MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
dix
Aad de Mos

Kennen ze niet verstaahn daaroh.

Ron Jans verdient een kans!

dix
Die Joop Munsterman doet wel heel modest, maar is natuurlijk eigenlijk een ontzettend mediageil mannetje. Hij zal met een klinkende naam willen komen die aandacht trekt en ons allemaal verbijsterd. Tel daarbij op dat wij in NL maar één trainer hebben die zich eerder serieus aan het oostfront heeft gemeld en je weet wie daar binnenkort mag tekenen.

Ja, ik ben al aan het pakken.

dix schreef:
Die Joop Munsterman doet wel heel modest, maar is natuurlijk eigenlijk een ontzettend mediageil mannetje. Hij zal met een klinkende naam willen komen die aandacht trekt en ons allemaal verbijsterd. Tel daarbij op dat wij in NL maar één trainer hebben die zich eerder serieus aan het oostfront heeft gemeld en je weet wie daar binnenkort mag tekenen.

Idd een mannetje - daar valt wel wat over te vertellen. Binnen Wegener opgeklommen van Hoofd Bezemkast tot CEO en vervolgens uitgeleide gedaan toen ie het aan de stok kreeg met de Noorse zetbaas van venture capitalist Mecom - dat kon ie gewoon niet winnen. Overigens moet je het niet inje hoofd halen iets negatiefs over hem te zeggen in Tukkerije - zij het tegen een afgevloeide ex-Wegenaar.

Mjuman schreef:
Kennen ze niet verstaahn daaroh. Ron Jans verdient een kans!

Ja mee eens, misschien kan hij wat sympathie kweken bij mij voor die club (zoals Frank De Boer en Dennis Bergkamp bij Ajax doen) want op het moment vind ik FC Twente eigenlijk gewoon helemaal niets.

Lens heeft een "voorstel"voor 3 wedstrijden gekregen , ik neem aan dat PSV / Lens akkoord gaat.

Stijn_Slayer
Paniek in Spaans-Friesland.

Ik dacht al, waar blijft Stijn

Stijn_Slayer
Iemand moet wat tegenwicht bieden. 3-1 is het geworden, Barcelona viel wel heel erg tegen. Met balbezit win je nog geen wedstrijden, steeds meer clubs krijgen in de gaten hoe ze moeten spelen tegen ze. Om dicht bij huis te blijven: waar is hun plan B?

Ben wel benieuwd wat voor team Mourinho zaterdag tegen Barca het veld op stuurt. Dinsdag nml. tegen Man Utd.

Wel een vreemd speelschema. Eerst drie keer achter elkaar Valencia, nu weer twee keer Barcelona.

Alleen de eerste helft gezien, maar Barcelona speelde gewoon slecht. Wel een grote kans voor Messi maar dat was het dan ook wel.
Vnd het wel mooi dat Madrid heeft gewonnen, dat team spreekt me wat meer aan.

Nou, Stijn ook weer tevreden en ik bied ook met liefde 'tegenwicht' als Barcelona niet al te inspirerend speelt.

Wat was Di Maria vandaag fantastisch. Misschien nog wel beter dan Ronaldo (plaag voor de verdediging) en Varane ( uitschakelen van Messi). En natuurlijk was vandaag Khedira de stille kracht van Madrid. Aan de andere kracht, was voor mij, Iniesta de beste speler.

Stijn_Slayer schreef:
Paniek in Spaans-Friesland.

En wat zijn de Basken dan?

Als ze AC Milan nog willen uitschakelen in de Champions League zullen ze wel (ja daar komt de inkopper dan) ........ uit een ander vaatje moeten tappen

Stijn_Slayer
Van Marwijk naar Twente. Getuigt niet echt van ambitie, maar misschien lagen de baantjes niet meer voor het oprapen na zijn blamage.

Hij zal inderdaad niet veel aanbiedingen gekregen hebben. Je gaat niet zomaar naar Feyenoord 2 als je al 2 x trainer van Feyenoord 1 bent geweest.

Running On Empty schreef:
Als ze AC Milan nog willen uitschakelen in de Champions League zullen ze wel (ja daar komt de inkopper dan) ........ uit een ander vaatje moeten tappen

Nou vooruit dan maar - en wat steviger pinchos (pimientos de Padron bijv) erbij moeten nuttigen. Of misschien wat handbalvideo's moeten bekijken.

Nicolage Rico schreef:
Hij zal inderdaad niet veel aanbiedingen gekregen hebben. Je gaat niet zomaar naar Feyenoord 2 als je al 2 x trainer van Feyenoord 1 bent geweest.

Misschien wordt ie wel elke dag heen en weer gevolgen vanaf Beek en terug? Verder zal er niet zoveel meer ontploffen in Enschede

Nicolage Rico schreef:

Tegenwoordig eindigt Feyenoord 2 meestal hoger. Maar goed, Twente neemt toch vooral afdankertjes van Feyenoord over waarna ze weer wat op worden gelapt (Landzaat, Tiendalli), dus Feyenoord mag eigenlijk wel dankbaar zijn. Andersom had Feyenoord ook weer geluk met Guidetti destijds.

Munsterman en andere officiele bronnen ontkennen trouwens dat er contact is geweest. Iedereen lijkt wel nu.nl over te nemen. Dus ik neem het nog even met een korrel zout...

herman schreef:
Tegenwoordig eindigt Feyenoord 2 meestal hoger.

Nee hoor, sinds het Feyenoord 2 is niet meer. Zou toch hilarisch zijn als Fer wéér onder Feyenoord eindigt. Stap omhoog.

Maar goed, Twente neemt toch vooral afdankertjes van Feyenoord over waarna ze weer wat op worden gelapt (Landzaat, Tiendalli), dus Feyenoord mag eigenlijk wel dankbaar zijn. Andersom had Feyenoord ook weer geluk met Guidetti destijds.

Waarom moet Feyenoor dankbaar zijn dat Twente transfervrije spelers overneemt van Feyenoord? Daarnaast voetbalden ze daar niet (veel) beter.

Munsterman en andere officiele bronnen ontkennen trouwens dat er contact is geweest. Iedereen lijkt wel nu.nl over te nemen. Dus ik neem het nog even met een korrel zout...

Er zal vast wel een kern van waarheid inzitten.

Hmm, ik vond zeker Tiendalli bij Twente toch wel aanmerkelijk beter voetballen dan bij Feyenoord, zeker in het kampioensjaar. Speelt nu ook mooi in de Premier League. Begrijp de rancuneuze ondertoon vanuit Feyenoord-kant niet zo. Er zijn ook al fans die suggereren dat de Kuip in 2018 dan ook wel naar Enschede zal worden verplaatst, als Van Marwijk komt.

Begrijp inderdaad ook niet helemaal waar dat rancuneuze gevoel vandaan komt. Misschien toch het feit dat iemand als Fer Twente als een stap omhoog zag. Kan me voorstellen dat dat zeer pijnlijk was voor Feyenoord-supporters. Gaf toch aan hoe Feyenoord was weggezakt sportief. Die tijden zijn nu overigens wel voorbij denk ik. Ik vind het als fanatiek PSV-supporter ook leuk dat Feyenoord weer de aansluiting bij de top heeft gevonden.

Afgelopen zondag was je er toch minder blij mee mag ik aannemen

Haha ja dat lijkt me duidelijk. Ik bedoelde aansluiting bij de top vinden ook meer in het algemeen. Letterlijk aansluiting vinden hadden ze van mij dit weekend wel mogen laten.

Fer: stap omhoog als het letterlijk neemt wel, over de hele linie: Holterberg, Lemelberg - genoeg bergen in Overijssel - wat anders dan de Maasvlakte (het woord alleen word ik koud van met dit weer).

Je talenten opleiden is natuurlijk één ding, ze langer vasthouden is 2 - wie weet heeft de Rotterdamse euro wel een lagere koers dan die ie in Enschede of Eindhoven

herman schreef:
Hmm, ik vond zeker Tiendalli bij Twente toch wel aanmerkelijk beter voetballen dan bij Feyenoord, zeker in het kampioensjaar. Speelt nu ook mooi in de Premier League. Begrijp de rancuneuze ondertoon vanuit Feyenoord-kant niet zo. Er zijn ook al fans die suggereren dat de Kuip in 2018 dan ook wel naar Enschede zal worden verplaatst, als Van Marwijk komt.

Was maar een grapje van mijn kant. Maar je kunt er niet meer om heen dat een groot deel van de staff en spelers ex-Feyenoord is. Maar goed, van die spelers zou ik alleen Fer graag bij Feyenoord zien.

Tiendalli is een bijzonder matige voetballer. Viel op het laatst ook enorm door de mand bij Twente.

Kees van Wonderen is vandaag alvast opgenomen in de technische staf van FC Twente, dat doe je niet als, bijvoorbeeld, Louis Van Gaal in het vizier zou zijn om trainer te worden.

Zondag ontkende Van Marwijk nog, maar ik denk dat inmiddels de eerste contacten met Munsterman er wel zijn geweest.

Hij zal waarschijnlijk ook worden gevraagd om de ex Feyenoorders, die er met hun ziel onder de arm rondlopen, weer (of voor het eerst) aan de praat te krijgen.

Maar net als Bert zelf, zal dat nog niet zo gemakkelijk gaan. De positieve invloed van de Kuip en z'n supporters, de druk die er ligt op te presteren als je bij een club als Feyenoord speelt, is van dien aard dat spelers (ver) boven zichzelf kunnen uitstijgen. Dat geldt voor de één (Pelle) makkelijker dan voor de ander (Immers).

Maar per saldo lopen er hoofdzakelijk spelers rond die voldoen aan de kwalificatie "boven zichzelf uitstijgen". Anders bezwijken ze onder de druk en verdwijnen ze weer uit het beeld.

De combinatie van factoren (club, stadion, supporters, verleden) gaat bij andere clubs maar zelden op. Er zijn heel veel voorbeelden van spelers die bij Feyenoord heel aardig speelden in het strijdbare collectief, verkocht werden en vervolgens nooit meer dat niveau wisten te halen. Uitzonderingen bevestigen hier de regel.

Over alle buitenlandse avonturen van bijvoorbeeld Drenthe e.a. begin ik maar niet eens, maar kijk eens naar Fer, Castaignos, Wijnaldum en hun moeizame zoektocht naar erkenning van hun talenten en eveneens moeizame opname in het elftal waar zij nu spelen.

Van Gaal kiest nu een aantal (jonge) spelers van Feyenoord (en Mathijsen) in de selectie van het Nederlands Elftal, omdat hij hoopt iets van de chemie en strijdvaardigheid terug te zien in het spel van Oranje. Enig opportunisme neemt hij daarbij voor lief.

Een hele generatie aan spelers die daarvoor bij Feyenoord speelde en zijn 'uitgewaaierd' wordt bewust door Van Gaal overgeslagen. En ik had niet gedacht hem ooit nog gelijk te geven, maar bij deze.

Meestal is een vertrek van een speler bij Feyenoord ingegeven door het elders meer kunnen verdienen, (automatisch) gekoppeld aan prestaties op Europees niveau. Feyenoord zou voor zichzelf de cyclus eens kunnen doorbreken door het afdwingen van Europees voetbal (liefst Champions League) en (daardoor) hogere salarissen.

Mjuman schreef:
Fer: stap omhoog als het letterlijk neemt wel, over de hele linie: Holterberg, Lemelberg - genoeg bergen in Overijssel - wat anders dan de Maasvlakte (het woord alleen word ik koud van met dit weer).

Je talenten opleiden is natuurlijk één ding, ze langer vasthouden is 2 - wie weet heeft de Rotterdamse euro wel een lagere koers dan die ie in Enschede of Eindhoven

Ik zeg ook niet Twente een stap omhoog is, maar dat Fer dat toen wel zo zag. En natuurlijk zal geld ook mee hebben gespeeld, maar het is te makkelijk om het enkel daarop te gooien. In die tijd deed Twente elk jaar mee voor de titel en Feyenoord verre van. Dat ze dat de afgelopen twee jaar wel doen was een grote verassing, wat Fer (en ook Wijnaldum) blijkbaar niet hadden zien aankomen (wie wel?).

herman schreef:
Maar goed, Twente neemt toch vooral afdankertjes van Feyenoord over waarna ze weer wat op worden gelapt (Landzaat, Tiendalli), dus Feyenoord mag eigenlijk wel dankbaar zijn. Andersom had Feyenoord ook weer geluk met Guidetti destijds.

Dat echter niet op voor Castaignos en Cabral. Die spelen niet bepaald de sterren van de hemel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:27 uur

geplaatst: vandaag om 14:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.