MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
aslan schreef:
VETTEL wereldkampioen F1
Ik ben geen fan van hem, maar het is een meer dan verdiende wereldtitel! Hij maakte het wel spannend door na ronde 1 als laatste over start/finish te komen Maakt de race alleen maar memorabeler.

Mooi dat Jenson Button weer eens wist te winnen, al had ik liever Lewis Hamilton op het podium zien staan tijdens zijn afscheid bij McLaren. Wat een pech. Datzelfde geldt voor Hülkenberg die niets aan die botsing kon doen en vervolgens ook nog een gestraft werd.

Het was een mooie race (misschien wel de mooiste van het jaar) met veel spektakel. Voor herhaling vatbaar!

Titmeister schreef:
Overigens wat doet men denken dat AZ, dat in 83 minuten met 11 man niet tot scoren kwam, dat wel zou doen in de overige 7 minuten

Sterker nog: AZ creëerde 0 kansen.

Niet Johan Cruijff maar Van Gaal stond aan de basis succes Barcelona.

Xavi prijst Van Gaal

Dat vond ik ook wel apart en vooral grappig om te lezen ja

Stijn_Slayer
Ik zat eigenlijk te wachten op een karatetrap tegen z'n hoofd.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Vorig seizoen overgeslagen?
Ja, je hebt gelijk. Ik bedoelde meer dat Feyenoord ook eens een tijd lang kan goed spelen. Dat het geen gevalletje AZ bleek. In die zin dat ik ervan overtuigd ben dat Feyenoord ook over 5 jaar nog bovenin mee kan doen. Bij AZ is wel heel duidelijk gebleken dat het 'toevallig' een goeie lichting was.

Robbie Keane schreef:
Bedoel je dat die doodschop van Marcellis geen rood was?
Nee, ironie blijkt eens te meer erg moeilijk te begrijpen in 2D.

chevy93 schreef:
Ja, je hebt gelijk. Ik bedoelde meer dat Feyenoord ook eens een tijd lang kan goed spelen. Dat het geen gevalletje AZ bleek. In die zin dat ik ervan overtuigd ben dat Feyenoord ook over 5 jaar nog bovenin mee kan doen. Bij AZ is wel heel duidelijk gebleken dat het 'toevallig' een goeie lichting was.

Bij AZ heeft het ook wel langer geduurd. Sinds Dirk weg is, gaat het wat lastiger, omdat er minder geld is.

Feyenoord heeft al jaren last van een grote schuld, waardoor ze geen spelers konden kopen en nog amper, maar gelukkig stond er een goede jeugdlichting klaar. Als ze straks weer schuldenvrij zijn, zouden ze weer mee moeten doen om de titel, omdat Feyenoord één van de of de grootste club(s) van Nederland is.

Michael de Leeuw vrijgesproken. Verrassend.

Nicolage Rico schreef:
Feyenoord heeft al jaren last van een grote schuld, waardoor ze geen spelers konden kopen en nog amper, maar gelukkig stond er een goede jeugdlichting klaar. Als ze straks weer schuldenvrij zijn, zouden ze weer mee moeten doen om de titel, omdat Feyenoord één van de of de grootste club(s) van Nederland is.

Zo zie je maar weer hoe fijn een goede jeugdopleiding is. Menig andere club was helemaal kopje ondergegaan.

Nicolage Rico schreef:
Bij AZ heeft het ook wel langer geduurd.
Ik zie nu inderdaad dat AZ de afgelopen 9 jaar, op één jaar na, steeds top 5 heeft gehaald. Ik wist niet dat ze zo snel al zo goed werden. Ik heb toch het idee dat het succes van AZ van de laatste jaren is. Dat doen ze goed! Beter dan Feyenoord.

Nicolage Rico schreef:
Feyenoord heeft al jaren last van een grote schuld, waardoor ze geen spelers konden kopen en nog amper, maar gelukkig stond er een goede jeugdlichting klaar.
Ik vraag me af of de zaken bij Feyenoord ook een rol gespeeld hebben in het beleid bij Ajax. Om (meer dan ooit heb ik het idee, maar pin me daar niet op vast.) jeugdspelers meer speeltijd te geven.

In de laatste 9 jaar zijn AZ en Feyenoord zo'n beetje even vaak boven elkaar geëindigd, maar AZ heeft het in die jaren wel beter gedaan, ze zijn namelijk een keer kampioen geworden. En hebben in 2005 nog de halve finale van de UEFA Cup gehaald.

Ajax is, mede door de situatie bij Feyenoord, wel voorzichtiger geworden. Maar vooral doordat ze zelf jarenlang dramatisch beleid hebben gevoerd.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik zie nu inderdaad dat AZ de afgelopen 9 jaar, op één jaar na, steeds top 5 heeft gehaald. Ik wist niet dat ze zo snel al zo goed werden. Ik heb toch het idee dat het succes van AZ van de laatste jaren is. Dat doen ze goed! Beter dan Feyenoord.

Grappig, ik dacht altijd dat jij wel een fanatieke voetbalvolger was. AZ is door Co Adriaanse aan de top gebracht en daar lang gebleven. De laatste jaren hebben ze ongeveer elk seizoen hun 3, 4 beste spelers verkocht zonder dat daar verbeteringen terugkwamen. Ik denk eigenlijk dat ze vorig jaar een beetje boven hun stand hebben gepresteerd, toen Wernbloom wegging werd het al heel snel minder (dat was het moment waarop AZ met 1 ipv 2 verdedigende middenvelders ging spelen).

Het team dat er nu staat is gewoon niet zo heel denderend, al schijnt Henriksen wel een enorm talent te zijn. En Maher is dat ook wel, natuurlijk.

Altidore doet mij trouwens aan Hennie Meijer denken. Hebben meer mensen dat?

Nicolage Rico schreef:
Ajax is, mede door de situatie bij Feyenoord, wel voorzichtiger geworden. Maar vooral doordat ze zelf jarenlang dramatisch beleid hebben gevoerd.

Ooit getriggerd door een artikel in de VI dat Louis van Gaal over de afgelopen 10 jaar (tot 2010/11) de enige TD/trainer die bij Ajax voor een positief financieel resultaat heeft gezorgd: dwz zeggen een batig salso op transferopbrengsten.

Op de site van Ajax vind je alle jaarverslagen van de afgelopen jaren - op de balans kan je ook terugvinden wat de waardevermeerdering of liever -vermindering is geweest van het spelerskapitaal - een beursgenoteerde onderneming moet daarover info vertrekken. Die cijfers spreken boekdelen - in fin. termen: Ajax is fiks ingeteerd op het eigen vermogen; grote transferopbrengsten zijn dus gewoon gebruikt voor de balans om mooier beeld tegeven naar de aandeelhouders toe.

Veel clubs gebruiken transfergelden inderdaad om tekorten op de begroting te dekken. Zelden ontvangen ze 5 miljoen en wordt er vervolgens ook 5 miljoen gestoken in nieuwe spelers.

Vreemd mechanisme, eigenlijk. Het is een soort piramidespel. Als je er niet in slaagt een paar goede spelers te verkopen ontstaan er tekorten op de balans. Je moet maar hopen dat je er net een paar hebt lopen die verkopenswaardig zijn.

Deren Bliksem schreef:
Michael de Leeuw vrijgesproken. Verrassend.

Heel opmerkelijk, bij gebrek aan bewijs wordt er dan gezegd. Een scheidsrechter die aangeeft wat er is gebeurd en waarom er rood werd gegeven, wordt aan voorbij gegaan. Beelden van de schermutseling zijn voorhanden. Maar nee. Het bewijs is niet sterk genoeg.

musician schreef:
Veel clubs gebruiken transfergelden inderdaad om tekorten op de begroting te dekken. Zelden ontvangen ze 5 miljoen en wordt er vervolgens ook 5 miljoen gestoken in nieuwe spelers.

Vreemd mechanisme, eigenlijk. Het is een soort piramidespel. Als je er niet in slaagt een paar goede spelers te verkopen ontstaan er tekorten op de balans. Je moet maar hopen dat je er net een paar hebt lopen die verkopenswaardig zijn.

Het ligt iets complexer: je spelermateriaal zijn in feite de assets (het kapitaal); daarop vinden wijzigingen plaats omdat spelers nu eenmaal meer of minder waard worden; bij Ajax is het de afgelopen 10 jaar veelal minder geweest. Daarom is er noodzakelijkerwijs rustiger aangedaan de laatste 3 jaar - en zijn bijv de opbrengsten van Sneijder, Suares en Hunterlaar slechts ten dele geherinvesteerd.

Alleen verkoopopbrengsten van spelers komen tgv de resultaten . Verder zou het geen 'pyramidespel' mogen zijn, gezien de bedragen die erin omgaan. Je kan je afvragen wat er nu nog over is van de transfersom van een Sulejmani, ik schat 6 -7 van de oorspronkelijke 19 miljoen - daar is fors op afgeboekt de afgelopen 3 jaar. Op voetballers als Sneijder, Suares en in mindere mate Huntelaar is fors winst geboekt.

Overigens is de omzet van merchandising en de fanshop de afgelopen 5 jaar meer dan verdubbeld, naar 9,5 miljoen - ook een behoorlijke inkomstenbron.

herman schreef:
Grappig, ik dacht altijd dat jij wel een fanatieke voetbalvolger was.
Fanatiek? Nah. Ik lees echt zelden sites als vi.nl. Hooguit een keer voetbalzone.nl als ik toevallig een leuke headline zie als ik uitlog op OSM (wat ik ook al jaren niet meer echt serieus speel). Ik kijk ook alleen live-wedstrijden van Ajax en ik merk dat de samenvattingen op zondagavond ook steeds minder boeiend worden. Ook de Champions League volg ik pas vanaf de knock-out fase. De Europa League is al helemaal een drama, die sfeer is drama. Behalve bij de clubs waar ik weinig mee heb, maar dan wordt het natuurlijk minder leuk om te kijken. De laatste EL-finale die ik heb gekeken was destijds Middlesbrough, tegen een Spaanse club geloof ik.

herman schreef:
Altidore doet mij trouwens aan Hennie Meijer denken. Hebben meer mensen dat?

Zeefuik ook, qua buikje.

chevy93 schreef:
De laatste EL-finale die ik heb gekeken was destijds Middlesbrough, tegen een Spaanse club geloof ik.

Toen deed Haisselbaink nog mee tegen Sevilla.

aslan (crew)
stoepkrijt schreef:
(quote)
Het was een mooie race (misschien wel de mooiste van het jaar) met veel spektakel. Voor herhaling vatbaar!

voor herhaling vatbaar... hoewel, slecht voor het hart, na die eerste ronde

Wildpoeper ontslagen

Stond een aantal weken geleden al in de krant, alleen toen was nog niet bekend dat het een speler van FC Emmen was.

panjoe (moderator)
Zin in Ajax - PSV vanavond !

panjoe schreef:

Laten we hopen dat PSV dit keer wel de kansen afmaakt. Ben toch wel een beetje zenuwachtig, het zou een erg belangrijke wedstrijd kunnen worden.

panjoe schreef:

Hopelijk wordt het een beetje een leuke aanvallende pot voetbal.

panjoe (moderator)
Dat hoop ik ook, maar een open wedstrijd zal waarschijnlijk in het voordeel van PSV zijn. Met een beetje pech gaat Ajax compacter spelen, zoals tegen City en Twente, en dan zal het minder leuk worden om naar te kijken. Any way, hup PSV!

Ik hoop dat ze zo gaan spelen zoals tegen Dortmund.

Narsingh, Lens en mertens zijn dan misschien geen Reus, Götze en Lewandowksi (was het maar zo'n feest), maar ze weten ook wel aardig hoe ze met ruimte om moeten gaan.

Ik hoop dat PSV een beetje zo gaat spelen als Stormvogels Telstar en dat ze ook op een gegeven moment wegvliegen.

Dan hoop ik dat ze het dak van de ArenA dicht doen, anders moeten we weer allemaal nieuwe spelers kopen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:19 uur

geplaatst: vandaag om 11:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.