MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
PSV

Geen idee hoe ze hebben gespeeld, maar winst is winst.

PSV

Psssssst, ze hebben niet de Champions leauge gewonnen, evenmin het landskampioensschap of de beker maarrrrrrrrr, ze winnen thuis van RKC

Dat het maar lang onrustig mag zijn in Eindhoven en omstreken

Dus nogmaals

Gretz schreef:

De enige echt lastige wedstrijd die ze nog krijgen is de uitwedstrijd tegen Feyenoord, en laat Vitesse juist in de toppers de meeste punten halen.

Oftewel, ze halen niet zoveel punten meer.

Paap_Floyd schreef:
Zonde eigenlijk dat Vitesse toen maar 1 punt had gehaald uit een rijtje van vier wedstrijden tegen RKC, AZ, Heerenveen en VVV. Allemaal zonder Bony meen ik.

Aangezien vier ploegen zo goed als gelijk staan hebben ze er allemaal wel last van

Stijn_Slayer
Lekker potje in Madrid. Na 2 x achterstand toch nog omgebogen naar 5-2 met een ultra-aanvallend team (Kaka, Ronaldo, Higuain, Benzema en Ozil).

Ik zie Vitesse nog wel ver komen. Als een ploeg een slechte wedstrijd speelt, maar toch wint wordt vaak geroepen dat dit bij een kampioen hoort. Vaak onterecht en is het gewoon pure mazzel. Bij Vitesse is het vaak dat ze slecht spelen, maar wel gewoon een aantal 100% kansen krijgen. Gisteren was het ook niet al te denderend. ADO drong aan maar kwam vaak niet verder dan een afstandschot of halve kans. Vitesse kreeg zo'n vijf kansen. Uitslag 0-4.

He$$el_01 schreef:
PSV

Geen idee hoe ze hebben gespeeld, maar winst is winst.

Van Bommel zei ook zo iets , nadat hij in de vorige thuiswedstrijd een mazzel doelpunt maakten.
Volgens Van Bommel zouden ze in bv Italië (oid) blij zijn met drie punten, hier mokt het publiek alleen maar.
Van Bommel en al die andere die blij zijn met een kleine overwinning op de angsthazen uit Waalwijk, sorry maar FOUT, FOUT FOUT.
Voetbal is een kijksport en (volks)vermaak, met een budget als PSV moet je nu eenmaal leuker spelen als Heracles, echter dit gebeurt dus niet, Hercacles speelt veeeeel leuker.

PSV heeft in het verleden erg mooie / leuke teams gehad en vooral fantastische spitsen.
Edstrom, Gilhaus / Kieft , Van Nistelrooij, en Nilis en Romario (Ronaldo was ook wel aardig maar speelde eigenlijk minder dan die andere spits toen Eijkelkamp.
Toen gingen wij nog naar het stadion omdat er iets moois te zien was.
Met een voor nederlandse begrippen top-budget moet je toch ook iets laten zien.
Dit doet PSV al jaren niet meer.

PSV heeft zin seizoen al genoeg leuke wedstrijden gespeeld met heel veel doelpunten. Van mij hoeft dat echt niet elke wedstrijd hoor en als het dan even wat minder gaat moet je blij zijn met alle wedstrijden die worden gewonnen.

Paap_Floyd schreef:
Zonde eigenlijk dat Vitesse toen maar 1 punt had gehaald uit een rijtje van vier wedstrijden tegen RKC, AZ, Heerenveen en VVV. Allemaal zonder Bony meen ik.

Klopt, ik denk dat Feyenoord, Ajax en PSV van geluk mogen spreken dat er dit seizoen een Africa Cup was geweest, anders had Vitesse nu gewoon bovenaan gestaan.

Dit gaat Feyenoord echt wel winnen, de passie spat er vanaf. Kan me niet voorstellen dat FC Utrecht hier ook maar 1 punt gaat pakken.

Als je ziet hoeveel PSV de afgelopen seizoenen uitgegeven heeft, mag dat ook wel. Nog een geluk voor de rest dat het laatste puzzelstukje (een goede centrumverdediger) ontbreekt.

Paap_Floyd schreef:

herman schreef:
Klopt, ik denk dat Feyenoord, Ajax en PSV van geluk mogen spreken dat er dit seizoen een Africa Cup was geweest, anders had Vitesse nu gewoon bovenaan gestaan.

Is ver gezocht. Die wedstrijden tegen RKC, Heerenveen en VVV waren voor de winterstop en toen werd er dus puntverlies geleden mét Bony. Na de winterstop hebben ze zonder Bony enkel punten laten liggen tegen AZ en NEC (tegen Ajax werd wel gewonnen). Uit bij AZ (4-1), zo'n beetje de zwakste wedstrijd van Vitesse dit seizoen, had Bony echt niet het verschil gemaakt tussen 0 of 3 punten. Tegen NEC uit hadden ze met Bony misschien wel gewonnen maar dat had dan maximaal 3 punten gescheeld. Misschien dat er nog iets van psychologisch effect meespeelt (heel Vitesse gaat beter spelen als Bony meedoet), maar we moeten het belang daarvan niet overdrijven.

Als Ajax in de wedstrijden tegen Heracles en ADO geen goals onterecht afgekeurd zag worden en als Moisander niet onterecht rood had gekregen in De Kuip had Ajax ook 6 punten meer gehad.

Tot nu toe mag Feyenoord het meest van geluk spreken, hebben de arbitrage dit seizoen eigenlijk nog niet tegen gehad en krijgen relatief veel penalty's mee.

Toch ook opvallend dat zo weinig teams er in slagen om Pellè te neutraliseren. Dat is eigenlijk alleen Ajax en Twente in meer of mindere mate gelukt. Als je de aanvoer naar Pellè kunt afsluiten (toch niet onmogelijk) is Feyenoord de helft minder gevaarlijk als ze nu zijn.

Edit: Pellè heeft vandaag geel gepakt dus hij is geschorst tegen Heerenveen, dan wordt dit helemaal een sleutelwedstrijd voor Feyenoord. Als je zonder Pellè kunt winnen van een Heerenveen in vorm dan doe je waarschijnlijk tot de laatste dag mee.

Dat wordt hopen op een puntje voor Feyenoord.

Gretz schreef:
Edit: Pellè heeft vandaag geel gepakt dus hij is geschorst tegen Heerenveen, dan wordt dit helemaal een sleutelwedstrijd voor Feyenoord. Als je zonder Pellè kunt winnen van een Heerenveen in vorm dan doe je waarschijnlijk tot de laatste dag mee.

Vilhena had wel rood mogen hebben in plaats van geel, echt smerige overtreding op Asare.

Pellè zal nog weleens spijt hebben van het moment dat hij besloot zijn shirt uit te trekken, na die goal tegen Ajax. Zonder die kaart was hij het seizoen wellicht zonder schorsingen doorgekomen.

Feyenoord verdiend gewonnen, geen twijfel over mogelijk. Scheidsrechter Liesveld mag echter vanavond op televisie die actie van Vilhena op Asare nog wel even goed bekijken, dat was rood. Verder vroeg ik mij af of Kali nou bij Feyenoord of bij FC Utrecht meespeelde. Maar goed de punten zijn verdiend in Rotterdam gebleven en nu op naar het kampioenschap.

Gretz schreef:
Pellè zal nog weleens spijt hebben van het moment dat hij besloot zijn shirt uit te trekken, na die goal tegen Ajax. Zonder die kaart was hij het seizoen wellicht zonder schorsingen doorgekomen.

Krijg een soort van déjà vu momentje met vorig seizoen

Running On Empty schreef:
Feyenoord verdiend gewonnen, geen twijfel over mogelijk. Scheidsrechter Liesveld mag echter vanavond op televisie die actie van Vilhena op Asare nog wel even goed bekijken, dat was rood. Verder vroeg ik mij af of Kali nou bij Feyenoord of bij FC Utrecht meespeelde. Maar goed de punten zijn verdiend in Rotterdam gebleven en nu op naar het kampioenschap.

Ik hoorde dat Feyenoord 2 penalties onthouden is. Ik moet het nog terug zien.

Joy4ever schreef:

Krijg een soort van déjà vu momentje met vorig seizoen

(afbeelding)

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Ik hoorde dat Feyenoord 2 penalties onthouden is. Ik moet het nog terug zien.

Nee dat waren 2 schwalbes. Let wel even op die smerige actie van Vilhena op Asare.

Maar ik kan mij wel voorstellen dat Feyenoorders na al het gemazzel met scheidsrechters de laatste 10 weken nu al snel vinden dat hen onrecht is aangedaan. Maar goed, wel verdiend gewonnen.

Ik heb het ook over die handsbal. Maar in het stadion vond ik dat van Schaken en Boëtius niks.

Liesveld floot erg slecht. Het ergste vond ik nog dat Liesveld 2x geen voordeel gaf, terwijl Feyenoord 2x gevaarlijk uit kon breken.

De beslissingen tegen Feyenoord worden snel vergeten, lijkt het. Maar ik houd er sowieso niet van een scheids de schuld te geven. Wel irriteer ik me eraan als een scheids een wedstrijd dood fluit. Zoals Liesveld meerdere malen vandaag.

Feyenoord is veel meer dan Pellè. Vilhena en Boetiüs maken vaak het verschil. Dan heb je nog Schaken, die weer in vorm raakt, Clasie en een sterke verdediging, die vandaag weer 0 kansen weg gaf (op de blunder van de Vrij na).

Nu teruggezien.

- Het is dat Schaken zich zo idioot laat vallen, maar je kunt 'm op de stip leggen, of zoals de neutrale commentator sprak: "hij had op de stip gemoeten".

- Handsbal van der Hoorn: 100% strafschop.

- Boëtius had een gele kaart moeten krijgen voor zijn schwalbe (wel een schitterende actie verder ).

- Pellè z'n gele kaart is terecht.

herman schreef:
(quote)

Redenatie van lik-me-vessie.

Nicolage Rico schreef:
Nu teruggezien.
- Het is dat Schaken zich zo idioot laat vallen, maar je kunt 'm op de stip leggen, of zoals de neutrale commentator sprak: "hij had op de stip gemoeten".
- Handsbal van der Hoorn: 100% strafschop.
- Boëtius had een gele kaart moeten krijgen voor zijn schwalbe (wel een schitterende actie verder ).
- Pellè z'n gele kaart is terecht.

Ja zit wel wat in. Helaas was de schandalige overtreding van Vilhena op Asare er niet in gemonteerd maar het was echt rood (ook volgens de commentator vanmiddag). Blunder van de NOS, zonder meer.

En verder speelde Feyenoord met 12 man tegen 10 man van FC Utrecht want je gaat mij niet wijs maken dat Kali vanmiddag voor FC Utrecht speelde

Nee dat waren 2 schwalbes. Let wel even op die smerige actie van Vilhena op Asare.
Maar ik kan mij wel voorstellen dat Feyenoorders na al het gemazzel met scheidsrechters de laatste 10 weken nu al snel vinden dat hen onrecht is aangedaan. Maar goed, wel verdiend gewonnen.

Ja, normaal vind ik het jammer voor Utrecht, vandaag natuurlijk niet. Wouters had het over de slechtste wedstrijd van het seizoen, hij kon uiteraard ook zeggen dat dit kwam door de beste tegenstand van het seizoen, dat lijkt mij beter op zijn plaats.
Utrecht moet gewoon boven Twente eindigen, lijkt mij een prima streven.

Dan heb ik weer heel wat heren zien tuimelen in, op en rond het strafschopgebied. Dat gaat maar op de grond liggen. Castaignos, Lurling.

Daar mee weg komen is één ding, het blijft echter altijd de beslissing van de scheidsrechter. Het is jammer dat er nooit eens snel wordt gekeken naar alle beelden die links en rechts van alles en iedereen worden genomen.

En dan gebeurt het dat Castaignos een penalty krijgt na een schwalbe en Pelle een gele kaart wegens aanstellerij. Zet dat, scheidsrechter, in je hoofd eens om als je optelt hoeveel schoppen hij krijgt in een wedstrijd waar ook niets mee wordt gedaan. Van der Hoorn mag doorspelen na hands in het strafschopgebied waar iemand anders rood en een penalty tegen zou hebben gekregen. Ik zal de laatste zijn om in het kader van "respect" het scheidsrechterscorps uit te foeteren. Maar bouw wat mij betreft een kleine voorziening in die corrigeren mogelijk maakt.

Dan erkennen de scheidsrechters ook gelijk dat ze respect hebben voor het spelletje.

Helaas was de schandalige overtreding van Vilhena op Asare er niet in gemonteerd maar het was echt rood (ook volgens de commentator vanmiddag). Blunder van de NOS, zonder meer.

Volgens mij bepalen de clubs wat er uitgezonden wordt.

Plus het feit dat ze geen grote discussies het leven in willen blazen over dit soort reeds gemaakte beslissingen. Maar ik had 'm graag nog eens gezien.

musician schreef:
Wouters had het over de slechtste wedstrijd van het seizoen, hij kon uiteraard ook zeggen dat dit kwam door de beste tegenstand van het seizoen, dat lijkt mij beter op zijn plaats.

Daar zit wel wat in. Utrecht had totaal geen antwoord op het felle doorjagen van Feyenoord. Veel ballen die troosteloos over de zijlijn verdwenen.

eindelijk eens een leuke Milaan - Sanremo gezien

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:15 uur

geplaatst: vandaag om 10:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.