedstrijd opluisteren door een concert vooraf, hanteer een andere poule-indeling; echter je kunt als UEFA een team niet verplichten om met het sterkste team te spelen (al kan dat wel tussen teams onderling bij vriendschappelijke wedstrijden).
0
geplaatst: 23 november 2012, 11:16 uur
Mjuman schreef:
Ik vroeg me gewoon af, waarom je in vredesnaam zo'n raar tournooi optuigt, dat qua funding 1/8 van de CL heeft. Overdaad schaadt, blijkt eens te meer en dat is vooraf ook duidelijk gesteld. Dat moge al blijken uit het feit dat EL op do na de CL komt. Indicatief is ook van het Harrie Nak-type commentaar op RTL7.
Ligt dat aan de Europa League of aan de Nederlandse mentaliteit ("strijden voor een troostprijs")? Ik vroeg me gewoon af, waarom je in vredesnaam zo'n raar tournooi optuigt, dat qua funding 1/8 van de CL heeft. Overdaad schaadt, blijkt eens te meer en dat is vooraf ook duidelijk gesteld. Dat moge al blijken uit het feit dat EL op do na de CL komt. Indicatief is ook van het Harrie Nak-type commentaar op RTL7.
Wie de clubs bekijkt die in die Europa League speelt, zou toch anders denken. Als een Barcelona nou in de Europa League zou komen, kan ik het me voorstellen, maar zelfs als de Nederlandse clubs het echt proberen, zouden ze de Europa League nog steeds niet winnen. Wat mij betreft is de Europa League een prima podium voor zo'n beetje alle Nederlandse clubs. Een wedstrijd tegen Newcastle United, Napoli of Atlético Madrid is misschien nog wel vruchtbaarder dan afgemaakt worden bij Real Madrid, Chelsea of Juventus.
Laten we niet de jaren vergeten dat AZ en Twente het goed deden in de Europa League. Ik denk niet dat ze slechter zijn geworden van wedstrijden tegen Sporting, Werder Bremen en Valencia.
0
geplaatst: 23 november 2012, 11:30 uur
Je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien: het tournooi wordt gezien als een troostprijs omdat het zo is opgezet. In de huidige gedaante zal een EL nooit een ideaal podium voor NL clubs worden - en de verklaring daarvoor is een hele simpele:
Waarom zou je in vredesnaam in verweggistan plaatsen als Dagestan of Torshavn moeten willen voetballen? Logistiek is dat al niet fijn en dan heb ik het nog niet over de vaak troosteloze omgeving. Je kunt je echt afvragen - zonder elitair te willen zijn - wat de ingeving van de UEFA is geweest om (semi)amateurs van Sliema Wanderers (bijv) te willen laten voetballen tegen de Torshaven Tornado's (bij wijze van spreken) - totaal geen mogelijkheid tot identificatie en logistiek een nachtmerrie.
En bij uitzending op de buis valt op hoe troosteloos de omgeving is bijv door het reclamebord "Vis-sticks van Olaf Pedersen" op een prominente plaats. Promo van voetbal - ik dacht het niet - als topvoetbal in de CL een busty babe is, is de EL een opblaaspop met DIY-voorziening.
"Afgemaakt worden bij Juventus" daar kon ik echt om lachen, ken de feiten door de (recente) geschiedenis in te duiken - dat beeld is veel genunanceerder dan jij nu presenteert; FC Twente heeft zelfs een positieve balans tegen Juve.
Waarom zou je in vredesnaam in verweggistan plaatsen als Dagestan of Torshavn moeten willen voetballen? Logistiek is dat al niet fijn en dan heb ik het nog niet over de vaak troosteloze omgeving. Je kunt je echt afvragen - zonder elitair te willen zijn - wat de ingeving van de UEFA is geweest om (semi)amateurs van Sliema Wanderers (bijv) te willen laten voetballen tegen de Torshaven Tornado's (bij wijze van spreken) - totaal geen mogelijkheid tot identificatie en logistiek een nachtmerrie.
En bij uitzending op de buis valt op hoe troosteloos de omgeving is bijv door het reclamebord "Vis-sticks van Olaf Pedersen" op een prominente plaats. Promo van voetbal - ik dacht het niet - als topvoetbal in de CL een busty babe is, is de EL een opblaaspop met DIY-voorziening.
"Afgemaakt worden bij Juventus" daar kon ik echt om lachen, ken de feiten door de (recente) geschiedenis in te duiken - dat beeld is veel genunanceerder dan jij nu presenteert; FC Twente heeft zelfs een positieve balans tegen Juve.
0
geplaatst: 23 november 2012, 11:36 uur
Haha!! Hoe vaak heeft Twente tegen Juventus gebald? Twee keer ofzo? In de tijd dat je nog een klap
op je zwart/wit TV moest geven. Wauw.
In het huidige tijdperk wordt Twente uiteraard afgemaakt door Juventus. Enkel Feyenoord maakt een kans mits de tuinman weer meedoet.
In het huidige tijdperk wordt Twente uiteraard afgemaakt door Juventus. Enkel Feyenoord maakt een kans mits de tuinman weer meedoet.
0
geplaatst: 23 november 2012, 11:46 uur
Joy4ever schreef:
Haha!! Hoe vaak heeft Twente tegen Juventus gebald? Twee keer ofzo? In de tijd dat je nog een tik
In het huidige tijdperk wordt Twente uiteraard afgemaakt door Juventus.
Haha!! Hoe vaak heeft Twente tegen Juventus gebald? Twee keer ofzo? In de tijd dat je nog een tik
In het huidige tijdperk wordt Twente uiteraard afgemaakt door Juventus.
Waarschijnlijk waren jouw ouders nog bezig met de planning van jouw komst, maar het ging over het nuanceren van "in de pan gehakt worden". Ook deze eeuw heeft dat Feyenoord van je nog punten gepakt tegen Juve, net zoals Ajax. Het vroegere Juve (met bijv Boniek en Platini was klassen beter dan het huidige.
We waren hier al blij dat die Juvemanische P.o.P opvallend stil was de laatste maanden, moet je niet die hele Juve-rap opnieuw gaan afsteken.
0
geplaatst: 23 november 2012, 11:51 uur
Uiteraard beperk ik mij tot Almere, omdat dat dan de plaats is waar ik woon. De inwoners van Älmhult moeten maar voor zichzelf opkomen 
Dat een club uit het noorden van Noorwegen speelt tegen club uit de balkan, is voor ons misschien niet interessant, maar voor die betreffende clubs kan dat nog wel zo zijn.
Je kunt een Europees toernooi ook niet willen beperken tot het willen spelen tegen Duitse, Spaanse, Italiaanse of Engelse clubs. Vooral omdat dat van Nederlandse clubs een niveau veronderstelt die absoluut niet is waar te maken.
In de Champions League voetballen is maar voor relatief weinig clubs weggelegd. De Nederlandse clubs (en ook de Belgische) tonen jaarlijks aan dat een (langdurig) verblijf daarin nagenoeg niet verantwoord is. Wij zijn gewoon niet goed genoeg.
Dat zijn de Nederlandse clubs ooit wel geweest maar we zitten al geruime tijd in een spiraal naar beneden waarvan het einde nog steeds niet in zicht is.
Dat betekent dat het enige dat overblijft is, als je Europees wilt spelen, dat je moet acteren op een lager niveau. Dat is niet per se een troostprijs. Als je het zo wilt zien, moet je er niet aan beginnen.
Het kan door een voetbalclub natuurlijk ook worden gezien als een platform waarin je bezig bent met de ontwikkeling en opbouw van de club. Ruimte bieden voor nieuwe talenten.
Vis-sticks van Olaf Pedersen heeft af en toe ook z'n charme. Altijd maar ING, Philips of vergelijkbare bedrijven garandeert ook geen goed voetbal en spreekt ook allang niet meer tot de verbeelding.

Dat een club uit het noorden van Noorwegen speelt tegen club uit de balkan, is voor ons misschien niet interessant, maar voor die betreffende clubs kan dat nog wel zo zijn.
Je kunt een Europees toernooi ook niet willen beperken tot het willen spelen tegen Duitse, Spaanse, Italiaanse of Engelse clubs. Vooral omdat dat van Nederlandse clubs een niveau veronderstelt die absoluut niet is waar te maken.
In de Champions League voetballen is maar voor relatief weinig clubs weggelegd. De Nederlandse clubs (en ook de Belgische) tonen jaarlijks aan dat een (langdurig) verblijf daarin nagenoeg niet verantwoord is. Wij zijn gewoon niet goed genoeg.
Dat zijn de Nederlandse clubs ooit wel geweest maar we zitten al geruime tijd in een spiraal naar beneden waarvan het einde nog steeds niet in zicht is.
Dat betekent dat het enige dat overblijft is, als je Europees wilt spelen, dat je moet acteren op een lager niveau. Dat is niet per se een troostprijs. Als je het zo wilt zien, moet je er niet aan beginnen.
Het kan door een voetbalclub natuurlijk ook worden gezien als een platform waarin je bezig bent met de ontwikkeling en opbouw van de club. Ruimte bieden voor nieuwe talenten.
Vis-sticks van Olaf Pedersen heeft af en toe ook z'n charme. Altijd maar ING, Philips of vergelijkbare bedrijven garandeert ook geen goed voetbal en spreekt ook allang niet meer tot de verbeelding.
0
geplaatst: 23 november 2012, 11:56 uur
chevy93 schreef:
Wie de clubs bekijkt die in die Europa League speelt, zou toch anders denken. Als een Barcelona nou in de Europa League zou komen, kan ik het me voorstellen, maar zelfs als de Nederlandse clubs het echt proberen, zouden ze de Europa League nog steeds niet winnen. Wat mij betreft is de Europa League een prima podium voor zo'n beetje alle Nederlandse clubs. Een wedstrijd tegen Newcastle United, Napoli of Atlético Madrid is misschien nog wel vruchtbaarder dan afgemaakt worden bij Real Madrid, Chelsea of Juventus.
Laten we niet de jaren vergeten dat AZ en Twente het goed deden in de Europa League. Ik denk niet dat ze slechter zijn geworden van wedstrijden tegen Sporting, Werder Bremen en Valencia.
(quote)
Ligt dat aan de Europa League of aan de Nederlandse mentaliteit ("strijden voor een troostprijs")? Wie de clubs bekijkt die in die Europa League speelt, zou toch anders denken. Als een Barcelona nou in de Europa League zou komen, kan ik het me voorstellen, maar zelfs als de Nederlandse clubs het echt proberen, zouden ze de Europa League nog steeds niet winnen. Wat mij betreft is de Europa League een prima podium voor zo'n beetje alle Nederlandse clubs. Een wedstrijd tegen Newcastle United, Napoli of Atlético Madrid is misschien nog wel vruchtbaarder dan afgemaakt worden bij Real Madrid, Chelsea of Juventus.
In ieder geval zeker niet alleen aan de Nederlandse mentaliteit. Alleen bij sommige Spaanse en Portugese teams wordt het toernooi nog een klein beetje serieus genomen, naast natuurlijk de Oost-Europese teams die toch nooit CL zullen spelen. Het is leuk hoor die wedstrijden tegen Weder, Newcastle, Napoli etc. Het probleem is alleen dat je daarvoor minstens zes, maar vaak nog meer, wedstrijden moet spelen tegen teams waar je nog nooit van hebt gehoord en soms in landen waar je nog nooit bent geweest en ook nooit meer wilt zijn op velden waar je alles verwacht behalve twee doelen en een (lege) tribune er omheen voor geld dat je al hebt uitgegeven aan de reis er naar toe.
De EL kost de teams alleen maar geld zorgt alleen maar voor extra gevaar voor blessures en overbelasting en dergelijke.
Vanaf de kwartfinale krijg je de leukere tegenstanders. Helaas verliest Nederland al een tijdje de aansluiting met de grotere competities en worden we hierdoor dus vrijwel zeker uitgeschakeld. Je speelt dus een poulefase om daarna door middenmoters uit de grotere competities te worden uitgeschakeld. Dit kunnen erg leuke wedstrijden zijn, maar ik snap dat je daar niet elk jaar zin in hebt.
Laten we ook trouwens niet de jaren vergeten dat PSV het goed deed in de EL.

0
geplaatst: 23 november 2012, 12:03 uur
Tsja een hoop geleuter allemaal, maar de UEFA moet of de Europa League aantrekkelijker maken, of gewoon afschaffen. Ben het redelijk eens met de voorstellen van Mjuman - meer prijzengeld, geen poules, minder wedstrijden en minder instroom vanuit de CL.
0
geplaatst: 23 november 2012, 12:13 uur
Inderdaad, je kan wel heel romantisch stellen dat het voor clubs uit de Balkan leuk is af te reizen naar Noorwegen en vice versa, maar als je gisteren de samenvattingen hebt gezien kun je het daar toch moeilijk mee eens zijn. Heeft er iemand een goedgevuld stadion langs zien komen?
Het poulesysteem werkt inderdaad inderdaad niet. Als je halverwege al min of meer kansloos bent krijg je wedstrijden zoals die van gisteren van PSV. Het knock-outsysteem moet gewoon weer terug, dat was veel leuker.
Het poulesysteem werkt inderdaad inderdaad niet. Als je halverwege al min of meer kansloos bent krijg je wedstrijden zoals die van gisteren van PSV. Het knock-outsysteem moet gewoon weer terug, dat was veel leuker.
0
geplaatst: 23 november 2012, 12:31 uur
Goed bestuur en koopmanschap vereist gewoon dat je de baten afzet tegen de kosten. Ik betwijfel of de pro-EL gedelgeerden enig idee hebben wat het betekent om met een team incl support staff etc af te vliegen naar Dagestan (zoek maar op waar het ligt), wat de fysieke en mentale belasting is.
Ik heb zelf wel eens gevlogen in een gepimpte bromvlieg (waar 20 p. in konden en Russische Tupolev's staan bekend om hun halfslachtige onderhoud) om te landen op een halfverhard veld, terwijl de passagier naast me in alle talen die ie kende hail Mary's aan het afdraaien was. Zo'n landing volstaat om te overwegen fundamenteel christen te worden, dan is toekomst zeker (in heaven).
Aan de ene kant: kosten, moeizame logistiek, vermoeide spelers, kans op blessures - iin sommige gevallen zelfs kidnapgevaar etc.
Aan de andere kant: geringe recette (geen aansprekende tegenstanders), geringe premie van UEFA, nauwelijks prestigeverbetering (je zal maar verliezen van Djneprpropetovsk), niet echt gemotiveerde spelers, nauwelijks enige goodwill. Al was de wedstrijd van Twente - Hannover '96 wel grappig: beide teams speelden met het TUI-logo op het shirt en konden bij wijze van spreken op de fiets naar het stadion komen.
Overigens is Torshavn de hoofdstad van de Faeroer - lijkt me een aardige vakantiebestemming 's zomers (beetje in de traditie van Boudewijn Büch -islandhopping)
Ik heb zelf wel eens gevlogen in een gepimpte bromvlieg (waar 20 p. in konden en Russische Tupolev's staan bekend om hun halfslachtige onderhoud) om te landen op een halfverhard veld, terwijl de passagier naast me in alle talen die ie kende hail Mary's aan het afdraaien was. Zo'n landing volstaat om te overwegen fundamenteel christen te worden, dan is toekomst zeker (in heaven).
Aan de ene kant: kosten, moeizame logistiek, vermoeide spelers, kans op blessures - iin sommige gevallen zelfs kidnapgevaar etc.
Aan de andere kant: geringe recette (geen aansprekende tegenstanders), geringe premie van UEFA, nauwelijks prestigeverbetering (je zal maar verliezen van Djneprpropetovsk), niet echt gemotiveerde spelers, nauwelijks enige goodwill. Al was de wedstrijd van Twente - Hannover '96 wel grappig: beide teams speelden met het TUI-logo op het shirt en konden bij wijze van spreken op de fiets naar het stadion komen.
Overigens is Torshavn de hoofdstad van de Faeroer - lijkt me een aardige vakantiebestemming 's zomers (beetje in de traditie van Boudewijn Büch -islandhopping)

0
geplaatst: 23 november 2012, 13:15 uur
herman schreef:
Inderdaad, je kan wel heel romantisch stellen dat het voor clubs uit de Balkan leuk is af te reizen naar Noorwegen en vice versa, maar als je gisteren de samenvattingen hebt gezien kun je het daar toch moeilijk mee eens zijn. Heeft er iemand een goedgevuld stadion langs zien komen?
Dat is iets anders en daar ben ik het mee eens. Maar dat garandeert natuurlijk nog niet dat je geen ploeg uit IJsland of Slovenië kunt treffen of dat er altijd volle stadions zijn.
Dan kom je weer terug bij mijn oude stokpaardje inzake altijd dezelfde clubs die altijd veel verdienen en altijd kampioen moeten worden in Europa. Gewoon iedereen in een zak EL of CL (al naar gelang de resultaten) en dan maar loten in een knock out systeem.
0
geplaatst: 23 november 2012, 18:20 uur
Mjuman schreef:
Niet blijven doen alsof alles koek en ei was en is bij de FC - dat is geschiedvervalsing. FCU en de verdwenen miljoenen - da's een sprookje voor financieel volwassen; en daarvoor al toen de Breuk nog keepte (zwartgeldbetalingen en zo). Gauw stil zijn Saar, anders kom ik je fles kapen en doe ik een welgeïnformeerd boekje open.
Niet blijven doen alsof alles koek en ei was en is bij de FC - dat is geschiedvervalsing. FCU en de verdwenen miljoenen - da's een sprookje voor financieel volwassen; en daarvoor al toen de Breuk nog keepte (zwartgeldbetalingen en zo). Gauw stil zijn Saar, anders kom ik je fles kapen en doe ik een welgeïnformeerd boekje open.
Tja je kan natuurlijk FC Utrecht een beurt gaan geven om de aandacht af te wenden van FC Twente en het door jou zo geliefde PSV, feit blijft dat deze beide teams gelet op hun status een absolute wanprestatie hebben geleverd door na 5 speelrondes al uitgeschakeld te zijn in de Europa League.
Het is wat het is, niet meer en niet minder.

0
geplaatst: 23 november 2012, 19:04 uur
Running On Empty schreef:
[Tja je kan natuurlijk FC Utrecht een beurt gaan geven om de aandacht af te wenden van FC Twente en het door jou zo geliefde PSV, feit blijft dat deze beide teams gelet op hun status een absolute wanprestatie hebben geleverd door na 5 speelrondes al uitgeschakeld te zijn in de Europa League. Het is wat het is, niet meer en niet minder.
[Tja je kan natuurlijk FC Utrecht een beurt gaan geven om de aandacht af te wenden van FC Twente en het door jou zo geliefde PSV, feit blijft dat deze beide teams gelet op hun status een absolute wanprestatie hebben geleverd door na 5 speelrondes al uitgeschakeld te zijn in de Europa League. Het is wat het is, niet meer en niet minder.
Vrind - "absolute wanprestattie" is wanneer je met een rapport thuiskomt met geen enkele voldoende - daarvan is bij PSV totaal geen sprake, ook niet in jouw vrij platte populistenperspectief: voor één (van drie) onderdelen een onvoldoende (met iig nog tegen Napoli een knappe wedstrijd).
Dat de FC nu boven verwachting presteert kan voor jou reden zijn om hier continu te roeptoeteren. Bescheidenheid zou je iets meer sieren, gezien het financiële verleden van je club. Weinig clubs zijn financieel zo ver gezonken als de FC : een club die tot tweemaal toe in 10 jaar tijd een schuld heeft opgebouwd van veertig miljoen (jazeker ook nog onder Van Dop, door inhuur van o.m. adviseurs) - die het de eerste keer kon afwenden door simpele eigendomsoverdracht van het stadion door de gemeente, om vervolgens datzelfde stadion weer te belenen (het parkeerterrein van PSV verbleekt daarbij als overheidsdeal). En maar blijven zwatelen over PSV. De tweede keer kwam Suikeroom Frans de boel redden met een fikse investering.
Ik heb altijd sympathiek tegen de FC U aangekeken en kan me nog herinneren dat de selectiespelers langs de deur gingen om loten en ansichtkaarten te verkopen - ter delging van het toenmalige fiscale schandaal.
Ik gun de FC het succes, maar je zuigt af en toe als een Electrolux. Neem maar een neut, dat doe ik ook

0
geplaatst: 23 november 2012, 20:37 uur
Nicolage Rico schreef:
Sorry, was ook cynisch bedoeld.
Weet ik.(quote)
Sorry, was ook cynisch bedoeld.
0
geplaatst: 23 november 2012, 22:17 uur
Mjuman schreef:
Ik gun de FC het succes, maar je zuigt af en toe als een Electrolux. Neem maar een neut, dat doe ik ook
Je bent een aardige gast en wat anderen zeggen over FCU interesseert me geen fluit. Als het over PSV gaat heb je echter wel een kort lontje hoor!
Ik neem een Corona.
0
geplaatst: 23 november 2012, 23:11 uur
herman schreef:
Helemaal mee eens, maar.....
Het gaat gewoon om geld, zoals tegenwoordig alles om geld gaat.
0
geplaatst: 23 november 2012, 23:38 uur
herman schreef:
Heeft er iemand een goedgevuld stadion langs zien komen?
Ik zou ook niet naar matige wedstrijden willen kijken van een ongemotiveerd PSV.Heeft er iemand een goedgevuld stadion langs zien komen?
Wat mij betreft: niet zeiken, gewoon spelen. Als het daadwerkelijk zo makkelijk is, kom je die poule met 2 vingers in de neus door (en zo hoort het ook!) en vervolgens kom je uit bij de leuke tegenstanders.
Ik heb de poulestanden niet paraat, maar hoe ongemotiveerd de Engelse/Duitse/Spaanse/Portugese/Franse clubs ook mogen zijn. Ze gaan wel door.. Alleen Bilbao staat me bij dat die het echt slecht doet (edit: en Sporting).
0
geplaatst: 23 november 2012, 23:52 uur
Het leuke is dat de Engelse/Duitse/Spaanse/Portugese/Franse clubs iets meer goede spelers kunnen betalen waardoor ze vaak een bank hebben die bijna gelijkwaardig is aan de basis. Nederlandse clubs kunnen dit gewoon niet meer betalen.
En daarnaast heeft PSV de afgelopen jaren nagenoeg alles gewonnen in de poulefase en is Twente ook altijd wel makkelijk doorgekomen. Dat PSV en Twente zich nu helemaal op de competitie storten is jammer (hoewel vooral vanuit PSV oogpunt wel een beetje begrijpelijk), maar het is echt niet alleen hun schuld dat Nederland het dit jaar zo dramatisch doet.
En ik ben het met ROE eens over die Corona.
En daarnaast heeft PSV de afgelopen jaren nagenoeg alles gewonnen in de poulefase en is Twente ook altijd wel makkelijk doorgekomen. Dat PSV en Twente zich nu helemaal op de competitie storten is jammer (hoewel vooral vanuit PSV oogpunt wel een beetje begrijpelijk), maar het is echt niet alleen hun schuld dat Nederland het dit jaar zo dramatisch doet.
En ik ben het met ROE eens over die Corona.

0
geplaatst: 23 november 2012, 23:58 uur
Dat PSV en Twente zich nu helemaal op de competitie storten is jammer (hoewel vooral vanuit PSV oogpunt wel een beetje begrijpelijk),
Dat was pas voordat ze in de wedstrijden daarvoor allesbehalve de indruk hadden gegeven de Europa League serieus te nemen.En daarnaast heeft PSV de afgelopen jaren nagenoeg alles gewonnen in de poulefase en is Twente ook altijd wel makkelijk doorgekomen.
Wat het toch eigenlijk des te opmerkelijker maakt dat (fans van) deze clubs opeens gaan jammeren over dat de competitie niet interessant genoeg is? Deze (fans van) deze clubs zouden toch moeten weten hoe leuk en interessant de Europa League is ná de poulefase?maar het is echt niet alleen hun schuld dat Nederland het dit jaar zo dramatisch doet.
Nee, dat klopt. Het is jammer dat Heerenveen met een zwaar inferieur team zich moest kwalificeren en AZ had gewoon een minder jaar.Overigens kan ik wel snappen dat een club in Nederland liever voor de competitie gaat (met de mogelijkheid om 10 miljoen te verkrijgen via rechtstreekse plaatsing in de CL) dan voor de Europa League (waarin financieel weinig te behalen valt). Dat verschil moet inderdaad teruggebracht worden. Alleen deze premies vloeien ook voort uit de televisierechten etc. lijkt me. En dan krijg je dus weer dat EL-wedstrijden helemaal niet interessant zijn. Wie geeft dus het eerste toe?
0
geplaatst: 24 november 2012, 00:11 uur
Ja, ik ben een PSV fan (dat was wel duidelijk gok ik), maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat PSV zich niet echt heb ingezet in de EL. Desalniettemin snap ik het wel een beetje. PSV heeft zich ten doel gesteld dit jaar sowieso kampioen te worden in verband met het 100-jarig bestaan. Ik denk dat ze er voor hebben gekozen om de EL niet meteen op te geven, maar er tegelijkertijd ook niet al te veel energie in te steken.
Uiteraard heb je een aantal leuke wedstrijden in de EL als je ver komt. Echter, daarvoor speel je vaak 3/4 van de wedstrijden tegen nietszeggende tegenstanders die je blessures ed en uiteindelijk dus het kampioenschap kunnen kosten. Daar wegen de baten van de EL verre van tegenop aangezien je met één keer CL spelen (maakt niet uit hoe ver je komt) meer verdiend dan 5x EL spelen. Ik begrijp dat je dan voor een keer zegt, laat die EL maar zitten.
Ow laat maar, ik had je laatste alinea nog niet echt gelezen (blame the Corona
). Maar mooi, op dat punt zijn we het dus eens.
Uiteraard heb je een aantal leuke wedstrijden in de EL als je ver komt. Echter, daarvoor speel je vaak 3/4 van de wedstrijden tegen nietszeggende tegenstanders die je blessures ed en uiteindelijk dus het kampioenschap kunnen kosten. Daar wegen de baten van de EL verre van tegenop aangezien je met één keer CL spelen (maakt niet uit hoe ver je komt) meer verdiend dan 5x EL spelen. Ik begrijp dat je dan voor een keer zegt, laat die EL maar zitten.
Ow laat maar, ik had je laatste alinea nog niet echt gelezen (blame the Corona
). Maar mooi, op dat punt zijn we het dus eens.
0
geplaatst: 24 november 2012, 20:22 uur
Voordat men weer gaat zeuren (want wie kaatst ... ... ...) :
FC Utrecht is weer pijnlijk hard geland op aarde (helaas)

FC Utrecht is weer pijnlijk hard geland op aarde (helaas)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.