MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Teunnis schreef:
Nu AZ nog...

Jammer dat uitgerekend Lam de beslissende fout maakt. Maar met Lam en Wijnaldum in de basis i.p.v. Reijnen en Gorter heb ik er wel wat meer vertrouwen in.

Wel pijnlijk dat nog geen enkele aankoop een versterking is gebleken (misschien wordt Henriksen nog wat) en de spelers die ze in de breedte goed hadden kunnen gebruiken (Falkenburg en Boymans) zomaar verhuurd worden, terwijl de IJslandse topscorer van Denemarken nog niet fit is, waardoor AZ niet eens naar 4-4-2 om kan schakelen .

Eerste minuut overleefd. Dan moet het goed gaan komen vandaag

En Pelle weer gescoord
Van dat gedoe over een doelpunt in de eerste minuut zijn we ook gelijk weer af.
Of de overwinning makkelijk wordt, is nog te bezien. Maar de eerste stappen zijn gezet.

Pellè.
Feyenoord.

Maar eens wat Pelle-quotes uit de oude doos:

haveman schreef:
Spelers die je absoluut niet in je selectie wil hebben.
[...] Pelle

Nicolage Rico schreef:
Dacht eerst dat Pelé naar Feyenoord zou gaan, maar het blijkt helaas om Pelle te gaan.

trebremmit schreef:
Pelle, die gaat je echt niet redden ben ik bang, vond hem al knap waardeloos bij AZ.

Straks maakt hij Feyenoord nog kampioen.

Inderdaad, maar die reacties zijn al lang achterhaald natuurlijk. Vanaf de eerste wedstrijden speelde hij al uitstekend, als niet door doelpunten dan wel door balvastheid en als aanspeelpunt.

jasper1991 schreef:
Inderdaad, maar die reacties zijn al lang achterhaald natuurlijk.
Je meent het.

herman schreef:
Maar eens wat Pelle-quotes uit de oude doos:

(quote)

(quote)

(quote)

Straks maakt hij Feyenoord nog kampioen.

Haha, dat van mij was natuurlijk puur een grap!

Ik had absoluut mijn twijfels. Dat kwam voornamelijk door zijn moyenne. Die schroeft hij nu lekker op!

Maar vooral voetballend ijzersterk.

Al zou Chevy liever een Altidore in zijn team hebben...

Tsja, Altidore is wel een klasse apart. 20 goals bij een degradatiekandidaat. Die had er bij Feyenoord al 30 gemaakt denk ik.

Ik vond ook nog een quote van mezelf uit 2009/2010 waarbij ik serieus zei dat hij me vanwege zijn balvastheid wel wat voor Ajax leek. Leek me namelijk wel een type Pantelic destijds... Heb ik het toch goed gezien.

Zegt natuurlijk wel wat over het nivo van de eredivisie, verdedigen kunnnen ze bijna geen van allen meer. Maar eens zien hoe hij het Europees gaat doen.
Maar goed ik denk dat maar weinigen dit verwacht hadden van Pelle.

Zekers, puur door zijn prestaties bij AZ is hij door velen afgeschreven. Bij Jong Italië bleek het al een behoorlijk talent te zijn.

Tsja om het maar positief te brengen heeft Feyenoord vandaag het geluk van een kampioen gehad. Maar goed, de broodnodige 3 punten zijn binnen en de druk op PSV wordt verder opgeschroefd

De druk ligt nu bij Ajax. PSV heeft niks meer te verliezen.

herman schreef:
Tsja, Altidore is wel een klasse apart. 20 goals bij een degradatiekandidaat.

17. Wel knap hoor, hoewel het de Eredivisie blijft. Maar dat geldt ook voor Pellè.

Die had er bij Feyenoord al 30 gemaakt denk ik.

Nee.

Ik vond ook nog een quote van mezelf uit 2009/2010 waarbij ik serieus zei dat hij me vanwege zijn balvastheid wel wat voor Ajax leek. Leek me namelijk wel een type Pantelic destijds... Heb ik het toch goed gezien.

Zijn balvastheid had hij bij AZ ook al, inderdaad. Al heeft hij zich daarin wel ontwikkeld. En de manier waarop Pellè speelt is niet voor het zogenaamde Ajax systeem. Hoewel ze dat systeem maar eens los moeten laten, want ze spelen al jaren en jaren niet meer goed in dat systeem.

herman schreef:
Tsja, Altidore is wel een klasse apart. 20 goals bij een degradatiekandidaat. Die had er bij Feyenoord al 30 gemaakt denk ik.
Ja, precies. Hoewel er afgelopen weekend wel weer een paar flinke missers bij had zitten. Dus heel zeker zou ik daar ook niet van zijn. De vraag is natuurlijk ook of hij hetzelfde zou presteren als hij een team om hém heen krijgt.

En @ al die Pellè-beliebers, ondertussen scheelt het nog altijd maar 3 doelpunten tussen hem en Pellè. Tel daarbij op dat AZ momenteel veel minder draait dan Feyenoord en dat niet het hele elftal om Altidore heen gebouwd is.

Overigens zou ik ze allebei zo inruilen voor Sightorrson.

Nicolage Rico schreef:
het zogenaamde Ajax systeem. Hoewel ze dat systeem maar eens los moeten laten, want ze spelen al jaren en jaren niet meer goed in dat systeem.
Toevallig de stand vandaag bekeken?

Ik ben overigens wel benieuwd naar de Feyenoord-reacties over het niet krijgen van een penalty (+ eventueel gepaard gaande rode kaart) van Roda.

herman schreef:

Nee hoor, die man heeft vreselijk veel ruimte nodig. Nou die heeft hij bij Feyenoord niet met 2 man diep op de flanken en Immers en Vilhena er vlak achter en er omheen.

Volgens mij doen zowel Altidore en Pelle het allebei erg goed dus waarom zou daar een discussie over moeten zijn?

Overigens heeft Pelle de 1ste 4 wedstrijden niet meegedaan.

Stijn_Slayer
Kan Real niet elke week tegen topclubs spelen? Tegen kleine tegenstanders lijkt het steeds nergens op. Tig keer buitenspel en Lopez leek wel Grandel².

Hm. Pelle moet eigenlijk met de rug naar het doel spelen en een maal aangespeeld andere bedienen,
Daarnaast scoort die knaap ook nog veel en vooral belangrijke doelpunten.
Wat mij betreft duidelijk de beste spits in de Nederlandse competitie.
Beter dan Bony, jazeker, die krijgt ook de pingels en laat helemaal niemand beter spelen.
Ruilen tegen Matavz (met streepje op de Z) , gaarne

chevy93 schreef:
Ik ben overigens wel benieuwd naar de Feyenoord-reacties over het niet krijgen van een penalty (+ eventueel gepaard gaande rode kaart) van Roda.

Dat was inderdaad wel bizar. Scheidsrechter Vink zal wel onder de Feyenoorddekbed slapen. Feyenoord heeft de scheidsrechters sowieso wel erg mee de laatste tijd.

Feyenoord speelt ongeveer elke thuiswedstrijd met 12 man, en daar bedoel ik niet het publiek mee. Als ze nu ook nog eens in de uitwedstrijden dit soort beslissingen mee gaan krijgen wordt de kans op de schaal voor ze toch redelijk groot.

Wel typisch dat het weer tegen Roda is. Die hebben dit seizoen namelijk het tegenovergestelde van Feyenoord wat de arbitrage betreft.

herman schreef:
Dat was inderdaad wel bizar. Scheidsrechter Vink zal wel onder de Feyenoorddekbed slapen. Feyenoord heeft de scheidsrechters sowieso wel erg mee de laatste tijd.

Ik heb vernomen dat hij onder zijn Feyenoord dekbed ook altijd een een Feyenoord pyama draagt.

Benieuwd welke scheidsrechter komende zondag dan Feyenoord-FC Utrecht mag gaan fluiten. Zelf hoop ik op Kevin Blom.

Rudi S schreef:
Hm. Pelle moet eigenlijk met de rug naar het doel spelen en een maal aangespeeld andere bedienen,
Daarnaast scoort die knaap ook nog veel en vooral belangrijke doelpunten.
Wat mij betreft duidelijk de beste spits in de Nederlandse competitie.
Beter dan Bony, jazeker, die krijgt ook de pingels en laat helemaal niemand beter spelen.
Ruilen tegen Matavz (met streepje op de Z) , gaarne

Willen jullie Matavz niet ruilen tegen Zeefuik? Krijg je Texeira er gratis bij.

Wat een schwalbe weer van die Malki zeg. Dat daar niks aan gedaan wordt.

Roda had een penalty moeten krijgen, dat lijkt me weinig discutabel. Over het algemeen had Roda een punt verdiend, mede gezien de kansen die ze aan het einde nog hebben gehad. Pellé had er ook sowieso eentje meer moeten maken.

chevy93 schreef:
Overigens zou ik ze allebei zo inruilen voor Sightorrson.

Ik niet. Voetbalkwaliteiten heeft ie zeker, maar het lijkt me typisch een speler, die door fysieke malheur nooit het optimale uit z'n carrière zal halen.

chevy93 schreef:

Wat voor reacties verwacht je? Dit was 100% een penalty en als Indi er rood voor had gekregen, had je mij ook niet horen klagen. Ik denk niet dat er iemand met gezond voetbalverstand kan ontkennen dat het een penalty was.

Aan de andere kant verdiende Roda hier geen punt. Op de niet gegeven penalty na, was er 80 minuten lang niks aan de hand voor Feyenoord. Als ze gewoon de 0-2 erin hadden geprikt, was het ook niet zo billenknijpen geweest op het einde. Bovendien kun je er nu vergif op in nemen, dat als Feyenoord nu met een miniem verschil kampioen wordt, dat er gefrustreerde Ajaciedjes en PSV'er gaan lopen zaniken over deze wedstrijd. Ik win liever ook niet zo, dat had ook absoluut niet gehoeven, omdat Feyenoord 3/4e van de wedstrijd veel beter was. Maar goed, ik koester wel de 3 punten en zo wordt de uitgangssituatie met de week beter...

Running On Empty schreef:
(quote)

Ik heb vernomen dat hij onder zijn Feyenoord dekbed ook altijd een een Feyenoord pyama draagt.

Benieuwd welke scheidsrechter komende zondag dan Feyenoord-FC Utrecht mag gaan fluiten. Zelf hoop ik op Kevin Blom.

Het legioen zal fluiten, dat is een ding dat zeker is.

chevy93 schreef:
Toevallig de stand vandaag bekeken?

Wou je zeggen dat Ajax op z'n Ajax' speelt en ook nog eens goed? Verre van natuurlijk.

Ik heb het überhaupt zelden over de scheids. Maar vreemd dat niemand de niet gegeven tweede gele kaart voor Malki dan niet noemt, terwijl hij hem verdiende (tackle op Indi).

Verder was het uiteraard een 100% penal. Het geluk van de kampioen.

Ja, Malki werd ook gespaard inderdaad.

Heb even naar het programma gekeken, maar Feyenoord heeft nog wel wat lastige wedstrijden. Vitesse komt nog naar de Kuip en die hebben al 2 keer van PSV en Ajax gewonnen en thuis ook al van Feyenoord. Die lijken in de grote wedstrijden net wat meer te kunnen. Verder nog o.a. op bezoek bij Heerenveen, dat los lijkt te komen. Ajax moet o.a. nog naar AZ en PSV, PSV krijgt dus nog Ajax op bezoek en mag nog naar Twente.

Bizar trouwens dat Twente nog niet zo lang geleden eerste stond. Die zijn echt wel heel hard gevallen, net als vorig seizoen.

chevy93 schreef:

Je kunt er natuurlijk een penalty voor geven, als je snel klaar wilt zijn.
Ik heb het inmiddels tien keer voorbij zien komen, maar ik mis volledig de doelbewuste schoppartij van een speler die in het strafschopgebied een speler van de tegenpartij neermaait.

Kijk eens naar de positie van de beide spelers voordat Martins Indi tegen het been glijdt van Malki. De bal komt met een bepaalde snelheid in het strafschopgebied, gaat voorbij Martins Indi, die vervolgens inzet om de bal weg te werken. De inkomende Malki (in zijn rug) ziet hij helemaal niet maar de op snelheid liggende Malki weet zich tussen Martins Indi en de bal te wurmen en in plaats van de bal raakt Martins Indi Malki.

Tja. Een bewuste aanslag op de benen kan ik het niet noemen. Ook Martins Indi weet dat hij in het strafschopgebied staat, dat Mathijsen voor hem nog rugdekking geeft en dat de stand 0 - 1 is. Een mogelijke 1 - 1 (je moet altijd nog afwachten of die penalty er in gaat) en met 10 man verder is een optie die Martins Indi op dat moment niet mag en zal overwegen.

Hij ging zichtbaar 100% voor de bal, zal ook Vink waarschijnlijk hebben geredeneerd.

Ik zal niet zeggen, dat in deze situatie Malki bewust Martins Indi opzocht, zoals Arbeola dat deed richting Nani bij Real Madrid tegen Manchester United (boeiend stuk van Cruyff vandaag hierover in de Telegraaf). Maar er is voor een slimme spits natuurlijk altijd gebruik te maken van de inzet van een verdediger bij een verdedigende actie.

Vaak wordt dat verkocht als dat de verdediger een actie "te laat" inzet en wordt er snel een vrije schop gegeven.
Ik weet alleen niet of dat standaard altijd van toepassing is en hier heeft Vink de afweging gemaakt van juist helemaal niet.

Toevallig hadden ze in een ander verband gisteravond nog een heel rijtje schwalbes uit de Nederlandse competitie in dit voetbalweekeinde bij Studio voetbal. Malki was geen schwalbe maar het geeft wel aan, dat het erg goed opletten is wat er precies allemaal gebeurd, in en rond het strafschopgebied.

Nicolage Rico schreef:
Maar vreemd dat niemand de niet gegeven tweede gele kaart voor Malki dan niet noemt, terwijl hij hem verdiende (tackle op Indi).
Wat mij betreft was die overtreding van Malki al een rode kaart op zich waard, maar aangezien Martins Indi in dat stadium uberhaupt niet eens meer op het veld hoorde te staan...

Nicolage Rico schreef:
Wou je zeggen dat Ajax op z'n Ajax' speelt en ook nog eens goed? Verre van natuurlijk.
Ajax speelt zeker goed. De punten die ze verspeelt hebben dit seizoen zijn zelden terecht geweest. Helemaal de afgelopen weken (tegen ADO en tegen Roda allesbehalve geluk gehad).

Ik weet niet wat je verstaat onder "des Ajax", maar daaronder versta ik veel naar voren voetballen, met veel balbezit, de tegenstanders kapot spelen en met veel druk op de tegenstander bij balverlies. Dus ja, wat mij betreft spelen ze "des Ajax". Het feit dat ze de afgelopen 2 jaar kampioen zijn, nu weer bovenaan staan en Europees gezien regelmatig positief verrast hebben, maakt dat ik ze ook goed vind spelen.

musician schreef:
Hij ging zichtbaar 100% voor de bal, zal ook Vink waarschijnlijk hebben geredeneerd.
Tja, ik blijf erbij dat een tackle niet bewust moet zijn om een overtreding te zijn. Het feit dat hij vanuit zijn rug komt, wil nog niet zeggen dat hij niet weet dat hij daar is. In de F-jes werd ik al geleerd dat je "te allen tijde dient te weten waar jouw directe tegenstander precies is". Van een (bijna-)international van Feyenoord kan ik dat ook wel verwachten. Hij wist dondersgoed waar Malki was en dat hij met zo'n roekeloze sliding op zo'n plek altijd kans heeft om iemand te raken.

Laat ik het dan eens omdraaien: Wat voor reden had Martins Indi om te sliden terwijl hij nog niet eens binnen een meter van de bal kwam?

Vink redeneerde overigens resoluut: "Ik had een penalty moeten geven, ja". Het was moeilijk te zijn en Malki ging wel erg raar liggen, maar waar stond de grensrechter dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:30 uur

geplaatst: vandaag om 20:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.