Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2012, 16:48 uur
Mjuman schreef:
Voor alle duidelijkheid: vooraf was ik uitgegaan van een gelijkspel als max haalbaar - ik dacht dat Van Bommel niet mee zou doen. Wat ik gezien heb (samenvatting), klopte Ajax als team (zeker in de eerste helft), vond ik Eriksen en Fischer een sterke indruk maken, was PSV redelijk gevaarlijk in de counter - maar PSV als team klopt momenteel niet - Wijnaldum loopt te voetballen als op een zomeravondtoernooi, is te weinig betrokken. Er moet gewoon een echte centrale verdediger komen.
Voor alle duidelijkheid: vooraf was ik uitgegaan van een gelijkspel als max haalbaar - ik dacht dat Van Bommel niet mee zou doen. Wat ik gezien heb (samenvatting), klopte Ajax als team (zeker in de eerste helft), vond ik Eriksen en Fischer een sterke indruk maken, was PSV redelijk gevaarlijk in de counter - maar PSV als team klopt momenteel niet - Wijnaldum loopt te voetballen als op een zomeravondtoernooi, is te weinig betrokken. Er moet gewoon een echte centrale verdediger komen.
Hoewel ik Marcello, wat ik er dan van heb gezien, niet slecht vond voetballen. Een misverstandje waar geen doelpunt uit kwam.
Wijnaldum maar ook Fer, Castaignos (staat niet meer in de basis bij FC Twente) hebben het niet gemakkelijk, bij hun clubs na Feyenoord. Is een opvallende conclusie. Ik vind Wijnaldum bij PSV ook heel slecht renderen.
Hij moest al naar de kapper. Een deel van zijn creativiteit en rendabiliteit lijken met zijn wilde haren verdwenen. Ergo: hij is van origine niet van het type PSV en hoort thuis bij Clasie en consorten.
0
geplaatst: 2 december 2012, 16:58 uur
Mjuman kent het fenomeen "knuffelbos" niet zie ik. Niet erg.
En het gaat maar over voetbal lieve mensen. Ik ben geen groot fan, maar mijn sympathie gaat uit naar Ajax omdat ik van de stad Amsterdam houd. En daarnaast heb ik geen voorkeur voor spelers als Mertens, Strootman en v. Bommel waar bijna geen lachje meer vanaf kan. Ik zie geen plezier als ik naar die spelers kijk. Ook die commentaren na afloop zijn om te huilen (check v. Bommel gisteren als het weer eens over zijn gele kaarten gaat). En als ik dan Strootman om een kaart zie zeuren nadat ze met 3-1 achterstaan en ik goed naar zijn gezicht kijk dan zie ik daar pure poëzie in.
Dus als Ajax dan wint heb ik plezier. Volgende week is het weer anders en verliezen ze bijvoorbeeld van een grijze middenmotor. Dan zul je mij hier niet horen hoor. Hooguit om de tegenstander te feliciteren.
En het gaat maar over voetbal lieve mensen. Ik ben geen groot fan, maar mijn sympathie gaat uit naar Ajax omdat ik van de stad Amsterdam houd. En daarnaast heb ik geen voorkeur voor spelers als Mertens, Strootman en v. Bommel waar bijna geen lachje meer vanaf kan. Ik zie geen plezier als ik naar die spelers kijk. Ook die commentaren na afloop zijn om te huilen (check v. Bommel gisteren als het weer eens over zijn gele kaarten gaat). En als ik dan Strootman om een kaart zie zeuren nadat ze met 3-1 achterstaan en ik goed naar zijn gezicht kijk dan zie ik daar pure poëzie in.
Dus als Ajax dan wint heb ik plezier. Volgende week is het weer anders en verliezen ze bijvoorbeeld van een grijze middenmotor. Dan zul je mij hier niet horen hoor. Hooguit om de tegenstander te feliciteren.
0
geplaatst: 2 december 2012, 17:27 uur
musician schreef:
Wijnaldum maar ook Fer, Castaignos (staat niet meer in de basis bij FC Twente) hebben het niet gemakkelijk, bij hun clubs na Feyenoord. Is een opvallende conclusie. Ik vind Wijnaldum bij PSV ook heel slecht renderen.
Wijnaldum begint wel langzaam beter te spelen in zijn nieuwe rol. Fer deed het juist heel erg goed bij Twente dit seizoen (was zelfs de beste speler en kreeg een basisplaats in Oranje), maar raakte geblesseerd. Hij is pas net weer terug na zijn blessure. De 6 miljoen voor Castaignos lijken weggegooid geld, ze hadden achteraf beter Plet kunnen houden. Die had wellicht minder talent, maar was gezien zijn kopkracht wel meer complementair met Tadic en Chadli.
0
geplaatst: 2 december 2012, 17:51 uur
Heb het gisteren niet gezien, maar Wijnaldum heeft in zijn nieuwe rol nog amper goed gespeeld. Hij heeft zeker een technisch talent, maar inzicht lijkt hij nooit te gaan krijgen.
Denk dat Fer - mocht hij niet geblesseerd zou zijn geraakt - de beste speler van de eerste seizoenshelft zou zijn geworden. Op Bony en Pellè na, natuurlijk.
Castaignos is in (bijna) 2 jaar niet zichtbaar beter geworden. Maar hem al compleet afschrijven gaat me te ver. Hij stak er in jeugdtoernooien vaak ver boven uit.
Denk dat Fer - mocht hij niet geblesseerd zou zijn geraakt - de beste speler van de eerste seizoenshelft zou zijn geworden. Op Bony en Pellè na, natuurlijk.

Castaignos is in (bijna) 2 jaar niet zichtbaar beter geworden. Maar hem al compleet afschrijven gaat me te ver. Hij stak er in jeugdtoernooien vaak ver boven uit.
0
geplaatst: 2 december 2012, 18:25 uur
Geen Bony-dag, maar wederom een eenvoudige overwinning voor Vitesse. Ze gaan lekker in Arnhem.
0
geplaatst: 2 december 2012, 18:57 uur
En dan krijgen ze in de winterstop nog even een paar Chelsea talentjes erbij. Oké, Bony zal waarschijnlijk wel weg gaan, maar nu gaat Reis ook opeens scoren. 

0
geplaatst: 2 december 2012, 19:41 uur
Bony gaan ze enorm missen. Die maakt wekelijks het verschil. Tegen een team als Roda is dat thuis niet nodig.
0
geplaatst: 2 december 2012, 19:46 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Geen Bony-dag, maar wederom een eenvoudige overwinning voor Vitesse. Ze gaan lekker in Arnhem.
Spijtig dat ze niet één goal meer konden maken. Geen Bony-dag, maar wederom een eenvoudige overwinning voor Vitesse. Ze gaan lekker in Arnhem.

0
geplaatst: 3 december 2012, 18:59 uur

Die kantine van Buitenboys is mij maar al te bekend.....
Ik loop er altijd rond als tegenstander, daar niet van.
Maar dit is toch erg dichtbij, letterlijk en figuurlijk.
Ik kan mij niet voorstellen dat er ten tijde van de mishandeling helemaal niemand bij de club liep die de grensrechter te hulp kon komen. Zo onopvallend en anoniem zijn die velden bij Buitenboys nu ook weer niet.
Stelletje gekken van 15, 16. Volstrekt zinloze actie. Die wedstrijd ging nergens om, ik geloof dat Buitenboys B3 derde stond en Nieuw Sloten B1 4e van onderen.
Sowieso levenslange verbanning van de velden en bestraffen als volwassenen. 20 jaar en TBS. En dan ben ik vooral benieuwd waar de KNVB nog mee gaat komen.
0
geplaatst: 3 december 2012, 19:18 uur
En de rechter zal waarschijnlijk ook max. 3 jaar cel geven. Jeugdgevangenis.
0
geplaatst: 3 december 2012, 19:25 uur
Teunnis schreef:
KNVB mag maar max. 3 jaar schorsen.
KNVB mag maar max. 3 jaar schorsen.
Ja, vorig jaar mocht het nog wel. Maar de KNVB laat het er dit keer niet bij zitten, begrijp ik.
Overigens, ik zie niet in waarom je als KNVB mensen die lid willen worden niet zou kunnen weren, als je dat als organisatie (vereniging) dat zou willen.
Het is geen vereniging die verplicht iedereen lid moet kunnen laten worden. Als ze je niet willen als lid (om wat voor reden dan ook) gaat het gewoon niet door.
0
geplaatst: 3 december 2012, 20:03 uur
Grensrechter Buitenboys ove...

Wat een ontzettend triest nieuws en wat verschrikkelijk om zo volkomen zinloos het tijdelijke voor het eeuwige te moeten verwisselen. Heel veel sterkte voor de familie, kan me er geen voorstelling van maken hoe je zoiets een plek moet geven...
De nog zeer jonge verdachten van 15 en 16, wat moet je daar nou mee ? In zulke gevallen neig ik toch weer erg sterk naar een extreem rechts gedachtengoed en mogen zulke jochies voor mijn part voor de ogen van hun familie gestenigd worden op het dichtsbijzijnde dorpsplein...
De 41-jarige grensrechter die gisteren werd mishandeld in Almere is vanmiddag alsnog overleden. Dat meldt voetbalclub Buitenboys op Twitter.

Wat een ontzettend triest nieuws en wat verschrikkelijk om zo volkomen zinloos het tijdelijke voor het eeuwige te moeten verwisselen. Heel veel sterkte voor de familie, kan me er geen voorstelling van maken hoe je zoiets een plek moet geven...
De nog zeer jonge verdachten van 15 en 16, wat moet je daar nou mee ? In zulke gevallen neig ik toch weer erg sterk naar een extreem rechts gedachtengoed en mogen zulke jochies voor mijn part voor de ogen van hun familie gestenigd worden op het dichtsbijzijnde dorpsplein...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 december 2012, 20:22 uur
Mijn neef voetbalt bij die club (niet in dat elftal gelukkig). Dat geweld bij amateurwedstrijden lijkt wel een trend te worden. Je hoort dat de laatste maanden vaak.
0
geplaatst: 3 december 2012, 20:31 uur
Verschrikkelijk nieuws inderdaad.
Ook bizar om te horen dat de verdachten net zo oud zijn als ik, lastig voor te stellen.
Voetbal blijft toch maar een spelletje.
Ook bizar om te horen dat de verdachten net zo oud zijn als ik, lastig voor te stellen.Voetbal blijft toch maar een spelletje.
0
geplaatst: 3 december 2012, 21:18 uur
Dit nieuws heeft me erg aangegrepen. Aanstaande zondag mag het team van mijn zoon tegen Buitenboys C11, maar ik kan me voorstellen dat de wedstrijd wordt afgelast.
Ik ben zelf een enkele keer scheidsrechter, soms grensrechter en coach van het team van mijn zoon. Als coach probeer ik de jongens te leren dat het een spelletje is. Afgelopen zondag hadden we nog te maken met een vlaggrage grensrechter. Mijn les in de rust is dan dat je je daar op moet instellen. Als de tegenstander oneerlijk wil winnen, dan winnen ze toch oneerlijk. So what! Het rare is dat de jongens ook weinig juichen als ze een doelpunt maken, althans dat valt omstanders op. Ze zijn wel blij als ze gewonnen hebben.
Verder zou ik de KNVB willen meegeven om de grensrechters van positie te laten wisselen. Het zal er wel net zo oneerlijk aan toegaan, maar je krijgt wel meer doelpunten.
Ik ben zelf een enkele keer scheidsrechter, soms grensrechter en coach van het team van mijn zoon. Als coach probeer ik de jongens te leren dat het een spelletje is. Afgelopen zondag hadden we nog te maken met een vlaggrage grensrechter. Mijn les in de rust is dan dat je je daar op moet instellen. Als de tegenstander oneerlijk wil winnen, dan winnen ze toch oneerlijk. So what! Het rare is dat de jongens ook weinig juichen als ze een doelpunt maken, althans dat valt omstanders op. Ze zijn wel blij als ze gewonnen hebben.
Verder zou ik de KNVB willen meegeven om de grensrechters van positie te laten wisselen. Het zal er wel net zo oneerlijk aan toegaan, maar je krijgt wel meer doelpunten.
0
geplaatst: 4 december 2012, 11:53 uur
Top ja. Gaat de goede kant op.
Nu nog:
Koeman (juli 2013)
de Vrij (juli 2014)
Clasie (juli 2015)
Janmaat (juli 2015)
En Pellè een contract aanbieden.
Nu nog:
Koeman (juli 2013)
de Vrij (juli 2014)
Clasie (juli 2015)
Janmaat (juli 2015)
En Pellè een contract aanbieden.

0
geplaatst: 4 december 2012, 12:18 uur
Hangen er eigenlijk al wat Italiaanse vlaggen in de Kuip Rico?
0
geplaatst: 4 december 2012, 13:31 uur
Volgens mij nog niet, maar ik hoop meer op Italiaanse vrouwen. Die hoeven dan niet te hangen.
0
geplaatst: 4 december 2012, 14:23 uur
Binnenkort kan je waarschijnlijk spagetti krijgen in de kuip.
0
geplaatst: 4 december 2012, 15:02 uur
Doet me denken aan die keer dat ik een blauwe vinvis had gevangen en mee naar huis nam. Thuis kwam ik er pas achter dat er al goudvissen in mijn aquarium zwommen. Stom, maar kan gebeuren.
0
geplaatst: 4 december 2012, 15:22 uur
Gelukkig behoeven goede voetballers niet intelligent te zijn. 

0
geplaatst: 4 december 2012, 17:22 uur
Vind terecht of onterecht niet relevant, om eerlijk te zijn.
Dat het tuig gestrafd wordt wel. Dat de nabestaanden worden bijgestaan natuurlijk ook, maar dat kan ook op andere manieren.
Dat het tuig gestrafd wordt wel. Dat de nabestaanden worden bijgestaan natuurlijk ook, maar dat kan ook op andere manieren.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 december 2012, 17:27 uur
Als iemand dat ook nog even tegen Mark van Bommel kan zeggen.
0
geplaatst: 4 december 2012, 17:57 uur
chevy93 schreef:
Amateurvoetbal afgelast na overlijden grensrechter | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Terecht.
Amateurvoetbal afgelast na overlijden grensrechter | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Terecht.
Zeer terecht! SC Buitenveldert heeft ook alle oefenwedstrijden geschrapt.
0
geplaatst: 4 december 2012, 18:03 uur
Ik vind het overdreven symboolpolitiek. Met een minuut stilte kun je ook een statement maken en mensen tot bezinning brengen. Daarvoor hoef je niet alle wedstrijden lam te leggen.
0
geplaatst: 4 december 2012, 18:18 uur
Nee, dit is geen symboolpolitiek. Ik kan me voorstellen dat ze bij Buitenboys nu even niet willen voetballen. En als je alleen hun wedstrijden schrapt, dan betekent dat dat zij die wedstrijden weer moeten inhalen (de competitie gaat wel verder). Ik heb dan liever dat het hele programma eruit wordt gehaald.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.