MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Maar die bal die met de hand van de lijn werd gehaald dan? Was hij toen fan van Man U?

musician schreef:
Het was geen rood, Nani keek (naar achteren) naar de bal en wilde deze verlengen, stilleggen of wat dan ook.

Ik zou eerder geel geven aan Arbeola in verband met een schwalbe. Hij ziet wat er gebeurd, dat Nani's been omhoog gaat en loopt er dan doelbewust tegen aan. Hij doet wel of hij zwaar geraakt is, maar heeft helemaal niets en gaat ook daarna weer snel door met de wedstrijd.

Wat een smeerlap eigenlijk, hij heeft Nani bewust een rode kaart aangesmeerd. Net voldoende om voor Real de wedstrijd te laten kantelen, tot die tijd hadden ze eigenlijk geen schijn van kans.

Kos
haha, ja match-fixing doe je natuurlijk ook echt bij de meest bekeken wedstrijd van de wereld.. lekker slim.

trebremmit schreef:
Maar die bal die met de hand van de lijn werd gehaald dan? Was hij toen fan van Man U?

Als wij hetzelfde moment bedoelen, was het pleit al beslecht in het voordeel van Real.

Je moet als scheidsrechter sowieso geen enkele aanleiding geven te denken dat er sprake kan zijn van enige partijdigheid.

Na het geval Nani/Arbeola moet hij een beslissing nemen. Hij denkt er nog ruimschoots over na, wikt en weegt, wat gaat er door zijn hoofd?
Een botsing tussen twee spelers is van een geheel ander kaliber dan iemand een doodschop verkopen.

Staat Arbeola stil en komt Nani met twee benen in: dan weet je waar je aan toe bent. Hier is de bal in de lucht in niemansland, kijkt Nani vanuit zijn positie naar de bal, strekt zijn been om hem op te vangen. Arbeola ziet dat. Hij ziet ook de bewegingen van Nani, terwijl Nani hem niet kan zien.

Op dat moment, besluit Arbeola door te lopen in de wetenschap dat het been van Nani erg hoog zit, lang genoeg in de lucht blijft en hem zeker zal gaan raken met minimaal een vrije trap tot gevolg, hopelijk meer. Hij stort kermend ter aarde, wacht alle gevolgen af, staat weer op, doet zijn shirt weer in zijn broek en bemoeit zich met de rest van het spel.

Zelfs Mourinho vindt het dusdanig beschamend dat hij Arbeola er na 10 minuten maar uit haalt. Hij had zijn trukje mooi gedaan en is volksheld voor een dag. Ben benieuwd wat Mourinho zou hebben gezegd als een speler van Madrid er op deze wijze zou zijn uitgestuurd in een wedstrijd tegen Barcelona. Ik denk dat ik dat wel weet, alleen kon Mourinho dat nu niet meer zeggen. Daarom zei hij maar iets in de zin dat "de beste was uitgeschakeld".

musician schreef:
(quote)

Als wij hetzelfde moment bedoelen, was het pleit al beslecht in het voordeel van Real.

Je moet als scheidsrechter sowieso geen enkele aanleiding geven te denken dat er sprake kan zijn van enige partijdigheid.

Na het geval Nani/Arbeola moet hij een beslissing nemen. Hij denkt er nog ruimschoots over na, wikt en weegt, wat gaat er door zijn hoofd?
Een botsing tussen twee spelers is van een geheel ander kaliber dan iemand een doodschop verkopen.

Staat Arbeola stil en komt Nani met twee benen in: dan weet je waar je aan toe bent. Hier is de bal in de lucht in niemansland, kijkt Nani vanuit zijn positie naar de bal, strekt zijn been om hem op te vangen. Ardeola ziet dat. Hij ziet ook de bewegingen van Nani, terwijl Nani hem niet kan zien.

Op dat moment, besluit Arbeola door te lopen in de wetenschap dat het been van Nani erg hoog zit, lang genoeg in de lucht blijft en hem zeker zal gaan raken met minimaal een vrije trap tot gevolg, hopelijk meer. Hij stort kermend ter aarde, wacht alle gevolgen af, staat weer op, doet zijn shirt weer in zijn broek en bemoeit zich met de rest van het spel.

Zelfs Mourinho vindt het dusdanig beschamend dat hij Arbeola er na 10 minuten er maar uit haalt. Hij had zijn trukje mooi gedaan en is volksheld voor een dag. Ben benieuwd wat Mourinho zou hebben gezegd als een speler van Madrid er op deze wijze zou zijn uitgestuurd in een wedstrijd tegen Barcelona. Ik denk dat ik dat wel weet, alleen kon Mourinho dat nu niet meer zeggen. Daarom zei hij maar iets in de zin dat "de beste was uitgeschakeld".

Wat een ongelofelijke onzin. Ze gaan toch duidelijk tegelijk de lucht in...

Daarnaast is het ook wel frapant dat Nani nog even zijn been strekt nadat hij Arbeloa geraakt heeft, in plaats van zijn been in te trekken.

Een schwalbe

herman schreef:
Dat hij ze volgt betekent niet automatisch dat hij ook fan is. Hij volgt ook Messi, Barcelona en nog een hele rits Turkse clubs die in sommige gevallen elkaars aartsvijanden zijn. Kan ook gewoon vakmatige interesse zijn, in ieder geval blijkt er geen voorkeur voor een of andere club uit. Het is overigens ook geen 'verified account', dus het hoeft nog niet eens zo te zijn dat hij er zelf voor verantwoordelijk is.

6 november kreeg hij trouwens weer een hoop ellende over zich heen omdat hij juist tegen Real zou hebben gefloten.

Als hij dat account daadwerkelijk beheerd, dan vind ik dat erg onprofessioneel.

Ik wacht nog steeds op Juffrouw Ooievaar, Bor de Wolf of Kabouter Plop die plopkoeken komt uitdelen voor bij de koffie en de zwatelpraat.

Echt waar - van de Libelle en Story-schrijfsels sterven nog minder hersencellen af dan van deze populistische neuzelpraat. Vroeger hadden we een egt voetbaltopic - dat is vergrendeld. Ik begrijp waarom.

Het moet inderdaad niet gekker worden.

Stijn_Slayer
musician schreef:
Maar Real Madrid zit als club sowieso al zelden in de hoek waar ze kunnen klagen over scheidsrechterlijke dwalingen. Zelfs toen een voor Madrid nietige club als Ajax tegen ze speelde hoefden ze al niet te mopperen over de beslissingen van de man in het zwart.

De kans dat het andersom gebeurt, een speler van Real Madrid er uit gaat met een rode kaart, is in Europees verband vrijwel nihil. Je kunt je echt gaan afvragen waar dat aan ligt, wie hierover aan de touwtjes trekt.

De laatste wedstrijden heeft Real Madrid gigantisch veel rode kaarten gekregen (uit m'n hoofd 6+). En echt niet allemaal terecht. Ik val in herhaling, maar Xabi Alonso en Ramos krijgen bijna altijd geel, wat ze ook doen.

Een schwalbe, kom op Hans, dat meen je toch niet? Ik wil nog wel een speler zien die blijft staan als hij de noppen in z'n torso geplant krijgt.

En Arbeloa wordt er natuurlijk afgehaald omdat er gescoord moet worden.

musician ligt gewoon slap uit zijn nek te lullen. En hij wil of kan gewoon niet toegeven.

Wat niet?

Ik spreek maar weinigen en ik lees ook maar weinigen, die het eens waren/zijn met die rode kaart. Ook de NRC contstateert vanavond dat Arbeola "gewoon" tegen het been aanliep van Nani.

Er is ook niemand die de rode kaart wel terecht vind die kan verklaren waarom Nani op die plaats, met die stand, met dat wedstrijdbeeld en op dat tijdstip het tijd zou vinden om iemand van Real Madrid uit de wedstrijd te schoppen en een rode kaart te krijgen. Ja, een blackout. Dat geloof je toch zeker zelf niet?

Aangezien ze ook nagenoeg niet in het strafschopgebied van Manchester United kwamen, was een duikeling, een penalty en een rode kaart daar niet aan de orde.
Daarom, beter dan dit kon Real Madrid gewoon niet overkomen. Waar vind je nog zo'n scheidsrechter?

Ben benieuwd waar het gaat eindigen, je denkt toch zeker niet dat de Engelse pers het daar bij laat zitten?

Volgens mij heeft Keane daar nog enige appeltjes te schillen, dus nu of nooit.

Ik liep zaterdag achter een spits aan, die meeliep bij een aanval van zijn team, de rechtsbuiten liep met de bal aan de zijkant. Plotseling stopt die spits en staat stokstijf stil op het veld. Later zei hij dat hij dat deed omdat hij dacht dat hij daar kon wachten op de voorzet. Wat volstrekt belachelijk was, maar goed. Enfin, ik liep dus vlak achter hem en kon hem door de snelheid dus gewoon niet meer ontwijken.

Aangezien ik het zag aankomen, was het voor mij niet erg. Maar de botsing leidde tot een behoorlijke dreun voor de spits, die gestrekt tegen de vlakte ging en daarna enigszins moest worden opgekalefaterd.

Hij viel precies over de lijn van het strafschopgebied.
De scheidsrechter (van de tegenpartij) aarzelde. Ik hoorde hem haast denken. De wedstrijd was eerst nog doorgegaan, de bal was over de achterlijn gerold.

De stand was gunstig voor ons, met nog een minuut of twintig te gaan.
Maar hij begreep de situatie, hij voelde het aan. Niet elk contact is om af te fluiten. Het is geen sport voor watjes, om het zo maar eens uit te drukken. Hij gaf een achterbal. Na een minuut of wat, kwam de speler weer terug.

Wij gaven een hand, hij begreep wat er was gebeurd, en toen de wedstrijd voorbij was (0 - 3) nog een keer. In de kantine gaf ik hem een biertje.

Everybody's changing, zullen we maar zeggen...

Commentaar op de televisie is weer dramatisch bij Paris St Germain tegen Valencia, zowel op Sport1 als bij de NOS, pfffff

musician schreef:
Wij gaven een hand, hij begreep wat er was gebeurd, en toen de wedstrijd voorbij was (0 - 3) nog een keer. In de kantine gaf ik hem een biertje.
Maar wat wil je hier nou mee zeggen? Dat je een langzame verdediger bent die zijn spits niet kan bijbenen?

Er is ook niemand die de rode kaart wel terecht vind die kan verklaren waarom Nani op die plaats, met die stand, met dat wedstrijdbeeld en op dat tijdstip het tijd zou vinden om iemand van Real Madrid uit de wedstrijd te schoppen en een rode kaart te krijgen.
Des te dommer zijn overtreding. Niemand zegt ook dat het zijn intentie was om hem uit de wedstrijd te schoppen (dat is het 9 van de 10 keer ook gewoon niet).

Sterker nog, er is helemaal geen sprake van een overtreding, hooguit een te hoog gestrekt been.

Maar wat wil je hier nou mee zeggen? Dat je een langzame verdediger bent die zijn spits niet kan bijbenen?

Alle cursussen Begrijpend Lezen zijn nog steeds niet aan je besteed maar desgevraagd kan ik bevestigen nog steeds goed mee te komen, anders word ik uiteraard het elftal uitgeknikkerd. Natuurlijk is er een tijd van komen en gaan en had ik al 5 jaar in de 45+ competitie kunnen spelen, maar ik ben nog steeds niet bang voor jochies van 25 en indien nodig geef ik ze ook gewoon een schop.

Maar dat is verder niet leeftijdsgebonden

Bah PSG Wat een anti-voetbalavond

musician schreef:
Alle cursussen Begrijpend Lezen zijn nog steeds niet aan je besteed
Ik begrijp volgens mij heel goed dat jouw situatie in werkelijk geen enkel opzicht vergelijkbaar is met die van Nani/Arbeloa, behalve dat je een duel had waarbij er eentje op de grond viel (en dat gebeurt maar zo'n 20 keer per wedstrijd).

Stijn_Slayer
PSG - Valencia

Woorden schieten tekort voor deze parodie op voetbal. Wat een aanfluiting. Zoveel ballen die zomaar uit gaan en bij de tegenstander in de voeten belanden, niet normaal zeg. Ondertussen lag er om de paar balcontacten ook wel weer iemand op de grond. Zo'n Pastore met z'n 40 miljoen heeft geen enkele bal fatsoenlijk geraakt. Die keeper van PSG kwam ook als een enorme clown voor de dag.

En Beckham 45 minuten laten warmlopen is ook wel een beetje respectloos tegenover zo'n speler.

Bah, veruit de slechtste CL wedstrijd die ik dit jaar gezien heb.

Lavezzi is wel een geweldenaar, voor de rest inderdaad slaapverwekkend.

Jammer dat Ibra er niet bij was.

Maartenn (crew)

Hahaha, schitterend. Lucky tv is baas

Cured
Haha......top inderdaad..

Kill_illuminati schreef:
Vilhena, Boëtius en Van der Hoorn zitten in de voorselectie van Oranje.

Die Van Gaal is minder bang uitgevallen dan je denkt.

Basisspeler van de vorige keer Jeremain Lens laat hij ditmaal thuis omdat hij bewust kiest voor Mathijsen en dan gaat dan uiteraard de regel gelden This town ain't big enough for the both of us.

Zo heeft die Lens toch behoorlijk in zijn eigen vlees gesneden, met dat rare opstootje.

musician schreef:
(quote)

Die Van Gaal is minder bang uitgevallen dan je denkt.

Basisspeler van de vorige keer Jeremain Lens laat hij ditmaal thuis omdat hij bewust kiest voor Mathijsen en dan gaat dan uiteraard de regel gelden This town ain't big enough for the both of us.

Zo heeft die Lens toch behoorlijk in zijn eigen vlees gesneden, met dat rare opstootje.

Je kan zo naar Delphi om daar orakel te worden of rechterhand/pershulp (NIET bij bevallingen) van Louis de Onnavolgbare.

Wat een dwazelpraat - Lens heeft de laatste 2 wedstrijden gewoon niet gespeeld vanwege schorsing en Wes keert terug in Oranje.

Snuif jij coffeïne of zo sogges?

Sowieso, als je voor Mathijsen kiest in plaats van Lens heb je er natuurlijk helemaal niks van begrepen. Ik snap echt niet dat die Mathijsen nog opgeroepen wordt. Dat is toch gewoon de minste verdediger van Feyenoord, of zie ik dat nou verkeerd. Heeft hij de verplichting om elke speler die bij Feyenoord wel eens in het centrum van de verdediging speelt op te roepen of zo?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:55 uur

geplaatst: vandaag om 02:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.