Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2013, 14:34 uur
Gretz schreef:
SC Veendam is failliet, en net als eerder bij AGOVV worden alle resultaten van dit seizoen geschrapt. Saillant is daarmee ook dat de stand aan kop van de Jupiler League weer op zijn kop gaat. MVV (nr. 2) verliest 6 punten, Sparta (nr. 1) verliest er 3 en Helmond Sport (nr. 4) verliest er geen.
Ik vind het maar rare regels. Beter gaven ze gewoon elk team dat nog tegen Veendam moest spelen een reglementaire 5-0 overwinning en lieten ze de resultaten van de gespeelde wedstrijden gewoon staan. Nu worden de teams die eerder in het seizoen 2x wonnen gewoon zwaar benadeeld.
Ik blijf verder van mening dat de KNVB dit onheil voor een behoorlijk deel aan zichzelf te wijten heeft. Door de strenge regelgeving (o.a. een groot aantal full profs) is het voor veel clubs onmogelijk om normaal beleid te voeren.
SC Veendam is failliet, en net als eerder bij AGOVV worden alle resultaten van dit seizoen geschrapt. Saillant is daarmee ook dat de stand aan kop van de Jupiler League weer op zijn kop gaat. MVV (nr. 2) verliest 6 punten, Sparta (nr. 1) verliest er 3 en Helmond Sport (nr. 4) verliest er geen.
Ik vind het maar rare regels. Beter gaven ze gewoon elk team dat nog tegen Veendam moest spelen een reglementaire 5-0 overwinning en lieten ze de resultaten van de gespeelde wedstrijden gewoon staan. Nu worden de teams die eerder in het seizoen 2x wonnen gewoon zwaar benadeeld.
Ik blijf verder van mening dat de KNVB dit onheil voor een behoorlijk deel aan zichzelf te wijten heeft. Door de strenge regelgeving (o.a. een groot aantal full profs) is het voor veel clubs onmogelijk om normaal beleid te voeren.
Ja dat is lekker.

Dan wordt je toch zwaar benadeeld als je in het begin van het seizoen hebt verloren van Veendam.
0
geplaatst: 25 maart 2013, 15:12 uur
Gretz schreef:
Ja, wat is een normaal beleid? Zijn die regels trouwens nog recent aangescherpt?
Als je alleen amateurs in de selectie hebt, kun je geen deel uitmaken van het profvoetbal. De vraag is dan alleen, waar zou de grens moeten komen liggen. Ik blijf het wel jammer vinden voor het Noorden van het land, zij hebben ook recht op een redelijk aantal voetbalclubs in ere- en eerste divisie.
Zo'n spectaculaire begroting had SC Veendam trouwens nu ook weer niet:
De cijfers in de eerste divisie per 2011 en 2012 in miljoenen:
De Graafschap 10,3 - 6,5
Sparta Rotterdam 5,5 - 6
FC Volendam 4,2 - 4
SC Cambuur 3,7 - 3,8
FC Den Bosch 3,1 - 3,7
Go Ahead Eagles 3 - 3
MVV Maastricht 2,6 - 2,8
FC Emmen 2,3 - 2,4
Excelsior 2,9 - 2,4
Fortuna Sittard 2,4 - 2,4
Helmond Sport 2,1 - 2,4
SC Telstar 2,6 - 2,37
Almere City FC 1,8 - 2,3
FC Dordrecht 2,075 - 2,2
FC Eindhoven 1,6 - 2,2
SC Veendam 1,6 - 2,1
FC Oss 1,7 - 1,9
AGOVV Apeldoorn 1,75 - 1,5
Dan kun je toch moeilijk stellen dat SC Veendam teveel uitgaf, als je het vergelijkt met de andere clubs.
0
geplaatst: 25 maart 2013, 15:35 uur
Gretz schreef:
Dat is helemaal onzinnig, dan bevoordeel je teams voor het niet spelen van een wedstrijd, want de meeste teams hebben geen 5-0 van Veendam gewonnen, of misschien zelfs punten verloren.
Maar om twee populistische knuffelrappers te quoten: 'hoe veel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan,' voordat de KNVB eindelijk ingrijpt en die belachelijke regels voor profclubs afschaft. Verder zouden de wedstrijden gewoon weer naar zaterdag/zondag moeten, zodat teams meer toeschouwers aan kunnen trekken. Bovendien wordt het dan aantrekkelijker voor Topklasseteams om te promoveren. Als ze niet ingrijpen, kun je de Eerste Divisie zo over 2 jaar wel opdoeken.
0
geplaatst: 26 maart 2013, 23:05 uur
Hazard
Witsel
De Bruyne
Moeilijke match tegen een ploeg die zich 70minuten lang met 11 opsloot op de eigen helft maar toch gewonnen met een zuinige 1-0. Brazil here we come!
Witsel
De Bruyne
Moeilijke match tegen een ploeg die zich 70minuten lang met 11 opsloot op de eigen helft maar toch gewonnen met een zuinige 1-0. Brazil here we come!
0
geplaatst: 26 maart 2013, 23:16 uur
Het is anders toch nog spannend in de poule van de Belgen, met Kroatië die in je nek staat te hijgen!
Het Nederlands elftal speelde weer wat aardiger dan tegen Estland. Het aloude gezegde van Van Gaal doemde weer eens bij mij op ("ben ik nu zo goed of zijn jullie zo slecht"). Je kunt je haast niet voorstellen dat het Nederlands elftal zo goed is als dat de cijfers aantonen.
Er zit toch ook een behoorlijke dosis "kijk eens hoe slecht de tegenstander is" bij, want wat je af en toe aan opponenten voorbij ziet voorbij komen ontstijgt nauwelijks de 5e klasse van de KNVB.
Maar ik mag heel erg graag geloven dat het Nederlands Elftal gewéldig is........
Het Nederlands elftal speelde weer wat aardiger dan tegen Estland. Het aloude gezegde van Van Gaal doemde weer eens bij mij op ("ben ik nu zo goed of zijn jullie zo slecht"). Je kunt je haast niet voorstellen dat het Nederlands elftal zo goed is als dat de cijfers aantonen.
Er zit toch ook een behoorlijke dosis "kijk eens hoe slecht de tegenstander is" bij, want wat je af en toe aan opponenten voorbij ziet voorbij komen ontstijgt nauwelijks de 5e klasse van de KNVB.
Maar ik mag heel erg graag geloven dat het Nederlands Elftal gewéldig is........
0
geplaatst: 26 maart 2013, 23:21 uur
Mee eens, misschien wel jammer dat er niet een sterk land bij ons in de poule zit om wat ervaring op te doen.
Hoorde vandaag Emile Schelvis op de radio zeggen dat we op het WK Seedorf bij de selectie moeten halen, vond het nog niet eens zo'n slecht idee eigenlijk.,ook omdat hij nu in Brazilie voetbalt.
Hoorde vandaag Emile Schelvis op de radio zeggen dat we op het WK Seedorf bij de selectie moeten halen, vond het nog niet eens zo'n slecht idee eigenlijk.,ook omdat hij nu in Brazilie voetbalt.
0
geplaatst: 26 maart 2013, 23:30 uur
Ja ja, net zoals er jaren later ook nog een derde deel van The Mummy kwam, zou Seedorf een derde WK meemaken
Van Gaal heeft zijn profiel bekeken, maar hij is nog steeds niet goed in penalties. En wat is het geworden in R'dam?
Van Gaal heeft zijn profiel bekeken, maar hij is nog steeds niet goed in penalties. En wat is het geworden in R'dam?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 maart 2013, 11:46 uur
Het zag er gisteren wel wat beter uit, maar ik zie nog steeds geen team die een rol van betekenis gaat spelen op het WK.
De tweede goal zat er wel lekker in, ook al was 'ie best wel lucky.
De tweede goal zat er wel lekker in, ook al was 'ie best wel lucky.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 12:02 uur
Ik lees her en der wat superlatieven over Belgie, ik heb het zelf niet gezien hoor, maar ligt het aan mij als ik vind dat 1-0 thuis tegen Macedonie niet echt briljant is?
0
geplaatst: 27 maart 2013, 13:50 uur
Ach, Belgie komt steeds dichterbij een eindtoernooi. WK14 zullen ze wellicht niet halen, maar het EK16 waarschijnlijk wel, ook omdat er dan voor het eerst 24 landen mee mogen doen.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 13:54 uur
Mwa denk dat ze WK14 ook wel zullen halen. Hoop het in ieder geval. Vind het qua selectie een van de betere teams van Europa. Zeker als je het tegen dit Oranje afzet.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 14:05 uur
Ik hoop het ook wel, ze hebben een leuk team. Wel apart dat een land zo ver weg kan zakken. Waar dat aan ligt? Is er de laatste 10/15 jaar iets structureels veranderd in het Belgische voetbal, waar nu de vruchten van worden geplukt? Of is het toeval?
0
geplaatst: 27 maart 2013, 14:13 uur
herman schreef:
Ach, Belgie komt steeds dichterbij een eindtoernooi. WK14 zullen ze wellicht niet halen, maar het EK16 waarschijnlijk wel, ook omdat er dan voor het eerst 24 landen mee mogen doen.
Waarom zouden het WK niet kunnen halen? Ze staan nu eerste, als ze een punt halen in Kroatië en de rest winnen, gaan ze gewoon naar het WK. Gezien de sterkte van de rest van de poule, lijkt me dat geen onmogelijke opgave. En zelfs als ze tweede worden, zie ik ze nog wel halen, afhankelijk van de tegenstander in de playoff.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 14:28 uur
Ik schat Kroatië toch wel iets hoger in nog. In de playoff zullen ze wellicht gunstig loten, aangezien ze nu denk ik de beste nummer 2 zijn.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 14:31 uur
De beste nummer 2 lijkt me Frankrijk op het moment. Ik denk dat België op het moment wel iets beter zijn dan Kroatië, maar die wedstrijd daar zal desalniettemin een moeilijke opgave worden. Toch moet een puntje wel te doen zijn met deze selectie.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 14:33 uur
Even opgezocht, Kroatië is momenteel de beste nummer 2, daarna Frankrijk gelijk met Griekenland. Maar dat kan allemaal nog veranderen natuurlijk,
2014 FIFA World Cup qualification (UEFA) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
2014 FIFA World Cup qualification (UEFA) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 27 maart 2013, 14:34 uur
Ik wist niet dat je statistisch de beste nummer 2 bedoelde. Ik dacht gewoon qua niveau.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 15:10 uur
Vraag maar aan Engeland hoe Kroatië is, daar liggen nog wel wat pijnpunten. En Kroatië, altijd lastig sinds WO2 - toen waren ze al fout 

0
geplaatst: 27 maart 2013, 15:52 uur
Titmeister schreef:
Waarom zouden het WK niet kunnen halen? Ze staan nu eerste, als ze een punt halen in Kroatië en de rest winnen, gaan ze gewoon naar het WK.
Als Kroatië precies datzelfde doet. Waarom zouden het WK niet kunnen halen? Ze staan nu eerste, als ze een punt halen in Kroatië en de rest winnen, gaan ze gewoon naar het WK.

Overigens snap ik niet wat er bedoeld wordt met:
6 – Sixth-placed team in group may change (so ranking of second-placed team may improve or worsen even if it does not play)
trebremmit schreef:
Mee eens, misschien wel jammer dat er niet een sterk land bij ons in de poule zit om wat ervaring op te doen.
Een moeilijke poule was het vooraf zeker niet, maar om nou te zeggen dat je vooraf verwacht had dat het zo makkelijk zou gaan...Mee eens, misschien wel jammer dat er niet een sterk land bij ons in de poule zit om wat ervaring op te doen.
Turkije, Hongarije, Roemenië. Op papier zeker geen tegenstanders waar je even van wint.
P.S. Even vermelden dat Vd Vaart nu de afgelopen 4 wedstrijden met het NLs elftal nu een goal heeft gemaakt. Waarvan driemaal de openingsgoal

0
geplaatst: 27 maart 2013, 16:22 uur
Scorebordjournalistiek wat betreft VDV.
Maar ik vind het ook wel leuk, zaten ook mooie goals bij.
Als je naar de FIFA-ranking kijkt van 2 jaar geleden (toen geloot werd) dan stond Turkije nog in de top 20. Roemenie en Hongarije rond de 50ste plek. Belgie is trouwens de afgelopen 2 jaar 20 plekken gestegen. Die zullen bij een volgende loting wel in de 2e ipv 3e pot zitten.
Sommige poules hebben 5 landen, andere 6 landen. Daarom vervallen in deze ranking de resultaten van de nummer 2 tegen de nummer 6, zodat alle landen op 8 wedstrijden uitkomen.
De wedstrijden die momenteel niet meetellen kunnen dus nog veranderen als de nummer 6 in de desbetreffende poule stijgt en er een ander land voor in de plaats komt.
Maar ik vind het ook wel leuk, zaten ook mooie goals bij.Als je naar de FIFA-ranking kijkt van 2 jaar geleden (toen geloot werd) dan stond Turkije nog in de top 20. Roemenie en Hongarije rond de 50ste plek. Belgie is trouwens de afgelopen 2 jaar 20 plekken gestegen. Die zullen bij een volgende loting wel in de 2e ipv 3e pot zitten.
chevy93 schreef:
6 – Sixth-placed team in group may change (so ranking of second-placed team may improve or worsen even if it does not play)
Sommige poules hebben 5 landen, andere 6 landen. Daarom vervallen in deze ranking de resultaten van de nummer 2 tegen de nummer 6, zodat alle landen op 8 wedstrijden uitkomen.
De wedstrijden die momenteel niet meetellen kunnen dus nog veranderen als de nummer 6 in de desbetreffende poule stijgt en er een ander land voor in de plaats komt.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 17:11 uur
0
geplaatst: 27 maart 2013, 17:14 uur
chevy93 schreef:
Een moeilijke poule was het vooraf zeker niet, maar om nou te zeggen dat je vooraf verwacht had dat het zo makkelijk zou gaan...
Turkije, Hongarije, Roemenië. Op papier zeker geen tegenstanders waar je even van wint.
Een moeilijke poule was het vooraf zeker niet, maar om nou te zeggen dat je vooraf verwacht had dat het zo makkelijk zou gaan...
Hongarije wel, heeft zich sinds 86 niet meer gekwalificeerd voor een eindtoernooi, een zwakke tegenstander, ook op papier.
Turkije en Roemenie ben ik wel met je eens maar als je kijkt wat die de laatste jaren presteren is het ook niet veel bijzonders meer.
Voor de jonge spelers is het natuurlijk beter als ze ook een keer tegen sterke ploegen spelen, zo'n Belgie zit bij een Kroatie in en Frankrijk bij Spanje. Dat scheelt toch wel.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 18:04 uur
Gelukkig hebben we nog geoefend tegen Duitsland en Italië, toch twee landen uit de top 10 van de wereld. Vind toch dat Oranje het wel erg goed doet als je ziet hoe onervaren een groot deel van de ploeg is. Zeker die spelers van Feyenoord, die ook nauwelijks Europacupvoetbalervaring in de benen hebben. Daar zit nog heel veel groei in. Je zou bijna hopen dat alleen daarom Feyenoord al CL gaat spelen volgend jaar, al weet je niet wat er nog weggekocht gaat worden.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 18:10 uur
herman schreef:
Gelukkig hebben we nog geoefend tegen Duitsland en Italië, toch twee landen uit de top 10 van de wereld. Vind toch dat Oranje het wel erg goed doet als je ziet hoe onervaren een groot deel van de ploeg is. Zeker die spelers van Feyenoord, die ook nauwelijks Europacupvoetbalervaring in de benen hebben. Daar zit nog heel veel groei in. Je zou bijna hopen dat alleen daarom Feyenoord al CL gaat spelen volgend jaar, al weet je niet wat er nog weggekocht gaat worden.
Nou zeg je precies hetzelfde als die waardeloze commentator van gisteren. Tegen België, Duitsland en Italië vond ik het écht matigjes. Mijn lief dacht dat om een vriendschappelijke wedstrijd ging, afgaand op het geringe tegenspel van de Roemenen, die vast niet gebriefd waren dat dezelfde keeper in de goal stond als in de wedtsrijd tegen Ajax

Zou wel eens willen zien hoe dit Oranje speelt tegen Engeland, of Zweden - van oudsher geen gemakkelike tegenstanders, of anders Spanje - wat mij betreft, the jury is still out

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.