Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2013, 14:18 uur
Mjuman schreef:
Matavz en Castignos zijn wel zo'n 5 - 6 jaar jonger dan Pelle en kunnen zich duidelijk nog beteren. Dat bepaalt mede de hoogte van het transferbedrag - alhoewel ik moet zeggen dat sinds het Bosmanarrest (1995) transferbedragen astronomisch de hoogte ingeschoten zijn. Dat arrest zou juist de vrijheid van beweging van spelers mogelijk moeten maken, maar heeft in feite geleid tot het fundament voor speculatie in spelers. Die 6 miljoen voor Matavz is nl ruim tweemaal zoveel als de transfersom voor Romario in 1988
Dan nog moet je het aantal goals van Matavz in relatie tot zijn speeltijd in overweging nemen. Zowel hij als Castaignos lijken twijfelgevallen, maar hebben potentieel.
Pelle zit aan zijn plafond en zijn waarde is imo behoorlijk verbonden met de wijze van coachen van Koeman. Transers zijn ook emotiehandel; stel dat Koeman in 2014 vertrekt om Louis van Gaal op te volgen na een WK-fiasco, dan is het voor Graziano weer La solutudine of Solo mio en moet ik nog zien of ie nog Italiaanse broodjes bakt.
Ik gun jou wel een Feyneoord-succes, maar hier heerst vooralsnog enige scepsis.
Matavz en Castignos zijn wel zo'n 5 - 6 jaar jonger dan Pelle en kunnen zich duidelijk nog beteren. Dat bepaalt mede de hoogte van het transferbedrag - alhoewel ik moet zeggen dat sinds het Bosmanarrest (1995) transferbedragen astronomisch de hoogte ingeschoten zijn. Dat arrest zou juist de vrijheid van beweging van spelers mogelijk moeten maken, maar heeft in feite geleid tot het fundament voor speculatie in spelers. Die 6 miljoen voor Matavz is nl ruim tweemaal zoveel als de transfersom voor Romario in 1988
Dan nog moet je het aantal goals van Matavz in relatie tot zijn speeltijd in overweging nemen. Zowel hij als Castaignos lijken twijfelgevallen, maar hebben potentieel. Pelle zit aan zijn plafond en zijn waarde is imo behoorlijk verbonden met de wijze van coachen van Koeman. Transers zijn ook emotiehandel; stel dat Koeman in 2014 vertrekt om Louis van Gaal op te volgen na een WK-fiasco, dan is het voor Graziano weer La solutudine of Solo mio en moet ik nog zien of ie nog Italiaanse broodjes bakt.
Ik gun jou wel een Feyneoord-succes, maar hier heerst vooralsnog enige scepsis.
Ik snap hoe de markt werkt
Met name Castaignos, als ie mentaal verbeterd, zie ik nog wel beter worden. Matavz gaat alleen echt renderen bij PSV als er anders gespeeld gaat worden. En Pelle is inderdaad een korte-termijn-aankoop. Wel een noodzakelijke, die waarschijnlijk zijn aankoopsom al terug kan verdienen door de teamresultaten (en mss nog een kleine restwaarde). En zo niet, dan is de transfer niet van die hoogte dat ze er gelijk failliet van gaan. Ik geef toe, die mentaliteit moet niet terugkeren, maar af en toe een gerichte aankoop die het team duidelijk sterker, waarbij er niet perse naar doorverkoopwaarde gekeken wordt, kan best wel...musician schreef:
Ik zou Pelle niet willen ruilen voor één van de spitsen van Ajax of PSV. Ook niet van Twente of Vitesse.
Ik zou Pelle niet willen ruilen voor één van de spitsen van Ajax of PSV. Ook niet van Twente of Vitesse.
Die van Ajax, PSV of Twente niet nee, maar als we hem konden ruilen met Bony, zou ik Pelle achterop de fiets naar Arnhem brengen

0
geplaatst: 9 januari 2013, 14:24 uur
In de lappenmand. Ik geloof nog steeds dat als Siggi weer fit is het goed komt. GELOOF HET
Ach ja, we hebben Hoesen voor de toekomst. Hopelijk wordt dat wat. Hij is wel sterk en balvast in ieder geval.
Ach ja, we hebben Hoesen voor de toekomst. Hopelijk wordt dat wat. Hij is wel sterk en balvast in ieder geval.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 14:25 uur
Armenteros heeft Anderlecht een goede aan. Idd technisch begaafd en erg goed in de kleine ruimte. Hij is dit seizoen ook doelgerichter geworden. Enige minpunten zijn zn fysiek en kopvermogen. Had hem ook graag naar Feyenoord zien komen, als opvolger van Schaken en evt. backup voor Pelle...
Sigthorsson, Hoesen, in mindere mate De Jong, Klaassen en Babel. Geen van allen zou ik willen ruilen voor Pelle.
herman schreef:
Ajax heeft toch helemaal geen spitsen?
Sigthorsson, Hoesen, in mindere mate De Jong, Klaassen en Babel. Geen van allen zou ik willen ruilen voor Pelle.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 14:29 uur
Titmeister schreef:
Die van Ajax, PSV of Twente niet nee, maar als we hem konden ruilen met Bony, zou ik Pelle achterop de fiets naar Arnhem brengen
Zou ik op de Koningsweg (provinciale weg naar Bunnik) gaan staan met een standje om je een sportdrankje aan te reiken en je aan te moedigen. Waarschijnlijk zal Pelle wel een fietsriksja met tv en coolbox eisen.
Matavz doet het heel goed gezien het aantal speelminuten dat ie krijgt. Nog steeds denk ik dat Hiddink zuiniger had moeten zijn op KJH. In het huidige systeem van PSV moet de doorkomende man scoren - er is eigenlijk geen target man meer; dat zou Toivonen kunnen zijn, maar dan creëer je weer andere onbalans.
Spitsen en floppen, daarover is een heel aardig boek te schrijven: bijv Erik Willaarts, Robert, Björn Vlemminckx; Luuk de Jong en Bas Dost zijn nog vraagtekens.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 14:31 uur
Hopelijk doet hij het even goed als Nuytinck die toch direct een vaste waarde was 

0
geplaatst: 9 januari 2013, 14:47 uur
corn1holio1 schreef:
sporza: Heracles: "Armenteros naar Anderlecht"
Jullie kennen hem beter waarschijnlijk, ik heb er nog nooit van gehoord. Any good?
sporza: Heracles: "Armenteros naar Anderlecht"
Jullie kennen hem beter waarschijnlijk, ik heb er nog nooit van gehoord. Any good?
Zoals Herman al zegt, gingen de geruchten dat Armenteros de eventuele opvolger van Pellè zou worden, bij Feyenoord.. Armenteros is iemand die het van zijn loopvermogen (snelheid, dribbel, etc.) en is sterk in de kleine ruimte. Hij scoorde voor dit seizoen niet zoveel, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Zie Pellè.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 januari 2013, 16:15 uur
Klaassen zie ik liever vandaag dan morgen vertrekken. Sigthorsson is erg goed, maar dat is door al z'n blessures wel een miskoop geworden.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 22:02 uur
He$$el_01 schreef:
Daar lijkt het wel op. Vooral door die reactie van de Jong en, volgens mij, Eriksen (tweede van links).
De tweede van links is dus een vrouw, blijkbaar zien ze bij jou ook nooit een vrouw.(quote)
Daar lijkt het wel op. Vooral door die reactie van de Jong en, volgens mij, Eriksen (tweede van links).
0
geplaatst: 9 januari 2013, 22:08 uur
musician schreef:
Reken even uit wat de huidige selecties van Ajax, PSV en Feyenoord hebben gekost. Kijk hoe er wordt gevoetbald en kom dan nog eens terug met kritiek. En kijk daarna nog een keer goed in de spiegel.
Maar vergeet als laatste niet nog even op de stand te kijken. Reken even uit wat de huidige selecties van Ajax, PSV en Feyenoord hebben gekost. Kijk hoe er wordt gevoetbald en kom dan nog eens terug met kritiek. En kijk daarna nog een keer goed in de spiegel.

Overigens zou ik een Pelle zeker inruilen voor een Altidore (in vorm) en een Boni.
herman schreef:
Jawel, maar die zijn óf geblesseerd óf spelen in het tweede, derde, A1, B1 etc. Overal zijn spitsen, behalve in het eerste. Ajax heeft toch helemaal geen spitsen?

Maar Fischer en Hoesen hebben nu al een aantal wedstrijden sterk gespeeld. Nu maar hopen dat één van de twee ook eens een keertje een heel seizoen goed kan zijn.
Jammer dat Armenteros vertrekt. Dat was zo iemand die de Eredivsie kleur gaf (en niet alleen letterlijk). Sowieso knap wat Heracles de laatste jaren bij elkaar gehaald heeft weten te halen.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 23:09 uur
Altidore? Huh?
Bony wel natuurlijk. Die is veel dynamischer. Al laat Pellè zijn medespelers beter voetballen (dit seizoen).
0
geplaatst: 9 januari 2013, 23:31 uur
Nicolage Rico schreef:
Altidore? Huh?
11 goals uit 16 wedstrijden. En dat terwijl hij dit seizoen nog erg wisselvallig speelt. Vorig jaar ook al 15 doelpunten. Dat is een spits die AZ regelmatig, nog meer dan Pelle, alleen de overwinning bezorgt heeft. Een Altidore in vorm is voor mij het drievoudige waard van een Pelle in deze vorm.Altidore? Huh?
Overigens wel opmerkelijk. Bij AZ heeft Pelle 16 keer gescoord in 91 wedstrijd. Bij Feyenoord is hij nu één goal verwijderd van dat aantal in slechts 17 wedstrijden.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 23:39 uur
Sjef houdt gewoon van een big booty maar discrimineert niet naar sekse en vind het niet nodig dat te zeggen. 

0
geplaatst: 10 januari 2013, 07:45 uur
chevy93 schreef:
Maar vergeet als laatste niet nog even op de stand te kijken.
Maar vergeet als laatste niet nog even op de stand te kijken.
Ja, dat heb ik juist erg goed gedaan. En kijk dan nog eens naar de verschillen in prijskaartje tussen de elftallen in de Top 5
Overigens wel opmerkelijk. Bij AZ heeft Pelle 16 keer gescoord in 91 wedstrijd. Bij Feyenoord is hij nu één goal verwijderd van dat aantal in slechts 17 wedstrijden.
Concreet: wat of wie heeft hem doen voetballen waardoor hij nu zo scoort of tot nu toe gescoord heeft? Toch misschien ook een geval van in het verleden niet goed inschatten hoe hij als speler moest worden ingezet. Dat, plus waarschijnlijk toch zijn fascinatie voor een stadion met 50.000 juichende mensen. Daar lijkt hij mij erg gevoelig voor.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 08:49 uur
Swansea heeft gewoon een sterk spelende ploeg die in praktijk van iedere EPL team kan winnen. En met Michu op het middenveld/aanvalspositie krijgen ze een extra boost. Bovendien is Chelsea lang niet zo goed als men denkt dat ze zijn. Groter budget en betere spelers of niet. Bovendien maakte Ivanovic belachelijk slechte fouten, vooral bij de 0-2. Ik moet wel zeggen dat die Ba echt een goede aankoop lijkt te zijn.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 10:29 uur
chevy93 schreef:
11 goals uit 16 wedstrijden. En dat terwijl hij dit seizoen nog erg wisselvallig speelt. Vorig jaar ook al 15 doelpunten. Dat is een spits die AZ regelmatig, nog meer dan Pelle, alleen de overwinning bezorgt heeft. Een Altidore in vorm is voor mij het drievoudige waard van een Pelle in deze vorm.
11 goals uit 16 wedstrijden. En dat terwijl hij dit seizoen nog erg wisselvallig speelt. Vorig jaar ook al 15 doelpunten. Dat is een spits die AZ regelmatig, nog meer dan Pelle, alleen de overwinning bezorgt heeft. Een Altidore in vorm is voor mij het drievoudige waard van een Pelle in deze vorm.
Ik vermoed dat je te weinig ziet van beide spelers.
Altidore scoorde voor zijn komst bij AZ zelden. Vorig seizoen was hij vrij matig, vooral qua voetbal. Dit jaar was hij alleen in het begin sterk.
11 uit 16? Pellè: 14 uit 14.
Aan de bal heb je weinig aan Altidore; hij heeft amper oog voor zijn medespelers en snel is hij ook niet (net als Pellè). Veel wedstrijden dit seizoen dat je hem nauwelijks ziet.
Wat Pellè dit seizoen laat zien is zoveel beter dan Altidore laat zien.
De opmerking dat Altidore AZ meer aan een overwinning geholpen heeft dan Pellè Feyenoord begrijp ik ook niet. Omdat Altidore meer wedstrijden voor AZ heeft gespeeld? Dit seizoen zorgt Pellè er zowat iedere wedstrijd voor dat Feyenoord er met een overwinning vandoor gaat. Inclusief beker.
Altidore scoort nauwelijks nog in de laatste wedstrijden.
Ik zeg niet dat Pellè het zo goed blijft doen, maar van Altidore is dat net zo goed onzeker.
Bij Feyenoord staat hij in de basis. Neemt niet weg dat hij ondermaats heeft gepresteerd bij AZ (en andere clubs).
0
geplaatst: 10 januari 2013, 10:36 uur
Kill_illuminati schreef:
Swansea heeft gewoon een sterk spelende ploeg die in praktijk van iedere EPL team kan winnen. En met Michu op het middenveld/aanvalspositie krijgen ze een extra boost. Bovendien is Chelsea lang niet goed als men denkt dat ze zijn. Groter budget en betere spelers of niet. Bovendien maakte Ivanovic belachelijk slechte fouten, vooral bij de 0-2. Ik moet wel zeggen dat die Ba echt een goede aankoop lijkt te zijn.
(quote)
Swansea heeft gewoon een sterk spelende ploeg die in praktijk van iedere EPL team kan winnen. En met Michu op het middenveld/aanvalspositie krijgen ze een extra boost. Bovendien is Chelsea lang niet goed als men denkt dat ze zijn. Groter budget en betere spelers of niet. Bovendien maakte Ivanovic belachelijk slechte fouten, vooral bij de 0-2. Ik moet wel zeggen dat die Ba echt een goede aankoop lijkt te zijn.
Ongelofelijk inderdaad. Meestal toch de meest constante speler daar achterin bij Chelsea, nu Terry al een tijdje niet meer speelt.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 10:57 uur
Heeft iemand er al aan gedacht dat spitsen slagen bij Feyenoord door het vrij sterke middenveld? Eerlijk gezegd heb ik niet alle argumenten gelezen, dus bij voorbaat sorry als dat wel het geval is. Mijn punt is dat het toch geen toeval kan zijn dat niet gevestigde spitsen als Castaignos, Ryo Miyaichi, Guidetti en Pelle plotseling erg sterk presteren. Natuurlijk moet wel worden gezegd dat het middenveld afgelopen drie jaar veel is veranderd. Vooral de toevoeging van Jordy Clasie vorig seizoen was een goed impuls.
Waarom een spits goed presteert bij Feyenoord kan de volgende oorzaken hebben.
- De aanvoer vanuit het middenveld is goed (wel steeds verschillende middenveld).
- De defensie is de jaren nog slechter geworden in de Eredivisie.
- De spitsen blijken toch goed te zijn.
- Door het systeem dat wordt gespeeld, al vind ik dit niet een sterk argument aangezien de eerste genoemde spitsen onder Been speelde.
Waarom een spits goed presteert bij Feyenoord kan de volgende oorzaken hebben.
- De aanvoer vanuit het middenveld is goed (wel steeds verschillende middenveld).
- De defensie is de jaren nog slechter geworden in de Eredivisie.
- De spitsen blijken toch goed te zijn.
- Door het systeem dat wordt gespeeld, al vind ik dit niet een sterk argument aangezien de eerste genoemde spitsen onder Been speelde.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 13:05 uur
Nicolage Rico schreef:
Altidore scoorde voor zijn komst bij AZ zelden. Vorig seizoen was hij vrij matig, vooral qua voetbal. Dit jaar was hij alleen in het begin sterk.
Sorry hoor, maar is dit serieus een argument om Pelle omhoog te halen? Altidore scoorde voor zijn komst bij AZ zelden. Vorig seizoen was hij vrij matig, vooral qua voetbal. Dit jaar was hij alleen in het begin sterk.

Altidore scoort nauwelijks nog in de laatste wedstrijden.
Ik gaf niet voor niets de toevoeging "in vorm" erbij. De Altidore in vorm is voor mij beter dan de huidige Pelle. Een speler die imo erg afhankelijk is van andere spelers. Altidore was een speler, wellicht doordat hij een ego is, die een wedstrijd letterlijk in zijn eentje kon keren. Altidore is net zoals Boni, een ego, maar als die in vorm zijn, kan die wel een wedstrijd keren. Vergelijk het met een Huntelaar. In zijn topseizoen bij Ajax: 34 goals. Hoeveel assists? 0! Huntelaar was een ego, maar wel de beste spits die Ajax in de afgelopen 15 jaar gehad heeft. Boni is een ego, maar wel de beste spits sinds...?
Officiële Site van de Supportersvereniging Vitesse - nieuwsberichten
3. Pellè (17)
6. Altidore (14)
(aantal goals + assists)
Dat Altidore, ondanks dat hij een half seizoen uit vorm is geweest, slechts 3 achterloopt op Pellè, die het hele seizoen al geprezen wordt, zegt voor mij genoeg. En dan heb ik nog niet eens het verschil in leeftijd (met het oog op de toekomst en een eventuele transfersom).
0
geplaatst: 10 januari 2013, 13:57 uur
Daar heeft Ome Co een term voor: scorebordjournalistiek. Pelle laat het team beter spelen, Altidore niet of nauwelijks.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 14:06 uur
Gaan we hier nu serieus Pelle vergelijken met Altidore? Altidore mag niet eens de haren kammen van Pelle.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 14:54 uur
Titmeister schreef:
Daar heeft Ome Co een term voor: scorebordjournalistiek. Pelle laat het team beter spelen, Altidore niet of nauwelijks.
Op een matige wedstrijd tegen PSV na (ik meen dat dat ook een vroege rode kaart was), speelde AZ, wat Verbeek imo terecht opmerkte vaak, goed voetbal in het eerste deel van dit seizoen. Iets wat door de stand vaak vergeten wordt.Daar heeft Ome Co een term voor: scorebordjournalistiek. Pelle laat het team beter spelen, Altidore niet of nauwelijks.
In de laatste 9 wedstrijden scoorde hij (= Altidore) 3 keer. In de eerste 8 wedstrijden scoorde hij 8 keer. Eerst helft: goed voetbal, Altidore in vorm. Tweede helft: matig voetbal, Altidore uit vorm.
Ik ben er van overtuigd dat als Pellè wegvalt Feyenoord nog gewoon goed blijft draaien. Iets wat van AZ dus niet gezegd kan worden. Ik geloof ook niet dat het draaien van Feyenoord door Pellè komt, eerder andersom. Wat dat betreft verwijs ik naar bovenstaand bericht van Kill_illuminati.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 15:05 uur
AZ heeft inderdaad fantastische wedstrijden gespeeld dit seizoen, waarin Altidore ook zeker over een grote rol heeft gespeeld. Dat ze zo laag staan doet daar niets aan af. Over scorebordjournalistiek gesproken... Pelle speelt drie maanden goed en het is meteen de beste spits van de Eredivisie 

0
geplaatst: 10 januari 2013, 15:47 uur
Alsof Altidore zoveel minder is als een Pelle. 
Die Feyenoord fans beginnen last te krijgen van het Ajax syndroom.

0
geplaatst: 10 januari 2013, 15:54 uur
chevy93 schreef:
Sorry hoor, maar is dit serieus een argument om Pelle omhoog te halen?
Sorry hoor, maar is dit serieus een argument om Pelle omhoog te halen?

Euh... nee, dat ging over Altidore.
Ik gaf niet voor niets de toevoeging "in vorm" erbij.
Misschien speelde Altidore wel een aantal wedstrijden boven zijn niveau. Heb hem eigenlijk alleen erg goed zien voetballen tegen RKC (dacht ik) dit seizoen, met die slalom o.a. Verder heeft hij knappe goals gemaakt, maar een Altidore in vorm - zoals we gezien hebben - is absoluut niet beter dan de Pellè van dit seizoen.
De Altidore in vorm is voor mij beter dan de huidige Pelle. Een speler die imo erg afhankelijk is van andere spelers. Altidore was een speler, wellicht doordat hij een ego is, die een wedstrijd letterlijk in zijn eentje kon keren. Altidore is net zoals Boni, een ego, maar als die in vorm zijn, kan die wel een wedstrijd keren.
Absoluut niet. Altidore is juist ook erg afhankelijk van zijn medespelers. Kan meer dan Pellè een actie maken, maar is een heel andere type speler dan Bony. Bony is sowieso een halve middenvelder, die de bal komt halen. Altidore wacht net als Pellè zijn momenten af. Pellè heeft dit seizoen al zo vaak een wedstrijd doen keren.
Vergelijk het met een Huntelaar. In zijn topseizoen bij Ajax: 34 goals. Hoeveel assists? 0! Huntelaar was een ego, maar wel de beste spits die Ajax in de afgelopen 15 jaar gehad heeft. Boni is een ego, maar wel de beste spits sinds...?
Pellè heeft al een aantal assists op zijn naam. Huntelaar is nog minder voetballer dan Pellè is en meer spits. Maar we hadden het over Altidore en niet over Bony en Huntelaar...
Officiële Site van de Supportersvereniging Vitesse - nieuwsberichten
3. Pellè (17)
6. Altidore (14)
(aantal goals + assists)
Dat Altidore, ondanks dat hij een half seizoen uit vorm is geweest, slechts 3 achterloopt op Pellè, die het hele seizoen al geprezen wordt, zegt voor mij genoeg. En dan heb ik nog niet eens het verschil in leeftijd (met het oog op de toekomst en een eventuele transfersom).
Dat is wel een hele rare redenatie.
Pellè scoort zowat iedere wedstrijd, met ook nog eens goed voetbal (inzicht, enorm sterk aan de bal, laat het middenveld beter voetballen, etc.). Altidore scoorde vaak meerdere goals tegen mindere tegenstanders (Zwolle, RKC, etc.).
Altidore stelt juist weinig voor zonder goals.
En in het lijstje dat je laat zien, toon je aan dat Pellè hoger staat. Waarvoor dank.

0
geplaatst: 10 januari 2013, 15:55 uur
trebremmit schreef:

Haha. Over slechte conclusies trekken gesproken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.