Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 maart 2013, 12:56 uur
Mathijsen doet het de laatste tijd toch best goed dacht ik. En hij zit er ook bij omdat er toch nog iemand in de selectie moet overblijven die wat ervaring over kan brengen op de jonge garde. Gewoon een verlengstuk van de coach, denk ik. Zit Kuijt er eigenlijk nog bij? Die schijnt er in Turkije pas echt weinig van te bakken. Vraag me af of dat nog wel een versterking zou zijn voor dit Feyenoord.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 13:06 uur
Kuijt heeft anders wel weer een doelpuntje meegepakt vorige week
.
.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 13:19 uur
Lens opvallende afwezige in Oranje
Van onze Telesportredactie
Jeremain Lens is een opvallende afwezige in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. De aanvaller van PSV zit momenteel een schorsing van vier wedstrijden uit wegens het 'tunnelincident' in De Kuip, waarbij hij Feyenoorder Joris Mathijsen aanviel.
Lens startte in de oefeninterland tegen Italië nog in de basis. Ook de momenteel met blessures kampenden Ibrahim Afellay, Bruno Martins Indi, Ron Vlaar en Tim Krul zitten er niet bij. Zij kunnen doorgaans op een oproep van Van Gaal rekenen.
Van onze Telesportredactie
Jeremain Lens is een opvallende afwezige in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. De aanvaller van PSV zit momenteel een schorsing van vier wedstrijden uit wegens het 'tunnelincident' in De Kuip, waarbij hij Feyenoorder Joris Mathijsen aanviel.
Lens startte in de oefeninterland tegen Italië nog in de basis. Ook de momenteel met blessures kampenden Ibrahim Afellay, Bruno Martins Indi, Ron Vlaar en Tim Krul zitten er niet bij. Zij kunnen doorgaans op een oproep van Van Gaal rekenen.
trebremmit schreef:
musician kan zo bij de Telegraaf aan het werk.
musician kan zo bij de Telegraaf aan het werk.

De feiten spreken voor zich. Mij lijkt het ook logisch, dat je Lens niet meer oproept als je Mathijsen al hebt genoteerd.
Dergelijk idioterie als dat van Lens in de Kuip hoort sowieso al niet thuis bij het Nederlands Elftal. Dus Van Gaal kiest liever voor een handvol Feyenoorders dan voor één Lens. Heel verstandig, zou ik ook doen.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 13:22 uur
Ik niet, want Lens heeft alle afgelopen wedstrijden voor Oranje gescoord. Ik denk niet dat het nog problemen gaat opleveren als en Mathijssen in een selectie zitten. Natuurlijk als Feyenoord ben ik erg benieuwd naar wat Boetius kan brengen, maar anderzijds vind ik het erg riskant. Zeker tegen zo'n cafe-team als Estland.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 13:28 uur
Als ik Van Gaal was had ik Lens en Mathijssen allebei geselecteerd, en op dezelfde kamer gezet. Dan ben je niet bang uitgevallen.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 13:35 uur
Robbie Keane schreef:
Als ik Van Gaal was had ik Lens en Mathijssen allebei geselecteerd, en op dezelfde kamer gezet. Dan ben je niet bang uitgevallen.
idd - voetbal is oorlog en tevens een mannelijke sport.En ... er gaat een gerucht dat Musician het alter ego is van

a.k.a. Lieve Mona van de Story.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 13:58 uur
Nou, aan de schrijfstijl, inhoud en leeftijd te zien, heb je nu net een foto van jezelf geplaatst, Mjuman 
Je begint inderdaad ook te redeneren als een oud wijf.
Een elftal waar het onderlinge vertrouwen weg is, presteert over het algemeen een stuk minder.
Dat risico, ik herinner mij nog de oude "kabels" in een vorig Nederlands Elftal, daar heeft Van Gaal absoluut geen zin in om daar nog eens mee te worden geconfronteerd. Als Lens iets onderneemt wat hij in De Kuip heeft gedaan, ondermijnt dat elk vertrouwen. Dan moet je hem gewoon thuis laten.
Het initiatief om de lucht op te laten klaren zal van Lens afkomstig moeten zijn. Als hij er aan toe is.

Een elftal waar het onderlinge vertrouwen weg is, presteert over het algemeen een stuk minder.
Dat risico, ik herinner mij nog de oude "kabels" in een vorig Nederlands Elftal, daar heeft Van Gaal absoluut geen zin in om daar nog eens mee te worden geconfronteerd. Als Lens iets onderneemt wat hij in De Kuip heeft gedaan, ondermijnt dat elk vertrouwen. Dan moet je hem gewoon thuis laten.
Het initiatief om de lucht op te laten klaren zal van Lens afkomstig moeten zijn. Als hij er aan toe is.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 14:42 uur
musician schreef:
Nou, aan de schrijfstijl, inhoud en leeftijd te zien, heb je nu net een foto van jezelf geplaatst, Mjuman

Krèg nah tietuh! Christiano Musician kan wel uitdelen, maar incasseren ho maar!
Blijf maar zwatelen Mona, je krijgt steeds minder lezers hier - zou je voor elk kletspraatje van jou a pound of your flesh verliezen, hoef je miv van maandag a.s. geen huissleutel meer mee te nemen, omdat je door de brievenbus naar binnen kan! Ouwe kletsmajoor daj d'r bunt!
Hoop daj een mooie bank hebt in Almere - kan je vriend Louis de Onnavolgbare daar eens komen liggen om zijn hart uit te storten.

0
geplaatst: 7 maart 2013, 15:00 uur
Wie zat er hier nu laatst te zeuren dat er vroeger tenminste nog een egt voetbaltopic was op musicmeter? 
Gaat het er over, is het weer niet goed. Je zit alleen maar te jammeren, onderneemt pogingen tot zwartmaken en beledigen, maar degelijke standpunten over sportzaken hoor ik niet meer. Jammer is dat, je zou haast denken dat er iets mis was.
Van Gaal is eigenlijk zo'n beetje de laatste die bij mij op de bank mag, dat is toch genoegzaam bekend? Dat hij het zo goed ziet zitten met Feyenoorders verraadt inderdaad voortschrijdende inzichten en maakt de situatie voor mij, toegegeven, wat ongemakkelijk. Maar ik ga daar, gelet op het gemeenschappelijke einddoel, verder niet moeilijk over doen.
Ik ben verder niet haatdragend dus met enig slikken, als ik toch Van Gaal uitnodig, mag je ook wel aanschuiven. Ik heb gelukkig twee banken dus dat wordt dan een leuke sessie.

Gaat het er over, is het weer niet goed. Je zit alleen maar te jammeren, onderneemt pogingen tot zwartmaken en beledigen, maar degelijke standpunten over sportzaken hoor ik niet meer. Jammer is dat, je zou haast denken dat er iets mis was.
Van Gaal is eigenlijk zo'n beetje de laatste die bij mij op de bank mag, dat is toch genoegzaam bekend? Dat hij het zo goed ziet zitten met Feyenoorders verraadt inderdaad voortschrijdende inzichten en maakt de situatie voor mij, toegegeven, wat ongemakkelijk. Maar ik ga daar, gelet op het gemeenschappelijke einddoel, verder niet moeilijk over doen.
Ik ben verder niet haatdragend dus met enig slikken, als ik toch Van Gaal uitnodig, mag je ook wel aanschuiven. Ik heb gelukkig twee banken dus dat wordt dan een leuke sessie.

0
geplaatst: 7 maart 2013, 15:31 uur
De Dikke Van Dale is vast ook een vijne huisvriend - afgaand opp jouw teksten worden vooral de letters 'N' - van narcistisch, de 'S' - van semantisch en de 'M' van manipulatie vaak gelezen.
De 'Z' van zelfspot en zelfkritiek scoort daarentegen minder net als de 'R' van relevantie en de 'W' van waarschijnlijkheid.
Vwb Loekie - van Story-Mona - daar heb je een klein beetje gelijk in, LIeve Liza was iets actueler geweest en daar zit ook nog voetbal in.
De 'Z' van zelfspot en zelfkritiek scoort daarentegen minder net als de 'R' van relevantie en de 'W' van waarschijnlijkheid.
Vwb Loekie - van Story-Mona - daar heb je een klein beetje gelijk in, LIeve Liza was iets actueler geweest en daar zit ook nog voetbal in.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 20:50 uur
By the way, had je onderstaande al gelezen vandaag? Ik kan het bijhouden van de actualiteit meer aanbevelen dan Lieve Liza of Mona, hoe goed bedoeld ook, het gaat per slot van rekening om belangrijke zaken:
Ja, dat wordt nog boeiend. Het zal je maar gebeuren dat het geld moet worden terugbetaald.
Europese Unie bekijkt steun Eindhoven aan PSV
Brussel wil meer weten over de financiële steun die voetbalclub PSV heeft gekregen van de gemeente Eindhoven.
De Europese Commissie heeft ook twijfels over de financiële hulp aan vier andere voetbalclubs, zo maakte Brussel woensdag bekend.
Eindhoven kocht in 2011 voor bijna 48,4 miljoen euro de voetbalgronden van de club en gaf deze in erfpacht weer aan PSV. Deze steun zou mogelijk in strijd zijn met Europese regels voor staatssteun.
Ook neemt de Europese Commissie de steun van gemeentes aan voetbalclubs NEC, MVV, Willem II en FC Den Bosch onder de loep. Hier gaat het om enkele miljoenen. Brussel duikt op deze zaak na klachten van burgers.
Brussel wil meer weten over de financiële steun die voetbalclub PSV heeft gekregen van de gemeente Eindhoven.
De Europese Commissie heeft ook twijfels over de financiële hulp aan vier andere voetbalclubs, zo maakte Brussel woensdag bekend.
Eindhoven kocht in 2011 voor bijna 48,4 miljoen euro de voetbalgronden van de club en gaf deze in erfpacht weer aan PSV. Deze steun zou mogelijk in strijd zijn met Europese regels voor staatssteun.
Ook neemt de Europese Commissie de steun van gemeentes aan voetbalclubs NEC, MVV, Willem II en FC Den Bosch onder de loep. Hier gaat het om enkele miljoenen. Brussel duikt op deze zaak na klachten van burgers.
Ja, dat wordt nog boeiend. Het zal je maar gebeuren dat het geld moet worden terugbetaald.
0
geplaatst: 7 maart 2013, 21:48 uur
musician schreef:
Dan krijg je er toch weer een mooi parkeerterrein voor terug.

0
geplaatst: 7 maart 2013, 23:23 uur
Da's eerlijk gezegd oud nieuws - dat speelde al een aantal maanden. Als je uit een dergelijk bericht vreugde put - en je triomfpost wijst die rcihting uit - is het nog droeviger met je gesteld dat je roddelpraat hier laat blijken. Man, man ik ben niet de eerste die je als roddelneef/nicht betitelt.
IK snap dat het lekker pissen is op PSV, maar die dreiging zat er aan te komen - net als dat we binnenkort geen half-om-half gehakt meer kunnen eten en meer van die Europese betutteling.
Wat mij verbaast, is het eenzijdig in willen grijpen van een dergelijk orgaan in een intern bestuurlijk iets tussen lokale gemeente en voetbalclub. Vind het overigens een signaal van bestuurlijke bemoeizucht die eigenlijk niet te tolereren valt.
Vanuit de Europese politiek is dit een truuk om op buitengewoon populistische wijze te willen scoren. Die 48,4 miljoen verbleekt al heel ras bij een aantal andere lokale en (inter-)regionale projecten. Fyra, Betuwelijn, Noord-Zuidlijn, centrum Leeuwarden, JSF zijn allemaal voorbeelden van projecten die gewoon doorgaan ondanks belachelijke budgetoverschrijdingen.
Blijf maar lekker swaffelen op PSV - het zal mij een rotzorg wezen. Zakelijk is het gewoon een waterdichte transactie, waarbij alle partijen winnen. Kinnesinne en politiek populisme zijn nu de actoren. Het zal wel, eenieder mag zich wentelen in zijn in zijn populistische pret.
IK snap dat het lekker pissen is op PSV, maar die dreiging zat er aan te komen - net als dat we binnenkort geen half-om-half gehakt meer kunnen eten en meer van die Europese betutteling.
Wat mij verbaast, is het eenzijdig in willen grijpen van een dergelijk orgaan in een intern bestuurlijk iets tussen lokale gemeente en voetbalclub. Vind het overigens een signaal van bestuurlijke bemoeizucht die eigenlijk niet te tolereren valt.
Vanuit de Europese politiek is dit een truuk om op buitengewoon populistische wijze te willen scoren. Die 48,4 miljoen verbleekt al heel ras bij een aantal andere lokale en (inter-)regionale projecten. Fyra, Betuwelijn, Noord-Zuidlijn, centrum Leeuwarden, JSF zijn allemaal voorbeelden van projecten die gewoon doorgaan ondanks belachelijke budgetoverschrijdingen.
Blijf maar lekker swaffelen op PSV - het zal mij een rotzorg wezen. Zakelijk is het gewoon een waterdichte transactie, waarbij alle partijen winnen. Kinnesinne en politiek populisme zijn nu de actoren. Het zal wel, eenieder mag zich wentelen in zijn in zijn populistische pret.

0
geplaatst: 8 maart 2013, 08:08 uur
Mju, niet zo kinderachtig meer. Het is geen oud nieuws, werd gisteren publiekelijk bekend gemaakt. Ik doe niet aan populisme, het is geen triomfpost en ik zit niet te swaffelen op PSV. Het is bizar, dat je alles inzake PSV je persoonlijk aantrekt, maar daar kan ik niets aan doen.
Ik zie dat je ook Europa inmiddels van populisme beticht (terwijl ze in actie komen op initiatief van een aantal burgers) dus blijkbaar doet alles en iedereen aan populisme zodra het gaat over zaken die je niet uitkomen.
Ik heb het onderwerp niet verzonnen, net zo min als de constructie van de gemeente Eindhoven met PSV.
Je schrijft opnieuw een zin als Man, man ik ben niet de eerste die je als roddelneef/nicht betitelt (en dan word ik van populisme beschuldigd!) maar ik ga daar gewoon niet op in. Naast ene Mjuman mogen ook anderen een mening hebben over kwesties in de sport. Het is jammer dat je kiest voor pogingen tot zwartmaken en beledigingen in al je reacties.
Maar als je het niet erg vind, blijf ik gewoon af en toe eens schrijven als ik iets geen rode kaart vind, of iets dergelijks. Zelfs al weet ik vooraf dat je het er niet mee eens bent en dreigt er automatisch een tsunami aan beledigingen en verwensingen
Ik zie dat je ook Europa inmiddels van populisme beticht (terwijl ze in actie komen op initiatief van een aantal burgers) dus blijkbaar doet alles en iedereen aan populisme zodra het gaat over zaken die je niet uitkomen.
Ik heb het onderwerp niet verzonnen, net zo min als de constructie van de gemeente Eindhoven met PSV.
Je schrijft opnieuw een zin als Man, man ik ben niet de eerste die je als roddelneef/nicht betitelt (en dan word ik van populisme beschuldigd!) maar ik ga daar gewoon niet op in. Naast ene Mjuman mogen ook anderen een mening hebben over kwesties in de sport. Het is jammer dat je kiest voor pogingen tot zwartmaken en beledigingen in al je reacties.
Maar als je het niet erg vind, blijf ik gewoon af en toe eens schrijven als ik iets geen rode kaart vind, of iets dergelijks. Zelfs al weet ik vooraf dat je het er niet mee eens bent en dreigt er automatisch een tsunami aan beledigingen en verwensingen

0
geplaatst: 8 maart 2013, 08:12 uur
Mjuman schreef:
net als dat we binnenkort geen half-om-half gehakt meer kunnen eten
net als dat we binnenkort geen half-om-half gehakt meer kunnen eten
Omdat er naar nu blijkt altijd 2% paardenvlees in zit en de beloofde 50/50 verhouding dus nooit wordt gehaald?
0
geplaatst: 8 maart 2013, 09:13 uur
Mjuman schreef:
Ik vind 't goed. Eindelijk gaan ze die koopclubs eens afstraffen. Wat mij verbaast, is het eenzijdig in willen grijpen van een dergelijk orgaan in een intern bestuurlijk iets tussen lokale gemeente en voetbalclub. Vind het overigens een signaal van bestuurlijke bemoeizucht die eigenlijk niet te tolereren valt.

Weer een stap dichter bij de Champions League-overwinning van Ajax.

0
geplaatst: 8 maart 2013, 09:25 uur
Ach, zoals er al staat: ''...na klachten van burgers''.
Nergens op gebaseerd dus.
Nergens op gebaseerd dus.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 10:08 uur
chevy93 schreef:

(quote)
Ik vind 't goed. Eindelijk gaan ze die koopclubs eens afstraffen. 
Dream on White Boy - misschien moet je even je eigen club hier opzoeken Lijst van duurste voetbaltransfers - Wikipedia - nl.wikipedia.org om te kijken wat die hebben uitgegeven aan bijv. Sulejmani (16,3 miljoen) toch wel de flopperd van de eeuw, Machlas, a.k.a. Lachgas, (8,6), Kinkladze (6,8), Cvitanich (7). Allemaal uiterst succesvolle spelers. En dan het lef hebben om Ajax geen koopclub te noemen. Als je verder in het verleden duikt kom je nog leukere namen tegen waarvoor Ajax veel heeft betaald, ene Gas & Licht bijv.
Wijnaldum, Mertens (of Lens) en Strootman waren gezamenlijk net zo duur als Sulejmani.
De politiek moet zich volgens goed liberale principes niet bemoeien met de interne bedrijfsvoering van een club. De UEFA/FIFA moet richtlijnen neerleggen over het aantal spelers uit eigen land, jeugdspelers, leeftijdsgrenzen etc en zorgen voor de naleving ervan. De sport is NIET gebaat bij vergaande betutteling door de politiek (ook niet vanuit Keynsiaanse principes). Voetbal vervult een belangrijke rol ("panem et circenses") in de maatschappij en dat rechtvaardigt investering door lokale gemeenten. Iedere gemeente afzonderlijk kan bepalen hoeveel en wanneer er wordt geïnvesteerd; de gemeente zal naar haar burgers verantwoording (moeten) afleggen over de gedane investeringen bijv in musea, theater en sport.
Clubs moeten gewoon leren zorgvuldiger te budgetteren, zich minder te laten meeslepen door 'the heat of the moment' - maar dat behoeft geen inmeniging vanuit de Europese politiek; het is de taak van de politiek voorwaarden te scheppen.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 11:25 uur
Dopingmiddel EPO werkt niet? - O-sommet
‘Doping helpt niet, het geeft vooral een placebo-effect’ (NRC)
Laatste artikel zelfs van 2009. Maar de vraag is: waarom wordt EPO verboden als het zo weinig extra hulp biedt?
Overigens heb ik nooit beweerd dat Ajax wel of geen koopclub is. Dat was het, zeker in de tijd van Sulejmani. Maar de laatste jaren hebben ze toch wel een heel ander aankoopbeleid. In tegenstelling tot PSV. Ik vind 't overigens wel leuk dat je zo hapt.
Laatste artikel zelfs van 2009. Maar de vraag is: waarom wordt EPO verboden als het zo weinig extra hulp biedt?
Mjuman schreef:
En dan het lef hebben om Ajax geen koopclub te noemen.
Jonk: ?Ajax had negen zelf opgeleide spelers in de ploeg, PSV nul? - voetbalzone.nl. Je blijft te veel in het verleden hangen.En dan het lef hebben om Ajax geen koopclub te noemen.
Overigens heb ik nooit beweerd dat Ajax wel of geen koopclub is. Dat was het, zeker in de tijd van Sulejmani. Maar de laatste jaren hebben ze toch wel een heel ander aankoopbeleid. In tegenstelling tot PSV. Ik vind 't overigens wel leuk dat je zo hapt.

De politiek moet zich volgens goed liberale principes niet bemoeien met de interne bedrijfsvoering van een club.
Nou ja.. als het om 48 miljoen gaat die rechtstreeks vanuit de gemeentekas betaald wordt... Ik denk overigens wel dat de constructie gewoon goed geregeld is en dat het eerder aan het Nederlandse rijk is om zich ermee te bemoeien dan aan de EU.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 11:36 uur
Mjuman schreef:
Lijst van duurste voetbaltransfers - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Lijst van duurste voetbaltransfers - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Mooie lijstjes overigens. Het herinnert er weer eens aan, dat dure aankopen soms wel, maar niet altijd per sé leiden tot geweldige resultaten.
Zo hebben eerst Feyenoord en daarna PSV allebei hun handen flink gebrand aan de aanschaf van Lazovic, zonder dat het ooit het rendement heeft opgebracht wat je bij de koopprijs zou verwachten. Bij Feyenoord was hij zelfs de duurste aanschaf ooit, ik was hem al weer bijna vergeten.
Er zou een waardemeter moeten zijn, waarbij op de een of andere manier prestaties en kostprijs van spelers tegen elkaar worden afgezet en kunnen worden uitgedrukt in een cijfer. Ik ben bang, dat de rendementen van dure spelers maar zelden opwegen tegen de uiteindelijk geleverde prestaties.
Het zou wellicht kunnen leiden tot een herziening van ideëen over de, toch vaak, belachelijk hoge bedragen die er soms voor spelers worden betaald.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 11:39 uur
Maar hoe stel je dat voor je dan, zo'n waardemeter?
Wie weet dat het alternatief voor een Huntelaar of een Suarez nog niet eens half zo goed was geweest.
De enige direct toe te wijzen kosten die een speler terugverdiend, zijn de shirtkosten. En dan nog weet je niet of degene die een shirtje van Ronaldo kocht, anders niet die van Higuain gekocht zou hebben.
Wie weet dat het alternatief voor een Huntelaar of een Suarez nog niet eens half zo goed was geweest.
De enige direct toe te wijzen kosten die een speler terugverdiend, zijn de shirtkosten. En dan nog weet je niet of degene die een shirtje van Ronaldo kocht, anders niet die van Higuain gekocht zou hebben.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 11:40 uur
Jonk: ?Ajax had negen zelf opgeleide spelers in de ploeg, PSV nul? - voetbalzone.nl. Je blijft te veel in het verleden hangen. [/quote]
Bekend verhaal van je - dat zou ik ook zeggen. Ajax is pas de laatste 2-3 écht goed bezig - daarvoor niet en dat is gewoon terug te vinden in de jaarcijfers. Maar de meeste voetbalsupporterts zijn én kort van memorie én opportunistisch.
Eerlijk gezegd, als je kijkt naar de relatieve bedragen tov de rest van Europa kan je in NL niet echt spreken van koopclubs. Afgaand op de wikilijst heeft Ajax ca 80 miljoen uitgegeven voor 9 spelers (in totaal) en PSV ca 68 voor 10 spelers. Bedragen die elders haast voor 1-2 spelers werden uitgegeven.
Het saldo (opbrengst) van Ajax is de laatste 5 jaar goed te noemen, daarvoor echt niet; inpassen van jeugdspelers stamt uit de laatste 3-4 jaar - en wordt nu ook bij PSV gedaan: Depay, Locadia en nog onlangs zijn 1-2 jonge verdedigers aan de A-selectie toegevoegd. Je kunt niet structureel een talent als Sneijder opleiden - die dient zichzelf aan, of niet. Ajax heeft bijv - tegen het gentlemen's agreement in - een 16-jarige verdedigend talent van PSV overgenomen. Internationaal spreekt men schande van het werven van 12 - 16-jarigen van elders; binnen NL moeten we het accepteren in het geval van Ajax?
Jij denkt dat jouw wereldbeeld identiek is aan dat van de rest van de wereld en hebt echt geen flauw benul wat er allemaal te koop is en waar je die data kunt halen/kopen. Multivariabele analyse (meerdere dimensies) - nooit gehoord van Infostrada?
Bekend verhaal van je - dat zou ik ook zeggen. Ajax is pas de laatste 2-3 écht goed bezig - daarvoor niet en dat is gewoon terug te vinden in de jaarcijfers. Maar de meeste voetbalsupporterts zijn én kort van memorie én opportunistisch.
Eerlijk gezegd, als je kijkt naar de relatieve bedragen tov de rest van Europa kan je in NL niet echt spreken van koopclubs. Afgaand op de wikilijst heeft Ajax ca 80 miljoen uitgegeven voor 9 spelers (in totaal) en PSV ca 68 voor 10 spelers. Bedragen die elders haast voor 1-2 spelers werden uitgegeven.
Het saldo (opbrengst) van Ajax is de laatste 5 jaar goed te noemen, daarvoor echt niet; inpassen van jeugdspelers stamt uit de laatste 3-4 jaar - en wordt nu ook bij PSV gedaan: Depay, Locadia en nog onlangs zijn 1-2 jonge verdedigers aan de A-selectie toegevoegd. Je kunt niet structureel een talent als Sneijder opleiden - die dient zichzelf aan, of niet. Ajax heeft bijv - tegen het gentlemen's agreement in - een 16-jarige verdedigend talent van PSV overgenomen. Internationaal spreekt men schande van het werven van 12 - 16-jarigen van elders; binnen NL moeten we het accepteren in het geval van Ajax?
chevy93 schreef:
Jij denkt dat jouw wereldbeeld identiek is aan dat van de rest van de wereld en hebt echt geen flauw benul wat er allemaal te koop is en waar je die data kunt halen/kopen. Multivariabele analyse (meerdere dimensies) - nooit gehoord van Infostrada?
0
geplaatst: 8 maart 2013, 11:44 uur
Mjuman schreef:
Internationaal spreekt men schande van het werven van 12 - 16-jarigen van elders; binnen NL moeten we het accepteren in het geval van Ajax?
Waarbij dan ook wel even moet aantekenen dat er internationaal daadwerkelijk geld is om de 17 - 20-jarigen talenten alsnog binnen te halen.Internationaal spreekt men schande van het werven van 12 - 16-jarigen van elders; binnen NL moeten we het accepteren in het geval van Ajax?
Ik zou ook niet weten waarom het werven van 12 - 16-jarigen een schande zou moeten zijn. Je gaat toch niet zitten hopen dat hét talent in Amsterdam en omstreken woont? Daar ga je actief naar op zoek!
0
geplaatst: 8 maart 2013, 11:53 uur
Je wereldbeeld is nog naïever dan ik al dacht. We leven in een rotwereld op dat punt knul, en waarden als ethisch en integer handelen worden in die wereld voor een paar luizige knaken snel verkwanseld.
Schoolopleiding af laten maken, iemand een gewone jeugd geven, op laten groeien in een vertrouwde omgeving dat is allemaal achterhaald. Zou bijna willen zeggen: ga eens praten met aardig wat geflopte Afrikaanse voetballers die hierheen gehaald zijn op heel jonge leeftijd om vervolgens afgedankt te worden als ze toch 2nd of 3rd rate waren?
Nee de nobele westerling haalt de zwartman op om 'em beter te leren voetballen en er vervolgens veel geld voor te vangen. Lukt het niet, jammer dan, rest altijd nog de maatschappelijke vuilnisbelt of het sociale vangnet.
Schoolopleiding af laten maken, iemand een gewone jeugd geven, op laten groeien in een vertrouwde omgeving dat is allemaal achterhaald. Zou bijna willen zeggen: ga eens praten met aardig wat geflopte Afrikaanse voetballers die hierheen gehaald zijn op heel jonge leeftijd om vervolgens afgedankt te worden als ze toch 2nd of 3rd rate waren?
Nee de nobele westerling haalt de zwartman op om 'em beter te leren voetballen en er vervolgens veel geld voor te vangen. Lukt het niet, jammer dan, rest altijd nog de maatschappelijke vuilnisbelt of het sociale vangnet.

0
geplaatst: 8 maart 2013, 13:05 uur
Risico van 't vak zeg ik dan. Je weet van tevoren dat je wellicht niet doorbreekt en dat je uiteindelijk gewoon een 9 to 5 office job moet nemen. Is voor mij niet wezenlijk anders dan het zijn van muzikant. Je kan niet verwachten daar je baan van te kunnen maken. Het is mooi meegenomen als het wel lukt.
Overigens weet ik dat men bij Ajax ook behoorlijk veel tijd steekt in het onderwijs. Precies om de reden die jij nu schetst. Ik verwacht ook dat dat bij de andere grote(re) clubs niet anders is.
Het is ook niet zeldzaam dat je een Olympische sporter hoort zeggen dat hij/zij zich gaat richten op hun studie, omdat ook zij weten dat het zomaar afgelopen kan zijn en dat je iets moet hebben om op terug te vallen.
Maar dat is dan misschien de goede media PR die dergelijke instanties hebben waardoor mensen zoals ik een naïef wereldbeeld krijgen.
Overigens weet ik dat men bij Ajax ook behoorlijk veel tijd steekt in het onderwijs. Precies om de reden die jij nu schetst. Ik verwacht ook dat dat bij de andere grote(re) clubs niet anders is.
Het is ook niet zeldzaam dat je een Olympische sporter hoort zeggen dat hij/zij zich gaat richten op hun studie, omdat ook zij weten dat het zomaar afgelopen kan zijn en dat je iets moet hebben om op terug te vallen.
Maar dat is dan misschien de goede media PR die dergelijke instanties hebben waardoor mensen zoals ik een naïef wereldbeeld krijgen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 maart 2013, 13:47 uur
Ik heb ooit eens gehoord dat het bij Ajax verplicht is om je diploma te halen.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 16:08 uur
chevy93 schreef:
Als je het eerste artikel goed leest dan kun je alleen concluderen dat er weinig wetenschappelijk bewijs bestaat dat EPO een wondermiddel is. Je kunt dus ook niet zeggen dat het geen wondermiddel is. Wat wel duidelijk is, is dat de hematocrietwaarde stijgt. Dit is op lange termijn zeker wel bevorderlijk. Dit kan je goed koppelen aan Boogerd in de Tour van '96. Zonder doping een rit gewonnen en hij gaat daarna aardig mee in de volgende (berg)etappe. In de verdere etappes wordt hij weggefietst door de EPO-renners.
Bovendien is verboden vanwege de gezondheidsrisico's.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 16:13 uur
chevy93 schreef:
Gezondheidsrisico's? Bovendien zijn beide artikelen nogal doorspekt met drogredenaties. Het feit dat EPO niet werkt bij jan-met-de-pet, wil natuurlijk niet zeggen dat het ook niet werkt bij dagelijks op hoog niveau trainende topsporters. Daarnaast wil ik best geloven dat doping ook psychisch effect heeft, maar dat sluit natuurlijk nog niet uit dat het ook een lichamelijk effect heeft. Ik ga dan eerder met een autoriteit op dat gebied als Harm Kuipers, die beweert dat EPO de prestaties met zo'n 5% verbeteren. Dat valt medisch gezien ook goed te beredeneren.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 16:34 uur
Douglas is uit de selectie van Twente gezet. Er gaat daar nu wel heel veel mis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.