MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
trebremmit schreef:
Hopen dat ze de laatste wedstrijd in Groningen het kampioenschap verspelen.

Blijven hopen, dat is je enige houvast in deze sombere dagen vriend

Valt mee hoor, gaat best lekker met Groningen namelijk.

Dat was dus 100% geen penalty bij Feyenoord-Vitesse. Scheidsrechter Nijhuis reageert op het geappeleer van het publiek, echt helemaal fout.

Stijn_Slayer
herman schreef:
Volgens mij is dat wel eens gedaan en kwam er uit dat de grote clubs juist bevoordeeld worden.

Dat herinner ik me ook van een paar jaar geleden. Desondanks heeft het Ajax dit seizoen al wel een aantal punten gekost. Hoe slaapverwekkend de wedstrijd ook was, ze hadden wel een penalty verdiend tegen Heerenveen.

Chelsea - Liverpool 1-1 en volgens De Telegraaf heeft Nederland in 2010 de halve finale tegen Ghana ipv Uruguay gespeeld.

Dure handsbal Suarez - Telesport.nl - Sportnieuws, Voetbal, Wielersport, Tennis, Autosport en Schaatsen [Internationaal] - telegraaf.nl

Stijn_Slayer
Het wordt hoog tijd dat er keihard wordt opgetreden tegen Suarez. Hij bijt nu weer iemand. Suarez maakt onderhand met regelmaat een gruwelijke overtreding, wat een losgeslagen gek.

Ook net gezien, deze is echt te gek voor woorden.

Ja de kannibaal had weer honger. Het is een prima voetballer maar hij vertoont regelmatig idioot gedrag. Wat te denken van die handsbal?!
Maar goed scoren doet die dus weer.

herman schreef:
En ook Willem II speelt nog ergens om tegen Ajax!
Dat is zeker waar, maar kom op... als je zo'n wedstrijd punten gaat verspelen, zou ik bijna blij worden dat ze geen kampioen worden. Door het punt van VVV heeft Willem II overigens niet meer genoeg aan een overwinning, het verschil in doelsaldo is 8 doelpunten.

Running On Empty schreef:
Scheidsrechter Nijhuis reageert op het geappeleer van het publiek, echt helemaal fout.
Werd dat vrijdag ook maar gedaan.

Rudi S schreef:
Chelsea - Liverpool 1-1 en volgens De Telegraaf heeft Nederland in 2010 de halve finale tegen Ghana ipv Uruguay gespeeld.

Dure handsbal Suarez - Telesport.nl - Sportnieuws, Voetbal, Wielersport, Tennis, Autosport en Schaatsen [Internationaal] - telegraaf.nl
Hij scoorde de 2-2 in de 97e minuut. Dat is hetgeen wat voor mij telt.

Tottenham heeft een zwaar programma met o.a. nog Chelsea uit. Chelsea krijgt nog Manchester uit.

Aankomend weekend Arsenal - Man U. En aangezien Man U morgen kampioen gaat worden.

Dat was dus 100% geen penalty bij Feyenoord-Vitesse. Scheidsrechter Nijhuis reageert op het geappeleer van het publiek, echt helemaal fout.

Het is inderdaad wat typisch. Maar spelers er om heen (en ook publiek) reageren allemaal tegelijkertijd op het gezichtsbedrog alsof er een handsbal wordt gemaakt. Meestal is er dan ook sprake van hands, hoewel je het als scheidsrechter ook wel echt moet zien. Nu ja, dat dacht hij ook maar hij heeft zich door zijn ogen laten neppen.

Treurig voor Vitesse maar nog niet half zo treurig als de wedstrijd die ze op het veld hebben neergelegd. Bony is natuurlijk een speler die ze erg zullen hebben gemist maar Snoecks merkte terecht op, dat je je nog maar moet afvragen of de bal in de hele wedstrijd sowieso bij Bony in de buurt zou zijn gekomen.

Volgens mij werd Immers ook bevrijd van een enorm complex. Ik gun hem van harte een doelpuntje, maar de ontlading daarna was haast beangstigend. Hij mag van mij vaker scoren, ook vandaag zie je dat hij toch ook heel wat kansen laat liggen.

Een terechte overwinning, daar was verder iedereen het wel over eens.

Nee dat was geen pingel... Hij liep natuurlijk wl wat onhandig met zijn armen te zwaaien maar de bal kwam overduidelijk tegen het gezicht. Niet dat het veel uit had gemaakt want Feyenoord had toch wel gewonnen. Vitesse had net zo goed thuis kunnen blijven want veel zin hadden ze er niet in geloof ik.

Hij zat 100% fout, maar hij appelleerde niet op het publiek. Hij reageerde namelijk direct. Het leek overigens wel heel sterk op hands. Maar dan is het nog geen hands, natuurlijk.

Stijn_Slayer schreef:
Het wordt hoog tijd dat er keihard wordt opgetreden tegen Suarez. Hij bijt nu weer iemand. Suarez maakt onderhand met regelmaat een gruwelijke overtreding, wat een losgeslagen gek.

Grootste gek op de voetbalvelden ooit. Nog erger dan Casgoine of Zlatan.

Roy Keane kon er ook wel wat van.

Die wilde ik nog noemen. Maar dat is geen kannibaal.

Bouhlarouz wel.

Elke échte man weet: er gaat niets boven vers vlees! En Zuid-Amerika is een vleescultuur

Alleen dat lichaamsdeel is echt niet geschikt voor carpaccio - hoogstens voor stoven!

Ik constateer als neutraal toeschouwer dat Ajax dit weekeinde toch wel wat pech had met de arbitrage en Feyenoord toch wel wat mazzel had met die pingel, het kantelmoment.

Zelf zat ik heerlijk in het zonnetje in de Galgenwaard en heb ik zelden een scheidsrechter zo goed zien fluiten als Bjorn Kuipers bij FC Utrecht-NAC vanmiddag, die man zag vandaag werkelijk alles, zeer scherp. Leuke wedstrijd, lekker zonnetje, vriendelijke mensen, wat een topzondag.

Stijn_Slayer
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Mee eens. Dit is de zoveelste keer in korte tijd. Van mij mag hij rustig een half (of zelfs een volledig) seizoen geschorst worden. Deze idioot leert het anders nooit.

Ik constateer als neutraal toeschouwer dat Ajax dit weekeinde toch wel wat pech had met de arbitrage en Feyenoord toch wel wat mazzel had met die pingel, het kantelmoment.

Bij een kantelmoment moet er toch iets kantelen? Op dat moment was Feyenoord (een stuk) beter.

Jammer weer dat Nijhuis een cadeautje gaf. Dat had Feyenoord helemaal niet nodig. Feyenoord was een klasse beter. Of Vitesse een klasse slechter, het is maar hoe je het bekijkt.

Vitesse was ook dramatisch slecht, je begrijpt niet dat zo'n ploeg 2e stond.

Heerenveen had bij Ajax voldoende momenten om zelfs op voorsprong te komen, Ajax had niet veel meer te vertellen, zeker niet in de 2e helft. Terwijl Feyenoord andersom van Vitesse geen moment had te vrezen.

Scheidsrechters krijgen tienden van seconden om te reageren op wat ze zien. In die zin, maken ze gewoon deel uit van het spel en hebben ze dezelfde beperkingen als spelers.

Nijhuis meende oprecht dat hij een handsbal zag en floot dienovereenkomstig. De scheids bij Ajax heeft die hele handsbal van die Heerenveenspeler niet eens gezien en fluit niet.

Geluk dwing je ook af!

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Bij een kantelmoment moet er toch iets kantelen? Op dat moment was Feyenoord (een stuk) beter.

Jammer weer dat Nijhuis een cadeautje gaf. Dat had Feyenoord helemaal niet nodig. Feyenoord was een klasse beter. Of Vitesse een klasse slechter, het is maar hoe je het bekijkt.

Ja duidelijk is wel dat Vitesse nergens recht op had. Zonder Bony en Van Ginkel is het eigenlijk net Feyenoord zonder Pelle, toch?

Feyenoord heeft geen tweede spits, dus dan scoort het erg lastig zonder Pèlle. Verder is Feyenoord natuurlijk véél meer dan Pèlle. Er staan 7 internationals op het veld. En daar hoort Pèlle niet bij. Vilhena, Clasie en Boëtius hebben het ook in zich om het verschil te maken. Nu zij niet in vorm zijn (laatste weken), gaat het erg moeizaam. Daarnaast hebben we nog een sterke verdediging, op Eredivisie niveau.

Maar die Havenaar kan er werkelijk helemaal niets van. En Reis voetbalt ook alsof-ie nog geblesseerd is. Dus eigenlijk hebben zij ook geen tweede spits.

Jammer dat het bij de afwezigheid van Van Ginkel en Bony niet de verwachte kraker werd. Zonder Bony is Vitesse toch veel minder gevaarlijk, al wonnen ze zonder hem wel bij Ajax.

Maar goed, eigenlijk maakt het ook niets uit wie tweede wordt, geen van de NLse ploegen is sterk genoeg om via de voorronde de CL te bereiken. Uiteindelijk belanden ze toch allemaal wel in de Europa league.

Ben trouwens benieuwd of Theo Janssen nog doorgaat. Is toch wel erg matig dit seizoen. Ik geloof dat hij lange tijd de basisspeler was met de minste assists bij Vitesse.

Tja, hij is 31, wordt in juli 32. Ik vind het toch vrij jong om al te stoppen.

Ik heb toch het idee, dat hij een belangrijke sturende kracht is binnen het huidige Vitesse. Een paar jaar kan hij op dit niveau nog wel mee.

Zonder Bony is Vitesse sowieso een stuk minder leuk maar de vraag is of hij vanmiddag ooit in beeld zou zijn gekomen.

Bony kan in ieder geval makkelijk een bal vast houden in de dekking, wat Reis en Havenaar niet lukte. Wel weer jammer dat zo'n penalty weer zo'n grote rol moet spelen. Feyenoord heeft de scheidsrechters wel erg mee dit seizoen.

Janssen is toch lang niet meer zo goed als 2/3 jaar terug bij Twente. Maar hopelijk gaat ie nog even door. Al verwacht ik wel dat hij nog wel uit de basis gaat spelen, zeker als Vitesse wat versterkingen aantrekt.

Even wat Belgisch voetbal tussendoor:
Mijn favoriet clubje, Zulte Waregem, won met 2-1 van Anderlecht en neemt zo de leiderspositie over! Wat een ploeg is dit Essevee toch dit jaar, ongelofelijk!
Hazard, Conte, Delaplace, Malanda, Berrier, Leye, De fauw, enz: fenomenaal!
Heel triestige reactie's van Neuytinck en VDBrom trouwens. De eerste penalty was licht, maar als het in het voordeel van Anderlecht was geweest vonden ze die vast terecht. De 2de penalty was me redelijk duidelijk. Verder was de scheids onbekwaam voor beide ploegen: Anderlecht had 2 x rood moeten hebben, had bijna gescoord vanuit buitenspelpositie, enz. Hoe VDBrom dan reageert na de match, zoiets kan gewoon niet!
Ik acht de kans nog altijd klein dat Essevee kampioen wordt, maar dit is sowieso een seizoen om nooit te vergeten!

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Jij mag Gascoigne zeggen hoor

herman schreef:
Janssen is toch lang niet meer zo goed als 2/3 jaar terug bij Twente. Maar hopelijk gaat ie nog even door. Al verwacht ik wel dat hij nog wel uit de basis gaat spelen, zeker als Vitesse wat versterkingen aantrekt.
Alsof hem dat wat kan schelen. Als hij in het weekend z'n biertjes maar kan betalen.

Voetbal, voetbal, het WK Snooker is dit weekend begonnen!

Allemaal op de banken voor Ronnie O'Sullivan! En anders gun ik het Mark Selby ook wel eens een keer...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:35 uur

geplaatst: vandaag om 15:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.