MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
herman schreef:

Wat Advocaat betreft: bij AZ deed ie het toch wel aardig? Al zal jij dat als AZ-fan wel beter weten

Heb ik weinig van meegekregen, was op reis.

Voor de rest sluit ik me volledig aan bij je bericht. Alleen bij Zenit heeft hij echt iets gepresteerd en daar heb ik te weinig van gezien. Weet wel dat hij toen heel veel centjes tot zijn beschikking had.

De nieuwe trainer van PSV (wie het ook mag worden) moet op zijn 1e dag 1 ding zeggen:

Wij zijn PSV en vallen in de Nederlandse competitie altijd aan.

Iemand moet afrekenen met dat schijtvoetbal van de laatste jaren.

Ik heb in 30 jaar voorstoppen nog nooit een eigen doelpunt gemaakt (even afkloppen) maar zo knullig als dit.........
Wie had het over matchfixen en een 4 - 0 waarbij V.d. Hoorn in zijn eigen doel schiet? Nu of nooit, zie je hem denken.

dumpert.nl - Meest domme eigen doelpunt OOIT.
(zelfde als hierboven)

Ik geloof niet dat ik ooit zo'n erg eigen doelpunt gezien heb als die van vanmiddag. Ik weet ook niet of ik nou moet lachen of huilen.

herman schreef:
De eerste helft was Ajax toch wel een heel stuk beter, PSV kwam eigenlijk nog goed weg en kwam zelfs nog gelijk door een gelukje
Hmm... PSV heeft de eerste 20 minuten toch veel druk naar voren gehad. Het is dat de eindpass telkens (net) niet goed viel, anders krijgt PSV in het begin toch zo een paar grote kansen. Vanaf de kans van Fischer (23e minuut) heeft PSV inderdaad weinig meer te vertellen gehad. Het is jammer dat Ajax het zichzelf moeilijk maakt. In eerste instantie door Eriksen en vervolgens door een paar domme overtredingen rond de 16 te maken...

Pluim voor Kuipers ook. Geweldige wedstrijd gefloten. Fischer ging duidelijk naar de grond en Schöne was wat meer twijfel, maar ook hij ging te makkelijk naar de grond, vind ik.

Die Toivonen blijft overigens wel een lachertje, zeg. Die werd goed aangepakt door Poulsen. En hij maar janken op de grond.

Paap_Floyd schreef:
Ik ben benieuwd of Driesje nog iets te zeggen heeft over een kampioenswedstrijd.

Ja die was vandaag ........ voor Ajax dus.

Linius schreef:
(afbeelding)
Auw.

Mike Van Der Hoorn nog maar een jaartje in Utrecht blijven?

angelin schreef:
En dan te bedenken dat Utrecht in de thuiswedstrijd tegen AZ na 8 minuten ook met 9 man had moeten staan.

En dat is dan dus weer complete onzin.

Alle kaarten voor FC Utrecht vanmiddag waren terecht maar eigenlijk had AZ na 10 minuten al een rode kaart moeten hebben toen een doorgebroken Duplan in de rug werd gesprongen. Krijg je toch een geheel andere pot voetbal.

Fijn dat wij altijd vriend Sjef hebben voor de duiding van de feiten en Randy voor de bewegende beelden die mijn cursor wil op hol brengen.

Nee in de zon op Kasteel De Haar aan de thee merkten we weinig van de Nederlandse voetbalellende - thuisgekomen was de schrik groot: nog zo'n weekend en ik ga emigreren.

Alhoewel de Elf Fantasy Fair - volgende weekend in datzelfde Haarzuilen wel een interessante ontsnappingsmogelijkheid biedt

En onze lokale vrienden hebben aan ontwikkelingshulp gedaan in Alkmaar - in ruil voor wat kaassticks

Ik mag graag gifjes maken, zeker als het om dit soort doelpunten gaat

@Chevy

Ik kreeg bijna het gevoel dat Toivonen en Van Bommel van te voren hadden besproken dat Poulsen vandaag het slachtoffer moest zijn. Vooral dat moment waarbij Toivonen om wat voor reden dan ook besluit te gaan liggen en dan Poulsen de schuld geven. Komt vervolgens Van Bommel er aan rennen om uit te beelden dat dit volgens zijn telling al de vierde overtreding van Poulsen was. Gelukkig liet Kuipers zich niet beïnvloeden.

Running On Empty schreef:
(quote)

En dat is dan dus weer complete onzin.

Alle kaarten voor FC Utrecht vanmiddag waren terecht maar eigenlijk had AZ na 10 minuten al een rode kaart moeten hebben toen een doorgebroken Duplan in de rug werd gesprongen. Krijg je toch een geheel andere pot voetbal.

Met alle respect, want jij en ik zijn volgens mij de enige hier die heel regelmatig het stadion bezoeken, maar heb jij nu die wedstrijd even teruggekeken?

Zelfs de verslaggever van eredivisie live sprak van 2 rode kaarten.

Stijn_Slayer
Vond PSV-Ajax toch wel van een bedenkelijk niveau, zeker als dat de beste teams van de competitie zijn.

Cillessen twijfelde duidelijk te lang bij die buitenspelgoal. Zulke fouten mag de eerste keeper van Ajax niet maken.

Heeft hij even mazzel dat hij de tweede keeper is.

Zo'n knullig eigen doelpunt heb ik niet meer gezien, sinds mijn teamgenoot in de D1 de bal in blinde paniek over de achterlijn wilde werken en toen pontificaal zijn eigen keeper passeerde. Verder was de danse à deux van Pieters en Waterman ook wel echt van een bedroevend niveau. Met zulk bedroevend verdedigend niveau weet je zeker dat je geen kampioen wordt. Ajax gewoon de terechte kampioen.

angelin schreef:
Met alle respect, want jij en ik zijn volgens mij de enige hier die heel regelmatig het stadion bezoeken, maar heb jij nu die wedstrijd even teruggekeken? Zelfs de verslaggever van eredivisie live sprak van 2 rode kaarten.

Bedoel je nu FC Utrecht-AZ?? Ik verbaas me vaker over de verslaggeving. Bij Feyenoord-FC Utrecht ging het alleen maar over de gele kaart van Pelle en niemand had het over de aanslag van Vilhena op Asare. Die was bij Studio Sport niet eens in beeld gebracht.

En Duplan vanmiddag in de 10e minuut was echt een doorgebroken speler. Maar meningen verschillen nu eenmaal.

Playoff in The Masters. Hopelijk wint Adam Scott, weet door een fenomenaal lang spel te verbloemen dat hij nauwelijks putts holed.

Linius schreef:
@Chevy

Ik kreeg bijna het gevoel dat Toivonen en Van Bommel van te voren hadden besproken dat Poulsen vandaag het slachtoffer moest zijn. Vooral dat moment waarbij Toivonen om wat voor reden dan ook besluit te gaan liggen en dan Poulsen de schuld geven. Komt vervolgens Van Bommel er aan rennen om uit te beelden dat dit volgens zijn telling al de vierde overtreding van Poulsen was. Gelukkig liet Kuipers zich niet beïnvloeden.
Nu is Poulsen ook niet de meest vriendelijke speler (hoewel hij regelmatig goed tegenwicht geeft aan de overige 'jochies' van Ajax), maar als hij zelf geraakt wordt, gaat hij ten minste niet zo dom doen als Toivonen. Zo theatraal doen alsof er een moordaanslag gepleegd is. Ik geloof zeker dat het de verdienste van Poulsen was dat hij deze wedstrijd nagenoeg onzichtbaar was.

Ik zag later trouwens in de statistieken nog dat Wijnaldum gespeeld heeft en dat Matavz ingevallen was. Tijdens de wedstrijd was me dat niet opgevallen.

Oh ja, ik heb nu ook de goal van RKC terug gezien. Sjongejonge, ik dacht dat wij gisteren slecht verdedigd hadden, maar zo te zien, kunnen wij zo bij Feyenoord spelen.

Cured
De kwaadheid bij Koeman over die RKC goal was terecht; dat .?...de bal verliest is tot daar aan toe, maar de loper die voor de RKC speler was uitgelegd is natuurlijk dramatisch.......(ze stonden erbij en keken er naar).

Ajax was nog mild voor PSV; die verdediging van de lampjes is overigens vre-se-lijk slecht....

chevy93 schreef:
Nu is Poulsen ook niet de meest vriendelijke speler (hoewel hij regelmatig goed tegenwicht geeft aan de overige 'jochies' van Ajax), maar als hij zelf geraakt wordt, gaat hij ten minste niet zo dom doen als Toivonen. Zo theatraal doen alsof er een moordaanslag gepleegd is. Ik geloof zeker dat het de verdienste van Poulsen was dat hij deze wedstrijd nagenoeg onzichtbaar was.
Had voor mijn gevoel meer met wedstrijdritme te maken. Je zag aan Toivonen zijn balcontacten dat hij gewoon nog niet helemaal scherp is. Vooral een moment waar hij opstormde en veel te lang wachtte om de bal rechts op de inkomende Lens te steken was daar een duidelijk voorbeeld van. Hij is sinds zijn blessure nog niet op niveau (ook niet zo vreemd), al wist hij dat de afgelopen wedstrijden nog te verbloemen door wel veel te scoren.

Die wissel van Pieters voor Willems was overigens wel onbegrijpelijk. Waarom zou je iemand die 1 wedstrijd in 8 maanden heeft gespeeld (waarbij hij ook nog slecht speelde en rood kreeg) zijn rentree laten maken in een kraker tegen Ajax. Of was er iets met Willems, wat ik in het stadion gemist heb?

Verder moet ik als PSV'er helaas constateren dat PSV Ajax geen moment aan wankelen heeft weten te brengen. Terechte overwinning en uiteindelijk ook terecht kampioenschap. Gefeliciteerd aan alle Ajacieden.

Basejump fail...

Running On Empty schreef:
(quote)

Bedoel je nu FC Utrecht-AZ?? Ik verbaas me vaker over de verslaggeving. Bij Feyenoord-FC Utrecht ging het alleen maar over de gele kaart van Pelle en niemand had het over de aanslag van Vilhena op Asare. Die was bij Studio Sport niet eens in beeld gebracht.

En Duplan vanmiddag in de 10e minuut was echt een doorgebroken speler. Maar meningen verschillen nu eenmaal.

Vilhena had inderdaad een harde overtreding, ik vond het geen rood. Maar dat heb je als het Legioen om je heen begint te schreeuwen. Over Immers wordt bijna nooit gesproken als de beste man een overtreding maakt. Pelle's overtreding maakte meer impact vanwege het feit dat jij de volgende wedstrijd zou missen. Bovendien is de verslaggeving van NOS sowieso beroerd. Eredivisie Live heb ik niet, dus ik weet niet of ze over die overtreding hebben gehad.

Stijn_Slayer
Cured schreef:
Ajax was nog mild voor PSV; die verdediging van de lampjes is overigens vre-se-lijk slecht....

Al was Van Rhijn ook (wéér) zeldzaam slecht.

Ook wel zielig hoe makkelijk de mannetjes van Ajax soms van de bal werden gezet. Zo ontstond ook de eerste goal van PSV.

Kill_illuminati schreef:
Bovendien is de verslaggeving van NOS sowieso beroerd. Eredivisie Live heb ik niet, dus ik weet niet of ze over die overtreding hebben gehad.

Is wel genoemd maar alleen tijdens de wedstrijd dat het tegen rood aanzat en Vilhena niet mocht klagen met slechts geel.

De NOS is dramatisch, gisteren Studio Voetbal ook weer. Pierre Van Hooidonk wilde even goedkoop scoren met mogelijk afscheid van Mark Van Bommel. In zijn geheel vind ik Eredivisie Live echt vele malen beter maar die hebben dan ook de tijd om alles te laten zien en uitgebreide analyses te geven. Bij de NOS vind ik als analisten eigenlijk alleen Bert Van Marwijk en Jan Van Halst te pruimen. Jan en Youri Mulder en Ronald Waterreus vind ik echt dramatisch.

Ik heb na 20 minuten idd de treurdoos maar uitgezet. Ik overwoog even mijn abonnement op de NOS op te zeggen; helaas kan dat niet; wat een droevigheid - iPad-Jan sinds ie probeert zich hippig te kleden kan ik ook niet meer zo goed velen.

Maar Pierre was idd niet tof - klassiek voorbeeld van je eigen nest bevuilen. Wat dat betreft zou NOS een voorbeeld kunnen nemen aan de BBC waar oud-spelers uiterst deskundig commentaar leveren, vol humor - al moet je af en toe wel op letten met dat Schotse accent van Alan Hansen.

Ward schreef:
Die wissel van Pieters voor Willems was overigens wel onbegrijpelijk. Waarom zou je iemand die 1 wedstrijd in 8 maanden heeft gespeeld (waarbij hij ook nog slecht speelde en rood kreeg) zijn rentree laten maken in een kraker tegen Ajax. Of was er iets met Willems, wat ik in het stadion gemist heb?
Willems raakte geblesseerd na een botsing (hoofd) met Eriksen.

Vergeet ook niet dat Willems er vervolgens twee of drie keer uitgelopen werd door Schone (al dan niet vanwege de botsing met Eriksen), met bijna een penalty tot gevolg.

Edit: Om precies te zijn, in de 61e minuut:
Botsing tussen Willems en Eriksen. De Ajacied komt er ongeschonden vanaf, de PSV-verdediger oogt aangeslagen.
PSV vs AFC Ajax LIVE commentaar - Goal.com

Ah oke, dat had ik in het stadion niet door, vond het al zo'n vreemde wissel en dat bleek een minuut later ook wel.

Mja, voor zover ik in kon schatten, speelde Willems ook wel een draak van een wedstrijd, hoor. Het is dat Fischer aan de linkerkant bij Ajax stond en Ajax zonder echte rechtsbuiten speelde...

Overigens vond ik de goal net zoveel de fout van Waterman (als je uit het doelgebied komt, moet je ook echt uitkomen!) als van Pieters.

Ja Willems was ook niet best (wie wel?), maar ik vind Pieters ook maar een matige back (zeker na 8 maanden toekijken). Waterman speelde zeker geen sterke rol bij die goal, maar Pieters liet zich wel enorm te kijk zetten. Sowieso vind ik het als PSV-supporter frustrerend dat een talentvolle keeper als Tyton aan de kant wordt gehouden voor pure middelmaat als Waterman.

Mjuman schreef:
Wat dat betreft zou NOS een voorbeeld kunnen nemen aan de BBC waar oud-spelers uiterst deskundig commentaar leveren, vol humor - al moet je af en toe wel op letten met dat Schotse accent van Alan Hansen.

BBC is inderdaad top, Geen vriendjespolitiek en geen 'zonnebank hoofd' presentator die enkel zijn eigen club promoot. Match Of The Day is maatgevend hoe een voetbalprogramma zou moeten zijn.

Ward schreef:
Sowieso vind ik het als PSV-supporter frustrerend dat een talentvolle keeper als Tyton aan de kant wordt gehouden voor pure middelmaat als Waterman.

De spijker op zijn kop! En het erge is dat Tyton zometeen ook nog werggaat, en we met Zoet nog maar 1 sterke keeper hebben.

Jav-
Pijnlijk om te zien hoeveel dingen er misgaan bij PSV. De verdediging is één grote aanfluiting (met ene meneer Marcelo die het over spelen bij Barcelona heeft), er is niet veel lijn te ontdekken in het spel en er is geen basis waarop men kan terugvallen. Ajax bewijst nu voor het 3e jaar op rij dat de combinatie van eigen jeugd (met hier en daar een slimme aankoop) succesvoller is dan je hele team bij elkaar kopen. Ik zeg het niet graag, maar volgens mij is elke PSV-speler gekocht (en letterlijk!).

Er moet een knop om bij PSV, dat is duidelijk. Ben wel trots op Ajax, vastgehouden aan de eigen idealen en knap kampioen geworden!

lennon schreef:
(quote)

De spijker op zijn kop! En het erge is dat Tyton zometeen ook nog werggaat, en we met Zoet nog maar 1 sterke keeper hebben.

Waar gaat Tyton heen dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:21 uur

geplaatst: vandaag om 01:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.