MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Slapstick in Alkmaar

Wel fijn dat AZ nu zeker lijkt (al twijfelde ik geen moment dat ze het wel zouden redden), misschien mogen ze zelfs dromen van play-offs. Zou in ieder geval terecht zijn. Twente, Utrecht, Heerenveen en AZ zijn de enige vier ploegen (van buiten de top-4) die ik volgend jaar Europa in wil zien gaan.

Teunnis schreef:
Slapstick in Alkmaar

Dit verzin je niet. Matchfixing ??

Ik heb niet gekeken maar was het terecht? Het is nog al wat twee man met twee gele kaarten in één helft en twee pingels :S

panjoe (moderator)
Matchfixing ja ...

Linius schreef:
Ik heb niet gekeken maar was het terecht? Het is nog al wat twee man met twee gele kaarten in één helft en twee pingels :S

En dan heb je het eigen doelpunt nog niet genoemd. Ik lag een minuut dubbel

Teunnis schreef:
(quote)

En dan heb je het eigen doelpunt nog niet genoemd. Ik lach een minuut dubbel

Hoe gaat dat precies, dubbel lachen?

Maar nu serieus, ook nog een eigen doelpunt. Dit is erg

Teunnis schreef:
Slapstick in Alkmaar

Wel fijn dat AZ nu zeker lijkt (al twijfelde ik geen moment dat ze het wel zouden redden), misschien mogen ze zelfs dromen van play-offs. Zou in ieder geval terecht zijn. Twente, Utrecht, Heerenveen en AZ zijn de enige vier ploegen (van buiten de top-4) die ik volgend jaar Europa in wil zien gaan.

Het zou wel leuk zijn als AZ zich weer een beetje opricht, als je ze wat een goed elftal die eigenlijk hebben. Afgezien van de verdediging vrijwel allemaal internationals. Een goede CD erbij en ze spelen volgend jaar weer top 6.

Heerenveen zie ik het trouwens niet zo goed doen in Europa, die gaan weer behoorlijk inleveren als Djuricic vertrekt.

AZ heeft volgend seizoen hoe dan ook Maher niet meer en dat wordt een flink gat om op te vullen.

Running On Empty schreef:
(quote)

Hoewel Utrecht het geld altijd kan gebruiken....
Twee penalties, twee rode kaarten en een eigen doelpunt... Dit wordt misschien een historische wedstrijd. Ik wil inderdaad ook nog graag weten wat er allemaal is gebeurd en gezegd.

Teunnis schreef:
(quote)
En dan heb je het eigen doelpunt nog niet genoemd. Ik lag een minuut dubbel

Nou nou zeg, de Comedy Capers is er niets bij. Hilarisch. Ik ga maar iets anders kijken.

Volgende week Robbin Ruiter maar weer op doel

Linius schreef:
AZ heeft volgend seizoen hoe dan ook Maher niet meer en dat wordt een flink gat om op te vullen.

Da's ook weer waar, maar Overtoom is een aardige vervanger. En Henriksen is toch ook een toptalent, die zal volgend seizoen wel meer gaan opvallen. Maak me meer zorgen over de vleugels, want daar loopt toch wel middelmaat.

Op een ouwe slof...

... en een voetbalschoen

Ik ben benieuwd of Driesje nog iets te zeggen heeft over een kampioenswedstrijd.

Cured
PSV is gewoon een barslecht team en de rest maakt het Ajax ook gemakkelijk......wel saai, maar terecht (ook armoe troef trouwens allemaal).

Vandaag vierde NL het begin van de lente

Als het er zo blijft uitzien kan er voorafgaand aan Koniginnedag er nog een ander feest worden gevierd in Amsterdam - die van het trio.

Hm, Het zegt dan ook wel iets over Ajax dat zij niet al lang een straatlengte voor staan, zoals Barca of BM.

Fantastisch resultaat

Rudi S schreef:
Hm, Het zegt dan ook wel iets over Ajax dat zij niet al lang een straatlengte voor staan, zoals Barca of BM.

Al zit daar wel - helaas - een visie achter, en een beleid, dat - en dat weten ook alle Amsterdamse roeptoeterjes, met een kort memorie - in tijd van crisis (affaire Cruijff en het aftreden van alle commissarissen, Edgar Davids incluis) is ontstaan UIT PURE NOODZAAK.

Een aantal mensen binnen PSV-gelederen - zie NRC van za - heetten dan ook in Eindhoven de crisis gaarne welkom

Echt een knudde weekend, wat betreft uitslagen.

Als je niet wint van RKC ben je het ook niet waard om kampioen te worden. Zo simpel is het gewoon. Ik begrijp werkelijk niet waar het aan moet liggen maar de laatste lootjes wegen niet alleen te zwaar, ook een vechtersmentaliteit die eventueel nog een rol van betekenis zou kunnen spelen om te kunnen winnen is volledig afwezig.
Buitengewoon kwalijk.

Het enige voordeel is nu dat er vrijuit kan worden gespeeld tegen Vitesse. De druk van een mogelijk kampioenschap is van de schouders dus hopelijk wordt er weer beter gespeeld zonder die last.
En als PSV dan zo slap speelt tegen een verder ook niet best Ajax, is de strijd om het kampioenschap wel gestreden.

Opvallend dat noch de NOS, noch EL aandacht besteed aan het feit dat die 2-2 gewoon buitenspel is van Lens. Nu woog dat dan weer op tegen een bijna zekere goal van Toivonen waarbij Matavz zeker niet buitenspel stond, maar toch...

Ach, matavz werd terug gefloten voor buitenspel terwijl ie kon doorlopen en scoren, was ook onterecht.

Ajax helaas terecht gewonnen, competitie beslist. Psv weer gefaald, voor het vierde jaar. Chronisch probleem, geen winnaars mentaliteit.

Ajax supporters gefeliciteerd. Het is terecht.

Advocaat duidelijk niet de gouden greep. Het was al duidelijk na lezing van het artikel in het NRC en het beluisteren van de 'gedragsdeskundigen' die actief waren bij PSV: "winnaars hebben een plan, verliezers een excuus".

Het plan van Ajax werd gekoppeld aan de visie op voetbal - en dan bleek eens te meer dat PSV geen eenduidige visie en plan heeft. Zonder veel moeite kan ik me wel voorstellen wat vandaag het plan (en de instructie) van De Boer is geweest; dat is gelukt.

Goede verdedigers is wens nr 1.

Razend spannend nu in de Belgische play-offs na het gelijkspel van leider Anderlecht tegen Brugge Ze zitten zo dicht op elkaar allemaal.
Genk is wel de grote winnaar van het weekend. Ze hebben zich zeer mooi teruggeknokt in de strijd.

Anderlecht : 36
Genk : 35
Zulte-waregem :34
Standard : 32
Club Brugge : 31
Lokeren : 27

Running On Empty schreef:
(quote)

En dan te bedenken dat Utrecht in de thuiswedstrijd tegen AZ na 8 minuten ook met 9 man had moeten staan.

Maar dan even over PSV:

Ik heb Advocaatje nooit echt een goede trainer gevonden en dat is dit seizoen meer dan bevestigd. Afgelopen maand 3 wedstrijden gezien van PSV; in 270 minuten voetbal heb ik 3 goede aanvallen gezien. Er zit echt nul idee achter het voetbal van dit PSV. Tel daar alle misdragingen van spelers en zijn gedrag richting de pers bij op, dan kun je toch niet anders stellen dan dat hij enorm heeft gefaald.

De eerste helft was Ajax toch wel een heel stuk beter, PSV kwam eigenlijk nog goed weg en kwam zelfs nog gelijk door een gelukje. Ik denk dat Feyenoord en Vitesse uit gaan maken wie er tweede wordt dit seizoen. Mijn gevoel zegt Vitesse, maar ik hoop op Feyenoord, zodat al die Nederlandselftalspelers mogelijk CL-ervaring op kunnen doen.

Wat Advocaat betreft: bij AZ deed ie het toch wel aardig? Al zal jij dat als AZ-fan wel beter weten. Ik ben ook nooit een fan geweest van Advocaat, maar dat kwam vooral door zijn periode bij Oranje, waarin hij uitermate conservatief was en ook geen idee welke speelstijl te hanteren. Alleen bij Zenit heeft hij het blijkbaar echt goed gedaan door die club zijn eerste landstitel te bezorgen, maar ik heb geen idee hoe zijn aandeel daarin was. Bij PSV heeft ie nu inderdaad gefaald, met deze selectie had hij allang kampioen moeten zijn.

PSV moet maar lekker een jonge coach aan het roer zetten. Ik vraag me af of Cocu er wel de juiste man voor is (beetje stug en motivationeel lijkt ie me niet zo sterk). Faber maakt een betere indruk op me.

(afbeelding)

Auw.

De beste periode van Advocaat was toch wel bij de rode duivels hoor !

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.