MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
vigil schreef:
Chevy heeft daarin gelijk, dat ze die twee wedstrijden gelijk speelden was een wonder, net zoals eigenlijk de bekerstrijd tegen AZ. Maar goed feit blijft dat ze toch blijkbaar op z'n tijd moeite hebben om van dat soort ploegen te winnen.

Zo vreemd is dat niet als je enige echte spits chronische klachten heeft.

Daarnaast laat Ajax slechts in kleine fases leuk combinatievoetbal zien, maar spelen ze verder op een veel te laag tempo. Dat oeverloos rondtikken op de eigen helft, daar heeft echt niemand iets aan.

Tsja zoals wel vaker wordt oeverloos rondtikken verward met domineren. Als Ajax zo inefficiënt blijft spelen als de afgelopen weken (m.u.v. afgelopen zondag), heb ik wel vertrouwen in de titel voor Feyenoord...

En de tering musician, wat heb jij een enorme plaat voor je kop. Zelden zie je duidelijkere penaltywaardige overtredingen

Blijkbaar gaat het zo slecht met Emmen dat ze nog niet eens 60.000 euro kunnen betalen.

Vrees voor voortbestaan Emmen

In de jaren negentig bijna gepromoveerd, leuk team hadden ze toen ook. Helaas is het daarna wel bergafwaarts gegaan en heeft de gemeente er aardig wat geld in gestoken. Dat full prof zijn in de eerste divisie kan natuurlijk ook helemaal niet uit.
Volg ze nu alleen nog in de krant maar ze zijn nooit echt een populaire club geweest in Drenthe.
FC Groningen is hier dan toch een stuk geliefder.

Dat gaat lekker dan met de noordelijke clubs

WKE doet het daarentegen wel erg goed. Die zijn onderhand groter dan Emmen denk ik?

Ik vind het altijd erg jammer als profclubs verdwijnen. Zeker het oude FC Haarlem. Of RBC. Of vroegah FC Wageningen.

WKE is toch vooral een club van het kamp, weet eerlijk gezegd niet zo of er ook veel andere mensen komen kijken.
Maar ze doen het inderdaad goed in de topklasse

Nicolage Rico schreef:
Ik vind het altijd erg jammer als profclubs verdwijnen. Zeker het oude FC Haarlem. Of RBC. Of vroegah FC Wageningen.

SC Amersfoort had je ook nog en in een verder verleden SVV, De Baronie en De Volewijckers.

We hebben ooit een tweede divisie gehad.

Hendrik68
Het maakt mekaar niet veel meer op dit moment WKE of Emmen, maar WKE heeft het natuurlijk wel een stukje makkelijker dan de FC. Zij hoeven niet verpicht een aantal full profs te hebben. Die regel hangt als een molensteen om de nek van vele clubs. Dat is ook een van de redenen dat clubs als WKE niet willen promoveren. De KNVB moet zo snel mogelijk stoppen met full professionalisme, alleen dan hebben clubs als Emmen en Veendam op lange termijn een kans. Dan willen clubs uit de topklasse ook veel sneller promoveren. Daarnaast is een stabiele organisatie ook wel eens handig. Zie Heerenveen, waar dankzij 1 persoon een club groot werd. Wat dat betreft is het in Emmen nooit rustig geweest. Daardoor is de club nooit aantrekkelijk geweest voor sponsors, die dus ook nauwelijks kwamen. Wat weer de gang naar het gemeentehuis betekende. Eens in de zoveel jaar bij de gemeente aan kloppen is helemaal niet erg. Een regio wordt op geen enkele andere manier wekelijks genoemd dan bij het voetbal. Daar mag de gemeente best wat voor terugdoen. Dat houdt echter op als je dat bijna jaarlijks moet doen. Emmen en Veendam moeten gewoon stoppen. In Emmen, waar ik woon, ligt nauwelijks iemand wakker van een vertrek van Emmen uit het betaalde voetbal. Iedereen kijkt nu al naar een Eredivisiewedstrijd op EL op vrijdagavond. Kijk eens naar buiten: geef ze eens ongelijk. Ga je toch niet naar een Jupiler Leaguepotje?

Ik ken overigens niemand die voor zijn lol naar WKE gaat, wel mensen die af en toe nog eens naar FC Emmen gaan. Ik spreek voor mezelf en de buurt, misschien dat in de wijk Emmermeer dat tegen het kamp aanligt wel mensen naar WKE gaan, dat zou ik niet durven zeggen. Maar voor mijn gevoel is het nog altijd een echt kampgebeuren. Maar niet meer zo bekrompen als voorheen.

Hendrik68
En zometeen een persconferentie in Veendam. Alweer. Zal wel weer uitstel van betaling worden aangevraagd. Daar mogen ze wat mij betreft ook wel een limiet aan stellen. Soort van 3 slag uit of zo.

Joop Gall, trainer van Emmen, is gisteravond gedotterd, trouwens.

WKE zal ook wel veel zwart geld in omloop hebben met die oud ijzer handel enz.
De hoofdsponsor daar is Oosting Metalen Recycling wat dus ook van het kamp is.
Maar zoals Hendrik ook al zei, ik ken niemand die naar WKE gaat kijken.

En Veendam zit natuurlijk veel te dicht bij Groningen, dan wordt het moeilijk sponsors vinden.

Hendrik68
Zelfde probleem als bij Emmen. Veendam is veel te klein voor full professionalisme. Persoonlijk vind ik dat een simpele voetballer van het type Brama, Burnet, Kwakman tot ver bovenin in de Eredivisie gewoon halve dagen kan werken. Maar dat is weer een heel andere discussie.

Van mij mag dat ook wel weer terugkomen de semi-prof. Moet ook nog zien hoelang de eerste divisie het zo volhoudt, helemaal nu er bijna nergens geen geld meer voor is.

Ja, helemaal eens. Je ziet ook dat er geen clubs zijn, die van de Topklasse weer willen doorstromen naar de Eerste Divisie.

Ik vind het wel jammer, clubs uit het noorden van het land zijn er niet zoveel en het blijft aardig voor heel Nederland als elke regio een beetje goed vertegenwoordigd is.

Merkwaardig genoeg, gaat het altijd om relatief vrij kleine bedragen, je begrijpt niet dat dat zo moeilijk is om in de regio op te halen. Ja, de slechte tijden. Maar dan nog.

panjoe (moderator)
Spannende wedstrijd !

Stomme nep-Spanjaarden.

Stijn_Slayer
Jezus, één op één missen. En daarna klungelend balverlies zodat Abbiati weer mag bewijzen dat hij op dit niveau maar een beperkte keeper is.

Barca gaat het redden, jammer.

Lucky Barça.

Mja, ik zie het wel weer misgaan. Net als tegen Chelsea vorig jaar. Veel beter zijn en dan een schlemielige goal tegen krijgen. Maar die 1-0 van Messi was wel grandioos.

He$$el_01 schreef:
Lucky Barça.

Met 4-0 in de achtste finale van de CL van AC Milan winnen kan je best geflatteerd noemen maar als je dit "lucky" noemt loop je wat mij betreft echt met molentjes.

Stijn_Slayer
Milan heeft dit aan zichzelf te danken. Ze hebben enorm slecht gespeeld. Het was niet zo erg als PSG - Valencia, maar ik zag weer een hoop ballen zomaar in de voeten van de tegenstander belanden. Naast de passing leek het positioneren ook nergens op.

De tweede goal mag nooit vallen. Villa staat bij de derde ook opvallend vrij. Dan denk je dat ze geleerd hebben van de 2-0, verliezen ze de bal opnieuw en dan wordt het wel heel makkelijk 4-0.

Waarom speelde Robinho niet vanaf het begin? Nadat hij erin kwam, ging het tenminste een stukje beter.

Milan werd echt van de mat getikt, dat ze zo slecht speelden kwam ook door de druk van Barcelona. Ze kregen geen tijd om een bal aan te nemen.
Vond Barcelona erg goed vanavond.

Wat was Milan slecht zeg. Als er maar een beetje druk werd gezet door Barcelona dan wisten de Milanesen niet wat ze moesten. De passing was belabberd en de meeste spelers hebben een draaias van een bus. Voor mij was de man of the match niet Messi maar Iniesta. Wat was die ongelooflijk goed!

Leuke wedstrijd. Het voetbal heeft gezegevierd. Mag ik dat zeggen?

Slotfase Schalke-Galatasary was ook bijzonder leuk.

Dat is wel een verrassing dat Galatasaray door is, had ik niet verwacht.

Running On Empty schreef:
Leuke wedstrijd. Het voetbal heeft gezegevierd. Mag ik dat zeggen?

Dat mag je na elke voetbalwedstrijd zeggen.

Behalve als er gelijk wordt gespeeld natuurlijk...

trebremmit schreef:
Milan werd echt van de mat getikt, dat ze zo slecht speelden kwam ook door de druk van Barcelona. Ze kregen geen tijd om een bal aan te nemen.
Vond Barcelona erg goed vanavond.
bwa heb ze al veel beter zien spelen hoor.

sterke eerste helft vooral qua pressing, qua voetballend mocht het echt wel nog een paar stappen rapper hoor. 2de helft was dan ook al weer veel minder.

Eerste 30 minuten vond ik Barça echt fantastisch spelen zeg. 'lucky' vind ik een beetje misplaatst, hoewel het er natuurlijk anders uitziet als die bal niet op de paal valt, maar er in.

Paap_Floyd schreef:
hoewel het er natuurlijk anders uitziet als die val niet op de bal valt, maar er in.

Blame the alcohol

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:13 uur

geplaatst: vandaag om 17:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.