Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart 2013, 09:39 uur
herman schreef:
Heb even naar het programma gekeken, maar Feyenoord heeft nog wel wat lastige wedstrijden. Vitesse komt nog naar de Kuip en die hebben al 2 keer van PSV en Ajax gewonnen en thuis ook al van Feyenoord. Die lijken in de grote wedstrijden net wat meer te kunnen. Verder nog o.a. op bezoek bij Heerenveen, dat los lijkt te komen. Ajax moet o.a. nog naar AZ en PSV, PSV krijgt dus nog Ajax op bezoek en mag nog naar Twente.
Ik vraag me eerlijk gezegd wel af waarom niemand zegt dat Ajax een makkelijk programma heeft.Heb even naar het programma gekeken, maar Feyenoord heeft nog wel wat lastige wedstrijden. Vitesse komt nog naar de Kuip en die hebben al 2 keer van PSV en Ajax gewonnen en thuis ook al van Feyenoord. Die lijken in de grote wedstrijden net wat meer te kunnen. Verder nog o.a. op bezoek bij Heerenveen, dat los lijkt te komen. Ajax moet o.a. nog naar AZ en PSV, PSV krijgt dus nog Ajax op bezoek en mag nog naar Twente.
PSV heeft het traditioneel altijd moeilijk bij Roda en een laatste wedstrijd uit bij Twente is zeker niet zomaar gewonnen.
Feyenoord moet naar een Heerenveen op stoom, een ADO dat gebrand is om te winnen van hun buren en een Vitesse op bezoek dat 23 uit 9 wedstrijden tegen de topploegen gehaald heeft.
Vitesse heeft 4 makkelijke thuiswedstrijden, maar moet nu uit tegen ADO, uit bij Roda, uit bij Feyenoord en uit bij RKC (een onvoorspelbare ploeg die tegen die tijd, eennalaatste wedstrijd, makkelijk overeind gekropen kan zijn).
Ajax heeft 4 thuiswedstrijden (waarvan ik alleen verwacht dat Heerenveen voor problemen kan zorgen, maar ik geloof dat Heerenveen thuis nog nooit lastig geweest is). Verder uitwedstrijden tegen een slap Groningen, een NAC dat in 2013 in vorm is, maar nog altijd 3 punten boven de streep staat (eerder dit seizoen 5-0 in de Arena) en een AZ dat al helemaal weinig presteert. Mja, AZ zal met enig gepaste terughoudendheid weggezet moeten worden door mij.

Hoewel je het nooit weet met Ajax zie ik eigenlijk alleen PSV uit als echte hobbel. Als ze tegen AZ kunnen winnen dit weekend verwacht ik dat ze dermate veel vertrouwen krijgen dat ze het nog gaan halen ook. Een en ander uiteraard bekeken met een Ajax-bril, maar ik zou niet inzien waarom Feyenoord en Vitesse een zoveel makkelijker programma hebben dan Ajax en PSV.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 10:02 uur
chevy93 schreef:
Ik vraag me eerlijk gezegd wel af waarom niemand zegt dat Ajax een makkelijk programma heeft.
Ik vraag me eerlijk gezegd wel af waarom niemand zegt dat Ajax een makkelijk programma heeft.
Omdat ze bijna in de helft van de wedstrijden van dit seizoen puntverlies lijden? Lijkt me een beetje opportunistisch te denken dat dit een makkelijk programma is. Van de laatste drie thuiswedstrijden heeft Ajax er ook maar één gewonnen.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 10:17 uur
En toch staan ze bovenaan? Dus in welk opzicht heeft de rest dan wel een makkelijk programma?
Daarbij, heb je de wedstrijden van Ajax wel gezien? Eén kans voor ADO en die vloog er gelijk in, daarbij nog eens 2 onterecht afgekeurde goals. Tegen Roda was het echt niet anders, dat was ook een wonder dat het gelijk bleef.
Stand in de eredivisie | EredivisieStatistieken.nl
De 'uit'-ranglijst:
1. Vitesse - 27 punten
2. Ajax - 26 punten
3. Feyenoord - 23 punten
4. Utrecht - 21 punten
5. PSV - 20 punten
De 'thuis'-ranglijst:
1. PSV - 33 punten
2. Feyenoord - 30 punten
3. Ajax - 28 punten
4. Vitesse - 24 punten
Met andere woorden: Ajax heeft thuis de meeste punten laten liggen t.o.v. de concurrentie. Datzelfde geldt voor Vitesse. PSV laat de punten juist uit liggen. Vanuit dat opzicht wordt PSV - Ajax de sleutelwedstrijd voor het kampioenschap, denk ik.
Daarbij, heb je de wedstrijden van Ajax wel gezien? Eén kans voor ADO en die vloog er gelijk in, daarbij nog eens 2 onterecht afgekeurde goals. Tegen Roda was het echt niet anders, dat was ook een wonder dat het gelijk bleef.
Stand in de eredivisie | EredivisieStatistieken.nl
De 'uit'-ranglijst:
1. Vitesse - 27 punten
2. Ajax - 26 punten
3. Feyenoord - 23 punten
4. Utrecht - 21 punten
5. PSV - 20 punten
De 'thuis'-ranglijst:
1. PSV - 33 punten
2. Feyenoord - 30 punten
3. Ajax - 28 punten
4. Vitesse - 24 punten
Met andere woorden: Ajax heeft thuis de meeste punten laten liggen t.o.v. de concurrentie. Datzelfde geldt voor Vitesse. PSV laat de punten juist uit liggen. Vanuit dat opzicht wordt PSV - Ajax de sleutelwedstrijd voor het kampioenschap, denk ik.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 10:21 uur
Chevy heeft daarin gelijk, dat ze die twee wedstrijden gelijk speelden was een wonder, net zoals eigenlijk de bekerstrijd tegen AZ. Maar goed feit blijft dat ze toch blijkbaar op z'n tijd moeite hebben om van dat soort ploegen te winnen. De wedstrijd tegen PSV wordt natuurlijk mega belangrijk, ook voor Feyenoord trouwens.
Vlak Vitesse ook niet uit want die spelen echt niet zo goed de laatste tijd maar winnen weer wel. Gister mag het toch ook een wonder heten dat Twente er niet nog eentje maakt.
Vlak Vitesse ook niet uit want die spelen echt niet zo goed de laatste tijd maar winnen weer wel. Gister mag het toch ook een wonder heten dat Twente er niet nog eentje maakt.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 10:42 uur
Vitesse heeft inderdaad geluk gehad. Niet de eerste keer dat ze de mindere waren, en toch winnen. Weet nog wel dat Heerenveen Vitesse helemaal wegspeelde, maar ja, toen kwam Bony voorbij. Bony is een beetje de Ruiz van drie jaar geleden...
Maar dat soort wedstrijden komen toch regelmatig voor? Daarom is het niet echt te voorspellen.
chevy93 schreef:
En toch staan ze bovenaan? Dus in welk opzicht heeft de rest dan wel een makkelijk programma?
Maar dat soort wedstrijden komen toch regelmatig voor? Daarom is het niet echt te voorspellen.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 10:45 uur
Ik zeg ook niet dat het te voorspellen is. Ik vraag me alleen af waarom iedereen het heeft over dat zogenaamd makkelijke programma van Feyenoord en Vitesse.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 10:50 uur
Daar heb ik hier niet zoveel over gelezen anders? Feyenoord en Vitesse moeten nota bene nog tegen elkaar. Als er dit seizoen één club is die in de Kuip kan winnen is het Vitesse wel, dus dat wordt ook nog een mooi duel.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 maart 2013, 10:50 uur
Pff, die goal van Bony. Zo gaat het wel erg makkelijk.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 11:32 uur
Weet iemand trouwens hoe het nou zit met de playoffs? Van de een hoor ik weer 5-8, van de ander 6-9. En heeft AZ door de bekerfinale nu al wel op zeker Europees voetbal?
herman schreef:
Daar heb ik hier niet zoveel over gelezen anders?
Hier niet, nee. Ik hoor het wel in interviews met spelers, artikels op fora en gisteren weer een paar keer bij Studio Voetbal.Daar heb ik hier niet zoveel over gelezen anders?
0
geplaatst: 11 maart 2013, 11:37 uur
chevy93 schreef:
Weet iemand trouwens hoe het nou zit met de playoffs? Van de een hoor ik weer 5-8, van de ander 6-9. En heeft AZ door de bekerfinale nu al wel op zeker Europees voetbal?
5 t/m 8 spelen play-offs wanneer AZ de beker wint of als PSV minimaal 2e wordt (dan speelt AZ play-offronde Europa League.
6 t/m 9 spelen play-offs wanneer PSV de beker wint en niet bij de eerste twee in de competitie eindigt. PSV krijgt dan het betere beterticket. Alles schuift dan verder een plek op wat betekent dat de nummer 6 t/m 9 play-offs mogen spelen voor een plek in de tweede voorronde van de Europa League.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 11:41 uur
Ah, dat lees/kijk ik allemaal niet regelmatig. Het is toch koffiedik kijken uiteindelijk.
Wat de playoffs betreft: dat lijkt me 5-8, tenzij AZ zich daar nog tussen weet te nestelen èn PSV de beker wint of bij de eerste twee eindigt. Als dat laatste gebeurt, is AZ zeker van Europees voetbal, anders stroomt PSV via het bekertoernooi twee voorronden later in en gaan de playoffs tussen de nummer 6-9.
edit: wat Gretz zegt
Wat de playoffs betreft: dat lijkt me 5-8, tenzij AZ zich daar nog tussen weet te nestelen èn PSV de beker wint of bij de eerste twee eindigt. Als dat laatste gebeurt, is AZ zeker van Europees voetbal, anders stroomt PSV via het bekertoernooi twee voorronden later in en gaan de playoffs tussen de nummer 6-9.
edit: wat Gretz zegt

0
geplaatst: 11 maart 2013, 11:58 uur
herman schreef:
Daar heb ik hier niet zoveel over gelezen anders? Feyenoord en Vitesse moeten nota bene nog tegen elkaar. Als er dit seizoen één club is die in de Kuip kan winnen is het Vitesse wel, dus dat wordt ook nog een mooi duel
Daar heb ik hier niet zoveel over gelezen anders? Feyenoord en Vitesse moeten nota bene nog tegen elkaar. Als er dit seizoen één club is die in de Kuip kan winnen is het Vitesse wel, dus dat wordt ook nog een mooi duel
Nu wordt er gezegd 5 thuiswedstrijden en 3 uit. Feyenoord wordt geacht alle thuiswedstrijden te winnen, ook op basis van de twaalfde man en statistieken.
Maar ik weet nog niet of Utrecht en Vitesse wel zo gemakkelijk zijn te verslaan, uit of thuis. Heerenveen uit lijkt mij op dit ogenblik ook geen lolletje.
Geef hier De Boer gelijk: elke wedstrijd is een finale, dat geldt eigenlijk voor elke kampioenskandidaat.
chevy93 schreef:
Tja, ik blijf erbij dat een tackle niet bewust moet zijn om een overtreding te zijn.
Tja, ik blijf erbij dat een tackle niet bewust moet zijn om een overtreding te zijn.
Het woord tackle suggereert al een overtreding. Als je een sliding richting een aankomende bal maakt en er gaat iemand tussen lopen vanuit een andere hoek, is de handeling op zich niet meer te stoppen.
Als je de verdediger dan standaard de vrije trap tegen geeft en de aanvaller gaat altijd vrijuit, gaan aanvallers daar op spelen en daarmee vrije trappen uitlokken op interessante posities. Dan kom je wel degelijk dicht in de buurt van de categorie schwalbes.
Het feit dat hij vanuit zijn rug komt, wil nog niet zeggen dat hij niet weet dat hij daar is.
Dat is onzin, hij kan best switchen van man omdat bijvoorbeeld iemand anders gevaarlijk wordt of omdat zijn eigen man tijdelijk door iemand anders is overgenomen. Zo standaard is dat helemaal niet en dat zou je moeten weten. Niemand heeft bovendien ogen in zijn rug.
In de F-jes werd ik al geleerd dat je "te allen tijde dient te weten waar jouw directe tegenstander precies is". Van een (bijna-)international van Feyenoord kan ik dat ook wel verwachten. Hij wist dondersgoed waar Malki was en dat hij met zo'n roekeloze sliding op zo'n plek altijd kans heeft om iemand te raken. Laat ik het dan eens omdraaien: Wat voor reden had Martins Indi om te sliden terwijl hij nog niet eens binnen een meter van de bal kwam?
Martins Indi kwam wel degelijk richting de bal en kan niet gezien hebben dat Malki kwam, omdat op het moment van inzetten Malki nog niet in de buurt stond van Martins Indi.
Vink redeneerde overigens resoluut: "Ik had een penalty moeten geven, ja". Het was moeilijk te zijn en Malki ging wel erg raar liggen, maar waar stond de grensrechter dan?
Martins Indi kwam wel degelijk richting de bal en kan niet gezien hebben dat Malki kwam, omdat op het moment van inzetten Malki nog niet in de buurt stond van Martins Indi.
Vink redeneerde overigens resoluut: "Ik had een penalty moeten geven, ja". Het was moeilijk te zijn en Malki ging wel erg raar liggen, maar waar stond de grensrechter dan?
Vink moet oordelen naar de geest van de wedstrijd en heeft wel meer dingen nagelaten waar je achteraf wat van kunt zeggen. Over alle handelingen van Malki zelf maar gezwegen.
Per saldo werd de wedstrijd overigens meer dan verdiend gewonnen. De analitici van Studio Voetbal (waar zelden een Feyenoorder is te vinden) waren met name vol lof over het spel in de eerste helft. De tweede helft werd wat routineus uitgespeeld en had Feyenoord beter op zoek moeten gaan naar de 2 - 0.
Qua spel kwam Roda er niet aan te pas, er moet altijd weer gejammerd worden om een penalty om zaken alsnog in hun voordeel te kunnen beslissen. Maar feitelijk hadden ze nergens recht op.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 13:37 uur
Gretz schreef:
6 t/m 9 spelen play-offs wanneer PSV de beker wint en niet bij de eerste twee in de competitie eindigt. PSV krijgt dan het betere beterticket. Alles schuift dan verder een plek op wat betekent dat de nummer 6 t/m 9 play-offs mogen spelen voor een plek in de tweede voorronde van de Europa League.
Nee, Klopt allemaal niet. Het geheel is aangepast na de ongewenste situatie met Heerenveen van vorig jaar. Nummers 5 t/m 8 spelen Play Offs, hoe dan ook en wat er ook gebeurt.
-Als AZ de beker wint gaat er een Europa League plek naar AZ.
-Als PSV de beker wint maar bij de eerste 2 eindigt gaat er ook een Europa League plek naar AZ.
-Als PSV de beker wint én 3e of 4e wordt gaan de Play Offs om 2 Europa League plekken.
De finalisten van de Play Offs gaan dan beide de Europa League in, alleen de winnaar van de Play Offs mag een ronde later instromen en hoeft niet half Juli al voorronde Europa League te spelen.
Zo is het bepaald door de KNVB volgens mij. Heerenveen moest vorig jaar in de laatste competitieronde verliezen van Feyenoord om een beter Europa League ticket te krijgen en die situatie daar wilde men vanaf. Bij winst van Heerenveen op Feyenoord was PSV de voorronde Champions League ingegaan, had Heracles als verliezend bekerfinalist dan de Europa League gehaald en had er een verschuiving of herschikking plaatsgevonden in de beschikbare plekken voor (dan dus) Feyenoord, Heracles en Heerenveen.
Dat PSV de beker gaat winnen is het meest waarschijnlijk maar uiteraard niet zeker. Nu Vitesse zich ook bovenin heeft gemeld en PSV niet lekker draait wordt het een bijzonder leuke stoelendans om de eerste 2 plekken. De kans dat FC Utrecht nog 4e wordt is bijzonder klein. Dus laat PSV dan maar de beker winnen en 3e of 4e worden wat mij betreft. Eigenlijk heeft FC Utrecht helemaal geen belang bij winst op Feyenoord komende zondag, al zullen ze een kans daarop nooit laten lopen. Twee Europa League tickets voor de Play Offs vergroot de kansen wel uiteraard.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 13:56 uur
musician schreef:
Niemand heeft bovendien ogen in zijn rug.
Ah, volgende keer geef ik ook gewoon een wilde trap naar achteren. "Ik heb toch geen ogen in mijn rug, scheids?". Een tackle (het fysiek aanvallen van een tegenstander om de bal te bemachtigen, vandale.nl, dus niks overtreding suggereren) op zo'n plek, dan moet je toch wel verdomd goed weten waar je tegenstanders zijn. Je kan veel recht praten wat krom is, maar dit...Niemand heeft bovendien ogen in zijn rug.
musician schreef:
Qua spel kwam Roda er niet aan te pas, er moet altijd weer gejammerd worden om een penalty om zaken alsnog in hun voordeel te kunnen beslissen. Maar feitelijk hadden ze nergens recht op.
, en dan zeggen ze dat Ajacieden hun roze bril af moeten zetten."We zijn hier goed weggekomen", beaamde Koeman. "Vooral na de rust zijn we heel gelukkig geweest. Er zijn genoeg momenten geweest dat de gelijkmaker had kunnen vallen.
Onze doelman Erwin Mulder redt ook nog eens twee keer van dichtbij. Nee, we hadden niets te klagen in deze wedstrijd. Maar op de juiste momenten heb je geluk nodig. En dat hadden we hier bij Roda JC en daar ben ik blij mee."
Koeman was minder te spreken over het spel van zijn ploeg, vooral na de rust. "Na een uur vielen we terug. We werden slordiger en gingen te veel achteruitlopen. Dat gebeurde vorige week bij NEC eveneens. Vanuit een rustige fase verliezen we ineens de controle over de wedstrijd. Dat heeft vooral te maken met ons positiespel, dat dan minder wordt. Dat moet dus nog beter."
Inderdaad, Koeman is het met je eens dat Roda er niet aan te pas kwam.
Of anders misschien luisteren naar wat andere Feyenoord-fans? VBL / Het grote Feijenoordtopic #1129 M?t veel geluk - forum.fok.nl
Penalty was echt 100%. De tering.
Pfff wat een spanning zeg
penalty die je tegen had moeten krijgen en die bal op de lijn
penalty die je tegen had moeten krijgen en die bal op de lijn
We hadden een penal en een tegen goal moeten hebbeb, en dan hebben nog geluk dat mulder als een baas stond te keepen.
"Routineus uitspelen", man, man, man... 
Zelfs de wedstrijd Man U tegen Real Madrid speelde Real nog routineuzer uit.
(3:25)
1. Hij weet dondersgoed dat Malki eraan komt, want hij heeft het compleet overzicht op het moment dat de pass op Malki komt.
2. Op het moment van sliden weet hij dat Malki in z'n rug zit (waarom zou hij anders sliden?)
3. Vanaf het punt dat hij slide kan hij nooit bij de bal komen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij bij lange na de bal niet raakt
4. Malki loopt gewoon achter de bal aan. Hij springt niet tussen de sliding om een penalty te forceren.
5. Nog niets met over met gestrekt been inkomen
6. Nog iets over het feit dat er niet met één, maar met twee gestrekte benen ingekomen wordt.
7.

0
geplaatst: 11 maart 2013, 14:00 uur
Running On Empty schreef:
[
Nee, Klopt allemaal niet. Het geheel is aangepast na de ongewenste situatie met Heerenveen van vorig jaar. Nummers 5 t/m 8 spelen Play Offs, hoe dan ook en wat er ook gebeurt.
[
Je hebt gelijk, was de regelwijziging alweer vergeten. Weet niet of we hier nu zo blij mee moeten zijn. Als AZ niet in aanmerking komt voor Europees voetbal kan de nummer 8 van de ranglijst straks op grond van 2 goede wedstrijden Europa in. Ik vond het op de oude manier eerlijker, dat alleen de nummer 5 beloond werd.
Ongewenste situaties moeten ze eigenlijk gewoon voorkomen door alleen de bekerwinnaar een Europees ticket te geven, maar dat scheen qua reglementen een stuk lastiger aan te passen.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 14:06 uur
De eerste helft was Feyenoord veel beter, dat was tegen NEC ook al zo enkel toen maakten ze de 2de goal en dat bleef nu uit (er waren kansen voor). Dan weet je dat het nog wel eens lastig gaat worden zodra Roda de ballen er in gaat rossen. Die bal kan altijd een keer verkeerd vallen. Maar dat gebeurde gelukkig niet. 

0
geplaatst: 11 maart 2013, 14:07 uur
chevy93 schreef:
Weet iemand trouwens hoe het nou zit met de playoffs? Van de een hoor ik weer 5-8, van de ander 6-9. En heeft AZ door de bekerfinale nu al wel op zeker Europees
Weet iemand trouwens hoe het nou zit met de playoffs? Van de een hoor ik weer 5-8, van de ander 6-9. En heeft AZ door de bekerfinale nu al wel op zeker Europees
Dat heeft toch ook te maken of PSV CL haalt of niet?
0
geplaatst: 11 maart 2013, 14:14 uur
Vind ik ook, jammer dat het publiek zo tekeer gaat tegen hem. Snap niet zo goed waarom ze zo'n hekel aan hem hebben. Zelfde geldt voor Bacuna, die wordt ook veel uitgefloten en waarom is mij een raadsel.
Volgend seizoen Ard Langeler?
0
geplaatst: 11 maart 2013, 14:16 uur
Gretz schreef:
Je hebt gelijk, was de regelwijziging alweer vergeten. Weet niet of we hier nu zo blij mee moeten zijn. Als AZ niet in aanmerking komt voor Europees voetbal kan de nummer 8 van de ranglijst straks op grond van 2 goede wedstrijden Europa in. Ik vond het op de oude manier eerlijker, dat alleen de nummer 5 beloond werd.
Ongewenste situaties moeten ze eigenlijk gewoon voorkomen door alleen de bekerwinnaar een Europees ticket te geven, maar dat scheen qua reglementen een stuk lastiger aan te passen.
Ja dat mag weer niet van de UEFA
0
geplaatst: 11 maart 2013, 14:19 uur
Mwa, ik vind 't goed dat men via de beker beloond wordt. De beker is momenteel al een lachertje, dat wordt het al helemaal als je hem zelfs moet winnen om ook maar een enigszins respectabel ticket te krijgen. Nu is een finaleplaats soms al voldoende. Hoe vaak is het gebeurt dat de bekerwinnaar een Europees ticket kreeg door de beker te winnen? Volgens mij is het 9 van de 10 keer zo dat de bekerwinnaar uiteindelijk toch al Europees voetbal had. Beker of niet.
Wellicht dat je wat extra criteria in kunt stellen? Bv. dat de nummer 5 en de nummer 8 maximaal 5 punten met elkaar mogen verschillen? Of dat je een poule van 4 doet waarbij je 3 wedstrijden speelt (en daarbij de nummer 5, 3x thuis, de nummer 8 3x uit)?
Gretz schreef:
Als AZ niet in aanmerking komt voor Europees voetbal kan de nummer 8 van de ranglijst straks op grond van 2 goede wedstrijden Europa in. Ik vond het op de oude manier eerlijker, dat alleen de nummer 5 beloond werd.
Dat blijft natuurlijk dubbel. Als het verschil tussen de nummer 8 en de nummer 5 maar 3 punten is, krijg je precies hetzelfde idee. Als AZ niet in aanmerking komt voor Europees voetbal kan de nummer 8 van de ranglijst straks op grond van 2 goede wedstrijden Europa in. Ik vond het op de oude manier eerlijker, dat alleen de nummer 5 beloond werd.
Wellicht dat je wat extra criteria in kunt stellen? Bv. dat de nummer 5 en de nummer 8 maximaal 5 punten met elkaar mogen verschillen? Of dat je een poule van 4 doet waarbij je 3 wedstrijden speelt (en daarbij de nummer 5, 3x thuis, de nummer 8 3x uit)?
0
geplaatst: 11 maart 2013, 14:31 uur
chevy93 schreef:
Als het verschil tussen de nummer 8 en de nummer 5 maar 3 punten is, krijg je precies hetzelfde idee
Als het verschil tussen de nummer 8 en de nummer 5 maar 3 punten is, krijg je precies hetzelfde idee
Momenteel is het verschil 9 punten tussen FC Utrecht en NEC.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 maart 2013, 14:33 uur
Volgend seizoen Ard Langeler?
Die naam circuleert wel. Lost niks op. Groningen heeft al jaren niet geweldig ingekocht, de verantwoordelijke man daarvoor blijft wel zitten, Henk Veldmate. Niet dat hij wegmoet, maar hij stelt de selectie samen, niet de trainer. De trainer moet het doen met wat Veldmate hem voorschotelt. De volgende trainer krijgt met hetzelfde probleem te maken.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 maart 2013, 14:57 uur
Toch leuk zo'n potje honkbal op de maandagmiddag. 6-6 2e helft 9e inning. 3 man op de honken. 1 uit. Dat mag toch haast niet meer mis gaan voor onze jongens.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 maart 2013, 15:01 uur
En het is gelukt. Cuba weer verslagen. Wat een wedstrijd. Door naar de volgende ronde!
0
geplaatst: 11 maart 2013, 15:07 uur
Ik kijk eigenlijk nooit naar honkbal, maar wat een geweldige, spannende wedstrijd.
Echt op het puntje van mijn stoel gezeten, prachtig!!!
Echt op het puntje van mijn stoel gezeten, prachtig!!!
0
geplaatst: 11 maart 2013, 15:26 uur
chevy93 schreef:
1. Hij weet dondersgoed dat Malki eraan komt, want hij heeft het compleet overzicht op het moment dat de pass op Malki komt.
2. Op het moment van sliden weet hij dat Malki in z'n rug zit (waarom zou hij anders sliden?)
3. Vanaf het punt dat hij slide kan hij nooit bij de bal komen. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij bij lange na de bal niet raakt
4. Malki loopt gewoon achter de bal aan. Hij springt niet tussen de sliding om een penalty te forceren.
6. Nog iets over het feit dat er niet met één, maar met twee gestrekte benen ingekomen wordt.
7.
7.
Moet jij eens kijken hoe snel Malki weer opstaat om te roepen om een penalty en hoe hij vervolgens nalaat om te protesteren.
Lijkt mij A) geen speler die zwaar wordt getorpedeerd in het strafschopgebied anders was hij bijven liggen en B) bovendien twijfelt hij zelf ook ernstig aan de haalbaarheid van het verhaal, vandaar dat het protest achterwege blijft.
Een sliding is vaak met twee benen, je kunt moeilijk één been achterlaten op de plaats van het vertrek. Als Malki er niet tussen was gekomen, had Martins Indi de bal gewoon kunnen wegwerken.
Je kunt die paar kansjes van Roda JC in de tweede helft enorm opblazen en als je alleen de laatste 10 minuten van de wedstrijd laat zien kun je leuk suggereren dat het nog wat was, met Roda. Ronald Koeman reageert altijd beleefd richting de tegenpartij en wil tegelijkertijd als een goede coach zijn ploeg tevens waarschuwen voor alle fouten die werden gemaakt, met betrekking tot het verdwijnen van de concentratie.
Als het 2 - 0 wordt (en dat had in de 1e helft allang gemoeten) en het 1 - 0 blijft, wordt er in de 2e helft altijd nog extra aangezet door de tegenpartij, zeker als ze thuis spelen. De fout die Feyenoord maakt, is dat ze vervolgens niet alsnog doordrukken naar 2 - 0. Ook een kwestie van niet goed scherp en concentratieverlies. Dus in die zin heeft Koeman ook gelijk, het zijn jonge gozers. Het belangrijkste is dat ze leren door te zetten en de volle 90 minuten + er voor te gaan. Zeker bij slechts 1 - 0.
Je weet, Roda is op zich natuurlijk geen gemakkelijke tegenstander.....
0
geplaatst: 11 maart 2013, 16:16 uur
Je blijft een tja hoe zal ik het zeggen? Een erg vreemde kijk op overtredingen hebben. Dit is gewoon een pingel. Een overtreding is een overtreding. Of het nu een harde is of niet.
Prof Spelers op nivo maken nooit of bijna nooit domme overtredingen ergens op het middenveld is ook een van je vreemde stellingen. Nou vraag dat maar eens aan Nigel de Jong. De beruchte overtreding tegen die jongen van Newcastle. Of die andere beenbreuk overtreding tegen die jongen van de U.S.A. Een vriendschappelijke wedstrijd zelfs. Of die karate trap in de wk finale.Zeker musician allemaal overtredingen die noodzakelijk waren in jou optiek.
Dream on dude.
Prof Spelers op nivo maken nooit of bijna nooit domme overtredingen ergens op het middenveld is ook een van je vreemde stellingen. Nou vraag dat maar eens aan Nigel de Jong. De beruchte overtreding tegen die jongen van Newcastle. Of die andere beenbreuk overtreding tegen die jongen van de U.S.A. Een vriendschappelijke wedstrijd zelfs. Of die karate trap in de wk finale.Zeker musician allemaal overtredingen die noodzakelijk waren in jou optiek.
Dream on dude.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.