MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Die laatste drie dan zijn tegenstander van een heel behoorlijk niveau, zeg Sliema Wanderers.
En je kan je zo rijk rekenen als je wilt - verdedigend is Ajax, Europees gezien, maar een heel matig team (en dan ben ik nog aardig).

Hoe voetballen werkt heeft Borussia laten zien; Steaua Boekarest was tot 3 jaar terug een sterk team, maar Twente heeft vorig jaar voorgedaan hoe je het moet aanpakken. Alleen is Twente defensief sterker dan dit Ajax.

herman schreef:
Utrecht was in dat seizoen wel extreem goed in Europees verband, ze waren toen zelfs Napoli de baas (het Napoli dat weer een seizoen later op een haar na later CL-winnaar Chelsea uit het toernooi wipte). Maar dat zegt allemaal niets, resultaten behaald in het verleden etc.... .

Klopt niet helemaal:

Celtic-FC Utrecht 2-0
FC Utrecht-Celtic 4-0
Napoli-FC Utrecht 0-0
FC Utrecht-Napoli 3-3 (na 3-1 voorsprong)
Steau Boekarest-FC Utrecht 3-1
FC Utrecht- Steau Boekarest 1-1
FC Utrecht-Liverpool 0-0
Liverpool-FC Utrecht 0-0

Maar een mooi seizoen was het zeker al haalden we na de Kerst met Wolfswinkel, Mertens, Strootman, Vorm, Silberbauer en Nesu niet eens de play offs !!!

Mjuman schreef:
Die laatste drie dan zijn tegenstander van een heel behoorlijk niveau, zeg Sliema Wanderers.
Oh, nu moet het opeens van niveau zijn? Dat had je dan even eerder moeten zeggen.
Waarschijnlijk doelde jij dan op een wedstrijd uit de jaren '80, toen clubs als Steau en Rode Ster Belgrado nog een topclub waren? Je weet wel, 20 jaar geleden. Dan doet Ajax het beter, slechts 15 jaar geleden

Mjuman schreef:
En je kan je zo rijk rekenen als je wilt - verdedigend is Ajax, Europees gezien, maar een heel matig team (en dan ben ik nog aardig).
En Steau is een heldenteam? Uit hebben ze alleen bij Molde weten te winnen (1-2). Een 1-5 verlies tegen Stuttgart (ok, ze waren al door) en een 2-2 uit bij Stuttgart met veel pijn en moeite (want Stuttgart moest die wedstrijd gewoon winnen). De 1-0 thuiszege tegen Kopenhagen was weliswaar verdiend, maar kwam pas uit een eigen goal 10 minuten voor tijd.
Kijkend naar het doelsaldo: ze hebben het minst gescoord van alle groepswinnaars en de meeste doelpunten tegen (door die ene wedstrijd vooral, maar toch..). Bovendien hadden ze imo de makkelijkste poule uit deze jaargang.

Mjuman schreef:
Alleen is Twente defensief sterker dan dit Ajax.
Alleen aanvallend dan weer een stuk minder. Of je nou met 1-0 wint of met 3-2 maakt doorgaans niet zo heel veel uit. En dan mag Ajax wel een zwakke verdediging hebben, vooralsnog heeft alleen PSV een beter doelsaldo dan Ajax.

Wat wel een nadeel is, is dat Steau zo dik bovenaan staat in de competitie. Hierdoor zouden ze eventueel spelers rust kunnen geven voor de Europa League. Meestal is het andersom. Ik zie verder geen enkele reden om te twijfelen aan Ajax. Inmiddels ook alweer 6 keer ofzo op rij gewonnen (edit: 6 keer inderdaad, doelsaldo 16-6) en alweer een stuk beter dan aan het begin van 't seizoen. Er is sowieso niks mis met wat optimisme. Zeker van jouw kant, als Ajax wat punten scoort, zal PSV wellicht weer eens Champions League spelen.

Het ontbreekt bij beiden aan ook maar enige vorm van spektakel, over spanning en sensatie maar gezwegen.
Geef mij maar een boeiende penaltyreeks tegen Heerenveen. Misschien rammelt het spel dan 2 x 3 kwartier aan alle kanten, je krijgt als publiek wel waar voor je geld...

musician schreef:
Het ontbreekt bij beiden aan ook maar enige vorm van spektakel, over spanning en sensatie maar gezwegen.
Geef mij maar een boeiende penaltyreeks tegen Heerenveen. Misschien rammelt het spel dan 2 x 3 kwartier aan alle kanten, je krijgt als publiek wel waar voor je geld...

Beiden verwijst naar twee mensen - wie bedoelt ge? En om waar voor je geld - daar moet ik écht om lachen - da's zo 20e eeuws. Waar krijgt een mens nou nog waar z'n geld?

En je kan moeilijk zo'n potje in Friesland als de norm voor voetbal willen dicteren. Gelukkig zijn er meer smaken zoals we ook hier kunnen zien. Maar om je het gras voor de voeten weg te maaien - ik zie liever 10 minuten Feyenoord dan 4 minuten "Wij zijn Ajax".

Ik wacht nog steeds op een speciale versie van Erich von Däniken: De godenzonen waren cosmonauten waarin voor eens en altijd de hemelse oorsprong van de godenzonen en hun grote Arena-ufo wordt aangetoond.

Het bekervoetbal was genieten vanavond. Prachtige goal van Eriksen ook nog. De motivatie video's hebben niet geholpen voor Groningen.

Ajax moet toch wel van Steaua kunnen winnen, al lijkt het me geen zekerheid. Ik hoop iig dat ze ver komen in de EL (finale in eigen huis?), zodat ze in de competitie punten gaan laten liggen...

Finale in eigen huis ja. En Frank kennende zal die ook in de EL wel voor het maximale gaan. Toch hoop ik dat de competitie prioriteit krijgt, de kans dat je de EL daadwerkelijk wint is veel te klein om je competitie voor op het spel te zetten.

Mjuman schreef:
Ik wacht nog steeds op een speciale versie van Erich von Däniken: De godenzonen waren cosmonauten waarin voor eens en altijd de hemelse oorsprong van de godenzonen en hun grote Arena-ufo wordt aangetoond.

Hm. Volgens mij kan ik mij nog een Amsterdam herinneren zonder Arena-ufo, dus dan zou dat station niet moeten zijn gebouwd maar recent zijn geland.

Von Däniken gaat ver, maar dat lijkt mij zelfs voor hem te machtig. Maar ik steun elke actie om het weer af te breken, helemaal als het wetenschappelijk onderzoek betreft met een zoektocht naar een vermeende voortstuwingsinstallatie....

Linius schreef:
Finale in eigen huis ja.

Eerst ook nog winnen van Chelsea.

Linius schreef:
Het bekervoetbal was genieten vanavond. Prachtige goal van Eriksen ook nog. De motivatie video's hebben niet geholpen voor Groningen.

Sterker nog Groningen was onthutsend zwak en dat werd snel afgestraft door een veel te sterk Ajax. Verdiend, zonder enige twijfel. Hopelijk kan FC Utrecht zondag (om half 1) wat meer weerstand bieden.

Ja, ik denk toch dat Ajax weer traditioneel punten gaat laten liggen in Utrecht zondag...
Running On Empty schreef:
(quote)

Eerst ook nog winnen van Chelsea.

Lijkt me niet onoverkomelijk, ik kan me niet voorstellen dat de EL enige prioriteit heeft bij Chelsea. Zie zelfs nog wel verliezen van Sparta Praag...

Chelsea is roemloos ten onder gegaan vorige zondag in de WK-finale. Daarnaast hebben ze zeer weinig kans op de Barclays titel en verder zijn de FA en Cup One de enige prijzen die ze nog kunnen pakken. Euro Cup is dan geen verkeerd prijsje. Bovendien krijgen ze dan een tweede kans om alsnog de Super Cup te winnen.

Bij de eerste 4 eindigen en dus volgend jaar CL spelen is voor hen een grotere 'prijs' dan het winnen van de EL. Dat is helaas de treurige verhouding tussen CL en EL momenteel...

CFCB adjudicatory chamber decisions ? UEFA.com

jammer dat ze zo'n team nog laten spelen dit seizoen

Vitesse verdient niets vandaag. Heerenveen had de eerste helft al minimaal vier keer moeten scoren. Hopelijk houden ze de 2-1 nou vast. Het grootste gevaar van Vitesse komt van de standaard situaties, Heerenveen staat hopeloos.

Heerenveen wint weer eens, het loopt even niet bij Vitesse.

Dure punten. Als morgen alles meezit, staat Vitesse 5e en Feyenoord 3e

Kan Ajax mooi voor de winterstop nog een gaatje slaan met Vitesse. En als alles meezit blijft Feyenoord achter op de vijfde plaats.

Nu PSV op 1-3 is gekomen zie ik daar niet zo snel puntenverlies meer komen voor de Eindhovenaren.

Linius schreef:
Kan Ajax mooi voor de winterstop nog een gaatje slaan met Vitesse.

Dat zou kunnen, maar misschien ook niet en slaat FC Utrecht een extra gaatje met NEC

Ik ben er ook niet gerust op hoor

Kan echt alle kanten op morgen.

Regenjas ligt klaar en ik hoop op een lekkere pot voetbal zonder ellende en rellen.

Forza Utreg !!!

NAC - PSV, dat is ook wel eens anders gelopen...

Voor 19 februari 2009 waren dingen soms prettiger. Azijnpissen is ook een vak, Sjef - maar mijn avond begon al goed met pasta met paddestoelen en room, fijne hertebiefstuk met saliesaus, rode kool en chips van zoete aardappelen - proefeten voor K2 begrijp je - en een fijne rode wijn uit Sardinië. 1 - 6 tegen Nac was niet verkeerd, dus puberzeuren akkoord, maar met mate

Mijn God zeg, dit was nog erger dan verliezen van Utrecht. De wetenschap dat je bij de rust gewoon op minimaal 0-3 moet staan en dan uiteindelijk 0-0 spelen is echt tergend.

Maar het positieve is dan toch dat je met slechts drie punten achterstand op de koplopers de winterstop ingaat op de derde plek (tenzij Feyenoord er nu even acht prikt of zo). De voorgaande seizoenen was het verschil altijd enorm met de winterstop.

Stijn_Slayer
Inderdaad. Ajax was heer en meester en hadden de winst dik verdiend.

Tweede helft was wel heel erg mager aan de kant van Ajax.

Ondanks enorm veldoverwicht van FC Utrecht vanmiddag neemt Ajax toch nog een puntje mee naar Amsterdam.

Running On Empty schreef:
Ondanks enorm veldovergewicht van FC Utrecht vanmiddag neemt Ajax toch nog een puntje mee naar Amsterdam.

Toch weer die Jeroen Verhoeven hè. Scheelt een slok op de borrel.

Haha, gekke Rob!

Mjuman schreef:
dus puberzeuren akkoord, maar met mate
Het gebeurt niet zo vaak dat PSV wint de laatste tijd, dus zeur ik inderdaad met mate.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:40 uur

geplaatst: vandaag om 06:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.