MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
trebremmit schreef:
Haha die Lens, zag dat filmpje net. Moet je nooit doen zoiets.
Wat heeft die Engelaar trouwens voor een heel verhaal op zijn rug staan? Alle mislukte seizoenen van hem ofzo

Dacht eerder aan de landkaart van Middle Earth, incl. Mordor.

GrafGantz schreef:
(quote)

Inclusief excuses

vigil schreef:
utreg ook weer lekker bezig, is die gozer die rood kreeg familie van Simon Ta(ha)mata.

Ondanks het matige weer een lekker middagje in de Galgenwaard.
Mooie 4-0 overwinning.

[embed]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mG6R76DJT40[/embed]
Die Lens maar voor de rest van het seizoen schorsen... Wat een driftkikker.

Plaatje van Rico snap ik trouwens niet echt, maar heb de wedstrijd niet gekeken, alleen op de radio geluisterd.

Dat is volgens mij die olifant van de Feyenoord-Blijdorp-reclame

Maar het is ook niet lief van Ajax om als een stel bejaarden te voetballen. Tempo lag lager dan een ontsnapte crimineel.

'k ga zo wel zien - lijkt mij dat Lens maar eens moet kijken naar Anger Management, al ben ik wel benieuwd naar wat er precies is gebeurd in het veld.

Zei het al moest onwillekeurig denken aan Materazzi vs Zidane, die toen ook zijn kop verloor; zijn gedrag was uiterst laakbaar, maar dat is racisme ook. Zowel Koeman als Advocaat konden er weinig over zeggen.

En dat van dat schorsen vind ik wel erg populistisch. Je moet met je handen van een ander afblijven da's een ongeschreven regel - maar wat ging eraan vooraf?

Bovendien: zo erg is het niet wat er gebeurt. Ik zou Lens hooguit willen bestempelen als een slechte verliezer.

Lens doet niet zo veel. Hij pakt Matthijsen bij zijn shirtje omdat denk ik wilde praten over die elleboogstoot van Matthijsen. Dan wordt Lens meteen door drie Feyenoorders tegen de muur gedrukt en dan gaat iedereen zich er mee bemoeien maar gebeurt er eigenlijk niks interessants meer. Deze vechtpartij was net zo matig als de wedstrijd...

Rhythm & Poetry schreef:
Bovendien: zo erg is het niet wat er gebeurt. Ik zou Lens hooguit willen bestempelen als een slechte verliezer.

Ik vind het bizar eerlijk gezegd. Hoeveel weken geleden is het dat we het allemaal hadden over RESPECT ??

We? Ik houd niet zo van die maatschappelijk verantwoorde dingetjes. Hier gebeurt heel weinig. En dit staat compleet los van doodslag. En al die zogenaamde kinderen die dit gedrag kunnen kopiëren hebben gewoon een schop onder hun kont nodig.

Rhythm & Poetry schreef:
Dat is volgens mij die olifant van de Feyenoord-Blijdorp-reclame

Okay, dat zegt me allemaal niets. Dat filmpje van Rico ook nooit gezien.

He$$el_01 schreef:
Lens doet niet zo veel. Hij pakt Matthijsen bij zijn shirtje omdat denk ik wilde praten over die elleboogstoot van Matthijsen. Dan wordt Lens meteen door drie Feyenoorders tegen de muur gedrukt en dan gaat iedereen zich er mee bemoeien maar gebeurt er eigenlijk niks interessants meer.

Lens had Mathijsen nooit op moeten wachten. Vreemd dat niemand van PSV hem daar weg haalde. Praten doet ie maar tegen z'n teamgenoten. Over wat er allemaal wel niet mis ging tijdens de wedstrijd. Daarnaast was hij niet van plan met Mathijsen te praten, gezien de wijze waarop hij Mathijsen meteen bij zijn shirt pakt.

Verder was er inderdaad weinig aan de hand. Als is het - na Pieters - genant voor Lens.

Deze vechtpartij was net zo matig als de wedstrijd...

Dat zou ik ook zeggen als ik een PSV-supporter zou zijn geweest.

Stijn_Slayer
Van Bommel en Strootman knijpen hun tegenstanders. Pieters slaat een ruitje in. Toivonen heeft nog nooit eerlijk gespeeld. Nu Lens. Lekker zootje daar.

Ajax had ooit een speler die dit alles in 1 had.

Het begint met een S en eindigt op Uarez.

Mjuman schreef:
'k ga zo wel zien - lijkt mij dat Lens maar eens moet kijken naar Anger Management, al ben ik wel benieuwd naar wat er precies is gebeurd in het veld.

Zei het al moest onwillekeurig denken aan Materazzi vs Zidane, die toen ook zijn kop verloor; zijn gedrag was uiterst laakbaar, maar dat is racisme ook. Zowel Koeman als Advocaat konden er weinig over zeggen.

En dat van dat schorsen vind ik wel erg populistisch. Je moet met je handen van een ander afblijven da's een ongeschreven regel - maar wat ging eraan vooraf?

Ik ben toch bang, dat dat er in het geheel niet toe doet. Mathijsen is geen lieverdje maar dat is in het voetbal niet uitzonderlijk. Lens staat daar willens en wetens en met voorbedachte rade hem op te wachten om verbaal en fysiek verhaal te halen.

Hij zou beter moeten weten.

Bovendien ontbreekt het aan de intelligente gedachte dat Mathijsen met het hele elftal naar boven komt zodat hij sowieso niet veel kans heeft, nog maar gezwegen over de aanwezigheid van een camera die alles feilloos registreert.

Het feit dat hij zo reageert zegt wel veel over het feit dat PSV blijkbaar niet in staat is om z'n dure spelers in het gareel te houden. Het ontbreekt aan zelfbeheersing, de frustratie en het onvermogen bij de spelers wordt uitgeleefd op anderen en op spullen. Cursussen mediatraining worden wellicht uit kostenbesparing niet gegeven.

Hoewel die op zich de kop niet hoeven te kosten. Ik ben eerder bang dat bij sommige spelers de vooropleiding ontbreekt om succesvol te kunnen deelnemen aan deze handige bijscholing....

Stijn_Slayer schreef:
Van Bommel en Strootman knijpen hun tegenstanders. Pieters slaat een ruitje in. Toivonen heeft nog nooit eerlijk gespeeld. Nu Lens. Lekker zootje daar.

Wat is jouw probleem? Te weinig seks?

Voor allen die aan het riool van Nederland (a.k.a. de Maas) wonen/gewoond hebben: Feyenoord heeft gewonnen en dat resultaat staat:VERDIEND! Edoch, jezelf rijk rekenen is not done in deze tijd van financiële crisis.

Lens had met zijn poten van zijn tegenstander af moeten blijven - klaar. Wat Mathijsen heeft gedaan intrigeert me - daar ligt de oorzaak, al pleit dat Lens niet vrij. Destijds lag mijn sympathie klip en klaar bij Zidane.

Ik heb zelf ook wel eens rood gehad toen ik het opnam voor onze Molukse spits tegen de voorstopper, die hem helemaal stijf gescholden en blauw geknepen had. Ik heb het einde van de wedstrijd niet gehaald, maar die voorstopper ook niet.

En dat geneuzel van Musician maakt totaal geen indruk op mij. Lens was fout, klaar. Als Mathijssen zich racistsich heeft uitgelaten, is ie nog minder waard dan zijn fictieve transfersom.

Voor alle duidelijkheid, Rico en Tom: verdiende overwinning - en wat een mannetje die Boetius

Rhythm & Poetry schreef:
We? Ik houd niet zo van die maatschappelijk verantwoorde dingetjes. Hier gebeurt heel weinig. En dit staat compleet los van doodslag. En al die zogenaamde kinderen die dit gedrag kunnen kopiëren hebben gewoon een schop onder hun kont nodig.

Nee OK ik ook niet maar je begrijpt me verkeerd. Ik ben met je eens dat het doodschoppen van een grensrechter een maatschappelijk probleem is en geen specifiek voetbalprobleem. Maar aan de andere kant vind ik zeker ook dat profvoetballers een voorbeeldfunctie hebben en dat beseften de meesten zich ook destijds. Daar kunnen ze ook niet omheen. Wat Lens vanmiddag deed was echt oliedom en het zal zeker gevolgen krijgen. Ik vrees voor hem dat de KNVB hem een aantal wedstrijden gaat schorsen.

dix
herman schreef:
(embed)
Die Lens maar voor de rest van het seizoen schorsen... Wat een driftkikker.

Lens een driftkikker ?

Nou, dan die zes van Feijenoord ook. Wat een gedoe zeg, Mathijsen had dat prima zelf afgekund. 't Is net een kippenhok, niets meer en niets minder. Wat zeg ik, de Doldwaze Bijenkorf dagen, daar doet het me aan denken. Dit filmpje bewijst maar weer eens dat voetbal géén sport is voor echte kerels.

dix schreef:
(quote)

Lens een driftkikker ?

Nou, dan die zes van Feijenoord ook. Wat een gedoe zeg, Mathijsen had dat prima zelf afgekund. 't Is net een kippenhok, niets meer en niets minder. Wat zeg ik, de Doldwaze Bijenkorf dagen, daar doet het me aan denken. Dit filmpje bewijst maar weer eens dat voetbal géén sport is voor echte kerels.

Van iedere sport zijn wel zulke filmpjes te vinden, dus er bestaat geen sport voor echte kerels.

mjuman schreef:
En dat geneuzel van Musician maakt totaal geen indruk op mij. Lens was fout, klaar. Als Mathijssen zich racistsich heeft uitgelaten, is ie nog minder waard dan zijn fictieve transfersom
.
In het kader van "waar rook is is vuur" is de veronderstelling dat Mathijsen zich mogelijk racistisch heeft uitgelaten min of meer al schrijven dat hij dat gedaan heeft.
Als dat zo is, had Lens net zo goed op het veld al verhaal kunnen halen.

Ik heb Mathijsen Lens wel onreglementair zien blokken, op een moment dat PSV in de laatste minuten bezig was aan een laatste aanval, vlak voor het eindsignaal. Dat lijkt mij dan eerder het moment waar Lens woedend over mocht zijn, zeker bij gebrek aan een vrije trap.

Maar goed, de suggestie van racistische uitlatingen is alweer gedaan en Mathijsen daarmee in het beklaagdenbankje gezet.

Feit blijft, dat er veel incidenten zijn rond PSV voetballers, laat ik het dan zo voorzichtig zeggen, die allemaal niet erg getuigen van wat van een profvoetballer mag worden verwacht. En daar is het management van PSV toch echt wel op aan te spreken. Ben daarom erg benieuwd, wat zij "intern" gaan beslissen over Lens.

dix
Nicolage Rico schreef:
Van iedere sport zijn wel zulke filmpjes te vinden, dus er bestaat geen sport voor echte kerels.

Een beetje generaliserend bedoeld was het wel ... echte kerels doen natuurlijk niet aan sport

Maar dit soort mutserij doet het aanzien (if any) van voetbal geen goed. Er is niemand bij de keel gegrepen en er gaat niemand met niemand op de vuist . Ophef om niks, geen geel of rood waard.

musician schreef:
Maar goed, de suggestie van racistische uitlatingen is alweer gedaan en Mathijsen daarmee in het beklaagdenbankje gezet.

Feit blijft, dat er veel incidenten zijn rond PSV voetballers, laat ik het dan zo voorzichtig zeggen, die allemaal niet erg getuigen van wat van een profvoetballer mag worden verwacht. En daar is het management van PSV toch echt wel op aan te spreken. Ben daarom erg benieuwd, wat zij "intern" gaan beslissen over Lens.

Wat is jouw probleem? Leesbril nodig?

Ik schreef - cursivering is van mij:

mjuman schreef:
Als Mathijssen zich racistisch heeft uitgelaten, is ie nog minder waard dan zijn fictieve transfersom.[/i]

De andere uitzondering: als Mathijssen een kleun heeft uitgedeeld, ook dan kan ik me de woede voorstellen. Let wel: voorstellen, i.e. begrip opbrengen voor en dat is niet gelijk aan goedkeuren.

Zelf frequent geel en regelmatig rood gescoord, maar altijd vanuit het gevoel van aangedaan onrecht - slim, nee - begrijpelijk ja.

En opnieuw: dat gezeik en gepreek over PSV-voetballers komt me echt de strot uit - you win some, you lose some en "voetbal is (soms) oorlog" - play to win (Heaven 17) en dat zouden we in NL vaker moeten doen.

Respect voor Koeman en zijn team en de wijze van spelen; vooral omdat er zoveel Nederlands talent in zit!

Ik heb een leesbrilletje en het woordje als had ik heel goed gelezen. Als je mijn stukje goed leest, zie je dat ook.

Waarom schreef je het sowieso?
Je had van alles kunnen schrijven dat met als begon, maar je kiest voor racisme.

Mathijsen is internationaal heel wat gewend, die gaat in zo'n wedstrijd verbaal niet over de schreef. Ik hoor hem eigenlijk nooit iets zeggen.

Gezeik en gepreek over het gedrag van PSV voetballers mag je de strot uitkomen, ik had er ook niets over willen schrijven. Helaas doen ze er zelf van alles aan om op deze wijze in het nieuws te blijven.

Ok - even een redactiesom:

* een meubelspuiter vraagt 100 euro per vierkante meter voor het spuiten van plaatwerk en daar is ie 1,5 uur mee bezig.

* hoe lang is ie bezig en hoeveel gaat het je kosten om die plank van jou te spuiten?

Mathijsen is niet onbevlekt ontvangen en ik kan niet oordelen wat er precies is gebeurd. Ik sta in de stand van "meten = weten"- eerst vaststellen en dan oordelen. Jij hebt al geoordeeld en veroordeeld; dat vind ik kwalijk - vandaar de plankvraag

Welke plank?

Het spijt mij, maar ik heb niet geoordeeld en veroordeeld. De overtreding van Mathijsen heb ik gezien en benoemd.

Er valt weinig te veroordelen omdat er in dit geval een 100% foute beslissing wordt genomen door Lens. Er is geen excuus voor hem om (wie dan ook) op deze wijze op te wachten om vervolgens een poging te ondernemen om hem te lijf te gaan.

Niet zolang het betaalde voetbal (en de clubs) zichzelf serieus nemen.
Als er (wat dan ook) zich heeft afgespeeld tussen Mathijsen en Lens zijn er andere wegen voor Lens om daar wat aan te doen, als hij zich de benadeelde partij voelt. Meestal is gewoon "afkoelen" in de kleedkamer voldoende.

Een overtreding incasseren waar een scheidsrechter niet voor fluit, is inherent aan het vak van (prof)voetballer en valt iedereen ten deel.

Running On Empty schreef:
(quote)

Nee OK ik ook niet maar je begrijpt me verkeerd. Ik ben met je eens dat het doodschoppen van een grensrechter een maatschappelijk probleem is en geen specifiek voetbalprobleem. Maar aan de andere kant vind ik zeker ook dat profvoetballers een voorbeeldfunctie hebben en dat beseften de meesten zich ook destijds. Daar kunnen ze ook niet omheen. Wat Lens vanmiddag deed was echt oliedom en het zal zeker gevolgen krijgen. Ik vrees voor hem dat de KNVB hem een aantal wedstrijden gaat schorsen.

Eens.

Gisteren hoorden ik Waterreus en de Jannen (Van Halst en Mulder) vertellen dat dit soort opstootjes "vroeger"ook wel vaker voorkwamen, echter er was geen camera bij.
Ook op het veld na een ernstige overtreding gaat iedereen zich er dan me bemoeien (Bij Real - Barca zal het dus wel altijd prijs zijn).
Emotie, voorbeeldfunctie
Waar ik dan weer van schrok was, dat Lens vrij rustig in de ingang van de PSVkleedkamer tegen Willems zei "Ik pak hem dadelijk wel".
En de boel dus ging opwachten.
Overigens het enigste wat Lens vervolgens deed was aan het shirt trekken van Joris M en dat is dus een gele kaart.
Vervolgens sprong ongeveer heel Feyenoord op Lens, dus Rood. edit
Heel Feyenoord, nee Pelle stond nog buiten te genieten bij Jan Joost

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:20 uur

geplaatst: vandaag om 19:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.