Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 april 2013, 10:55 uur

Janssen is, zoals ik al voorspelde, ook een stuk dikker geworden sinds zijn rentree in Arnhem. Het is wel zonde, maar je kan je ook afvragen wat je met een ongemotiveerde, rokende, te zware speler aanmoet.
0
geplaatst: 22 april 2013, 10:59 uur
herman schreef:
Maar goed, eigenlijk maakt het ook niets uit wie tweede wordt, geen van de NLse ploegen is sterk genoeg om via de voorronde de CL te bereiken. Uiteindelijk belanden ze toch allemaal wel in de Europa league.
Maar goed, eigenlijk maakt het ook niets uit wie tweede wordt, geen van de NLse ploegen is sterk genoeg om via de voorronde de CL te bereiken. Uiteindelijk belanden ze toch allemaal wel in de Europa league.
Ligt er maar net aan wie je treft.
Met een spits erbij was Feyenoord de 1e ronde wel doorgekomen tegen Kiev. Tweemaal de betere, maar niemand die de bal/kansen erin kon trappen voorin.
Klopt, het zit soms mee. Jammer alleen dat de nadelige beslissingen voor Feyenoord vergeten worden. Dat zijn er namelijk ook meer dan genoeg.
0
geplaatst: 22 april 2013, 11:06 uur
Fathead schreef:
Voetbal, voetbal, het WK Snooker is dit weekend begonnen!
Allemaal op de banken voor Ronnie O'Sullivan! En anders gun ik het Mark Selby ook wel eens een keer...
Ik ga wel een keer kijken vanaf de kwartfinales Voetbal, voetbal, het WK Snooker is dit weekend begonnen!
Allemaal op de banken voor Ronnie O'Sullivan! En anders gun ik het Mark Selby ook wel eens een keer...

0
geplaatst: 22 april 2013, 11:35 uur
Stijn_Slayer schreef:

Janssen is, zoals ik al voorspelde, ook een stuk dikker geworden sinds zijn rentree in Arnhem. Het is wel zonde, maar je kan je ook afvragen wat je met een ongemotiveerde, rokende, te zware speler aanmoet.

Ongemotiveerd lijkt hij mij niet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 april 2013, 13:46 uur
Hij leeft niet voor de sport. Als hij dat wel had gedaan (motivatie tonen), was hij ook een veel betere speler geweest.
0
geplaatst: 22 april 2013, 13:57 uur
Nicolage Rico schreef:
En wie je daarna treft. Maar er kunnen mooie dingen gebeuren als ze het team redelijk bij elkaar kunnen houden.
Tegen Kiev was Feyenoord inderdaad beter, maar voetbal gaat ook om scoren. Nu maar hopen dat dit seizoen van Pellè een vervolg krijgt.
0
geplaatst: 22 april 2013, 17:16 uur
Mja geen van de drie ploegen acht volkomen kansloos in de voorronde CL, al krijgt Vitesse zonder Bony wel een erg zware dobber aan zelfs de minste mogelijke tegenstanders. PSV heeft het voordeel dat ze waarschijnlijk wel geplaatst zijn, al durf ik dat ook niet met zekerheid te zeggen. Maar natuurlijk hoop ik gewoon dat Feyenoord tweede wordt. Moet mogelijk zijn en bovendien, als dit team grotendeels bij elkaar blijft, zie ik ze volgend seizoen ook wel Europees potten breken (in de EL dan).
En bij een speler, die zo met zijn lichaam omgaat als Janssen, weet je ook dat ie de 35 niet gaat halen als profvoetballer.
En bij een speler, die zo met zijn lichaam omgaat als Janssen, weet je ook dat ie de 35 niet gaat halen als profvoetballer.
0
geplaatst: 22 april 2013, 17:32 uur
Ja maar zo gaat dat toch vaker (bijna altijd) met een Nederlandse ploeg. Beter spelen maar niet de internationale wetten onder de knie hebben. Goed/beter spelen dan je tegenstander is leuk als je de groep fase bereikt hebt. Want overwinteren is bijna niet meer mogelijk op dat nivo. Dan maak je wat naam en is iedereen tevreden. Plus je hebt wat extra pop verdiend.
Je leest en hoort het ieder jaar weer. Ja we hebben geleerd of dat gebeurd ons niet nog eens of ja we hadden wel 60% bal bezit. Het jaar erna gebeurd precies hetzelvde. Zeker de beste spelers zijn dan inmiddels weer verkocht of niet in vorm of het gras was niet goed geknipt bla bla bla. Alsof ze daar in Rusland of waar dan ook van wakker liggen. Lekker belangrijk zeggen ze daar.
Hiddink zei het eens treffend tijdens het Ek in Oostenrijk/Zwitserland over zijn Russische ploeg. Je moet geleerd hebben van je vorige wedstrijd want een tweede kans krijg je niet.
Je leest en hoort het ieder jaar weer. Ja we hebben geleerd of dat gebeurd ons niet nog eens of ja we hadden wel 60% bal bezit. Het jaar erna gebeurd precies hetzelvde. Zeker de beste spelers zijn dan inmiddels weer verkocht of niet in vorm of het gras was niet goed geknipt bla bla bla. Alsof ze daar in Rusland of waar dan ook van wakker liggen. Lekker belangrijk zeggen ze daar.
Hiddink zei het eens treffend tijdens het Ek in Oostenrijk/Zwitserland over zijn Russische ploeg. Je moet geleerd hebben van je vorige wedstrijd want een tweede kans krijg je niet.
0
geplaatst: 22 april 2013, 20:20 uur
Maar hij klopt niet - honden krijgen zo'n kraag om zichzelf niet te bijten - in andere gevallen worden ze gemuilkorfd - zoals Hannibal Lecter

0
geplaatst: 22 april 2013, 20:27 uur
iggy schreef:
Ja maar zo gaat dat toch vaker (bijna altijd) met een Nederlandse ploeg. Beter spelen maar niet de internationale wetten onder de knie hebben. Goed/beter spelen dan je tegenstander is leuk als je de groep fase bereikt hebt. Want overwinteren is bijna niet meer mogelijk op dat nivo. Dan maak je wat naam en is iedereen tevreden. Plus je hebt wat extra pop verdiend.
Ja, dat klopt in de regel wel aardig.
Als Feyenoord de voorrondes van de Champions League zou halen, dan vind ik dat de directie van Feyenoord bekend moet maken dat al het geld dat ze dan alvast in de knip hebben, gaan steken in de spelers salarissen en/of bonussen.
Het salarisniveau is bij Feyenoord inmiddels dermate laag dat spelers gaan overwegen om voor het geld over te stappen naar PEC Zwolle. Dat kan natuurlijk niet. Dus als beloning voor het halen van Champions League voorronde: alle geld in bonussen voor de spelers. Extra geld door goede prestaties in de Champions League kunnen eventueel nog wel weer in andere zaken worden gestopt.
Als je dat vooraf zegt, zou dat als stimulans kunnen werken. Deels om alsnog tweede te worden in de competitie, deels om de spelers te motiveren om te blijven. Er zijn grenzen aan het minimale bedrag dat je aan salaris kunt bieden. Kun je het niet structureel in contracten opnemen, steek dan de hele inkomsten uit de Champions League er in.
0
geplaatst: 22 april 2013, 23:03 uur
musician schreef:
Dus als beloning voor het halen van Champions League voorronde: alle geld in bonussen voor de spelers.
Dat lijkt me inderdaad het beste voor de club die financieel nog steeds aan de afgrond zit. Ok, aan de afgrond is overdreven.Dus als beloning voor het halen van Champions League voorronde: alle geld in bonussen voor de spelers.
Voor het halen van de play-offs krijg je overigens een luizige 2 miljoen (de begroting dit jaar was 35 miljoen voor Feyenoord). Ik denk dat ze dan beter één speler kunnen verkopen en dat geld vervolgens verdelen.
0
geplaatst: 22 april 2013, 23:08 uur
Las net dat Boëtius door knieblessure 3 - 4 mnd uitgeschakeld is en daardoor ook EK met Jong Oranje moet missen - heel erg jammer; had graag zo'n talent willen zien voetballen op dat niveau. Iedereen heeft het over Clasie, Boëtius is imo een veel grotere groeibriljant.
0
geplaatst: 22 april 2013, 23:13 uur
Ik zie op wikipedia dat de de bijnaam van Clasie "de Nederlandse Xaxi" is. 
Welke Feyenoord fan heeft dat er op gezet?

Welke Feyenoord fan heeft dat er op gezet?
0
geplaatst: 22 april 2013, 23:15 uur
0
geplaatst: 22 april 2013, 23:23 uur
chevy93 schreef:
Voor het halen van de play-offs krijg je overigens een luizige 2 miljoen (de begroting dit jaar was 35 miljoen voor Feyenoord). Ik denk dat ze dan beter één speler kunnen verkopen en dat geld vervolgens verdelen.
Ze zullen vast wel iets verzinnen. Er zullen sowieso wel weer wat spelers vertrekken, denk ik. En dan hoop ik dat dat net als dit seizoen niet ten koste gaat van de teamprestatie, maar daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in.
0
geplaatst: 23 april 2013, 00:42 uur
Ik hoop dat Clasie, de Vrij en Martins Indi verstandig zijn en nog een seizoen blijven. Een paar leuke wedstrijdjes in de Eredivisie en 2 goede wedstrijden in Oranje betekenen nog niet dat je een rol van betekenis gaat spelen bij een buitenlandse club van enige betekenis. Nog een constant seizoen eredivisie, wellicht wat leuke Europese wedstrijden en een WK verhogen die kans aanzienlijk.
En dat gezeik over het salaris van Mathijsen; van Geel heeft natuurlijk helemaal gelijk als ie zegt dat er geen club is waar een 21-jarige evenveel verdient als een 83-voudige international van 32. Op mijn werk zijn er ook collega's, die meer verdienen, enkel omdat ze ouder zijn en niet omdat ze beter werk leveren. Ik troost me met de gedachte, dat ik me over een aantal jaar waarschijnlijk in hun positie bevind. Dat geldt ook voor deze jongens. Moet nog zien of zij op hun 32e en talloze interlands verder voor 1 miljoen bij Feyenoord willen gaan spelen. Waarschijnlijk niet.
En dat gezeik over het salaris van Mathijsen; van Geel heeft natuurlijk helemaal gelijk als ie zegt dat er geen club is waar een 21-jarige evenveel verdient als een 83-voudige international van 32. Op mijn werk zijn er ook collega's, die meer verdienen, enkel omdat ze ouder zijn en niet omdat ze beter werk leveren. Ik troost me met de gedachte, dat ik me over een aantal jaar waarschijnlijk in hun positie bevind. Dat geldt ook voor deze jongens. Moet nog zien of zij op hun 32e en talloze interlands verder voor 1 miljoen bij Feyenoord willen gaan spelen. Waarschijnlijk niet.
0
geplaatst: 23 april 2013, 10:56 uur
Als Feyenoord BMI voor 10 miljoen kunnen verkopen, moeten ze dat direct doen. Hij is vrij makkelijk te vervangen. Hopelijk tekenen de Vrij en Clasie bij. Die worden vast meer waard naar het W.K., als ze aan spelen toekomen en dat goed doen. Dat kan snel gaan.
Clasie (in vorm) is een stuk lastiger te vervangen. Hij zit overal tussen en is iemand die het spel absoluut niet vertraagd op het middenveld, maar juist versneld.
Het is inderdaad logisch dat Mathijsen meer verdiend dan de jongelingen. Dat hij 1,2 miljoen verdiend en voor 3 jaar heeft bijgetekend is minder logisch. Dat had nooit gemogen in de huidige situatie. Twee jaar was meer dan genoeg geweest.
Clasie (in vorm) is een stuk lastiger te vervangen. Hij zit overal tussen en is iemand die het spel absoluut niet vertraagd op het middenveld, maar juist versneld.
Het is inderdaad logisch dat Mathijsen meer verdiend dan de jongelingen. Dat hij 1,2 miljoen verdiend en voor 3 jaar heeft bijgetekend is minder logisch. Dat had nooit gemogen in de huidige situatie. Twee jaar was meer dan genoeg geweest.
0
Cured
geplaatst: 23 april 2013, 11:22 uur
Ik heb eens even bij dat Snoeker gekeken; waarom halen ze die ballen steeds uit die gaten, nadat ze erin zijn gegaan? Zo komt er geen end an: rare jongens, die Britten 

0
Cured
geplaatst: 23 april 2013, 11:29 uur
Oh, dan ik te kort gekeken. Ik zag door al de ballen het spel niet meer
.
.
0
geplaatst: 23 april 2013, 11:30 uur
En als alle rode ballen weg zijn komen de resterende ballen die gepot worden ook niet meer terug.
0
geplaatst: 23 april 2013, 11:36 uur
Behalve als de zwarte bal voortijdig (per ongeluk) gepot wordt dan ben je gelijk al klaar. 

0
Cured
geplaatst: 23 april 2013, 12:16 uur
het wordt me zwart voor de ogen.
......die moet dus als laatste als ik het wel begrijp.
......die moet dus als laatste als ik het wel begrijp.
0
geplaatst: 23 april 2013, 12:54 uur
GrafGantz schreef:
En als alle rode ballen weg zijn komen de resterende ballen die gepot worden ook niet meer terug.
Wat eigenlijk als iemand de verkeerde kleur, geen zwart, pot aan het einde??En als alle rode ballen weg zijn komen de resterende ballen die gepot worden ook niet meer terug.
0
geplaatst: 23 april 2013, 12:56 uur
vigil schreef:
Behalve als de zwarte bal voortijdig (per ongeluk) gepot wordt dan ben je gelijk al klaar.
Dat is poolbiljart.

In het kort:
Er moeten om-en-om roden en andersgekleurden gepot worden. De roden zijn goed voor één punt, de andere kleuren variëren van twee (geel) tot zeven punten (zwart). De roden blijven weg, de andersgekleurden komen terug op tafel. Als alle rode ballen op zijn moeten alle kleuren nog éénmaal gepot worden in de volgorde geel-groen-bruin-blauw-roze-zwart.
Voor de geïnteresseerden legt Drs. P allemaal nog een keer uit...
0
geplaatst: 23 april 2013, 12:57 uur
Die komt dan ook terug en de beurt gaat naar de tegenpartij. Weet even niet of de tegenpartij dan ook een punt krijgt of niet, zo'n expert ben ik ook weer niet. De resterende kleuren dienen in elk geval via een vaste volgorde gepot te worden.
0
geplaatst: 23 april 2013, 12:58 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.