MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
@ Musicsian: Dat ga ik morgen dan weer eens bekijken bij bvn. Want je meningen omtrent tuimelen/overtedingen zijn wat mij betreft nooit erg duidelijk geworden tot nu toe. Wat vindt je trouwens van die overtreding van pienaar bij Everton-Man city? Is maar een vraag hoor? Weer ergens op het middenveld overgens

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Daar zit wel wat in. Utrecht had totaal geen antwoord op het felle doorjagen van Feyenoord. Veel ballen die troosteloos over de zijlijn verdwenen.

Helemaal waar. Feyenoord was veel feller, FC Utrecht kwam niet echt lekker in de wedstrijd.

iggy schreef:
@ Musicsian: Dat ga ik morgen dan weer eens bekijken bij bvn. Want je meningen omtrent tuimelen/overtedingen zijn wat mij betreft nooit erg duidelijk geworden tot nu toe. Wat vindt je trouwens van die overtreding van pienaar bij Everton-Man city? Is maar een vraag hoor? Weer ergens op het middenveld overgens

Ik heb die overtreding niet gezien, kon het ook niet vinden op youtube o.i.d.

In Engeland zijn ze sinds mensenheugenis iets minder kinderachtig inzake het fluiten voor overtredingen en het trekken van kaarten. Uitzonderingen bevestigen uiteraard de regel. De spelers gaan er ook anders mee om en het 'jammeren' bij de scheidsrechter blijft er vaak ook achterwege.
In Nederland wordt er heel snel gedreind bij een scheids.

Nu zie je, dat er heel vaak geprobeerd wordt wat te 'versieren', in plaats dat je accepteert dat er eens wat wordt uitgedeeld en dat je aan de andere kant wat incasseert. Spelen en fluiten naar de geest van een wedstrijd levert over het algemeen de mooiste resultaten op om naar te kijken.

Moet alles dan onbestraft worden toegelaten? Nee, natuurlijk ook niet. Maar laat een scheidsrechter fluiten naar de geest van de wedstrijd en maak het hem mogelijk om bij twijfel inzake spelmomenten (ook andere zaken dan overtredingen) er nog een keer naar te kijken.

Feyenoord vandaag weer veel beter, jammer dat ze dit soort wedstrijden niet eerder op slot kunnen gooien. Volgende week zonder Pelle naar een in vorm zijnd Heerenveen. Wordt een cruciale wedstrijd. Als ze die winnen en de wedstrijd tegen Vitesse, wordt het kampioenschap heel reëel...

Stijn_Slayer
Ik lees dat Sneijder gescoord heeft. Kijkt er hier iemand regelmatig naar Galatasaray? Drogba bakt er vooralsnog niet zo veel van heb ik de indruk.

@ musician: Sorrie hoor ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt? Maar in engeland word er net zo goed gezanikt,gezeurd,versierd en ook domme ovetredingen gemaakt.

De tijd dat er 22 stoere engelsen rondliepen waarvan de helft geen voortanden meer had is al lang voorbij. Ik kijk bijna wekelijks naar live wedstrijden en die verschillen heus niet van de rest van Europa. Teminste als je het over vervelende voetballers hebt. Die elkaar kaarten proberen aan te smeren. enz enz. Uitzonderingen daargelaten.

Waar je wel gelijk in hebt is dat de scheidsrechters in Engeland wat meer toelaten ten opzichte van Nederland.

Dan weten die spelers toch ook veel beter waar ze aan toe zijn en dan weten ze toch ook dat jammeren minder nut heeft? Doordat het spel niet zo snel wordt onderbroken, is er automatisch minder tijd om uitgebreid bij een vermeende overtreding stil te staan.

Je concludeert uiteindelijk dat we min of meer hetzelfde zeggen terwijl je begint te stellen dat ik niet weet waar ik mijn informatie vandaan haal?

Nou ja jij stelt dat er in Engeland lang niet zoveel gezeurd word en men meer respect voorelkaar heeft. En dat is gewoon niet zo.Kijk maar eens naar die Suarez. Wekelijks zie je hem bijna van alles en nog wat versieren.

Men heeft het over een sleutelwedstrijd volgende week bij Heerenveen uit. Nu geloof ik sowieso niet dat ze die gaan winnen, maar uiteindelijk maakt het toch niet uit. Ajax wint ze gewoon alle 7.

Die jonkies van Feyenoord worden nu al zenuwachtig. Wacht maar als er nog maar 2 of 3 wedstrijden te spelen zijn. ADO uit die op dat moment alles op alles gaan geven voor die play-off plek? Nee, die zie ik ze niet winnen.

Nee, dé sleutelwedstrijd is PSV - Ajax. Bij winst van PSV wordt Vitesse kampioen.

Verder nog even dit:
Eenvoudigste programma Feyenoord? Tegendeel waar - AD.nl
Zwaarste programma
Vitesse treft nog slechts twee clubs uit het linkerrijtje, Ajax en PSV drie en Feyenoord vier. Met een gemiddelde rangschikking van 9,6 hebben de Rotterdammers het beduidend zwaarder dan concurrenten Ajax (10,5), PSV (10,9) en Vitesse (12,6).

Edit:
Ik zit even wat oude standen te bekijken en Twente is nog schrijnender dan ik dacht.

Na 8 wedstrijden 21 punten en na 26 wedstrijden was dat aantal nog maar net verdubbeld.

Ach uiteindelijk zegt het nog steeds niet veel. Je kan enkel een prognose vast stellen met deze feiten, verder niks. De wedstrijd Feyenoord PEC zit nog steeds op mijn netvlies. Voor het zelfde geld verliest Vitesse van een van de zwakkere ploegen.

;)
iggy schreef:
Nou ja jij stelt dat er in Engeland lang niet zoveel gezeurd word en men meer respect voorelkaar heeft. En dat is gewoon niet zo.Kijk maar eens naar die Suarez. Wekelijks zie je hem bijna van alles en nog wat versieren.

Ja, Suarez. Dan haal je er gelijk één bij die in de top 10 staat van jammerende voetballers in Europa. Dat doe hij ook al jaren, het is zijn persoonlijke hobby.
Ik denk overigens toch, dat hij in Engeland minder probeert dan in Nederland. Het is uiteindelijk toch ook omdat de scheidsrechters daar minder pikken.

chevy93 schreef:
Men heeft het over een sleutelwedstrijd volgende week bij Heerenveen uit. Nu geloof ik sowieso niet dat ze die gaan winnen, maar uiteindelijk maakt het toch niet uit. Ajax wint ze gewoon alle 7.
Die jonkies van Feyenoord worden nu al zenuwachtig. Wacht maar als er nog maar 2 of 3 wedstrijden te spelen zijn. ADO uit die op dat moment alles op alles gaan geven voor die play-off plek? Nee, die zie ik ze niet winnen.
Nee, dé sleutelwedstrijd is PSV - Ajax. Bij winst van PSV wordt Vitesse kampioen.

Ah, de glazen bol van chevy! De cruciale wedstrijd kan wel eens Feyenoord - Vitesse worden, met een tumultueze 1 - 1 einduitslag bij PSV - Ajax.

Die jonkies van Feyenoord zijn helemaal niet zenuwachtig maar zitten nog wel in een leerproces. Gelukkig doen ze de komende week (of althans verreweg de meesten) weer een hoop ervaring op met wedstrijden in het Nederlands elftal. Een luxe leerschool, die voor de andere clubs in Nederland niet is weggelegd, bij gebrek aan talent

Ik zou het alleen voor Chevy al mooi vinden als Ajax geen kampioen wordt.

Nicolage Rico schreef:

musician schreef:
Een luxe leerschool, die voor de andere clubs in Nederland niet is weggelegd, bij gebrek aan talent

Bij Ajax en PSV speelt genoeg talent, maar alleen erg weinig Nederlanders.

musician schreef:
Een luxe leerschool, die voor de andere clubs in Nederland niet is weggelegd, bij gebrek aan talent
Met een half Deens elftal kan je natuurlijk ook moeilijk geselecteerd worden voor het Nederlands elftal.
De Nederlanders die spelen worden dan weer wel geselecteerd.

Ik zou de zin overigens omdraaien, "bij gebrek aan talent worden zij geselecteerd".

musician schreef:
Die jonkies van Feyenoord zijn helemaal niet zenuwachtig
Ah, jij weet beter wat er in de koppies van die spelers om gaat dan de trainer zelf? Da's knap! Ten minste, ik zou toch zweren dat Koeman dat gisteren zei in het interview.
Overigens denk ik, eerlijk gezegd, dat Feyenoord als het wint tegen Heerenveen de grootste uitdager van Ajax wordt. Zo'n overwinning zal ze een enorme boost geven.

Nicolage Rico schreef:
Doe nou maar niet alsof je niet iedere andere club liever kampioen ziet worden dan Ajax!

Ik ben gewoon een liefhebber van mijn club en uit dat ook openbaar. Dat anderen liever halfbakken supporters zijn die met veel indekkingen en nuances over hun club willen spreken. Zelf weten.

Henk de Haan de redding van Veendam.

Het schijnt dat er na dit interview niets meer vernomen is van die visboer.

Joy4ever schreef:
Het schijnt dat er na dit interview niets meer vernomen is van die visboer.

Je naam is genoteerd als mogelijke vandaal - wacht maar op je oproep om je 6 mei preventief te melden in het politiebureau in Uithoorn.

Tav die tattoo moest ik weer denken aan de mannen met tatoeages van hun exen op armen etc. en de pijn en moeite die het kost om die te verwijderen. Echter, ik zie wel een klein voordeel in dit geval: mocht 2013 niet lukken, kan je er met geringe moeite 2018 van maken - heb je niet alleen een alternatief, maar ook meteen een 5-jarenplan.

Stijn_Slayer
3013 is denk ik reëler. Dat lukt ook nog wel, lelijk is de tattoo sowieso al.

Mocht Feyenoord kampioen worden, dan gaat het nog gebeuren ook:

Pell? aan den IJssel mag van wethouder | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Maar laat Feyenoord eerst maar bij Heerenveen winnen. Met al deze berichten kun je alleen maar op je bek gaan. Al geeft het wel aan dat Feyenoord enorm leeft.

Nicolage Rico schreef:
Met al deze berichten kun je alleen maar op je bek gaan. Al geeft het wel aan dat Feyenoord enorm leeft.

En gezien de post van Stijn - 3013: rasoptimist - aangezien het maar net de vraag is of er dan nog wel een menschheyd is, überhaupt en dat is wel een beperkend kader - Feyenoord after life??

Feyenoord 4ever.

Nicolage Rico schreef:
Feyenoord 4ever.

Remember:

1. Heaven is the place where nothing ever happens
2. Alien resurrection

May the force be with us!

trebremmit schreef:

Henk de Haan de redding van Veendam.

Dit filmpje is echt schitterend inderdaad!

Het is wel een rasoptimist

PSV accepteert schorsing Mertens

Mist Driesje nu de kampioenswedstrijd?

Weirdo Wizzy schreef:
(quote)

Dit filmpje is echt schitterend inderdaad!

Het is wel een rasoptimist

Er zouden meer mensen zoals Henk de Haan in het voetbal moeten rondlopen

(afbeelding)

Ik hoop maar dat die sjeik geen taalpurist is, want dan gaat ie jankend de zandbak in

chevy93 schreef:
Met een half Deens elftal kan je natuurlijk ook moeilijk geselecteerd worden voor het Nederlands elftal.

Je gaat nu toch niet opeens zeggen dat het Deense Nationale Elftal, als die Ajax Denen daar voor worden geselecteerd, op enigerlei wijze is te vergelijken met het Nederlands Elftal?

Ik zou de zin overigens omdraaien, "bij gebrek aan talent worden zij geselecteerd".

Begrijp ik nu goed dat je de suggestie wilt wekken dat de zeven Feyenoorders, die zijn geselecteerd door een Ajaxied van een trainer, dat te danken hebben aan iets anders dan talent? Dat Van Gaal er alles aan doet om als trainer vooral te verliezen en geen succes te halen, een eigenschap waar hij om bekend staat? Laat mij dan even weten waar het wel aan heeft gelegen, ben erg benieuwd.

Ah, jij weet beter wat er in de koppies van die spelers om gaat dan de trainer zelf? Da's knap!

Ho even! Jij begint in je eerste stuk over dat je weet wat ze denken. Ook hier: heb jij enig bewijs van zenuwachtigheid kunnen optekenen uit het spel van de afgelopen weken die enige smet kan werpen op het feit dat Feyenoord de laatste 10 wedstrijden de meeste punten heeft gehaald? Ligt daar enig verband met zenuwachtigheid?

Overigens denk ik, eerlijk gezegd, dat Feyenoord als het wint tegen Heerenveen de grootste uitdager van Ajax wordt. Zo'n overwinning zal ze een enorme boost geven.

Feyenoord zal alle wedstrijden moeten winnen en hopen op 1 - 1 tussen PSV en Ajax. Elke misstap, en dat geldt voor elke club, is vrijwel fataal. Er van uitgaande, dat er op z'n minst één club die overblijft die niet één keer in de fout gaat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:27 uur

geplaatst: vandaag om 05:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.