MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik durfde er al haast niet over te beginnen.
Was het erg slecht?

FC Utrecht verloren door 2 domme fouten achterin, o.a. een vreselijke blunder van Ruiter. Bij de stand van 1-0 hing de gelijkmaker even in de lucht en dan moet je een beetje geluk hebben. Wel onthutsend om te zien dat duurbetaalde krachten als Wuytens, Gerndt en Asare de ploeg gewoon niet op sleeptouw kunnen nemen. Duplan is bijna weer fit, hopelijk kan hij het wel. Op het moment dat teams zich instellen op de speelwijze van Utrecht heeft het team van Wouters het bijzonder moeilijk en daar zal men iets op moeten vinden. En dan ook nog een rode kaart voor Bulthuis vanavond. Nog 4 wedstrijden tot de kerst waarvan 3 thuis.

Het is jammer dat het zo loopt, want NEC nestelt zich nu naast FC Utrecht in de stand.
Terwijl FCU over Ajax heen had gekund en waarschijnlijk daar een weekje had gebleven. Roda weet zich tegen Ajax over het algemeen redelijk te presenteren, al staan ze nu dan laag.
Trouwens, ik kan mij ook niet meer heugen wanneer Feyenoord voor de laatste keer in Alkmaar heeft gewonnen.

Dus voor Utrecht alleen maar een treurige uitslag. Eén troost, ze blijven na morgen minimaal 6e staan in de competitie.

Ach FC Utrecht is geen topclub dus we genieten gewoon van alle kleine succesjes en het aantal behaalde punten tot nu toe is nog steeds heel behoorlijk.

Tussen nummers 6 t/m 12 is echt alles mogelijk.

wat een leuke sportdag vandaag

Swings verbeterd nationaal record van Bart Veldkamp op de 5km met 3s
Anderlecht wint met sprekend gemak met 4-1
Sven Nys is weer ouderwets de beste zoals in zijn beste jaren en dat op zijn 36ste
Real verliest
Vettel een betere startpositie dan Alonso

Stijn_Slayer
Nou, Catalanen gefeliciteerd. Ik geef de hoop op. Betis was echt niet beter, maar als Barcelona op elf punten komt, is het gewoon voorbij.

Bart Swings 2de op de 1500m met weeral een nieuw belgisch record

musician schreef:
Roda weet zich tegen Ajax over het algemeen redelijk te presenteren, al staan ze nu dan laag.

Doe mij ook zo'n glazen bol

GrafGantz schreef:
(quote)

2,89 bij de lokale Blokker in Almere - na 5 * opwrijven zijn ze versleten

Hm, ik zie op teletekst nog altijd een tussenstand terwijl de wedstrijd al eventjes afgelopen hoort te zijn. Zijn ze te laat begonnen ofzo?

/edit: ligt dus gewoon aan teletekst, ik zie nu op nu.nl dat ze flink gezwijnd hebben

Stijn_Slayer
Met grappen van anderen aan de haal gaan is nooit grappig (Gijp). Sneijder zit in een lastige situatie. Denk niet dat hij in een andere topcompetitie kan gaan verdienen wat hij bij Inter verdient en zouden ze hem nog zo graag willen? Dat wordt inleveren; en terecht op basis van dit en vorig seizoen.

Of hij moet à la Bogarde rondjes gaan lopen, maar dat zie ik hem niet doen.

Tja, ook een beetje krom van Inter. Ik las dat z'n huidige salaris voortkomt uit een verbeterd contract (voor 5 jaar) dat Inter hem zelf aangeboden heeft in 2011 omdat ze zo blij met hem waren. Een jaar ofzo later kan dat blijkbaar alweer bij het grofvuil. Kan best zijn dat hij minder presteert dan destijds, maar dan kunnen ze beter met jaarcontracten gaan werken.

Stijn_Slayer
Het is inderdaad een hele scheve situatie en wat Inter doet is eigenlijk gewoon chantage. Een landurig contract aanbieden is ook het risico van het vak, hoe begrijpelijk het ook is dat Inter nu minder wil betalen.

Stijn_Slayer schreef:
Het is inderdaad een hele scheve situatie en wat Inter doet is eigenlijk gewoon chantage. Een landurig contract aanbieden is ook het risico van het vak, hoe begrijpelijk het ook is dat Inter nu minder wil betalen.

Dat riscio heeft Inter destijds willens en wetens genomen en is gewoon onlosmakelijk verbonden aan het speculeren met de transferwaarde van spelers. Op zich zou onder omstandigheden een verzoek tot matiging misschien wel een reële optie zijn, echter zonder toepassing van dwangmiddelen.

I.t.t. wat velen hoopten heeft het zgn Bosmanarrest de handel in spelers alleen maar opgedreven en transfervergoedingen de hoogte in laten vliegen. Dat bestaande contract is volkomen rechtsgeldig en Inter kan Sneijder nooit eenzijdig dwingen tot aanpassing. Jennen en druk uitoefenen is de enige methode. Dan hadden ze destijds maar moeten kiezen voor een andere (kortere) aanpassing. Kwestie van eigen schuld, dikke bult, of wie het onderste uit de kan wil hebben...

musician schreef:
Roda weet zich tegen Ajax over het algemeen redelijk te presenteren, al staan ze nu dan laag.

GrafGantz schreef:

Hee, wat scheelde het nu nog?
Trouwens, glazen bol, Ajax wint niet echt vaak bij Roda. Alleen is de laatste momenteel wel erg zwakjes.

Ik mopper overigens niet over de tussenstanden. Vilhena 17 jaren jong en scoort 0 - 1 tegen AZ! Snel dat contract verlengen!

Maar goed dat PSV zich donderdag heeft gespaard met het weggeven van de Europaleague

Running On Empty schreef:
Maar goed dat PSV zich donderdag heeft gespaard met het weggeven van de Europaleague

Ja we gaan zien hoe het resultaat tot stand kwam. Twee troostrijke gedachten: Fred die Dick een poepie laat ruiken en Reis - wat een geweldige spits was dat, voor dat vreselijke ongeluk - die scoort. Nog geen beeld gezien - dus ik heb a wide open mind

aslan (crew)
VETTEL wereldkampioen F1

Jammer van PSV. Ze speelden helemaal niet slecht en kregen genoeg kansen ondanks het bij vlagen erg defensieve Vitesse. Vitesse heeft PSV afgetroefd op efficiëntie. Als PSV zo blijft spelen dan worden de volgende wedstrijden gewoon gewonnen.

Zowaar eens een leuk weekend voor Ajax.

Feyenoord werd overigens weer eens opzichtig geholpen door de scheidsrechter, zeg. Wie weet wat er nog kon gebeuren met 0-1 en nog 10 minuten te spelen.

Nee, leuk dat Feyenoord weer eens goed speelt. In tegenstelling tot Feyenoorders over Ajax vind ik het wel leuk dat Feyenoord het goed doet. Behoudens dat Ajax het ook goed doet, uiteraard.

En Heracles... . Als die geconcentreerder zouden spelen en verdedigend beter zouden worden, zouden ze helemaal geen slechte kandidaat zijn voor de play-offs. Veel slechter dan Heerenveen dit jaar kan het toch niet. Ik sta er ieder jaar weer van versteld hoe heerlijk Heracles (aanvallend) voetbalt.

Bedoel je dat die doodschop van Marcellis geen rood was?

Iniesta

en barcelona stond vandaag met 11 spelers op het veld uit hun eigen jeugd

chevy93 schreef:
Feyenoord werd overigens weer eens opzichtig geholpen door de scheidsrechter, zeg. Wie weet wat er nog kon gebeuren met 0-1 en nog 10 minuten te spelen.

Vijf minuten. Om te scoren moet je eerst kansen creëren.

Feyenoord was op de eerste 10 minuten na heer en meester. Zelf creërde Feyenoord ook niet heel veel kansen (stuk of 5), maar had totale controle over het onbegrijpelijk slap ogende AZ, dat Feyenoord alle tijd gaf om op te bouwen en de vrije man te laten vinden.

Vilhena was de beste man van het veld. Maar ook complimenten voor Clasie, Pellè, Boëtius en de complete achterlinie (vooral Indi).

Nee, leuk dat Feyenoord weer eens goed speelt.

Vorig seizoen overgeslagen?

Robbie Keane schreef:
Bedoel je dat die doodschop van Marcellis geen rood was?

Daarnaat had Berghuis in de eerste helft al rood kunnen en waarschijnlijk moeten krijgen en Pellè een penal in de tweede helft. Helaas zendt de NOS zulke gevallen niet meer uit, dus moet het doen met de beelden die ik live in het stadion zag.

Die van Marcellis vind ik wat zwaar bestraft, maar in de huidige regelementen van de KNVB is het wel rood,

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Vijf minuten. Om te scoren moet je eerst kansen creëren.

Feyenoord was op de eerste 10 minuten na heer en meester. Zelf creërde Feyenoord ook niet heel veel kansen (stuk of 5), maar had totale controle over het onbegrijpelijk slap ogende AZ, dat Feyenoord alle tijd gaf om op te bouwen en de vrije man te laten vinden.

Eens, AZ oogde erg slap. Het lijkt wel alsof ze beginnen te geloven dat ze in het rechterrijtje thuishoren. Op een opleving tegen Vitesse na spelen ze de laatste tijd echt een stuk minder (vooral angstiger) dan de eerste wedstrijden van het seizoen, waarin ze lieten zien de potentie te hebben om bovenin mee te doen.

Eigenlijk doet AZ het al vanaf de winterstop een stuk minder. Het team is met het vertrek van Moisander, Elm en Wernbloom wel heel wat minder geworden. En spelers als Martens en Beerens, daar win je nou ook geen oorlog mee. Ze hebben nog geluk dat Maher zo'n talent is.

Martens is anders wel een speler met toegevoegde waarde, alleen hij is al zo'n beetje het hele seizoen geblesseerd Beerens is wel een beetje een one trick pony idd.

En wat betreft die rode kaart; Blom is daar gewoon consequent in: een stevige charge van achteren is bij hem altijd rood, of die nu door een speler van AZ, Feyenoord, Ajax of FC Lutjebroek uitgevoerd wordt. Wordt niemand mee benadeeld of bevoordeeld. Overigens wat doet men denken dat AZ, dat in 83 minuten met 11 man niet tot scoren kwam, dat wel zou doen in de overige 7 minuten - volgens mij had Feyenoord toch sowieso de betere kansen...

Ik dacht na die wedstrijd op TV: hoe lang blijft Gert Jan Verbeek daar nog zitten? AZ lijkt mij voor hem een gevalletje dat niet meer aan de praat is te krijgen, bij ongewijzigd beleid.
Ik zou mij geheel ten onrechte nog kunnen vergissen in de kracht van Feyenoord (hoewel, ik doe het met liefde) maar AZ speelt nu al een verloren seizoen met een volstrekt onbegrijpelijke ranking en geen spel dat wat afdwingt.

Daar zou wel eens iets radicaals kunnen gebeuren, in de komende periode. Het lijkt mij eerlijk gezegd ook wel terecht, hoewel ik Verbeek ook zijn successen gun.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:35 uur

geplaatst: vandaag om 09:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.