Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2009, 14:13 uur
Ace schreef:
...
...
Goh, je snapt het dus inderdaad niet. Of je snapt het wel maar dan is het begrip 'lange termijn denken' je vreemd.
Voorbeeldscenario uit België:
Het grote Anderlecht, ooit nog meerder EC's II gewonnen, werd vorig seizoen uitgeschakeld door BATE Borisov in de voorrondes van de CL. Waarom kwamen ze in godsnaam uit tegen zo'n derderangsploegje en zaten ze niet rechtstreeks in de poules (cfr. AZ nu)? Omdat de andere Belgische ploegen helemaal niets presteerden op Europees vlak (RSCA zelf ook niet echt, maar kom). Ondertussen is Anderlecht geen reekshoofd meer (oa. omdat ze zoveel punten verloren hebben door die uitschakeling en omdat andere ploegen veel meer presteerden op Europees vlak) wat betekent dat ze in de volgende CL voorrondes kunnen geloot worden tegen ploegen als Arsenal.
Misschien besef je de link tussen Europees succes van andere ploegen in de Eredivisie en Ajax pas als Ajax eenzelfde lot beschoren is. Als de Nederlandse ploegen het even slecht gaan doen als de Belgische, geef ik het nog 5 jaar eer Nederland definitief voorbijgeschoten wordt door landen als Turkije, Denemarken, Schotland en Zwitserland waardoor (na evt. nog een paar jaar) het eens zo grote Ajax plots 4 voorrondes moet spelen eer ze überhaupt mogen meedoen aan de Europa League. Je mag het een doemscenario noemen, ik vind het gewoon realistisch denken. Ga in ieder geval niet zeuren over vergane gloriën en ooit gewonnen EC's als er plots geen enkele Nederlandse ploeg meer in de CL-poules zit.
Laatste post van mij hierover, discussie gesloten, duidelijker dan dit kan ik het nooit uitleggen. Misschien moet je eens aan Martin Jol of het Ajax-bestuur gaan vragen of het Europees succes van andere NL clubs hen wél interesseert.
PS: Ja, Standard zit dit jaar rechtstreeks in de poules, maar dat is enkel en alleen te danken aan de nieuwe methode om de Europese coëfficiënten te berekenen en die toevallig (of niet) in het voordeel van België heeft uitgedraaid. Volgend jaar is er misschien nog maar één CL-ticket voor de Belgische competitie, en de ploeg die dat ticket krijgt, moet nog een hoop voorrondes spelen.
PPS: nogmaals, op de man spelen in een discussie hoeft voor mij echt niet hoor. Moet ik op die laatste alinea nu echt gaan reageren? Het gaat toch over sport hier, of niet?
0
Ace
geplaatst: 31 juli 2009, 14:19 uur
Hier ben ik Raymond... We hebben hier geen bier, dus ik moet wat op de vrijdagmiddag 
Ik snap je hele verhaal, al een post of 10 lang. En nu steeds interesseert het me niet en denk ik erover zoals ik erover dacht. Schotse clubs verschijnen ook nog steeds in de CL en daar is er buiten Rangers of Celtic ook geen club waar een gemiddelde voetballiefhebber van gehoord heeft. Ik snap trouwens niet waarom je jezelf zo drukt maak over mijn interesse cq desinteresse in iets.
Het is maar wat je op de man spelen noemt. Ik discussieer met jou, vind je vervelend, betweterig en hardleers en laat dat vervolgens blijken. Je zou het op de man spelen kunnen noemen, maar ik zie het meer als het beestje bij het naampje noemen.

Ik snap je hele verhaal, al een post of 10 lang. En nu steeds interesseert het me niet en denk ik erover zoals ik erover dacht. Schotse clubs verschijnen ook nog steeds in de CL en daar is er buiten Rangers of Celtic ook geen club waar een gemiddelde voetballiefhebber van gehoord heeft. Ik snap trouwens niet waarom je jezelf zo drukt maak over mijn interesse cq desinteresse in iets.
Het is maar wat je op de man spelen noemt. Ik discussieer met jou, vind je vervelend, betweterig en hardleers en laat dat vervolgens blijken. Je zou het op de man spelen kunnen noemen, maar ik zie het meer als het beestje bij het naampje noemen.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 14:48 uur
Nog even een duit van mij in het zakje: de Nederlandse competitie is qua niveau behoorlijk aan het afglijden. Toppers spelen na hooguit 3 jaar elders.
Internationaal spelen levert xtra geld op - (toen Ajax zich niet kwalificeerde van de CL, kreeg PSV 25 miljoen euro, solo - nix nie delen); de begroting van AZ van dit jaar is 40 miljoen (ter vergelijking). Hoe meer clubs internationaal spelen, hoe ruimer het budget in NL, hoe groter ook de kans dat toppers hier nog even blijven.
Hoe was die 70's-song ook al weer "Liever langharig dan kortzichtig"?
Het moment komt er aan dat Ajax de komst van de nieuwe spits, afkomstig van het eerste elftal van Knollendammerdijk a.d Ophaalbrug aankondigt; tevens het moment dat de Arena alleen nog regelmatig volzit bij popconcerten
Maar goed - I rest my case.
Internationaal spelen levert xtra geld op - (toen Ajax zich niet kwalificeerde van de CL, kreeg PSV 25 miljoen euro, solo - nix nie delen); de begroting van AZ van dit jaar is 40 miljoen (ter vergelijking). Hoe meer clubs internationaal spelen, hoe ruimer het budget in NL, hoe groter ook de kans dat toppers hier nog even blijven.
Hoe was die 70's-song ook al weer "Liever langharig dan kortzichtig"?
Het moment komt er aan dat Ajax de komst van de nieuwe spits, afkomstig van het eerste elftal van Knollendammerdijk a.d Ophaalbrug aankondigt; tevens het moment dat de Arena alleen nog regelmatig volzit bij popconcerten
Maar goed - I rest my case.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 14:50 uur
Interessant artikeltje, natuurlijk volledig los van voorgaande discussie.
http://www.vi.nl/Achtergronden/UEFA-ranglijst/168183/UEFAcoefficientenranglijst-Nederland-zakt-twee-plaatsen.htm
Voor de komende 5 of wat jaren staat de Eredivisie nog wel redelijk veilig, maar dan moet er dit jaar wel gepresteerd worden.
http://www.vi.nl/Achtergronden/UEFA-ranglijst/168183/UEFAcoefficientenranglijst-Nederland-zakt-twee-plaatsen.htm
Voor de komende 5 of wat jaren staat de Eredivisie nog wel redelijk veilig, maar dan moet er dit jaar wel gepresteerd worden.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 14:53 uur
Hangt maar van je interesses af. Wielrennen vind ik ook niet interessant en daar is de afgelopen maand genoeg over geschreven. Niet dat iedere voetballiefhebber zich interesseert in de Europese ranking natuurlijk, zoveel was al duidelijk.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 14:53 uur
Gelukkig maar. Is dat in ieder geval toch nog duidelijk geworden.
0
Ace
geplaatst: 31 juli 2009, 14:56 uur
@mjuman: ik beweer nergens dat dit hele verhaal niet waar is...
0
geplaatst: 31 juli 2009, 15:03 uur
Ben het vaak met je eens Ace, maar ook hier begrijp ik jouw desinteresse in de prestaties van andere NL clubs in Europa niet. Ik zeg niet dat je het niet mag zijn maar ik schat zo inmiddels wel in dat jij een voetballiefhebber bent.
Ik begrijp de haat en nijd tussen Feyenoord en Ajax....ben zelf in Rdam zuid geboren en heb er 28 jaar gewoond maar was en ben toch altijd blij dat een andere NL club punten bij elkaar sprokkelt in Europese competities. En dat doe ik als voetballiefhebber maar ook als fan van mijn club.
De rol van Nederlandse clubs in Europa is inderdaad naar een droevig niveau aan het zakken en waar bijvoorbeeld Ajax nu bij een 2e plaats kans houdt op CL league is het over een paar jaar alleen de kampioen nog. En zelfs die zal dan voorronden moeten spelen. Dat gaat ook op voor de UEFA cup. Als we zo doorgaan speelt er over een paar jaar nog maar 1 of 2 NL clubs hierin. Dat maakt de kansen voor jouw Ajax en voor ieder zijn eigen club steeds kleiner om uberhaupt nog op Europees niveau te voetballen. Dat werkt als een kankergezwel door in de Nederlandse voetballerij. Precies zoals Mjuman het schetst. Think about that.
Ik begrijp de haat en nijd tussen Feyenoord en Ajax....ben zelf in Rdam zuid geboren en heb er 28 jaar gewoond maar was en ben toch altijd blij dat een andere NL club punten bij elkaar sprokkelt in Europese competities. En dat doe ik als voetballiefhebber maar ook als fan van mijn club.
De rol van Nederlandse clubs in Europa is inderdaad naar een droevig niveau aan het zakken en waar bijvoorbeeld Ajax nu bij een 2e plaats kans houdt op CL league is het over een paar jaar alleen de kampioen nog. En zelfs die zal dan voorronden moeten spelen. Dat gaat ook op voor de UEFA cup. Als we zo doorgaan speelt er over een paar jaar nog maar 1 of 2 NL clubs hierin. Dat maakt de kansen voor jouw Ajax en voor ieder zijn eigen club steeds kleiner om uberhaupt nog op Europees niveau te voetballen. Dat werkt als een kankergezwel door in de Nederlandse voetballerij. Precies zoals Mjuman het schetst. Think about that.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 16:22 uur
Grappige discussie. Iedereen probeert Ace ervan te overtuigen dat het belangrijk is voor de Nederlandse clubs, wat ook zo is, maar Ace maalt niet om de andere clubs en kijkt enkel naar Ajax. En alles uitleggen is zinloos, want Ace snapt het net even goed als jullie 

0
geplaatst: 31 juli 2009, 16:30 uur
Ploppesteksel schreef:
Grappige discussie. Iedereen probeert Ace ervan te overtuigen dat het belangrijk is voor de Nederlandse clubs, wat ook zo is, maar Ace maalt niet om de andere clubs en kijkt enkel naar Ajax. En alles uitleggen is zinloos, want Ace snapt het net even goed als jullie
tunnelvision heet zoiets

0
Ace
geplaatst: 31 juli 2009, 16:48 uur
Ploppesteksel schreef:
Zo is het precies! Dat uitgerekend een Belg dit nou uit moet leggen in zo weinig woorden!

0
geplaatst: 31 juli 2009, 17:08 uur
Ploppesteksel schreef:
En zo zijn we weer aanbeland bij het begin: het is kortzichtig.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 17:08 uur
Wat valt er nou uit te leggen dat Nederland één stad heeft, één voetbalclub en één dialect, dat die stad het epicentrum der beschaving is. De dikste-nekkenstad van Dikkenekkenland.
De gemiddelde Amsterdammer krijgt al heimwee als de intercity naar het Zuiden het Amstelstation net achter zich heeft gelaten: "HELEMAAL naar Maastricht, man project op locatie - bij die grote telco, man" - een Amsterdamse vriend van me. Tough shit dude, live Wieckse Witte op het Vrijthof, lokale babes - no way Maastricht verkennen; Ajax-sjaaltje even wegstoppen als de intercity in Utrecht stopt - kijk, dat zijn nou echte Ajax-supporters.
De gemiddelde Amsterdammer krijgt al heimwee als de intercity naar het Zuiden het Amstelstation net achter zich heeft gelaten: "HELEMAAL naar Maastricht, man project op locatie - bij die grote telco, man" - een Amsterdamse vriend van me. Tough shit dude, live Wieckse Witte op het Vrijthof, lokale babes - no way Maastricht verkennen; Ajax-sjaaltje even wegstoppen als de intercity in Utrecht stopt - kijk, dat zijn nou echte Ajax-supporters.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 18:32 uur
Nicolage Rico schreef:
Volgens mij speelt Feyenoord al een jaar of 10 geen werkvoetbal meer, op het seizoen na met Buijs, etc. 3 jaar geleden. Werken deden ze namelijk niet meer.
En wat voor voetbal speelt ajax dan? Dat kun je helemaal niet meer benoemen. Het genre dat het er dichtst bij komt is dan toch wel: hotseknotsbegoniavoetbal.
(quote)
Volgens mij speelt Feyenoord al een jaar of 10 geen werkvoetbal meer, op het seizoen na met Buijs, etc. 3 jaar geleden. Werken deden ze namelijk niet meer.En wat voor voetbal speelt ajax dan? Dat kun je helemaal niet meer benoemen. Het genre dat het er dichtst bij komt is dan toch wel: hotseknotsbegoniavoetbal.
Zelfs een slecht spelend ajax is meestal nog beter aan te zien dan die knolleboeren selectie uit Verrotteknor.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 18:39 uur
Mjuman schreef:
Wat valt er nou uit te leggen dat Nederland één stad heeft, één voetbalclub en één dialect, dat die stad het epicentrum der beschaving is. De dikste-nekkenstad van Dikkenekkenland.
En die provincialen maar continue aan blijven schoppen tegen die ene stad en alles wat ze in hun schamele leventje niet bevalt maar lekker blijven projecteren op die ene stad waar buiten de gesjellige dorpse sfeer op het hoofdplein ook nog wat te beleven valt

0
The Oath
geplaatst: 31 juli 2009, 19:25 uur
Frozen_Devil schreef:
Astarloza, 11de en ritwinnaar, betrapt op epo.
Astarloza, 11de en ritwinnaar, betrapt op epo.
Jurgen van den Broeck zal dan wel 14de worden.

0
geplaatst: 31 juli 2009, 19:34 uur
orbit schreef:
Zelfs een slecht spelend ajax is meestal nog beter aan te zien dan die knolleboeren selectie uit Verrotteknor.
Voor mij wel ja.

0
lowriderluuk
geplaatst: 31 juli 2009, 20:05 uur
Ze proberen in ieder geval met 22 volwassen mensen, nou ja volwassen, deze "stoere" mannen doen in elk geval een poging een bal in een netje te werken, soms lukt het zo nog geeneens hihihihi !! en er komt nog publiek kijken ook naar die sukkels.
Nee, dan heb ik meer met ijshockey, motorraces, motorcross, grasbaanraces, ijspeedway, wielrennen, boksen etc. etc..
Die proberen er meer uit te halen dan een beetje slenteren over een veld en struikelen over een graspol als er een bal aankomt.
Nee, dan heb ik meer met ijshockey, motorraces, motorcross, grasbaanraces, ijspeedway, wielrennen, boksen etc. etc..
Die proberen er meer uit te halen dan een beetje slenteren over een veld en struikelen over een graspol als er een bal aankomt.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 31 juli 2009, 21:38 uur
Leve rugby, voetbal is een spel, rugby een sport.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 23:15 uur
Rugby is vooral dom, om elke wedstrijd blessures op te lopen. De hersencellen van de spelers sterven bij iedere beuk af.
Om maar net zo oppervlakkig te oordelen als een aantal over voetbal hier.
Om maar net zo oppervlakkig te oordelen als een aantal over voetbal hier.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 23:31 uur
Iemand ooit Gaelic football of Hurling gezien - da't zijn nou es geen sporten voor mietjes, zo van o gossie mij rood-witte shirt wordt vies. Neem van mij aan, daar verbleekt zelfs rugby bij.
Maar om te spelen - gee whizz, no thanks!
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 00:06 uur
Mjuman schreef:
Iemand ooit Gaelic football gezien - da't zijn nou es geen sporten voor mietjes, zo van o gossie mij rood-witte shirt wordt vies. Neem van mij aan, daar verbleekt zelfs rugby bij.
Iemand ooit Gaelic football gezien - da't zijn nou es geen sporten voor mietjes, zo van o gossie mij rood-witte shirt wordt vies. Neem van mij aan, daar verbleekt zelfs rugby bij.
Geloof het of niet, maar in 2006 ben ik naar wedstrijden geweest van Gaelic football in Dublin. Ik weet overigens niet wie je wijs heeft gemaakt dat deze sport zwaarder is dan rugby; dat viel wel mee. Het enige dat er echt hard aan toe ging was een oude man voor ons die ruzie maakte met een steward. Conditioneel zal het best een zware sport zijn, maar dat is voetbal ook.
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 00:12 uur
Heb het meermalen gezien, net als hurling (met een soort grote pollepel) dat vond ik wel heftig. Waarschijnlijk heb ik me ook wel laten imponeren door mijn Ierse gastheer, die destijds (bij een return visit) in Amsterdam meer geïmponeerd was door The Bulldog (op het Leidse Plein) en de Wallen dan door Ajax -
tja en Paradiso of Melkweg zijn we niet aan toegekomen.
Conditioneel vind ik voetbal nogal meevallen t.o.v. bijv. squash.
tja en Paradiso of Melkweg zijn we niet aan toegekomen.
Conditioneel vind ik voetbal nogal meevallen t.o.v. bijv. squash.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.