MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Goossens deed het erg goed vandaag.

Technisch beperkt en geen passeerbeweging, maar een geweldig traptechniek (die hij vandaag meerdere malen liet zien) en hard werkend.

Klinkt als een omschrijving van Van Hooijdonk?

Hij wil erg graag, lijkt het op. En gemotiveerd zijn, is een eerste vereiste. Maar goed, wie moet hij vervangen, is de volgende vraag. Ik vind Immers de laatste wedstrijd ook weer zeer gedreven en hij scoort ook weer.

Tja, de brede selectie van Feyenoord.....

Ik luister sowieso niet naar Pi-Air. Misschien heeft hij mij gehoord dan.

musician bedoelt vermoed ik dat je omschrijving klinkt als Pi-air ipv Goossens, niet een omschrijving door Van Hooijdonk gegeven

Dat dacht ik ook ja.

Apart trouwens dat Tom Egbers meldde dat Pelle nu de meest trefzekere Italiaan in een buitenlandse competitie is. Hij loopt er nog 6 achter op Negri die er ooit 32 in een seizoen voor Glasgow Rangers maakte.

Die Negri heeft een bizarre carriere achter de rug, als je dat leest.
30 doelpunten in het eerste deel van de competitie (!), daarna kreeg hij ruzie met zijn coach. Ze hebben daarna nooit meer zo'n spits gevonden. Nee, vind je het gek.

Ik kan ook niet ontdekken waarom dat record van Negri niet zou gelden.

Wie heeft er dan gezegd dat hij niet zou gelden?

Dat hij de meest trefzekere Italiaan in een buitenlandse competitie is vind ik trouwens helemaal niet zo opmerkelijk. Hoeveel Italianen spelen er nou in het buitenland? En hoeveel daarvan spelen er in een competitie waar het aantal goede verdedigers op één hand te tellen is?

Nicolage Rico schreef:
Goossens deed het erg goed vandaag.

Technisch beperkt en geen passeerbeweging, maar een geweldig traptechniek (die hij vandaag meerdere malen liet zien) en hard werkend.

Tis dat Feyenoord al 2 prima linksbacks heeft, maar ik zou Goossens graag als linksback zijn. Hij is sterk in de duels en heeft een goede trap, maar komt idd handelssnelheid en techniek tekort als linksbuiten.

He$$el_01 schreef:
Wie heeft er dan gezegd dat hij niet zou gelden?

Dat hij de meest trefzekere Italiaan in een buitenlandse competitie is vind ik trouwens helemaal niet zo opmerkelijk. Hoeveel Italianen spelen er nou in het buitenland? En hoeveel daarvan spelen er in een competitie waar het aantal goede verdedigers op één hand te tellen is?

Als je zegt (zoals Egbers gisteravond) dat Pelle de meest scorende Italiaan in het buitenland is geweest, zeg je dat Negri (32 doelpunten) dat dus niet is. Terwijl hij voor Glasgow Rangers 32 doelpunten heeft gescoord. Dus de vraag is dan: waarom zou dat record van Negri niet gelden, volgens Egbers?

Die opmerking over verdedigers in Nederland is een beetje flauw, moeilijk aan te tonen. Bovendien heeft, als dat waar zou zijn dat we slechte verdedigers hebben, elke aanvaller in Nederland nog altijd even veel kansen als elke andere aanvaller in dit land. En dan slaat Pelle natuurlijk nog steeds een heel goed figuur.

Die opmerking van Egbers gaat over dit seizoen neem ik aan, dus dat klopt gewoon.

En die opmerking over de verdedigers is misschien een beetje flauw, maar dat er in Nederland minder wordt verdedigd dan in de meeste andere competities is natuurlijk gewoon een feit. Dit komt natuurlijk niet alleen door de matige verdedigers, maar ook door de aanvallende speelstijl. Maar het zegt in mijn ogen wel genoeg dat een paar spitsen die in België geflopt zijn in Nederland aan de lopende band scoren. Dan heb je nog het feit dat Italiaanse voetballers het liefst gewoon in hun eigen land blijven, en dan kom je tot de conclusie dat de prestaties van Pelle niet zo heel opvallend zijn als dat Egbers het doet lijken.

Ben het wel met je eens. Zo verdedigen als Heracles gisteren, dat maak in Engeland niet eens in de amateurdivisies mee. Feyenoord had er makkelijk 10 kunnen scoren.

ClassicProgRock1
Feyenoord had er makkelijk 10 meer kunnen scoren en zo op doelsaldo tweede worden.

Hendrik68
Mensen die van het weekend Match of the Day hebben gezien weten dat er in Engelnad een club in hetzelfde zwart-wit speelt als Heracles. Die verdedigden minimaal net zo beroerd als Heracles gisteren, toevallig ook nog eens dezelfde uitslag. Ook Southampton verdedigde zo kinderlijk slecht dat het echt lachwekkend was. Vooral het rechterrijtje in Engeland is verdedigend dramatisch slecht en velen missen eenvoudigweg de basis en zijn bepaald geen voorbeeld voor ons. Alleen de inzet en fysiek zijn dat.

He$$el_01 schreef:
Die opmerking van Egbers gaat over dit seizoen neem ik aan, dus dat klopt gewoon.

Nee, die opmerking ging niet over dit seizoen, want hij haalde er ook Vieri en Toni bij die hij voorbij zou zijn. En die maakte hun goals echt niet dit seizoen.

Wat hij zei klopte gewoon niet, of die doelpunten van Negri zijn ongeldig om de een of andere reden.

VI begrijpt het gelukkig wel:

"Ook wat Italiaanse spitsen buiten de landsgrenzen betreft is Pellè bezig aan een zeldzaam productief seizoen. De aanvalsleider van Feyenoord moet alleen Marco Negri voor laten gaan, die in het seizoen 1997/98 liefst 32 keer scoorde voor Glasgow Rangers. Wel laat Pellè spitsen als Luca Toni en Christian Vieri achter zich.

Toni scoorde in het seizoen 2007-2008 24 keer voor Bayern München, Vieri maakte in het seizoen 1997/98 hetzelfde aantal treffers voor Atlético Madrid."

Voetbal International - Pellè heeft record van clubicoon Kindvall in het vizier

Hendrik68
Damesvoetbal en dan ook nog eens Belgisch. Dan krijg je dus dit:

Video: De misser van Beerschot - FCUpdate.nl

He$$el_01 schreef:
Dan heb je nog het feit dat Italiaanse voetballers het liefst gewoon in hun eigen land blijven, en dan kom je tot de conclusie dat de prestaties van Pelle niet zo heel opvallend zijn als dat Egbers het doet lijken.

Je gaat mij toch niet bijna een beroemde uitspraak van Van Gaal ontlokken?

In de eerste plaats zijn er toch heel wat Italianen geweest die buiten de landsgrenzen hebben gespeeld. En Egbers e.a. mag best die Italianen met elkaar vergelijken.

En 26 doelpunten blijft sowieso een interessant aantal, waarom zou je daar op af willen dingen? Hij blijft PSV spitsen overigens met verve voor.

Je suggestie houdt in, dat er in de Nederlandse competitie gemiddeld veel meer gescoord zou worden dan elders. En als dat zo zou zijn, zegt dat dan wat over de verdedigers of de aanvallers? Pelle scoorde bij AZ veel minder dus als je zijn groei wilt blijven bagatelliseren, zou het voetbal in Nederland in een paar jaar tijd in verdedigende zin dramatisch veel slechter zijn geworden.

Nee, ik geloof toch dat er sprake is van enige afgunst vanuit Eindhoven. Maar om dat nu te verhullen met veel rookwolken richting de Nederlandse competitie. Nee, is ook het antwoord op de vraag of ik Pelle niet zou willen ruilen voor Wijnaldum, Toivonen of Mertens. Of welke PSV-er dan ook.

musician schreef:
(quote)
Je suggestie houdt in, dat er in de Nederlandse competitie gemiddeld veel meer gescoord zou worden dan elders.

Ja, dat is zo. Sterker nog van alle relatief grote competities staat de Eerste Divisie op 1 (3,25 per wedstrijd) en de Eredivisie op 2 (3,14 per wedstrijd). De Premier League staat op 2,77. Het is knap wat Pelle doet, maar je moet het wel enigszins relativeren.

Er zijn echt niet heel veel Italiaanse voetballers die naar het buitenland gaan hoor en zeker niet in de grotere competities. Het aantal aanvallend ingestelde Italianen in het buitenland is al helemaal laag. Ik heb geen idee hoeveel Italianen er 20 jaar geleden in het buitenland hebben gevoetbald, maar ik kan me niet voorstellen dat het er toen veel meer zijn geweest.

Dat er in de Nederlandse competitie meer wordt gescoord dan in veel andere competities is trouwens niet eens een suggestie, maar gewoon een feit. Je kan er de statistieken op na kijken. De Eredivisie staat altijd ergens bovenin als het gaat om het aantal doelpunten dat er per wedstrijd worden gescoord. Als je dan ook bedenkt dat spelers als Malki en Vleminkx in Nederland bijna topscorer kunnen worden terwijl ze in België amper een bal in dat net krijgen kan je toch wel een beetje de conclusie trekken dat er in Nederland of veel minder wordt verdedigd of veel beter wordt aangevallen. De waarheid zal waarschijnlijk een beetje in het midden liggen.

Dat Pelle het een paar jaar geleden een stuk minder deed heeft hier trouwens niet zo heel veel mee te maken. Torres scoorde een paar jaar geleden ook een stuk meer. Zijn ze beter gaan verdedigen in de PL?

Onnodig om PSV er bij te halen btw. Achteraf gezien had ik Pelle er graag bij gezien inderdaad (ik heb hem nooit echt slecht gevonden, hij was bij AZ ook altijd bruikbaar), maar om nou van afgunst te spreken gaat me een beetje ver. Hij had een nuttig aanspeelpunt kunnen zijn tussen Lens, Mertens en Wijnaldum, maar de missing link van PSV ligt duidelijk in de verdediging (Die is de afgelopen jaren wel duidelijk minder geworden, om daar nog even op terug te komen).

Daarnaast kun je ook niet zeggen dat er bij PSV weinig wordt gescoord. Het hadden er alleen nog veel meer moeten zijn. PSV is wel duidelijk wat minder afhankelijk van één speler.

Ward schreef:
musician bedoelt vermoed ik dat je omschrijving klinkt als Pi-air ipv Goossens, niet een omschrijving door Van Hooijdonk gegeven

Ik heb 'm.

Titmeister schreef:
(quote)

Tis dat Feyenoord al 2 prima linksbacks heeft, maar ik zou Goossens graag als linksback zijn. Hij is sterk in de duels en heeft een goede trap, maar komt idd handelssnelheid en techniek tekort als linksbuiten.

Misschien wel ja. Al zal hij exact het omgekeerde zijn als BMI op die positie. Dan ga ik toch liever voor het verdedigende werk. Nelom viel gisteren ook weer sterk in.

Hopelijk verkoopt Feyenoord niet de Vrij én BMI, maar 1 van de 2. Nelom kan BMI prima vervangen op linksback. Met Kongolo hebben we een talent als CV.

He$$el_01 schreef:
Dat Pelle het een paar jaar geleden een stuk minder deed heeft hier trouwens niet zo heel veel mee te maken. Torres scoorde een paar jaar geleden ook een stuk meer. Zijn ze beter gaan verdedigen in de PL?

Dat laatste heeft natuurlijk niets met Pelle te maken, wel met Torres.

Ik denk dat je wel degelijk zaken kunt afleiden uit het feit dat Pelle zoveel doelpunten heeft gescoord bij Feyenoord en niet bij AZ.

Je wilt de mogelijkheid een beetje uitschakelen dat hij kan zijn gegroeid in zijn ontwikkeling en dus ontkennen dat hij bij Feyenoord goed is doorgebroken, begrijp ik? En dat alleen omdat de Nederlandse competitie zogezegd slechte verdedigers heeft?

Echt onzin. Ik denk toch dat de hand van Koeman, het vertrouwen dat is geschonken aan Pelle, heeft geleid tot een enorme revelatie. De verdienste dus van Feyenoord, niet de slechte verdedigers die hier zouden rondlopen.

Documentaire komt volgend seizoen uit.

Cured
Pelle schopt er in Engeland er gewoon even 'nul' in; als je hier een grote jongen bent, val je als aanvaller in een topcompetitie als Engeland bijv. al gauw door de mand, paar uitzonderingen daargelaten.( Suarez, v. Persie bijv.)

Nou en, zolang Pellè er hier maar 25+ intrapt. Hij heeft na dit seizoen namelijk een contract voor 4 jaar bij Feyenoord.

Ach, het is lastig te voorspellen. Een speler als Agustien kon het niet maken bij AZ, maar doet het in de Premier League wel weer aardig. Wat Pelle betreft moeten we volgend seizoen maar afwachten hij niet ook in het rijtje Vlemminckx, Malki, Junker, etc. hoort.

Cured
Nicolage Rico schreef:
Nou en, zolang Pellè er hier maar 25+ intrapt. Hij heeft na dit seizoen namelijk een contract voor 4 jaar bij Feyenoord.
Tsja, wat zegt dat nog.....Als de geldbuidel rinkelt dan kan ie zo weg (lijkt me).

Hendrik68
Je hebt ook van die voetballers die geen profcontract kregen in Nederland, maar plotseling doorbreken in Portugal, Spanje en Engeland. (Hasselbaink). Spelers die in Nederland op een zijspoor raken, maar in Scandinavie speler van het jaar worden en vervolgens doorbreken in Engeland ( Jos Hooiveld).

Cured
Ja, dat is zo. Het is niet te voorspellen; soms komen ze via een omweg toch naar de ' top' , soms lukt het ergens anders niet (meer).

herman schreef:
Ach, het is lastig te voorspellen. Een speler als Agustien kon het niet maken bij AZ, maar doet het in de Premier League wel weer aardig. Wat Pelle betreft moeten we volgend seizoen maar afwachten hij niet ook in het rijtje Vlemminckx, Malki, Junker, etc. hoort.

Ligt ook aan de toevoer natuurlijk. Die zal al minder zijn als Clasie vertrekt.

Cured schreef:
Ja, dat is zo. Het is niet te voorspellen; soms komen ze via een omweg toch naar de ' top' , soms lukt het ergens anders niet (meer).

Waarom zou je ook voorspellen?

Feit is dat Pellè het fantastisch doet dit seizoen, bijna 1 op 1 loopt (26 uit 27), goed voetbalt (techniek en overzicht zijn geweldig) en ook oog heeft voor zijn medespelers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:28 uur

geplaatst: vandaag om 05:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.