MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Ik vind het wel heel vreemd dat Derksen inhoudelijk eigenlijk telkens niet reageert. Aan de andere kant vind ik het wel veelzeggend als zijn redacteurs echt niet meer willen aanschuiven bij VI. Die lui willen zichzelf ook promoten, dus dan moet er wel echt iets aan de hand zijn.

Denk wel dat VI journalistiek meer zeggenschap heeft dan Genee. Om de een of andere reden zullen ze voorlopig nog wel hun mond moeten houden voordat ze alle informatie op tafel kunnen leggen.

Genee wist ook heel goed wat voor reactie hij kon verwachten, dus hij lokt dit hoe dan ook bewust uit. Derksen heeft waarschijnlijk wel gelijk als hij zegt dat Genee één gekleurde bron heeft.

Wat wel verwonderlijk is, is dat de rechtszaak die Heerenveen wilde aanspannen, wordt omgezet in een "interview", als ik Derksen mag geloven. Was er dan sprake van een storm in een glas water met betrekking tot de beschuldigingen van VI richting Heerenveen?

Want in dat geval, zullen de bevindingen van de 'onderzoeksjournalisten' van VI worden voorgelegd aan Veenstra en de laatste zal dan inhoudelijk reageren (wat hij blijkbaar eerst niet wilde).

Eerlijk gezegd, vind ik het om inhoudelijke redenen wel goed dat er mensen uit verschillende disciplines zitten, die zaken vanuit verschillende standpunten kunnen belichten.

Genee is dan wel presentator van het programma maar ook sportjournalist, niet werkzaam bij VI . Het lijkt mij een beetje tegennatuurlijk als hij niet inhoudelijk kan/mag reageren omdat het programma alleen maar VI-standpunten mag verkondigen.

Ja, ik begrijp ook wel dat die VI-journalisten daar dan weer moeite mee hebben, in feite vormen zij natuurlijk de redactie van het programma, afgezien dan van Genee. Want ik schat niet in, dat RTL zelf nog sportjournalisten/bureauredacteuren heeft rondlopen.

Als de inhoud van het programma zo afhankelijk moet zijn van VI, komt dat dan de betrouwbaarheid ten goede? Mag de integriteit of de verhalen van Derksen wel of niet ter discussie staan in het programma, als uit journalistiek oogpunt in principe alles ter sprake zou moeten kunnen komen?

Wat moet je daar van vinden, waar is het mee te vergelijken. Stel dat een platenmaatschappij zendtijd koopt en vervolgens gaat praten over, naar hun smaak, juist uitgebrachte goede en minder goede cd's. Ondanks wellicht goede bedoelingen lijkt mij, als publiek, een dosis wantrouwen daar wel op zijn plek.

Bij een voetbalprogramma dat inhoudelijk helemaal wordt bepaald door VI lijkt mij hetzelfde mechanisme van toepassing.

Zlatan tegen Messi!

En Juventus tegen Bayern dat zijn wel de leukste potjes van deze loting denk ik.

Cured
Oh ja, de loting. Ik hoop dat Bayern, Barca en Madrid zeker doorgaan.

trebremmit schreef:
Zlatan tegen Messi!

En Juventus tegen Bayern dat zijn wel de leukste potjes van deze loting denk ik.

Zlatan is de eerste wedstrijd nog wel geschorst. En Juve tegen Bayern is zeker een mooie. Ik durf daar absoluut niet van te zeggen wie daar als winnaar uit de bus zal komen.

Dat wordt een leuke wedstrijd denk ik inderdaad.

Straks misschien twee Duitse en twee Spaanse teams in de halve finale...

Ik had Bayern niet op mijn lijstje staan maar het is zeker geen onoverkomelijke opgave. Voordeel is eerst een uitwedstrijd. Hopelijk houdt Bayern de vorm vast die ze thuis tegen Arsenal hadden .

Cured
He$$el_01 schreef:
Straks misschien twee Duitse en twee Spaanse teams in de halve finale...

Ik verwacht dat wel....nice !

Perfecte loting, als het goed is komen de beste clubs zo in de halve finale. Ik hoop op een Duits-Spaanse finale waar de beker uiteindelijk in Duitse handen zal komen. Ik denk echter dat Real of Barca het zal winnen.

jasper1991 schreef:
Perfecte loting, als het goed is komen de beste clubs zo in de halve finale.

Klopt ja. De weg ligt open voor Real, Barca, Dortmund en Juventus.

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Zlatan is de eerste wedstrijd nog wel geschorst. .

Dat is jammer, zonder hem is dat team een stuk minder. Maar goed PSG heeft wel de sterkste centrale verdediging denk ik.

Ik denk dat Derksen inhoudelijk zijn mond verder houdt in goed overleg met de advocaat. Als iets 'onder de rechter' is, kan het nadelig zijn voor je zaak om er inhoudelijk op in te gaan. Opvallend is dat Genee stug blijft volhouden dat Veenstra de enige Heerenveen-bron is die hij heeft besproken, terwijl als je op Derksen afgaat Veenstra niet onverdeeld wordt gewaardeerd in Heerenveen. Was Genee zorgvuldig geweest, had ie breder gepeild.

Het gaat niet om de inhoud van het programma, m.i. gaat om de aanvliegroute van Genee - de wijze waarop hij zijn vak invult - en tevens en passant fikse kritiek levert op Derksen c.s. Ook na meerdere uiteenzettingen van Derksen heeft hij niet info bij meerdere bronnen ingewonnen - dat verwijt van Derksen (onzorgvuldigheid) lijkt me terecht. Derksen reageert dan heftig omdat ie zich in zijn beroepseer aangetast voelt en Genee blijft drammen - terwijl Derksen, dat moge duidelijk zijn, gezien wat er speelt nog geen inhoudelijke uitleg kan geven.

Loting heeft idd paar aardige wedstrijden opgeleverd, al blijft het jammer dat de Spaanse clubs elkaar helemaal ontlopen in deze fase.

Mjuman heeft gelijk. Kennelijk heeft Genee ook vriendjes bij Heerenveen, dan wordt hij altijd erg fel. Zo ook als Ron Jans negatief in het nieuws is. Jans is een familievriend en de families Genee en Jans gaan kennelijk ook samen op vakantie. Genee wordt dan ook enorm fel als Jans minder positief in het nieuws is.

Ja maar dat heb je wel vaker. Als Cruijff word aangepakt dan is Derksen er als de kippen bij om johan te verdedigen.
Ik vind het trouwens wel slap van Derksen om weg te lopen. Had ik niet verwacht van hem

Stijn_Slayer
Het is hip om een Wildersje te doen. Jonas Staal kan er ook over meepraten.

Stijn_Slayer schreef:
Het is hip om een Wildersje te doen. Jonas Staal kan er ook over meepraten.

Afgezien van het feit dat een dergelijke post hier niet thuishoort - dit is een sport-topic en geen kritiek- of debat-topic - kan ik het opnieuw vanuit een zeker eergevoel goed plaatsen en opnieuw zit de anchor er fix naast. IK ben die hufterige demagogie annex promopraat van de PVV meer dan zat

En ik hoop dat dit gedeeld wordt door meerdere weldenkende lieden hier

Oh hick oh hick,
I fear the broomstick!

Eens.

Roda JC ofwel Malki heeft weer eens na 6 minuten (het is wat aan de late kant) gescoord, de mythe van het snel scoren bij Roda JC is weer nieuw leven ingeblazen.

PEC Zwolle dacht gelijk: dat kunnen wij ook (1 - 1). Een uitslag tussen beiden van 7 - 5 ligt in het verschiet.
Ik gun het PEC Zwolle eigenlijk wel een beetje.

Ik gunde het Roda wel, gewoon omdat ze al zoveel pech hebben gehad dit seizoen.

Als AZ nu dan even van Ajax wint kunnen ze afstand nemen van Roda

Laten we AZ benadrukken dat het nu of nooit is, dat het 1 minuut voor 12 is.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat Ajax wint van AZ. PSV moet 3e worden of lager

Ondanks het feit dat PSV dit jaar toch best wel een doelpuntenmachine is krijgt het toch veel kritiek en zijn niet bepaald geliefd, hiero en daaro.
Histories worden teams die vaak scoren op handen gedragen Ajax (jaren 70 en midden jaren 90) PSV (jaren 80) Barca (zelfs met slechte verdediging zoals PSV nu) etc.
Maar ondanks de vele doelpunten wil het niet sprankelen bij PSV.
Natuurlijk is de rampzalige verdediging hier een belangrijke oorzaak in.
Eigenlijk moet nu direct ieder verdediger > 17 jaar ,die ergens in de jeugdopleiding zit direct stoppen met voetbal, omdat zij blijkbaar nog slechter zijn dan wat er nu aan drama op het veld staat.

PSV zal echt niet meer of minder kopen als de rest uit de top 5 (m.u.v. Feyenoord) dus dat zal ze geen sympathie(koopclub ) kunnen kosten.
Misschien is het eens goed, dat door weer eens Champions League missen, het budget flink omlaag moet en er dus ook geen geld meer is voor onzin aankopen, werkt best zie Feyenoord waar terecht veel bewondering voor is.

En Derksen versus Genee, dit is nog een graatje erger dan Lens versus Mathijsen, voetbal is oorlog .

Cured
AZ moet winnen ! (2 vliegen in één klap)

Running On Empty schreef:
Eigenlijk hoop ik gewoon dat Ajax wint van AZ. PSV moet 3e worden of lager

Het moet niet gekker worden: een FC-supporter die hoopt dat Ajax wint

Je krijgt van mij twee knaken als je dat hardop op de Bunnikside durft te roepen. Ik vraag v.d. Pol vast op je te letten en Theo van de supportersclub informeer ik ook vast. Zelfs met zijn 2n (een gewaarschuwd mens immers) zal je nog een hele klus hebben het vege lijf te redden.

Mjuman schreef:
Het moet niet gekker worden: een FC-supporter die hoopt dat Ajax wint

Ja is apart inderdaad maar puur eigen belang. Ik wil gewoon graag dat mijn cluppie de Europa League ingaat met hopelijk net zo'n mooi avontuur als in 2010. En reken maar dat je dan strijd en passie te zien krijgt in plaats van een B elftal zoals je weet wel wie het afgelopen jaar Sorry naar jou toe maar PSV mag instorten van mij. Wel even die beker pakken graag.

Het is voor FC Utrecht morgen eigenlijk gunstiger om te verliezen van Feyenoord. Laat Feyenoord maar lekker meedoen om die titel met Ajax en Vitesse. Maar ach als we een of meer puntjes pakken is het ook mooi. FC Utrecht kan volledig vrijuit voetballen morgen met een fitte selectie, heel gevaarlijk.

"As, as is verbrande turf, mien jong" - ik gun Utrecht het avontuur ook wel; maar "resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" - weet elke speculant

Mjuman schreef:
"As, as is verbrande turf, mien jong" - ik gun Utrecht het avontuur ook wel; maar "resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" - weet elke speculant

Vind ik leuk

Marco Van Basten

Vitesse doet nu echt serieus mee om de titel, wie had dat 5 rondes geleden nog zien aankomen? Ik zie ze eigenlijk nu wel bij de eerste twee eindigen zolang Bony en Van Ginkel niets overkomt. De enige echt lastige wedstrijd die ze nog krijgen is de uitwedstrijd tegen Feyenoord, en laat Vitesse juist in de toppers de meeste punten halen.

Zonde eigenlijk dat Vitesse toen maar 1 punt had gehaald uit een rijtje van vier wedstrijden tegen RKC, AZ, Heerenveen en VVV. Allemaal zonder Bony meen ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:54 uur

geplaatst: vandaag om 13:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.