MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
trebremmit schreef:
Hongarije wel, heeft zich sinds 86 niet meer gekwalificeerd voor een eindtoernooi, een zwakke tegenstander, ook op papier.
Op papier staan ze 32e op de wereldranglijst. Boven landen als Turkije en Nigeria en maar net onder Tsjechië en Ghana.

Sowieso binnen de top 20 van Europa, waarmee ze dus in theorie bij de eerste 2 moeten eindigen als het over 9 poules gaat.

Ik vraag me af in hoeverre je blij moet zijn met een poule met Frankrijk of België (Spanje en Kroatië zouden groepswinnaar moeten worden). Ik denk dat de ontwikkeling bij een club vele malen belangrijker is.

herman schreef:
Gelukkig hebben we nog geoefend tegen Duitsland en Italië, toch twee landen uit de top 10 van de wereld. Vind toch dat Oranje het wel erg goed doet als je ziet hoe onervaren een groot deel van de ploeg is. Zeker die spelers van Feyenoord, die ook nauwelijks Europacupvoetbalervaring in de benen hebben. Daar zit nog heel veel groei in. Je zou bijna hopen dat alleen daarom Feyenoord al CL gaat spelen volgend jaar, al weet je niet wat er nog weggekocht gaat worden.
Maar vriendschappelijke wedstrijden is toch heel iets anders. Zeker bij die wedstrijd tegen Duitsland had ik het gevoel dat als het om het echie was geweest we gewoon met een nulletje of vier van de mat waren gespeeld.

Ik vind overigens wel dat Van Gaal de juiste beslissingen neemt (op Schaken selecteren na) en ook uitstekend presteert. Maar dit WK komt ben ik bang veel te vroeg voor deze jonge selectie. Natuurlijk kunnen speler zich stormachtig ontwikkelen. Toch zie ik het niet helemaal voor me dat een De Vrij over anderhalf jaar is opgewassen tegen de Cavani's van deze wereld. Om over Janmaat tegen een Ronaldo nog maar te zwijgen. Dat is verder misschien ook niet erg, maar heb wel weinig hoop op een goede prestatie op het WK.

chevy93 schreef:
Sowieso binnen de top 20 van Europa, waarmee ze dus in theorie bij de eerste 2 moeten eindigen als het over 9 poules gaat.

Heb jij al theorie-examen gedaan Sjef? En bij je studie - zit daar ook statistiek in - is altijd een groot struikelblok en eens te meer blijkt waarom.

Als Belgie met een gelijkspel wegkomt uit Kroatie denk ik wel dat ze het redden (zelfs met een 0-0 gelijkspel waarmee Kroatie op onderling resultaat weer de bovenhand zou hebben), temeer omdat Kroatie nog uit naar Servie moet en daar denk ik wel punten gaat verspelen en ik zie Belgie thuis wel winnen van Servie (Serven zijn eigenlijk al uitgeschakeld...het zou mij ook niet verbazen dat als ze de Kroaten dwars kunnen zitten ze dat zeker niet zullen nalaten). De overige 2 wedstrijden zie ik zowel de Belgen als de Kroaten wel winnen.

Mjuman schreef:
Heb jij al theorie-examen gedaan Sjef? En bij je studie - zit daar ook statistiek in - is altijd een groot struikelblok en eens te meer blijkt waarom.
Vergeet je geen voorbehoedsmiddel, als je die mieren aan het n... bent?

FYI, Hongarije is nummer 19 in Europa, dus je hebt gelijk, mijn excuses voor deze onvergeeflijke fout.

Maar goed.. Hongarije is momenteel de nr. 2 in de poule met Nederland als het gaat om de FIFA-ranglijst, dus wat dat betreft klopt het wel weer wat ik zei. En ze staan ook 2e.
Als we kijken naar de loting van vooraf, zit Nederland momenteel gewoon met 3 ploegen uit Pot 3 (Hongarije +15; Roemenië +19, Turkije -16). We mogen Nederland best wat meer credit geven.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of IJsland dan wel Albanie nog gaat stunten in Groep E, staan per slot van rekening maar 2 punten achter op Zwitserland.

chevy93 schreef:
We mogen Nederland best wat meer credit geven.

Beste meneer Dijsselbloem, mijn spaargeld staat al jaren goed geparkeerd - heel veel meer credit kan ik u en de staat der Nederlanden niet geven, daarvoor hebt u zelf gezorgd.

A propos Oranje: op mijn netvlies staat een woensdagavond in mid-juni 2012 in een grote Duitse stad - waar ik was voor cursus, met een collega, 2 oranje t-shirts in een verder wit/geel/rode hotel-lounge. Het resultaat is bekend en het trauma is groot - 3 wedstrijden in de groep gingen ALLE verloren - it still hurts: Oranje en credit??? Eerst mijn rente!!

Ja, het trauma zit bij mij ook nog diep. Maar we kunnen niet zeggen dat er sindsdien niets veranderd is bij het Nederlands Elftal. Laten we zeggen dat er een speler of 8 van zijn plek in 2012 is verdreven.

Dan geeft het de burger moed, dat er nu dan gespeeld wordt, zoals er wordt gespeeld. Mooie cijfers, prima inzet van jonge getalenteerde spelers en elk land mag jaloers zijn op zo'n lichting. Maar vraag mij niet om een verwachting van wat ik denk dat er gaat gebeuren in Brazilië. Wel is het zo, dat deze spelersgroep gelukkig nog enige tijd met elkaar kan oefenen.

Inzake sparen heb ik ook nog wel adviezen: zorg dat je gewoon rood staat. Goed voor de economie en als de bank omvalt wordt het automatisch een gevalletje "jammer maar helaas". Maar dan de andere kant op

Mjuman schreef:
A propos Oranje: op mijn netvlies staat een woensdagavond in mid-juni 2012 in een grote Duitse stad - waar ik was voor cursus, met een collega, 2 oranje t-shirts in een verder wit/geel/rode hotel-lounge. Het resultaat is bekend en het trauma is groot - 3 wedstrijden in de groep gingen ALLE verloren - it still hurts: Oranje en credit??? Eerst mijn rente!!
Tja, één slechte week (het hing uiteindelijk zelfs van één wedstrijd af) sinds de kwalificatie voor het WK 2010. Het is één belangrijke week, maar:
- 8 gewonnen uit 8 in de kwalificatie (doelsaldo: 17-2) WK 2010,
- een WK-finale in 2010,
- 27 punten uit 30 voor de kwalificatie (37-8) EK 2012.
- Tussendoor nog ergens een nummer 1-positie op de wereldranglijst
- Momenteel ook 18 uit 6 voor het WK 2014.

Zoals ik al zei, we hebben bizar weinig te klagen voor zo'n klein landje.

De enige reden dat het 'hurt' (Stipe schreef er een leuk liedje over) is, omdat wij Nederlanders het buiten proportioneel opblazen. It's all in the game, het is maar een spelletje en nog wat van die dooddoeners.

chevy93 schreef:
[De enige reden dat het 'hurt' (Stipe schreef er een leuk liedje over) is, omdat wij Nederlanders het buiten proportioneel opblazen. It's all in the game, het is maar een spelletje en nog wat van die dooddoeners.

Wat die Robert-Jan S. schreef, zal mij eerlijk gezegd jeuken. Buitenproportioneel is trouwens één woord en dat is niet een specifiek NL eigenschap. Kan je aanraden om eens een tournooi in den vreemde te aanschouwen - bijv op een dorpsplein in de Algarve.

Dan is ons leed nog maar klein leed, maar wat wil je - 's lands wijs, 's lands eer - Hazes tegenover échte fado. Oranje had een WK finale verloren en was uit op revanche, de Wiedergutmachung, en zo legden we het ook uit in die Duitse stad aan Duitsers; Denemarken was pure pech, nou zouden we de Duitsers a good fart laten ruiken, ja ja zeiden we. We kwamen dus zelf onder de drek - maar kregen wel veel troostdrankjes en een houten kop de ochtend erna. It still hurts.

Spelletje??? Wegwezen - en ga vlot een mierencondoom tekenen, wie weet heb je 'em nodig.

Mjuman schreef:
(quote)

Buitenproportioneel is trouwens één woord

Wij Nederlanders blazen het alleen buiten proportioneel op, in de veiligheid van onze eigen woning valt het reuze mee.

Ward schreef:
Toch zie ik het niet helemaal voor me dat een De Vrij over anderhalf jaar is opgewassen tegen de Cavani's van deze wereld.

Van Cavani zelf hoeven we op het WK niet bang te zijn.

Om over Janmaat tegen een Ronaldo nog maar te zwijgen. Dat is verder misschien ook niet erg, maar heb wel weinig hoop op een goede prestatie op het WK.

En van Ronaldo waarschijnlijk ook niet.

Haha oke ik was me niet bewust van de Zuid-Amerikaanse stand. Laten we het dan houden op Falcao en Messi

Nou, de soap in Eindhoven gaat nog steeds door.

Update: PSV tevreden met aanpak gemeente na conclusie EU - voetbalzone.nl

PSV en de gemeente hebben afgesproken dat de deal wordt teruggedraaid als er toch sprake zou zijn van staatssteun.
Volgens mij is dit veelzeggend.

De gemeente Eindhoven en PSV kunnen (en gaan ook) nog in beroep. Dus daar zal op moeten worden gewacht. Zoiets kan volgens mij altijd jaren duren, maar goed.

Ja, als ze de deal gaan terugdraaien komt PSV toch wel in zwaar weer terecht.

musician schreef:
De gemeente Eindhoven en PSV kunnen (en gaan ook) nog in beroep. Dus daar zal op moeten worden gewacht. Zoiets kan volgens mij altijd jaren duren, maar goed.

Ja, als ze de deal gaan terugdraaien komt PSV toch wel in zwaar weer terecht.

Rare speculatie en knap staatlje stemmingmakerij - als ze Ruud Gullit vragen om bij Feyenoord alles op te hoesten wat ie verspild heeft, zit Feyeoord wel znor!

Vind dit een staaltje van Europese betutteling zonder weerga - bekijk het nuchter: vanuit zakelijk/financieel oogpunt is sale + lease-back een hele normale constructie: bij bedrijven zie je dat o.m. met wagenparken, hardware (copiers etc).

EC zal moeten bewijzen dat de gemeente Eindhoven meer dan de marktconforme prijs heeft betaald - zo simpel is het. In Utrecht hebben we een voorbeeld van het omgekeerde: UN (thans AD) zat altijd in de binnenstad en wilde de grond waarop de gebouwen stonden, kopen. Dat wilde de gemeente Utr niet: erfpacht (zeg maar huur of lease) bracht veel meer op. Het UN is toen naar Houten verhuisd!

Volgens mij heeft Eindhoven hierin inderdaad een zeer sterke zaak. Daarnaast gaan ze alleen in beroep tegen het onderzoek. EU heeft nog helemaal niet geconcludeerd dat Eindhoven iets verkeerd heeft gedaan:

Een woordvoerder benadrukt dat de commissie nog helemaal niet heeft geconcludeerd of de overeenkomst uit 2011 tussen de voetbalclub en Eindhoven illegale staatssteun was.

Sowieso, stel het blijkt inderdaad 'illegale' staatssteun te zijn hebben ze dat pas over een paar maanden bevestigd, als het onderzoek ook echt is afgelopen. Dan zorgt PSV er echt wel voor dat ze een buffer hebben om eventueel slecht nieuws op te kunnen vangen.

Ik maak me geen zorgen in ieder geval.

Mjuman schreef:
Rare speculatie en knap staatlje stemmingmakerij - als ze Ruud Gullit vragen om bij Feyenoord alles op te hoesten wat ie verspild heeft, zit Feyeoord wel znor!

Zodra er wat over PSV wordt gezegd, begin je over stemmingmakerij en kom je met Gullit en Feyenoord. Wat heeft dat er mee te maken?

Er ligt toch een uitspraak van de Europese Commissie van vandaag? Waar je het eens mee kunt zijn of niet (zelfs daar schrijf ik helemaal niets over), maar het feit, de uitspraak op zich, mag toch wel worden gesignaleerd in het kader van de actualiteit? Als de Europese Commissie dit vindt, en het Hof zou het (na het beroep) daarmee eens zijn, kom je toch ook gewoon als PSV in de problemen?

Dus ik zeg er bij dat er eerst nog uitvoerig zal moeten worden geprocedeerd en dat er dan moet worden gewacht op een uitspraak van het Hof.

Er is geen Rotterdammer betrokken bij het hele proces (ook geen inwoners van Amsterdam aan Zee overigens). De zaak is aanhangig gemaakt door de Eindhovense burgerij.

Als algemeen directeur Tiny Sanders van PSV iets zegt over het gedrag van PSV spelers en zaken als deuren inslaan en de tegenstander opwachten in de catacomben: ik breng het niet naar buiten.
Dan kun je wel weer ontploffen en mij van alle denkbare moois en lelijks betichten: ik constateer alleen maar dat het wordt gezegd en dat het blijkbaar iets is waar het laatste woord nog niet over is gezegd, bij PSV.

Vrind, ik ben even klaar hier: ten eerste dat je niet snapt dat je met je monomane attitude - zeg dan verdomme ooit iets anti-Ajax (waar financieel ook het eea los zit, zoals al jaren geen dividend uitkeren aan aandeelhouders). Opvallend tevens dat je frequentie van posten hier gelijke tred houdt met de opmars van Feyenoord.

Verder met je post over rente (27/3) en sparen geef je eigenlijk al weg dat je in financieel opzicht geen wonderkind bent - bij een faillisement worden nl alle debiteurs (negatief staan) vervolgd door de curator(en). En besides veel meer dan een 1000 euro zal je niet negatief mogen staan.

Ik stop met het lezen van je posts alhier - je bent mij teveel a one trick pony.

Ga solliciteren bij de Telegraaf - de toon ervan heb je aardig te pakken en wie weet zoeken ze nog een correspondent; Jaap de Graaf lijkt mij een goeie maat voor je.

Meer nieuws: 'PSV heeft een pot voor tegenvallers, dus ik maak me echt geen zorgen' - voetbalzone.nl
"In het ergste geval moeten we wat geld terugbetalen", zegt Timmermans in gesprek met Omroep Brabant. "Dat zou zuur zijn, maar daar is de club prima toe in staat." Timmermans weet dat PSV momenteel gezond is: "Niet alleen door de deal met de gemeente Eindhoven, maar ook omdat er bezuinigd is, meer sponsorinkomsten zijn en er meer tv-gelden binnen gaan komen. Verder is er nog een pot voor tegenvallers, dus ik maak me nog echt geen zorgen."

Alleen als ik dit lees vraag ik me af waarom ze in eerste instantie zo'n hele constructie moesten verzinnen. Als PSV zogenaamd zo gezond is, hadden ze dit toch gelijk kunnen doen?

Mjuman schreef:
je bent mij teveel a one trick pony.
Een ezelsbruggetje: als je in plaats van te veel ook te weinig op dezelfde plaats in de zin kunt gebruiken ('Hij heeft te weinig taart gegeten'), komt er een spatie na te.

Je maakt overigens niet buitenproportioneel veel fouten.

Mjuman schreef:
Vrind, ik ben even klaar hier: ten eerste dat je niet snapt dat je met je monomane attitude - zeg dan verdomme ooit iets anti-Ajax (waar financieel ook het eea los zit, zoals al jaren geen dividend uitkeren aan aandeelhouders).

De uitspraak van de Europese commissie is vandaag in alle nieuws- en sportuitzendingen geweest, wij moeten het er ook gewoon over kunnen hebben, zonder dat het direct hoeft te gaan om partijdigheid.

Waarom geef je niet gewoon je visie op de zaak of geef je aan waarom volgens jou de burgers in Eindhoven ongelijk hebben?
Mij is de hele problematiek volstrekt om het even, wij kunnen er beiden ook niets aan doen.

Dat Ajax al jaren geen dividend uitkeert aan de aandeelhouders, is toch ook geen onderwerp om warm of koud van te worden?

musician schreef:
Dat Ajax al jaren geen dividend uitkeert aan de aandeelhouders, is toch ook geen onderwerp om warm of koud van te worden?

Je bent geen financieel wonderkind zei ik toch al - waar maak je het mee dat een beursgenoteerde onderneming jarenlang én inteert op de reserve (door wegstrepen van transfersommen) én geen dividend uitkeert? De combinatie van die twee gegevens zou in het bedrijfsleven als zorgwekkend worden ervaren.

Je happigheid op negatief nieuws omtrent PSV vind ik monomaan en lachwekkend. Je eigen club wordt niet beter als je tegenstander het minder goed vergaat. PSV is jarenlang goed gerund, Feyenoord en Ajax jarenlang NIET.

En verder mag Sanders van mij zsm het veld ruimen - zo'n klumpeduns hebben ze bij Ajax ook afgedankt. Onbegrijpelijk hoe zo'n man in de pers loopt te klootviolieren - doe mij dan maar 10* liever Harry van Raay

YouTube - Studio Spaan: Erik Gerets & Harry van Raaij

Die Sanders deed het wel goed bij Campina, wel apart dat hij na de fusie weg ging.
Maar goed zo zie je maar dat een voetbalclub heel wat anders is.

Denk dat dit trouwens een storm in een glas water is, als ze wat moeten terugbetalen is het alleen de teveel betaalde waarde van de grond. Maar goed het is slechts een onderzoek.

Mjuman schreef:
Je bent geen financieel wonderkind zei ik toch al - waar maak je het mee dat een beursgenoteerde onderneming jartenlang én inteert op de reserve (door wegstrepen van transfersommen) én geen dividend uitkeert? De combinatie van die twee gegevens zou in het bedrijfsleven als zorgwekkend worden ervaren.

Ja, dat is misschien wel waar. Ze houden elkaar een beetje raar in het leven: Ajax-aandelen-kopers doen/deden dat veelal uit liefde voor de club. Geld hoefde je er niet terug van te verwachten, dat kwam terecht in een bodemloze put. Het blijft geld, maar om de één of andere reden vermoed ik dat de Ajax aandeelhouders hun verlies minder serieus zullen nemen dan de aandeelhouders van de Laiki bank. Ze gaan er niet voor op de barricaden. Heeft het Ajax aandeel sowieso wel eens wat opgeleverd? Na aanschaf werden ze al gelijk 20% minder waard en daarna is het nooit meer wat geworden. Dus tel uit je winst, zelfs een seizoenkaart van de F-side levert een hoger rendement op, zelfs inclusief een tweewekelijks dramatisch slecht potje voetbal.

Ik begrijp niet waarom je mijn advies om rood te staan bij de bank om er bij een faillissement goed uit te springen zo serieus nam. Het was eigenlijk meer bedoeld als humor, maar ik begrijp dat je met mij niet kunt lachen

Je happigheid op negatief nieuws omtrent PSV vind ik monomaan en lachwekkend. Je eigen club wordt niet beter als je tegenstander het minder goed vergaat. PSV is jarenlang goed gerund, Feyenoord en Ajax jarenlang NIET.

Maar het tegendeel is toch niet beweerd? Feyenoord zit/zat al jaren in de beklaagdenbank van de KNVB en mocht tot voor kort nog geen speler uit de B5 van FC Lisse overnemen. We mogen nog God op onze blote knieën danken dat het na die donkere periode zo is afgelopen. Overigens: er is, laat ik het tot de pers beperken, vrij veel negatief nieuws over PSV, de laatste tijd. Of de club dat nu veroorzaakt, de spelers of waar het dan ook over gaat.

En verder mag Sanders van mij zsm het veld ruimen - zo'n klumpeduns hebben ze bij Ajax ook afgedankt. Onbegrijpelijk hoe zo'n man in de pers loopt te klootviolieren - doe mij dan maar 10* liever Harry van Raay

Die is in ieder geval ook veel beter na te doen. De grandeur van dit soort type voorzitters verdwijnt in rap-tempo. Helaas. Met wat je er voor terug krijgt moet je het nog maar afwachten. Dat is precies het punt: de spelers zouden het onder van Raay het sowieso ook niet hebben aangedurfd, om ruiten in te slaan of een tegenstander op te wachten. Dat is dan gelijk het verschil.

trebremmit schreef:
Die Sanders deed het wel goed bij Campina, wel apart dat hij na de fusie weg ging.
Maar goed zo zie je maar dat een voetbalclub heel wat anders is.

Denk dat dit trouwens een storm in een glas water is, als ze wat moeten terugbetalen is het alleen de teveel betaalde waarde van de grond. Maar goed het is slechts een onderzoek.

Ben even de naam kwijt van die voorzitter die Ronald Koeman destijds schoffeerde, kwam uit de top van Philips, maar gedroeg zich ook net als de huidige mascotte van Feyenoord in de porceleinkast van PSV.

In het bedrijfsleven werkt powerplay wel, in het voetbal niet altijd...

Dat was volgens mij Frits Schuitema

Leuk stuk. Uiteraard wat overdreven, maar dat is wel de situatie zoals die bij PSV momenteel is. Alleen denk ik wel dat dit stuk inmiddels een (paar?) jaar te laat komt, omdat PSV juist nu bezig is met het beleid wat Ajax en Feyenoord nu al een aantal jaar uitvoeren: jeugdspelers. Die inhaalslag moeten ze nog wel maken en duurt nog wel even.

Als die claim doorgaat (maar dat valt nog te bezien) dan zullen ze wel moeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:55 uur

geplaatst: vandaag om 13:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.