MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
komt in orde vigil. Ik ga pitten maar heb best wel oude (vervelende) geinige voetbal verhalen voor je.

dix
vigil schreef:
nieuw onderworp.

...doe maar een anderwerp.

trefbal voor gevorderden.

Zo denk je dat Google intelligent is of gevoel voor humor heeft - krijg nu reclame van Lensbestel.nl voor m'n neus getoverd

Net naar RTL voetbal gekeken en afgezien van de bijna gescripte interactie tussen de weledele heren koekeperen vraag ik me ondertussen af of RTL geen link heeft met belchinezen zoveel tijd (in welke minuut word Lens bij de strot gegrepen en/of wie grijpt Lens bij zijn shirt) als er aan het onderwerp werd besteed.

Nicolage Rico schreef:
Dries is boos dat niemand het over hem heeft

Dries wacht nog op de 'kampioenswedstrijd'.

Running On Empty schreef:
(quote)

Dries wacht nog op de 'kampioenswedstrijd'.

Jij kan nog jaaaaaaren wachten. Staat er eindelijk een team dat boven verwachting presteert, wordt er gekeken naar een tweetal verdedigers, een back en een cv, die volop in de belangstelling staan. Reken jezelf maar rijk, maar word het niet

Overigens is die analogie met het dierenrijk al eerder en humoristischer gelegd door schrijver (en Arsenal-fan) Nick Hornby in Fever Pitch, een goed en leuk boek; hij wees op de overeenkomst met stamrituelen. Hornby is ook de auteur van - ultieme lijstjesboek - High Fidelity, een heel fijne film

Mjuman schreef:
Jij kan nog jaaaaaaren wachten. Staat er eindelijk een team dat boven verwachting presteert, wordt er gekeken naar een tweetal verdedigers, een back en een cv, die volop in de belangstelling staan. Reken jezelf maar rijk, maar word het niet

Jij hebt wel heel weinig zelfspot als het om PSV gaat en moet altijd meteen flink in de tegenaanval gaan tegen de club van een ander . Ik gok dat Twente, Vitesse en Feyenoord (die worden overmoedig let maar op) nog wel onnodige punten gaan verspelen en dan zal het uiteindelijk gaan tussen PSV en Ajax. Mogelijk is de wedstrijd PSV-Ajax ergens half April de cruciale wedstrijd ...... dus ............. ehhhhhh .......... De Kampioenswedstrijd ??

Hm, Ik heb de beelden nog eens rustig bekeken, maar Lens wil blijkbaar enkel shirtje ruilen.
Vervolgens ook duidelijk op diat fimpje van Rico te zien:
de reactie inderdaad van die Feyenoorders, te veel bij de sponsor langs geweest.

Jij hebt wel heel weinig zelfspot als het om PSV gaat en moet altijd meteen flink in de tegenaanval gaan tegen de club van een ander . Ik gok dat Twente, Vitesse en Feyenoord (die worden overmoedig let maar op) nog wel onnodige punten gaan verspelen en dan zal het uiteindelijk gaan tussen PSV en Ajax. Mogelijk is de wedstrijd PSV-Ajax ergens half April de cruciale wedstrijd ...... dus ............. ehhhhhh .......... De Kampioenswedstrijd ??

Hoewel, ik was gisteren in de bakermat van de Ajax-aanhang en die zien dat absoluut niet zitten. Ik mag alle onderlinge scheldpartijen op het elftal van De Boer graag horen, er zijn maar weinig Ajaxieden die nog rekening houden met een kampioenschap.

Het is uit mijn mond verdacht, maar na het duel gisteren tussen PSV en Feyenoord hopen ze dat Feyenoord "dan maar" kampioen wordt (de afschuw over PSV zit hoger dan de vete met Feyenoord). Nog maar gezwegen over het feit dat ze Feyenoord een leuker elftal vinden hebben dan Ajax en ze met Pelle een spits hebben die Ajax in ieder geval node mist.

En dat klopt allemaal uiteraard, ik had het niet beter kunnen zeggen

Fimpje ook gezien aan het begin vd uitzending, Derksen had wel een rood oog, wordt zeker 8 uitzendingen schorsing voor Hansie

Jij vind jezelf erg leuk - tot vervelens toe en dat zuigt; je moet altijd steeds weer 'grapjes' (let op de enkele aanhalingstekens) over m.n ex-FC-er Mertens - die idd destijds geen clevere uitspraak deed; maar het is nou eenmaal een voetballer en geen orator.

Tja, misschien ook wel een kwestie van "de druiven zijn zuur" van jouw kant, de FC heeft geen goede linksbuiten. Uitgerekend gistermiddag nog met iemand van de FC-supportersclub over de FC gesproken en dat ik niet naar de FC tegen PSV ga, omdat zoiets voor innerlijke tweedstrijd zorgt. Ik vind dat de FC het boven verwachting goed doet en dat vind ik erg mooi. Met RKC zal ik er heus wel staan en ik hoop dat er vrijdag ook punten in de Kuip worden gehaald, voor de FC met name omdat er nu de kans is je direct te plaatsen voor Europees voetbal (en daarin verwacht ik weer wat, na goede resultaten tegen Celtic, Liverpool en Napoli).

Ik zou er werkelijk geen eed op durven doen, wie kampioen wordt - gisteravond werd bij VI een scenario geschetst waarin ook FC Twente nog kampioen kan worden. Het enige dat ik weet is dat er intern bij PSV heel erg veel druk gezet wordt (ivm 100-jarig bestaan en na 3* mislopen op rij) op het behalen van de titel en je kan je afvragen hoe slim dat is. Net zoals al die kritiek op Mathijssen ook zijn effect zal hebben gehad.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen - gezien het slagveld bij Beverwijk - dat er echte Ajacieden zijn die de titel liever aan Feyenoord gunnen dan aan PSV. Als je zo ver gezonken bent in negatief denken, moet je je afvragen waarmee je bezig bent.

Wie ook kampioen wordt, wordt het én obv eigen prestatie én obv falen van de concurrentie - er is in NL geen topteam dat het nooit heeft laten afweten, ook Feyenoord niet

Op dit moment acht ik Ajax nog steeds het meest kansrijk. Temeer omdat ze geen EL verplichtingen meer hebben. Ik duim uiteraard voor Feyenoord. Vitesse moet trouwens ook nog niet afgeschreven worden. Zeker niet als de heer Bony tot het einde van dit seizoen blijft. Twente zie ik het niet worden. Ook niet na het vertrek van Steve vandaag.

Da's idd wel nieuws - al is het begrijpelijk. Bij VI dachten ze dat een interim-coach niet voor het nodige shock-effect zal kunnen zorgen. Ron Jans - anybody?

Ajax is en blijft ook instabiel - tja en PSV, weten we - zo goed als zonder échte verdediging spelen is een lastige klus. Al is hoop geen echte strategie, acht ik PSV niet kansloos als ze zich nog kunnen verheffen, en dat kan goed tegen Ajax. Natuurlijk is een defensief ingestelde coach als Advocaat dan geen pluspunt,

Er valt inderdaad geen zinnig woord over te vertellen wie er kampioen gaat worden. Dat maakt het uiteraard ook zo leuk. Kijk maar naar Spanje,Duitsland of Engeland. Daar staat nu al bijna vast wie er kampioen gaat worden. Nederland is zo'n beetje de enige comp die nog echt spannend is. Ja meschien belgie. Maar daar maken ze de comp met allerlei kunst grepen weer spannend.

Mjuman schreef:
Da's idd wel nieuws - al is het begrijpelijk. Bij VI dachten ze dat een interim-coach niet voor het nodige shock-effect zal kunnen zorgen. Ron Jans - anybody?

Ajax is en blijft ook instabiel - tja en PSV, weten we - zo goed als zonder échte verdediging spelen is een lastige klus. Al is hoop geen echte strategie, acht ik PSV niet kansloos als ze zich nog kunnen verheffen, en dat kan goed tegen Ajax. Natuurlijk is een defensief ingestelde coach als Advocaat dan geen pluspunt,

Op zich is Advocaat niet zo heel verdedigend ingesteld. Maar bij de echt belangrijke wedstrijden maakt hij inderdaad die rare verdedigende keuzes (Ajax, Feyenoord) die ons uiteindelijk wel eens het kampioenschap kunnen gaan kosten. Als er van Feyenoord was gewonnen had je Feyenoord al bijna kunnen afschrijven voor het kampioenschap. Nu is het allemaal weer veel te spannend geworden.

Gelukkig krijgt PSV nu een relatief makkelijk schema tot de wedstrijd tegen Ajax. Niet dat een makkelijk schema echt iets zegt in deze competitie, maar met een beetje mazzel behoudt je de komende vijf weken gewoon deze voorsprong en wordt hij misschien nog wel een beetje uitgebouwd door een gelijkspelletje van Ajax en Feyenoord.

Mjuman schreef:
Ik kan me werkelijk niet voorstellen - gezien het slagveld bij Beverwijk - dat er echte Ajacieden zijn die de titel liever aan Feyenoord gunnen dan aan PSV. Als je zo ver gezonken bent in negatief denken, moet je je afvragen waarmee je bezig bent.

Vrijwel alle ajacieden die ik ken, hebben liever dat Feyenoord kampioen wordt dan PSV. Vice versa geldt het ook. PSV is nooit echt populair geweest in die contreien, maar de arrogantie van de mid jaren '00 (eens per jaar, wordt PSV kampioen etc.) gecombineerd met het alleen maar kopen, smerige voetballers en het roepen dat je kampioen gaat worden, heeft van PSV het Ajax van 10 jaar terug gemaakt.

Helaas denk ik nog steeds dat het PSV wordt. We zullen zien, over een paar weken weten we denk ik een stuk meer. Feyenoord en Ajax hebben een lastig programma komende weken. Feyenoord moet uit naar NEC, Roda en Heerenveen en thuis tegen Utrecht. Allemaal wedstrijden die gewonnen kunnen worden, maar ook net zo makkelijk verloren. Ajax moet o.a. naar Twente en AZ. PSV heeft een relatief eenvoudig programma tot de topper met Ajax, maar eindigt nog met AZ en Twente uit. Iig gaat het, net als voorgaande jaren, weer erg spannend worden

Mjuman schreef:
Jij vind jezelf erg leuk - tot vervelens toe en dat zuigt; je moet altijd steeds weer 'grapjes' (let op de enkele aanhalingstekens) over m.n ex-FC-er Mertens - die idd destijds geen clevere uitspraak deed; maar het is nou eenmaal een voetballer en geen orator.

Dries heeft het zeker goed gedaan bij FC Utrecht en was een publiekslieveling tot het moment dat hij het een beetje hoog in zijn bol kreeg. Winter 2010/2011 was er ineens belangstelling voor hem van Ajax kant en vanaf dat moment heeft Dries de rest van het seizoen echt alleen nog maar lopen roepen dat hij naar een grote club wilde om vervolgens te vergeten dat hij nog voor FC Utrecht speelde. Hij schopte echt geen deuk meer in het bekende pakje boter en dieptepunt was wel het missen van de play offs dat seizoen na een vernederende 3-1 nederlaag bij Excelsior. Dries was dramatisch samen met enkele andere spelers die duidelijk geen zin hadden in play offs en eventueel voorronden Europa League half Juli, waardoor ze meteen minder interessant zouden zijn voor een 'grote' club. Dries viel toen echt wel even door de mand dus mag ik dan een beetje cynisch zijn als Dries domme uitspraken doet? Hij doet het toch allemaal zelf? Dan kun je FC Utrecht wel afzeiken (die spelen niet eens met een echte linksbuiten) maar het waren toch echt Dries zijn eigen domme acties. Maar goed.... zand erover.

Mjuman schreef:
.... en ik hoop dat er vrijdag ook punten in de Kuip worden gehaald, voor de FC met name omdat er nu de kans is je direct te plaatsen voor Europees voetbal (en daarin verwacht ik weer wat, na goede resultaten tegen Celtic, Liverpool en Napoli).

FC Utrecht speelt vrijdagavond in het Gelredome, niet in De Kuip, dat is pas over 3 weken of zo.

Ron Jans naar FC Twente?

@ROE - ik was in de war; herinner me inderdaad dat ook Vitesse was genoemd.

Mertens gaat idd niet voor de titel slimste speler van de eredivisie. En ik zei het niet om de FC af te zeiken - hun huidige plaats op de ranglijst maakt een Utrechter (sinds 1971) echt wel blij.

Mjuman schreef:
@ROE - ik was in de war; herinner me inderdaad dat ook Vitesse was genoemd.

Mertens gaat idd niet voor de titel slimste speler van de eredivisie. En ik zei het niet om de FC af te zeiken - hun huidige plaats op de ranglijst maakt een Utrechter (sinds 1971) echt wel blij.

OK prima. Als Vitesse Bony nou nog even snel verkoopt

OP VI Radio werd net door Derksen een warm pleidooi gehouden voor Gert-Jan Verbeek als nieuwe trainer van FC Twente (dus per volgend seizoen neem ik aan dan).

Hendrik68
Kan me bijna niet voorstellen dat Derksen dit serieus meent.

Ze hebben bij VI zgn. clubwatchers die er kennelijk bovenop zitten en bij zo'n club rondhangen. Sommige van die clubwatchers kunnen net zo goed bij de Privé gaan werken want die slingeren echt van alles de wereld in qua geruchten. De clubwatcher van PSV is volgens mij Thijs Slegers en die is wel aardig ingevoerd, kent ook veel mensen.

Je bent daar dus ook een beetje afhankelijk van wat betreft het nieuws. De clubwatcher van Twente ken ik niet. De VI clubwatcher voor FC Utrecht is Anton Lippold en die viel de afgelopen transferperiode giga door de mand omdat hij op de radio zat voor te lezen van fansites van FC Utrecht.

Hendrik68
Kan best dat er geruchten over Verbeek de ronde doen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat Derksen een "warm pleidooi" (zoals jij dat noemt) houdt voor hem.

Derksen vond Jans niet passen bij Twente, vraag me af waarom niet eigenlijk.

Hendrik68 schreef:
Kan best dat er geruchten over Verbeek de ronde doen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat Derksen een "warm pleidooi" (zoals jij dat noemt) houdt voor hem.

Hij vindt Verbeek uitstekend passen bij FC Twente, dat bedoelde ik. Derksen ziet echt toekomst voor Twente met Verbeek. Ik begrijp uiteraard dat je Derksen geen warme man vindt.

Hendrik68
Nee ROE, we begrijpen mekaar even niet goed. Ik zeg helemaal niks over wat ik van Derksen vind. Ik snap niet waarom Derksen enthousiast is over Verbeek, terwijl Derksen toch wel enig verstand van voetbal heeft. Dat bedoel ik. Verbeek is niet geschikt voor de top, waartoe Twente zichzelf rekent. Qua gedrag niet en zeker niet qua prestaties, behalve bij Heracles heeft hij nooit een ploeg hoger laten eindigen dan op basis van de begroting verwacht mocht worden. Jans heeft dit meerdere malen gedaan. Maar ik snap de twijfels omtrent Jans ook wel. Hij heeft ook nog niet bewezen in de top te kunnen werken, maar goed die kans heeft hij ook niet gehad. Mijn gevoel zegt dat Jans, net als Verbeek een typische trainer is voor clubs als Groningen en Heerenveen en niet voor Ajax of Feyenoord. Maar kies je voor persoonlijkheid dan is Jans een betere keus dan Verbeek.

De afgelopen seizoenen is AZ ook hoger geëindigd dan je op basis van de begroting mocht verwachten. Twee vierde plaatsen met de zesde begroting van de eredivisie. Dan doe je het toch gewoon prima? Dit seizoen is het inderdaad minder, maar het verlies van Moisander drukt dan ook wel erg zwaar. Reijnen is toch wel een niveau of 2/3 minder.

Hendrik68
Je hebt gelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat Twente er met hem op vooruit gaat. Al weet je het nooit.

Volgens mij is Verbeek precies wat Twente nodig heeft. Dat elftal kan wel wat peper gebruiken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:11 uur

geplaatst: vandaag om 16:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.