Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2009, 11:42 uur
Ace schreef:
Dat viel reuze mee met dat voor de goal liggen. Die gasten konden gewoon niet beter en psv kwam er zelfs met dit belabberde spel nog af en toe doorheen.
Dat viel reuze mee met dat voor de goal liggen. Die gasten konden gewoon niet beter en psv kwam er zelfs met dit belabberde spel nog af en toe doorheen.
Dichtgeknepen billen - en thank god for Marcellis - 93e minuut: 1-0. Meedoen van NL clubs is van belang voor de NL positie op de UEFA-ranglijst.
Tja, wat leert de praktijk/het verleden als we afgaan op generale repetities (voor het échte begin van het seizoen)? Kijk naar Ajax (sorry Ace): (resultaten, behaald in het verleden, blababla) een goede generale geeft geen garantie.
En in Alkmaar rekenen zich nu al rijk na het winnen van de JC-Schaal. Wees niet verbaasd als daar in april een architect wordt uitgenodigd om een ontwerp te maken voor een..... klaagmuur!
0
Ace
geplaatst: 31 juli 2009, 11:53 uur
Dat meedoen van die NL clubs en die punten op die UEFA-lijst interesseren me nou werkelijk waar niets... Ik ben voor Ajax, niet voor het Nederlandse voetbal. Ja, als het NL elftal een EK of WK speelt ben ik voor het Nederlandse voetbal.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:00 uur
Ace schreef:
Dat meedoen van die NL clubs en die punten op die UEFA-lijst interesseren me nou werkelijk waar niets... Ik ben voor Ajax, niet voor het Nederlandse voetbal. Ja, als het NL elftal een EK of WK speelt ben ik voor het Nederlandse voetbal.
Ontzettend kortzichtig. Als alle andere NL clubs verliezen tegen rechtstreeks concurrenten in de UEFA-ranglijst, krijgt Ajax het binnen afzienbare tijd ook een pak lastiger (meer voorrondes, alleen de kampioen die nog CL mag spelen...)
En R.I.P. Bobby Robson.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:01 uur
Heb het altijd een erg sympathieke man gevonden. Jammer dat hij er nu niet meer is. 
Zie ook: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/8177945.stm

Zie ook: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/8177945.stm

0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:02 uur
Maar hoe minder NL clubs er meedoen, hoe relatief zwakker de clubs internationaal worden. Je wordt nooit sterker door tegen zwakke(re) tegenstanders te spelen.
Ik vind dat zo bizar, ook bij de lokale FC-fans: toen Ajax hier speelde met Sneijder werd hij (Utrechter n.b) uitgejouwd en -gescholden ("tuinkabouter" was nog het minste) en in de kroeg hier werd elke actie van hem bij EK-wedstrijden ook door FC-supporters van harte aangemoedigd.
Ik vind dat echt bezopen schizofrenie (bij Ajax: klote; in het NL-elftal: top); geef mij dan de Engelse mentaliteit: daar is nog waardering voor een goede persoonlijke actie van een tegenstander. Ik vind Suarez een ettertje, maar ik vind 'em wel tóp spelen en daarvoor heb ik waardering, ook voor zijn acties en zijn doorzetten.
Bobby R: gentleman, op én top - altijd correct; R.I.P.
Ik vind dat zo bizar, ook bij de lokale FC-fans: toen Ajax hier speelde met Sneijder werd hij (Utrechter n.b) uitgejouwd en -gescholden ("tuinkabouter" was nog het minste) en in de kroeg hier werd elke actie van hem bij EK-wedstrijden ook door FC-supporters van harte aangemoedigd.
Ik vind dat echt bezopen schizofrenie (bij Ajax: klote; in het NL-elftal: top); geef mij dan de Engelse mentaliteit: daar is nog waardering voor een goede persoonlijke actie van een tegenstander. Ik vind Suarez een ettertje, maar ik vind 'em wel tóp spelen en daarvoor heb ik waardering, ook voor zijn acties en zijn doorzetten.
Bobby R: gentleman, op én top - altijd correct; R.I.P.
0
stuart
geplaatst: 31 juli 2009, 12:02 uur
Ook één van mijn favoriete personen bij de grote voetbaltrainers....
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:04 uur
Mjuman schreef:
Maar hoe minder NL clubs er meedoen, hoe relatief zwakker de clubs internationaal worden. Je wordt nooit sterker door tegen zwakke(re) tegenstanders te spelen.
In Spanje (en ook Frankrijk) leeft die mentaliteit nog een pak sterker dan in Engeland. Aartsrivalen die een staande ovatie krijgen, is geen uitzondering.
0
Ace
geplaatst: 31 juli 2009, 12:06 uur
FlyLo schreef:
Ontzettend kortzichtig. Als alle andere NL clubs verliezen tegen rechtstreeks concurrenten in de UEFA-ranglijst, krijgt Ajax het binnen afzienbare tijd ook een pak lastiger (meer voorrondes, alleen de kampioen die nog CL mag spelen...)
En R.I.P. Bobby Robson.
(quote)
En R.I.P. Bobby Robson.
Wat heeft dat nou met kortzichtig te maken? Het is clubvoetbal, geen landenvoetbal.
Typisch gevalletje van andere beleving. Overigens heb ik met individuele spelers van andere clubs niet veel moeite, ook niet wanneer ze niet in het NL elftal spelen. Het presteren van andere Nederlandse clubs in Europa interesseert me gewoon bitter weinig.
@mjuman: sinds wanneer speelt Suarez in het NL elftal?

Erg droevig van Robson, die man kwam altijd heel sympathiek op me over.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:13 uur
Ace schreef:
Wat heeft dat nou met kortzichtig te maken? Het is clubvoetbal, geen landenvoetbal.
Typisch gevalletje van andere beleving. Overigens heb ik met individuele spelers van andere clubs niet veel moeite, ook niet wanneer ze niet in het NL elftal spelen. Het presteren van andere Nederlandse clubs in Europa interesseert me gewoon bitter weinig.
(quote)

Jij snapt blijkbaar de werking van de UEFA-coëfficiënt niet?
Een tip: UEFA European Cup Football - xs4all.nl
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:17 uur
Volgens mij snapt ie dat wel, het kan hem alleen niet zoveel schelen.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:19 uur
Van mij mag ie zich laten verbouwen tot Nederlander, maar ook als hij actief is voor Ajax vind ik hem een attractie. Datzelfde geldt voor één van de grootste Nederlandse talenten (uit Utrecht, ja ja) Ismael Aisatti - zijn vertrek (bij PSV): onbegrijpelijk, vast de banden met Lemic!
Van mij mag ie zich laten verbouwen tot Nederlander, maar ook als hij actief is voor Ajax vind ik hem een attractie. Datzelfde geldt voor één van de grootste Nederlandse talenten (uit Utrecht, ja ja) Ismael Aisatti - zijn vertrek (bij PSV): onbegrijpelijk, vast de banden met Lemic!
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:22 uur
herman schreef:
Ik vond de opmerking 'Het is clubvoetbal, geen landenvoetbal' in een andere richting wijzen. Als je geïnteresseerd bent in Nederlands voetbal op clubniveau, dan hoop je dat de NL clubs het goed doen in Europa.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:27 uur
herman schreef:
Geen ene moer zelfs.Volgens mij snapt ie dat wel, het kan hem alleen niet zoveel schelen.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:27 uur
Van mij mogen NL clubs best goed presteren, met uitzondering van die kakkerlakken dan met hun lelijke werkvoetbal..
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:28 uur
Bobby Robson. R.I.P.
Fantastisch sympathieke man. Uitstraling op en top. En gewoon een goede trainer.
Fantastisch sympathieke man. Uitstraling op en top. En gewoon een goede trainer.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:32 uur
Bobby Robson overleden
LONDEN - Voormalig voetbaltrainer Bobby Robson is vrijdag op 76-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt. Robson, die onder meer het Engelse elftal en twee keer PSV onder zijn hoede had, was al geruime tijd ziek.
Hij verloor de strijd tegen kanker. Als voetballer kwam Robson twintig keer uit voor het nationale elftal van Engeland.
Robson was bondscoach in Engeland van 1982 tot 1990. In 1990 leidde hij het Engelse elftal op het WK in Italië naar de halve finales.
PSV leidde de Brit in de periodes 1990-1992 en 1998-1999. Naast PSV had hij ook nog grote clubs in Portugal (Sporting Lissabon en Porto) en Spanje (Barcelona) onder zijn hoede.
LONDEN - Voormalig voetbaltrainer Bobby Robson is vrijdag op 76-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt. Robson, die onder meer het Engelse elftal en twee keer PSV onder zijn hoede had, was al geruime tijd ziek.
Hij verloor de strijd tegen kanker. Als voetballer kwam Robson twintig keer uit voor het nationale elftal van Engeland.
Robson was bondscoach in Engeland van 1982 tot 1990. In 1990 leidde hij het Engelse elftal op het WK in Italië naar de halve finales.
PSV leidde de Brit in de periodes 1990-1992 en 1998-1999. Naast PSV had hij ook nog grote clubs in Portugal (Sporting Lissabon en Porto) en Spanje (Barcelona) onder zijn hoede.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:42 uur
orbit schreef:
Van mij mogen NL clubs best goed presteren, met uitzondering van die kakkerlakken dan met hun lelijke werkvoetbal..
Volgens mij speelt Feyenoord al een jaar of 10 geen werkvoetbal meer, op het seizoen na met Buijs, etc. 3 jaar geleden. Werken deden ze namelijk niet meer.En wat voor voetbal speelt ajax dan? Dat kun je helemaal niet meer benoemen. Het genre dat het er dichtst bij komt is dan toch wel: hotseknotsbegoniavoetbal.
0
Ace
geplaatst: 31 juli 2009, 12:45 uur
FlyLo schreef:
(quote)
Volgens mij snap ik het allemaal heel erg goed en heb ik van jou dan ook geen uitleg nodig. Het interesseert me alleen helemaal niets, dat is wat anders. Dat jij het anders ziet, vind ik prima. Ik zie het echter zo en behoef daarin niet door jou gecorrigeerd te worden, knul.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 13:09 uur
Ace schreef:
Volgens mij snap ik het allemaal heel erg goed en heb ik van jou dan ook geen uitleg nodig. Het interesseert me alleen helemaal niets, dat is wat anders. Dat jij het anders ziet, vind ik prima. Ik zie het echter zo en behoef daarin niet door jou gecorrigeerd te worden, knul.
(quote)
Prima, als je geen argumenten kan geven dan houd de discussie voor mij op. En al helemaal als je op de man gaat spelen. Het zegt meer over jou dan over mij.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 13:27 uur
Je negeert compleet het punt dat hij maakt en herhaalt nog een paar keer je eigen standpunt. Dat heeft verder met discussie niet zoveel te maken.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 13:33 uur
herman schreef:
Je negeert compleet het punt dat hij maakt en herhaalt nog een paar keer je eigen standpunt. Dat heeft verder met discussie niet zoveel te maken.
Welk punt maakt hij dan? Ik zie het niet. 'Het interesseert me allemaal niet' rijmt immers niet met 'ik ben voor Ajax'.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 13:40 uur
Hij is Ajax-fan en wat de andere Nederlandse teams doen in Europees verband interesseert hem niet. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen??
0
geplaatst: 31 juli 2009, 13:42 uur
herman schreef:
Hij is Ajax-fan en wat de andere Nederlandse teams doen in Europees verband interesseert hem niet. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen??
Ja, dat is ontzettend moeilijk te begrijpen. Als de andere NL clubs het slecht doen, doet Ajax het ook slecht. Of is dat zo moeilijk te begrijpen?
0
geplaatst: 31 juli 2009, 13:52 uur
Ajax speelt toch altijd wel Europees voetbal, of we nu 1 of 2 europaleague plekken verliezen is voor hun echt niet relevant.
0
Ace
geplaatst: 31 juli 2009, 13:53 uur
Dat is inderdaad vrij lastig te begrijpen... Ik zie niet in wat het presteren van andere NL clubs in Europa te maken heeft met het presteren van Ajax en andersom. Het enige verschil is dat op een dag misschien alleen de kampioen naar de CL gaat en dan in het ergste geval ook nog voorronde moet spelen. Lekker belangrijk, als je het mij vraagt. Aan de andere kant vind ik het ook prima als andere NL clubs wel winnen in Europa... Ik houd me er gewoon niet mee bezig, that's all. En als een rivaal als feijenoord verliest heb ik daar best veel plezier om. Dat hebben die gasten uit zuid ook als mijn club verliest, geloof me.
Je bent duidelijk nogal vol van je eigen mening. Mijn neefje zit in de puberteit en die heeft ook overal een weerwoord voor klaar. Of het nou ergens op slaat of niet, hij zal in ieder geval het laatste woord hebben.
Exact en ook als Ajax door het presteren van een andere club in Europa het Europees voetbal mis loopt, vind ik het nog niet relevant. Dan hadden ze gewoon iets hoger moeten eindigen in de competitie...
Je bent duidelijk nogal vol van je eigen mening. Mijn neefje zit in de puberteit en die heeft ook overal een weerwoord voor klaar. Of het nou ergens op slaat of niet, hij zal in ieder geval het laatste woord hebben.
herman schreef:
Ajax speelt toch altijd wel Europees voetbal, of we nu 1 of 2 europaleague plekken verliezen is voor hun echt niet relevant.
Exact en ook als Ajax door het presteren van een andere club in Europa het Europees voetbal mis loopt, vind ik het nog niet relevant. Dan hadden ze gewoon iets hoger moeten eindigen in de competitie...
0
geplaatst: 31 juli 2009, 13:58 uur
Desinteresse en/of afgunst zijn plausibele argumenten.
Ik snap deze non-discussie dan ook niet. De een interesseert het hoe een andere club presteert, de ander zal het worst wezen.
Mij maakt het geen donder uit welke club of welk landenteam ik zit te kijken. Ik hoop dat de beste wint.
De kans is vrij klein dat dat een nederlandse club is. Nou, dan maar niet he.
Ik snap deze non-discussie dan ook niet. De een interesseert het hoe een andere club presteert, de ander zal het worst wezen.
Mij maakt het geen donder uit welke club of welk landenteam ik zit te kijken. Ik hoop dat de beste wint.
De kans is vrij klein dat dat een nederlandse club is. Nou, dan maar niet he.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.