MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:

Ja dat kon je verwachten. Ben zeer benieuwd.

chevy93 schreef:
En het is begonnen...

Je begrijpt dat dit begint te lijken op PSV bashen?

Desalniettemin, de feiten spreken voor zich. Het is begrijpelijk dat het in Eindhoven enigszins dreigt te ontsporen. De directie krijgt al snel de schuld, de trainer, de spelers. Ik zou zelf die RVC ook eens tegen het licht houden.

Het ontbreekt aan van alles, geld (en dan ligt die deal met de gemeente Eindhoven nog onder een vergrootglas), een goede jeugdopleiding, aansprekelijke resultaten en bovenal een aantrekkelijk elftal. In alle opzichten.

Dat wordt dan leuk zwartepieten. Het probleem is, dat die Sanders de belangrijke contacten onderhoud met de geldschieters van PSV, zoals je kunt lezen. Dus als hij weg moet, moet het enigszins met fluwelen handschoentjes.

En dan is er nog niets bereikt, dan is er alleen bijltjesdag bij de directie geweest om de eerste woede te koelen. Maar de problemen zitten natuurlijk veel dieper. Er moet eerst maar eens een visie komen bij PSV en vervolgens moeten er mensen bij worden gezocht, die gestalte kunnen geven aan die visie. Maar voordat dat bij een club als PSV op de rails staat en ook nog eens aardig functioneert, ben je waarschijnlijk wel vijf jaar verder.

Ik verwees vóór de wedstrijd al naar het artikel in het NRC van zaterdag. Daar werd klip en klaaar gesproken over de tweespalt binnen de club. Sommigen betreurden de teloorgang van de 'Brabantse gemoedelijkheid' en verweten Sanders kil leiderschap. Er waren al zelfs die een overwinning op Ajax zouden betreuren omdat zoiets de problemen zou verbloemen.

De tekst op NU bevat dus eigenlijk niets nieuws -alleen dat de ene kant nu zich sterk doet gelden, maar zo vreemd is dat niet.

Sanders, succesvol bij Campina, probeert als algemeen directeur/voorzitter (die rol kent PSV niet meer) de zaak net zo te runnen alsof ie een bedrijf runt. Misschien had ie even met Stephen ten Have moeten bellen. Hoe gewiekst zijn zakelijk optreden ook is, een aantal zaken had ie tactischer kunnen afhandelen. En moet technisch directeur Marcel Brands nog gewogen worden op zijn aankoopbeleid? Dat antwoord lijkt me duidelijk.

Ik had gehoopt op een overwinning, vanwege de moral boost. De hier veelal afgezeken Ronald Waterreus stelde zo avond terecht: "3 verschillende trainers is het de afgelopen 4 jaar niet gelukt om PSV de weg omhoog te laten vinden."

Overigens past het supporters van Feyenoord en Ajax niet om hier breeduit te juichen - hun eigen soaps (affaire Cruijjf en de afwikkeling daarvan) en het financieel déconfiture van Feyenoord liggen nog te vers in het geheugen om te kunnen spreken van een structureel betere positieve - beleid heeft ongetwijfeld een rol gespeeld, maar pure mazzel heeft een grote rol gespeeld. Maar goed in het opportunistisch denken van de voetbalwereld zal dit ongetwijfeld toegejuicht worden. Mij is het al veel langer een doorn in het oog dat generiek een bedrijfstak waarin zoveel geld omgaat en waar zo slordig met resources (=talenten) wordt omgesprongen zo amateuristisch wordt gerund.

Mjuman schreef:
Overigens past het supporters van Feyenoord en Ajax niet om hier breeduit te juichen - hun eigen soaps (affaire Cruijjf en de afwikkeling daarvan) en het financieel déconfiture van Feyenoord liggen nog te vers in het geheugen om te kunnen spreken van een structureel betere positieve - beleid heeft ongetwijfeld een rol gespeeld, maar pure mazzel heeft een grote rol gespeeld.
Ik ben iemand die alleen juicht voor zijn eigen club. Dat ik PSV niet graag zie winnen, maakt nog niet dat ik juich om een dergelijke interne crisis.

Waar ik wel voor juich is het feit dat die PSV'ers die een paar jaar terug (je weet wel, die 4 jaar kampioen op rij) de Ajax-arrogantie in het kwadraat uitvonden, nu toch wel flink de mond gesnoerd worden.

Na 11 wedstrijden stond Ajax, na het verlies tegen Vitesse, 10 punten achter op Twente en 9 op PSV. Datzelfde geldt voor Feyenoord, overigens. PSV zou wel weer even kampioen worden, een gevoel dat al vanaf het begin van het seizoen heerste, maar destijds hoogtij vierde.

Als je kijkt waar ze nu staan, geeft dat zeker wel een mooi "wie het laatste lacht..."-gevoel.

P.S. Ik zou als PSV-fan juist juichen dat er nu bij PSV ook een 'soap' komt. Zowel bij Ajax en Feyenoord leidde het uiteindelijk tot waar ze nu staan: een stuk beter dan daarvoor.

Het leed van de één hoeft helemaal niet te leiden tot het gejuich van de ander. Het contstateren van een dreigende malaise bij PSV (en er verder naar kijken) maakt zaken als de Cruyff discussie bij Ajax en/of de wat oudere financiële problemen bij Feyenoord ook niet ongedaan.

Dat PSV ogenschijnlijk meer zal worden uitgelachen, heeft natuurlijk alles te maken met de dreigende afgang als financieel machthebber in voetballand, die PSV altijd wil uitstralen.

Als je als grootmacht in een willekeurig seizoen vele miljoenen kunt besteden aan alleen nieuwe spelers en je kunt niet winnen (integendeel) van clubs die voor hun hele selectie niet meer dan 2,5 miljoen hebben betaald (ik noem even geen namen), leidt dat natuurlijk tot enig leedvermaak.

Niet in de laatste plaats omdat die grote club (en z'n supporters) zich superieur zullen hebben gevoeld (en zich zo ook zullen hebben gedragen) ten opzichte van clubs die zich geen uitgaven konden permiteren. Dat maakt de zaak even wat anders, dan wanneer je over gelijkwaardige krachten in het speelveld kunt spreken.

Dat zal de druiven in Eindhoven en omgeving extra zuur maken, de verbitterde reacties (richting anderen) alleen maar feller. Maar de buitenwereld kan aan de dreigende malaise bij PSV weinig doen, is ook niets te verwijten.

Bijltjesdag richting de directie van PSV? Vooral doen. Maar ik denk niet dat de problemen voor PSV daarmee zijn opgelost, integendeel.

Ik vraag me af of deze discussie zou zijn gevoerd als Bony niet op vakantie was geweest. Of als Feyenoord gewonnen had in Zwolle en Waalwijk. Met andere woorden, de voetbalwereld is wel erg opportuun.

Verder heeft Ajax onder De Boer nooit zoveel punten gehaald als Jol in zijn laatste jaar (die had er 85 maar liefst). Maar toen was Twente nóg beter. Het is ook een beetje geluk hebben dat de concurrentie wegvalt, als dat niet met Twente was gebeurt had niemand het gehad over een succesvolle 'Cruyff'-revolutie, dan was inmiddels echt wel weer de portemonnee getrokkenin A'dam.

Stijn_Slayer
Op papier is de selectie van Ajax elk jaar zwakker geworden. Kijk voor de grap bijvoorbeeld eens naar de selectie van 2004/2005. Dat ze nu toch kampioen worden, komt inderdaad doordat de rest nog zwakker is geworden.

musician schreef:
Dat PSV ogenschijnlijk meer zal worden uitgelachen, heeft natuurlijk alles te maken met de dreigende afgang als financieel machthebber in voetballand, die PSV altijd wil uitstralen..

NIet alleen de schijfstijl van de Telegraaf, ook nog de stijlfouten. Verdere reactie niet nodig

musician schreef:
Als je als grootmacht in een willekeurig seizoen vele miljoenen kunt besteden aan alleen nieuwe spelers en je kunt niet winnen (integendeel) van clubs die voor hun hele selectie niet meer dan 2,5 miljoen hebben betaald (ik noem even geen namen), leidt dat natuurlijk tot enig leedvermaak.

Niet in de laatste plaats omdat die grote club (en z'n supporters) zich superieur zullen hebben gevoeld (en zich zo ook zullen hebben gedragen) ten opzichte van clubs die zich geen uitgaven konden permiteren. Dat maakt de zaak even wat anders, dan wanneer je over gelijkwaardige krachten in het speelveld kunt spreken.

Dat superioriteitsgevoel is puur een interpretatie van jouw kant. Je kunt het ook gewoon beschouwen als trots zijn op het feit dat PSV meetelt/meetelde. Een blik op de tabel van de laatste 40 jaar zal je doen beseffen dat de situatie écht anders is dan jij nu wilt doen voorkomen. Maar nuance is bij jou ver te zoeken geweest sinds het moment dat jij hier frequenter kwam; en dat moment - ooo wat een toeval - valt precies samen met het begin van de opmars van Feyenoord: je bent een rasechte O4, een o o o Opportunist!

musician schreef:
Dat zal de druiven in Eindhoven en omgeving extra zuur maken, de verbitterde reacties (richting anderen) alleen maar feller. Maar de buitenwereld kan aan de dreigende malaise bij PSV weinig doen, is ook niets te verwijten.

Bijltjesdag richting de directie van PSV? Vooral doen. Maar ik denk niet dat de problemen voor PSV daarmee zijn opgelost, integendeel.

Fijn dat je zoveel inzicht hebt, doe er wat mee ook voor anderen! Ingrijpen was/is noodzakelijk - het aantreden van een team van sterke/wijze mannen is alleen te prijzen: lessen uit het verleden hebben nl geleerd dat zgn daakrachtige managers van het type Ten Have, V.d. Boog, V.d. Herik, Sanders en Reker soms besliisingen nemen die binnen grotere geleiding vd club niet worden gedragen - terwijl juist die geledingen wel bepalend zijn voor sfeer en context van een club.

Zoals ik al schreef, de verbitterde reacties richting anderen (inclusief opmerkingen over schrijfstijl en mijn meedoen aan dit topic zelfs!) moeten verhullen waar het werkelijk om gaat.

Waarom moet er aanhoudend verwezen worden naar Ajax en Feyenoord als het over PSV gaat? Ik hoop toch niet dat het draait om een Calimero complex? Het is opmerkelijk dat als de naam PSV hier in negatieve zin valt, en zeker dit seizoen, er direkt van onderuit de zak wordt gegeven terwijl het juist PSV (wie het ook is binnen de club) zelf is, die alle aanleiding geeft voor negatieve berichtgeving.

Maar, in plaats dat er inhoudelijk op de problemen bij PSV wordt ingegaan, wordt het: "Je schrijft als De Telegraaf" en "Wat doe je hier eigenlijk bij dit topic".

Jammer, de problemen bij PSV zijn eigenlijk interessant genoeg om er in groter verband op door te gaan, omdat het zaken zijn die het voetbal in z'n algemeenheid raken en niet zozeer PSV alleen. Maar ik begrijp dat de teentjes net zo kort zijn als die van Pieters.

Dit jaar zijn de meeste Nederlandse clubs er in de eerste ronde uitgevlogen. Dat moet PEC ook lukken.

Cured
Ik meen dat Mju en Mu vriendjes waren? Duurt vriendschap zo kort als mans ego is ?

Cured
Voor de liefhebbers: vanavond halve finale Duits bekervoetbal live op ARD/ZDF ( Bayern München- VFL Wolfsburg)

Of nog beter: Arsenal tegen Everton.

Cured
Ja, daar kies ik ook voor, maar komt dat op TV ?

Stijn_Slayer
Streamen gaat ook steeds beter. Rechtstreeks met een smarttv of anders even een kabeltje tussen tv en laptop/tablet.

Ik ben het met al dat soort kritiek op PSV wel eens hoor, dramatische verdediging (de laatste jaren), veruit de slechtste PSV verdediging die ik mij herinner.
Verder zwalkend beleid, geen uitstraling, geen team etc.
Klopt allemaal als een bus, ik zeg het nog maar eens, een groot drama.
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat dit waanzinnig slecht prutsteam tot op zondag kampioenkandidaat was, wat misschien nog erger is PSV staat any how toch maar 6 punten achter op super Ajax, wat goed geleid wordt een top selectie heeft , een (iets) grotere begroting en Frank de B.
En alsof het allemaal nog niet genoeg is: Marcello verwacht wel dat hij naar Barcelona kan. nee niet op vakantie

Of nou ja.. eigenlijk is het best triest. Hm..

Stijn_Slayer
Dit slaat toch helemaal nergens op. Geef die man een muilkorf of laat hem anders solliciteren bij D-Reizen.

Sierd: http://www.stedentipsvoortrips.nl/spanje/sevilla.htm
Zijn tekst
Maar is dit echt, echt

En daar betalen mensen voor.

Hij leest gewoon letterlijk die tekst voor uit de link van Rudi S, wat een idioot.

herman schreef:
Verder heeft Ajax onder De Boer nooit zoveel punten gehaald als Jol in zijn laatste jaar (die had er 85 maar liefst). Maar toen was Twente nóg beter. Het is ook een beetje geluk hebben dat de concurrentie wegvalt, als dat niet met Twente was gebeurt had niemand het gehad over een succesvolle 'Cruyff'-revolutie, dan was inmiddels echt wel weer de portemonnee getrokkenin A'dam.
Mee eens. Om nog maar te zwijgen over dat ene seizoen waarin Ajax 1 doelpunt te weinig had onder Ten Cate.

Echter zijn de feiten (scorebordjournalistiek of niet) wel zo dat De Boer de eerste in 6 jaar was die kampioen werd met Ajax. Dit het jaar daarop weer deed en dat dit jaar weer lijkt te doen.
Tevens is hij ook de eerste trainer van Ajax die sinds lange tijd ook aanspraak heeft kunnen maken op de volgende ronde CL.

Dat de rest steeds slechter wordt, heeft m.i. te maken met de steeds groter wordende kloof tussen de topclubs en de subtop. Ajax (en ook Feyenoord) heeft dit als beste op weten te vangen en hebben wat mij betreft ook het meest rooskleurige toekomstperspectief.

Een revolutie gaat mij ook te ver. Daarvan mogen we spreken als Ajax weer eens een keertje de halve finale CL weet te halen. Het laatste goede Europese seizoen is ook alweer 10 jaar geleden (02/03, toen die Milanezen weer eens in de laatste minuten moesten scoren..)

herman schreef:
Ik vraag me af of deze discussie zou zijn gevoerd als Bony niet op vakantie was geweest. Of als Feyenoord gewonnen had in Zwolle en Waalwijk. Met andere woorden, de voetbalwereld is wel erg opportuun.

Dan kan je natuurlijk ook zeggen dat Ajax een 3-1 voorsprong weggeeft in Almelo, een 2-0 in Arnhem en thuis 1-1 speelt tegen ADO en Roda. Het zit er nou eenmaal dik in dat je hier en daar punten laat liggen en dat hebben alle topclubs gedaan dit seizoen. Het enige wat je wel kunt vaststellen is dat de laatste jaren meer dan anders punten worden verloren door de topclubs.

Ajax heeft de afgelopen seizoenen overigens ook de titel binnen gehaald door de in de tweede seizoenshelft directe concurrenten te verslaan op het moment dat het nodig was. En zo lijkt het ook dit jaar weer te gaan lopen door de overwinning in Eindhoven. Het is een combinatie van collectief falen van de concurrentie en zelf goed presteren.

Hopelijk kan Ajax komend seizoen de selectie enigszins bijeenhouden en nu eens voor een echt mooi kampioensjaar gaan.

Ajax = godenzonen! Ook nu weer, genieten van Eriksen geblazen! Ben benieuwd of die nog een seizoen voor ons speelt..

orbit schreef:
genieten van Eriksen geblazen! Ben benieuwd of die nog een seizoen voor ons speelt..

Als ik hem was zou ik nog even blijven bij Ajax, dadelijk komt ie op de bank bij een topclub, dan kan hij zich beter nog wat meer ontwikkelen hier.

Real Madrid meest waardevolle club ter wereld | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Real Madrid is het sterkste economische merk in de voetbalwereld. De marktwaarde van de 'Koninklijke' bedraagt 3,3 miljard dollar.
[...]
De waarde van Manchester United wordt door Forbes geschat op 3,17 miljard dollar, waarmee de club tweede staat. Barcelona is met 2,6 miljard dollar de nummer drie op de lijst.

Dit was 2 jaar geleden:
manunited waardevolste club | nusport.nl/engeland | Voor het laatste nieuws van elke sport
Manchester United blijft volgens Forbes de waardevolste voetbalclub ter wereld. De Engelsen vertegenwoordigen volgens het Amerikaanse zakentijdschrift een waarde van 1,27 miljard euro.

Real Madrid moet met een waarde van bijna een miljard genoegen nemen met de tweede plaats. Arsenal staat met 800 miljoen derde.

Anders zijn die prijzen even flink gestegen!

Stijn_Slayer
Toch vind ik Eriksen over dit hele jaar genomen nog niet zo heel erg ver in zijn ontwikkeling. We zien echt geen nieuwe Sneijder aan het werk. Hij is nog niet beslissend genoeg en speelt hij nog écht te veel matige wedstrijden. Er mag ook wel wat spiermassa bij. Schöne speelt een beter seizoen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:31 uur

geplaatst: vandaag om 20:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.