Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2013, 11:42 uur
@Chevy93 Dat komt door nieuwe sponsor deals vanuit de onuitputtelijke rijkdommen van de Arabieren.
0
geplaatst: 18 april 2013, 11:53 uur
Linius schreef:
Dan kan je natuurlijk ook zeggen dat Ajax .... thuis 1-1 speelt tegen ADO en Roda.
Dan kan je natuurlijk ook zeggen dat Ajax .... thuis 1-1 speelt tegen ADO en Roda.
en .......

0
geplaatst: 18 april 2013, 13:18 uur
Stijn_Slayer schreef:
Toch vind ik Eriksen over dit hele jaar genomen nog niet zo heel erg ver in zijn ontwikkeling. We zien echt geen nieuwe Sneijder aan het werk.
Ik vraag me af of Eriksen momenteel minder goed is dan Sneijder.. Toch vind ik Eriksen over dit hele jaar genomen nog niet zo heel erg ver in zijn ontwikkeling. We zien echt geen nieuwe Sneijder aan het werk.

Kill_illuminati schreef:
@Chevy93 Dat komt door nieuwe sponsor deals vanuit de onuitputtelijke rijkdommen van de Arabieren.
Een Ronaldo die voor bijna 100 miljoen speelt bij de club is natuurlijk ook wel ongehoord (hoewel R. Madrid vroeger ook al Zidane, Beckham en Figo binnen haalde voor buitenaards hoge bedragen). @Chevy93 Dat komt door nieuwe sponsor deals vanuit de onuitputtelijke rijkdommen van de Arabieren.
Maar hoeveel sponsordeals heeft R. Madrid dan met Arabieren? Ik weet dat er een deal aan zit te komen met een vliegmaatschappij.
Ik lees in ieder geval dit:
Real Madrid's revenue has increased 62 percent over the past three years with an average operating margin of 28 percent.
Soccer's Most Valuable Teams: At $3.3 Billion, Real Madrid Knocks Manchester United From Top Spot - Yahoo! Sports - sports.yahoo.com
R. Madrid verkoopt wel gemiddeld zo'n 1,5 miljoen shirts per jaar. Dat betekent toch al gauw 75-100 miljoen aan inkomsten.
0
geplaatst: 18 april 2013, 14:53 uur
0
geplaatst: 18 april 2013, 16:56 uur
Haha, 0-0 in Utrecht en 1-1 in de UFO. Die 0-3 was de beker, die hebben we bewust weggegeven.

De 4 uitslagen in de 2 seizoenen daarvoor zal ik je besparen
0
geplaatst: 19 april 2013, 21:52 uur
Toch nog sportief, van die Van Basten...... 
Misschien zou Ajax nog wat kunnen hebben aan die Finnbogason!

Misschien zou Ajax nog wat kunnen hebben aan die Finnbogason!
0
geplaatst: 19 april 2013, 21:56 uur
Jezus zeg, waarom treft Ajax altijd een dramatische scheidsrechter als het speltechnisch ook al niet meezit? De tweede helft was een wan vertoning maar dat neemt niet weg dat je twee loepzuivere penalty's wordt ontnomen.
0
geplaatst: 19 april 2013, 22:01 uur
Dat zeg ik, hooguit een Kampioen Van De Armoede. Wekelijks spel is niet om aan te zien. Het is zo treurig, dat zelfs scheidsrechters weigeren om penaltys te geven tijdens een dergelijke vertoning. Ik kan morgen nog wel een goede KNVB scheidsrechter gebruiken. Het is altijd leuker dan in de eredivisie... 

0
geplaatst: 19 april 2013, 22:10 uur
musician schreef:
Dat zeg ik, hooguit een Kampioen Van De Armoede. Wekelijks spel is niet om aan te zien.
Dat zeg ik, hooguit een Kampioen Van De Armoede. Wekelijks spel is niet om aan te zien.
Ik weet niet zeker of het sarcasme is maar voor de zekerheid wil ik dan toch maar even zeggen dat dit dan wel weer erg overdreven is.
Het voornaamste punt is dat Ajax het zichzelf te vaak onnodig moeilijk maakt door niet af te ronden. De eerste helft werd prima gecombineerd en dan komt er slechts één goal uit voort. Eigenlijk moet je dan direct doordrukken en Heerenveen ontmoedigen. De tweede helft was daarna gewoon dramatisch om te aanschouwen. Valt ook echt niet te verklaren waarom ze als een stel natte kranten op het veld stonden. Je kan nota bene kampioen worden en dan zet je zo'n wanprestatie neer. Onbegrijpelijk.
0
geplaatst: 19 april 2013, 23:01 uur
Linius schreef:
Jezus zeg, waarom treft Ajax altijd een dramatische scheidsrechter als het speltechnisch ook al niet meezit?
Jezus zeg, waarom treft Ajax altijd een dramatische scheidsrechter als het speltechnisch ook al niet meezit?
Belachelijk inderdaad,Ajax wordt al jaren genaaid. Als het speltechnisch niet lukt moeten ze die bal minstens 1 keer per wedstrijd op de stip leggen.
0
geplaatst: 19 april 2013, 23:04 uur
Beetje zielige reactie als ik klaag vanwege geldige redenen. Het zijn geen twijfelachtige momenten. Ramon Zomer kan beter een carrière zoeken in het volleybal in ieder geval.
En mijn reactie sloeg verder eigenlijk terug op de wedstrijd tegen ADO waarin het ook niet liep maar vervolgens een geldig doelpunt niet wordt gegeven. Dat soort arbitrale dwalingen zijn bepalend in een competitie die zo spannend als de Eredivisie.
En mijn reactie sloeg verder eigenlijk terug op de wedstrijd tegen ADO waarin het ook niet liep maar vervolgens een geldig doelpunt niet wordt gegeven. Dat soort arbitrale dwalingen zijn bepalend in een competitie die zo spannend als de Eredivisie.
0
geplaatst: 19 april 2013, 23:06 uur
Ach ja en een andere keer heb je weer mazzel dat de tegenpartij geen penalty mee krijgt.
0
geplaatst: 20 april 2013, 00:04 uur
Ach een beetje spanning kan geen kwaad, toch?
Het was overigens wel duidelijk hands.
Het was overigens wel duidelijk hands.
0
geplaatst: 20 april 2013, 00:16 uur
Hopen dat ze de laatste wedstrijd in Groningen het kampioenschap verspelen. 

0
geplaatst: 20 april 2013, 14:23 uur
10e gelijkspel dit seizoen. Heerenveen was de tweede helft misschien nog wel beter.
Die o zo gevaarlijke corners kennen we inmiddels ook wel weer, die Eriksen heeft misschien één of twee ballen goed voorgegeven (en daar kwam gelijk een bal op de paal van Moisander uit).
Ga je een keer in hartje Amsterdam kijken om de sfeer te proeven, krijg je dit...
Nou ja.. uiteindelijk is een gelijkspel genoeg om op 7 punten van PSV te komen en gezien het doelsaldo van Ajax ook op 7 punten van Vitesse.
3 wedstrijden, NAC uit, Groningen uit en Willem II thuis. Waarvan je er zelfs nog eentje mag verliezen.
Die o zo gevaarlijke corners kennen we inmiddels ook wel weer, die Eriksen heeft misschien één of twee ballen goed voorgegeven (en daar kwam gelijk een bal op de paal van Moisander uit).
Ga je een keer in hartje Amsterdam kijken om de sfeer te proeven, krijg je dit...

Nou ja.. uiteindelijk is een gelijkspel genoeg om op 7 punten van PSV te komen en gezien het doelsaldo van Ajax ook op 7 punten van Vitesse.
3 wedstrijden, NAC uit, Groningen uit en Willem II thuis. Waarvan je er zelfs nog eentje mag verliezen.
trebremmit schreef:
Ach ja en een andere keer heb je weer mazzel dat de tegenpartij geen penalty mee krijgt.
Dat roept iedereen altijd. Voor mijn gevoel slaat de balans bij Ajax veel vaker negatief dan positief uit.Ach ja en een andere keer heb je weer mazzel dat de tegenpartij geen penalty mee krijgt.
0
geplaatst: 20 april 2013, 14:25 uur
PSV heeft hier eigenlijk net niks aan inderdaad. Ajax moet nog steeds een wedstrijd verliezen en één minimaal gelijkspelen. Zie ik niet gebeuren eigenlijk, maar misschien vinden ze steun bij hun mede Brabanders.
Moeten ze zelf wel nog even Vitesse voorbij en Feyenoord voor blijven. Wordt al lastig genoeg ben ik bang.
En Ajax heeft dit seizoen inderdaad wel pech met penalty's, maar de enigen die echt mogen klagen zijn Roda JC en van Bommel als het om de scheidsrechters gaat.
Moeten ze zelf wel nog even Vitesse voorbij en Feyenoord voor blijven. Wordt al lastig genoeg ben ik bang.
En Ajax heeft dit seizoen inderdaad wel pech met penalty's, maar de enigen die echt mogen klagen zijn Roda JC en van Bommel als het om de scheidsrechters gaat.

0
geplaatst: 20 april 2013, 14:28 uur
chevy93 schreef:
Dat roept iedereen altijd. Voor mijn gevoel slaat de balans bij Ajax veel vaker negatief dan positief uit.
Dat roept iedereen altijd. Voor mijn gevoel slaat de balans bij Ajax veel vaker negatief dan positief uit.
Dat komt omdat je fan bent van Ajax.
0
geplaatst: 20 april 2013, 14:36 uur
Dat zal ongetwijfeld meespelen, maar de tijd dat Ajax onterechte penalty's kreeg door schwalbes van Suarez is nu wel voorbij.
Ik kan me geen wedstrijd heugen dit seizoen waarbij Ajax door een gelukkige beslissing van de arbitrage uiteindelijk een wedstrijd naar zich toe heeft getrokken.
Ik herinner me twee onterechte gele kaarten tegen Feyenoord (Moisander rood), twee loepzuivere doelpunten afgekeurd tegen ADO, gisteren twee (misschien zelfs 3?) penalty's niet gegeven.
Ik kan me geen wedstrijd heugen dit seizoen waarbij Ajax door een gelukkige beslissing van de arbitrage uiteindelijk een wedstrijd naar zich toe heeft getrokken.
Ik herinner me twee onterechte gele kaarten tegen Feyenoord (Moisander rood), twee loepzuivere doelpunten afgekeurd tegen ADO, gisteren twee (misschien zelfs 3?) penalty's niet gegeven.
0
geplaatst: 20 april 2013, 14:44 uur
Van Rhijn die Mertens omver beukte.
Maar goed, maakt mij verder ook niet uit.
Ik vind het allemaal selectieve verontwaardiging.
Maar goed, maakt mij verder ook niet uit.
Ik vind het allemaal selectieve verontwaardiging.
0
geplaatst: 20 april 2013, 14:56 uur
Ik vind het dan weer erg makkelijk om dergelijke schrijnende beslissingen heel makkelijk af te doen als "de ene keer zit het mee, de andere keer tegen". Ik vraag me gewoon af wat de uitslag is als je essentiële beslissingen gaat turven. Of het inderdaad zou zwart-wit is als men stelt.
Maar goed.. vanavond verspeelt de concurrentie evengoed punten en dan maakt het allemaal niet meer uit.
Zelfs al zou PSV winnen, dan nog is de laatste speeldag Twente uit. En Feyenoord mag nog naar ADO. Winst voor Vitesse zou het meest ongunstige zijn denk ik (hoewel RKC uit ook zeker niet gewonnen is).
Maar goed.. vanavond verspeelt de concurrentie evengoed punten en dan maakt het allemaal niet meer uit.
Zelfs al zou PSV winnen, dan nog is de laatste speeldag Twente uit. En Feyenoord mag nog naar ADO. Winst voor Vitesse zou het meest ongunstige zijn denk ik (hoewel RKC uit ook zeker niet gewonnen is).
0
geplaatst: 20 april 2013, 15:01 uur
Volgens mij is dat wel eens gedaan en kwam er uit dat de grote clubs juist bevoordeeld worden.
Ik zie Ajax trouwens ook niet zomaar van Groningen winnen. Die spelen nog ergens om. Maar goed, verliezen ze die, dan worden ze vast alsnog wel kampioen.
Ik zie Ajax trouwens ook niet zomaar van Groningen winnen. Die spelen nog ergens om. Maar goed, verliezen ze die, dan worden ze vast alsnog wel kampioen.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 april 2013, 15:12 uur
Daarom baal ik ook dat Ajax niet won. Ik hoop uiteraard dat Ajax al kampioen is op de laatste dag en dat ze de overwinning aan Groningen laten. Ben blij dat Frank de Boer elke keer weer buitengewoon volwassen reageert. Hij stipt die niet gegeven penals wel aan maar wijt het puntverlies gewoon aan het zwakke spel van de eigen ploeg en zo hoort het ook. Als je tegen Heerenveen niet zelf minimaal 2 keer scoort op eigen kracht kun je dat alleen jezelf verwijten.
0
geplaatst: 20 april 2013, 16:55 uur
chevy93 schreef:
Voor mijn gevoel slaat de balans bij Ajax veel vaker negatief dan positief uit.
Voor mijn gevoel slaat de balans bij Ajax veel vaker negatief dan positief uit.
nooit iets van gemerkt 
0
geplaatst: 20 april 2013, 17:57 uur
chevy93 schreef:
En volgens mij ook nog een onterecht afgekeurde goal van Babel bij Heracles uit die daarna de gelijkmaker scoorden.
Ik denk dat scheidsrechterlijke dwalingen normaal gesproken inderdaad over een seizoen heen wel uitmiddelen qua positief vs negatief maar ik kan niet ontkennen dat het er op lijkt dat ze voor Ajax dit seizoen op z'n minst wel ongelukkig uitpakken.
Maar goed, een wedstrijd thuis tegen ADO of Heerenveen moet je ook zonder zulke beslissingen gewoon winnen.
0
geplaatst: 21 april 2013, 00:45 uur
herman schreef:
Daar ben ik ook bang voor. Het grote voordeel is echter dat NAC met 7 punten achter op Groningen en 8 voor op Roda nergens meer voor te spelen heeft. Dat is ten minste als Utrecht morgen wint in Utrecht en daar ga ik voor het gemak wel vanuit.Ik zie Ajax trouwens ook niet zomaar van Groningen winnen. Die spelen nog ergens om. Maar goed, verliezen ze die, dan worden ze vast alsnog wel kampioen.
PSV vandaag een makkelijke avond in AZ zo te zien. Hoewel die vrije trap van v. Bommel, mooi geschoten dat zeker, houdbaar was. In de herhaling zag je goed hoe de keeper van AZ iets meer naar de kant van de muur ging staan en daardoor net te kort kwam.
P.S. Opmerkelijk dat Heracles nu meer gescoord heeft dan Feyenoord en bijna evenveel als Vitesse. Daarentegen kregen alleen Roda en Willem II meer doelpunten tegen.
Edit: En buitenlands nieuws: Arsenal maakt belangrijke punten in de strijd om plaats 3! Tottenham - City en Liverpool - Chelsea morgen.

0
geplaatst: 21 april 2013, 01:08 uur
En ook Willem II speelt nog ergens om tegen Ajax!
Overigens had PSV het in het begin echt niet makkelijk. Ze konden alleen maar counteren, want AZ maakte de dienst uit. Alleen AZ verzilverde de kansen niet en zakte vervolgens in de tweede helft weg. Daarin nog wel een sublieme actie van Maher, die Strootman uitkapt en op goal schiet.
Overigens had PSV het in het begin echt niet makkelijk. Ze konden alleen maar counteren, want AZ maakte de dienst uit. Alleen AZ verzilverde de kansen niet en zakte vervolgens in de tweede helft weg. Daarin nog wel een sublieme actie van Maher, die Strootman uitkapt en op goal schiet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.