Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2013, 16:26 uur
Ja, dat valt gewoon niet te ontkennen.
Een beetje raar om de prestatie(s) van een veel scorende spits onder te brengen in een hoofdstukje Kan Niks Zijn, Speelt in Nederland.
Dat zou dan weer voor elke spits in de eredivisie moeten gelden maar dat is dan ook weer niet zo.
Maar goed, Europees kan Feyenoord zich komend seizoen weer presenteren. Dan zullen we gelijk zien, hoe het niveau van de verdedigers tegen Pelle elders is. Ik ben er niet zo bang voor.
Een beetje raar om de prestatie(s) van een veel scorende spits onder te brengen in een hoofdstukje Kan Niks Zijn, Speelt in Nederland.
Dat zou dan weer voor elke spits in de eredivisie moeten gelden maar dat is dan ook weer niet zo.
Maar goed, Europees kan Feyenoord zich komend seizoen weer presenteren. Dan zullen we gelijk zien, hoe het niveau van de verdedigers tegen Pelle elders is. Ik ben er niet zo bang voor.
0
geplaatst: 29 april 2013, 16:29 uur
Eerst eens zien hoe Feyenoord er volgend jaar uitziet.
Ik verwacht dat de Vrij, BMI en Clasie vertrekken. En wie weet Janmaat ook wel.
Al geloof ik best dat sommigen de intentie hebben bij Feyenoord te willen blijven. Feyenoord kan een bedrag tussen de 8 en 10 miljoen nu eenmaal niet weigeren.
Ik verwacht dat de Vrij, BMI en Clasie vertrekken. En wie weet Janmaat ook wel.
Al geloof ik best dat sommigen de intentie hebben bij Feyenoord te willen blijven. Feyenoord kan een bedrag tussen de 8 en 10 miljoen nu eenmaal niet weigeren.
0
geplaatst: 29 april 2013, 16:39 uur
musician schreef:
Dat laatste heeft natuurlijk niets met Pelle te maken, wel met Torres.
Ik denk dat je wel degelijk zaken kunt afleiden uit het feit dat Pelle zoveel doelpunten heeft gescoord bij Feyenoord en niet bij AZ.
Je wilt de mogelijkheid een beetje uitschakelen dat hij kan zijn gegroeid in zijn ontwikkeling en dus ontkennen dat hij bij Feyenoord goed is doorgebroken, begrijp ik? En dat alleen omdat de Nederlandse competitie zogezegd slechte verdedigers heeft?
Echt onzin. Ik denk toch dat de hand van Koeman, het vertrouwen dat is geschonken aan Pelle, heeft geleid tot een enorme revelatie. De verdienste dus van Feyenoord, niet de slechte verdedigers die hier zouden rondlopen.
(quote)
Dat laatste heeft natuurlijk niets met Pelle te maken, wel met Torres.
Ik denk dat je wel degelijk zaken kunt afleiden uit het feit dat Pelle zoveel doelpunten heeft gescoord bij Feyenoord en niet bij AZ.
Je wilt de mogelijkheid een beetje uitschakelen dat hij kan zijn gegroeid in zijn ontwikkeling en dus ontkennen dat hij bij Feyenoord goed is doorgebroken, begrijp ik? En dat alleen omdat de Nederlandse competitie zogezegd slechte verdedigers heeft?
Echt onzin. Ik denk toch dat de hand van Koeman, het vertrouwen dat is geschonken aan Pelle, heeft geleid tot een enorme revelatie. De verdienste dus van Feyenoord, niet de slechte verdedigers die hier zouden rondlopen.
Met die opmerking over Torres bedoel ik puur dat het feit dat Pelle het nu beter doet je dat natuurlijk niet geheel aan het gebrek aan kwaliteit bij de huidige verdedigers in de Eredivisie kunt afdoen, noch aan zijn gegroeide kwaliteiten. Natuurlijk is hij beter geworden en natuurlijk is hij op dit moment een erg belangrijke speler voor Feyenoord. Dat kan je bijna niet ontkennen. Echter, er is wel meer veranderd in die periode. Hij speelt bij een andere club, met andere spelers om hem heen. Dat een speler het bij de ene club beter doet dan bij de andere is bijna een vanzelfsprekendheid.
Het gaat mij er om dat de prestaties van Pelle niet zo opmerkelijk zijn als sommige mensen deden/doen voordoen. Hij speelt nou eenmaal in een competitie waar meer wordt gescoord dan de meeste andere competities (zeker door de 'topclubs') en daarnaast zijn Italianen nou niet de meest avontuurlijke mensen (voetballers). En geef ze eens ongelijk. Een paar jaar geleden was de Serie A nog de beste competitie van de wereld, en nu nog altijd een van de vier beste competities. Waarom zou je dan naar het buitenland willen.
Overigens dacht ik dat het eerst alleen over het huidige seizoen ging. Dat het over een langere periode gaat maakt het natuurlijk wel een stukje knapper. Maar dan nog klopt het gewoon wat ik zeg.
0
geplaatst: 29 april 2013, 16:40 uur
Dat zou toch wel een fikse aderlating zijn, als die allemaal vertrekken. En ook wel spannend voor het Nederlands elftal. Als ze op de bank belanden heb je er niets aan, maar van veel speelminuten in bv. de Premier League worden ze ook een stuk beter.
Als Verhoek zijn ADO-vorm weer terugvindt is dat trouwens zo weer +10 assists op Pelle volgens mij.
Als Verhoek zijn ADO-vorm weer terugvindt is dat trouwens zo weer +10 assists op Pelle volgens mij.
0
geplaatst: 29 april 2013, 17:12 uur
herman schreef:
Dat zou toch wel een fikse aderlating zijn, als die allemaal vertrekken. En ook wel spannend voor het Nederlands elftal. Als ze op de bank belanden heb je er niets aan, maar van veel speelminuten in bv. de Premier League worden ze ook een stuk beter.
Verhoek heb ik al afgeschreven. Die kan er helemaal niets van. Heeft ook niet de motoriek om te voetballen. Het enige dat hij kan is voorzetten geven, inderdaad.
Oranje zou een goede reden voor ze zijn om te blijven. Maar ze willen er wel genoeg salaris bij hebben.
0
geplaatst: 29 april 2013, 17:22 uur
Cured schreef:
Pelle schopt er in Engeland er gewoon even 'nul' in; als je hier een grote jongen bent, val je als aanvaller in een topcompetitie als Engeland bijv. al gauw door de mand, paar uitzonderingen daargelaten.( Suarez, v. Persie bijv.)
Nou, dat valt ook wel mee. Er zijn genoeg voorbeelden dat het meer wordt dan een uitzondering.Pelle schopt er in Engeland er gewoon even 'nul' in; als je hier een grote jongen bent, val je als aanvaller in een topcompetitie als Engeland bijv. al gauw door de mand, paar uitzonderingen daargelaten.( Suarez, v. Persie bijv.)
Ik noem verder Kuyt, Vorm, Krul, Emanuelson (doet het nu bij Fulham uitstekend), De Jong, Robben, Heintinga en Van der Vaart (sommigen met omweg). En dat zijn nog maar de Nederlandse voorbeelden. Wat dacht je van Vertonghen, Vermaelen, Suarez en zo zullen er nog legio succesvolle voorbeelden zijn.
Nu de Eredivisie twee stappen lager is dan de grotere competities snap ik dat men eerst gaat kijken in bv. Duitsland of Portugal.
Ik onthou wel eens dingen. Maar je moet inderdaad wel een leeghoofd zijn om voor Feyenoord te zijn, dus dat zal jij toch niet snappen.

0
geplaatst: 29 april 2013, 17:40 uur
Emanuelson, De Jong, Hetinga, van der Vaart, Vertonghen en Vermaelen net zo min. 

0
geplaatst: 29 april 2013, 17:46 uur
Hoeveel aanvallers zijn er uberhaupt direct naar Engeland verkast de laatste jaren? Beetje lastig te peilen, want wel of niet slagen ligt niet alleen aan de kwaliteiten van een speler.
Het aantal voorbeelden (Van Nistelrooy, Kezman, Kuyt, Nevland, Alves, Emnes, meer schiet me nu niet te binnen) is ook dermate klein dat je er moeilijk een wetmatigheid op los kunt laten.
Het aantal voorbeelden (Van Nistelrooy, Kezman, Kuyt, Nevland, Alves, Emnes, meer schiet me nu niet te binnen) is ook dermate klein dat je er moeilijk een wetmatigheid op los kunt laten.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 29 april 2013, 18:00 uur
Nicolage Rico schreef:
Emanuelson, De Jong, Hetinga, van der Vaart, Vertonghen en Vermaelen net zo min.
Je dacht zeker dat ik zin had om dat hele rijtje over te typen?

0
Cured
geplaatst: 30 april 2013, 12:35 uur
Wie gelooft er vanavond nog in het 'wonder van Madrid' ?
0
geplaatst: 30 april 2013, 18:51 uur
Ach een maand geleden was het voor vele nog een wonder als Dortmund daar zou gaan winnen.
0
Cured
geplaatst: 30 april 2013, 18:58 uur
Da's waar; zie ook hoe ze tegen Malaga door het oog van de naald kropen....
0
geplaatst: 30 april 2013, 21:04 uur
Interessant begin van Real-Dortmund met het snelle uitvallen van Götze en de twee 100% kansen voor Real. Benieuwd wat het vervolg gaat bieden.
0
geplaatst: 30 april 2013, 21:35 uur
Madrid is inmiddels toch wel aardig onschadelijk gemaakt door Dortmund. Ze leken behoorlijk gevaarlijk aan het begin maar nu komt er vrij weinig meer uit.
0
geplaatst: 30 april 2013, 21:37 uur
Heb verder geen grote kansen gezien, voor Madrid.
Wat loopt die Ramos te beuken zeg, tegen Lewandowski.
Wat loopt die Ramos te beuken zeg, tegen Lewandowski.
0
geplaatst: 30 april 2013, 22:02 uur
Toch wel een vreemd team dat Dortmund. Aan het begin van het seizoen hadden ze nog behoorlijke moeite met Ajax-thuis, tegen Malaga waren ze ook gelijkwaardig en dan slachten ze zomaar even Real Madrid (in de thuiswedstrijd). Ik denk dat veel bij die ploeg afhangt van of Lewandowski zijn dag heeft, dat was wel het geval vorige week en in de thuiswedstrijd tegen Malaga dan weer totaal niet.
0
geplaatst: 30 april 2013, 23:02 uur
Gelukkig kon Real het in die laatste minuten niet meer rechttrekken. Was niet verdiend geweest. Eindelijk de deksel op de neus bij al die arrogante types zoals Ronaldo, Ramos en Pepe aangevoerd door opper-gant Morinho.
0
geplaatst: 30 april 2013, 23:29 uur
Mourinho valt toch wel mee? Is veel te bescheiden dit seizoen. Ramos was wel vervelend.
Real voetbalde op kracht, zonder idee. Na het kwartiertje stormen in het begin was het eigenlijk wel weer over en had Dortmund het af moeten slachten. Grobkreutsch (of hoe ie ook heet) was wat onzuiver in de passing, vond ik, denk dat Götze wel voor wat extra kansen had kunnen zorgen. Als je denkt dat het bij Dortmund afhangt van alleen Lewandowski heb je toch wel wat wedstrijden gemist. Hij is een goede afronder, maar daarachter zit het ook wel snor.
Real mag in ieder geval blij zijn dat ze een afgang in de finale bespaard blijft.
Real voetbalde op kracht, zonder idee. Na het kwartiertje stormen in het begin was het eigenlijk wel weer over en had Dortmund het af moeten slachten. Grobkreutsch (of hoe ie ook heet) was wat onzuiver in de passing, vond ik, denk dat Götze wel voor wat extra kansen had kunnen zorgen. Als je denkt dat het bij Dortmund afhangt van alleen Lewandowski heb je toch wel wat wedstrijden gemist. Hij is een goede afronder, maar daarachter zit het ook wel snor.
Real mag in ieder geval blij zijn dat ze een afgang in de finale bespaard blijft.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 mei 2013, 10:52 uur
Real had meer moeten doen met die drie kansen in het begin. Dan had het gekund en hadden ze misschien een boost gekregen. Dortmund had het defensief goed onder controle en het scheelt wel dat alles wat Ronaldo aanraakte compleet mislukte. Di Maria was ook niet echt gevaarlijk.
Ze hadden wel de mogelijkheden voor drie goals, maar Dortmund had er ook een paar in kunnen knallen als ze voorin net iets scherper waren. Kaka voor Coentrao was geen slechte wissel, maar Mourinho had al wel wat eerder meer risico mogen nemen.
Als ze niet zo barslecht waren geweest in Dortmund zat er meer in... Dortmund is wel terecht door, ik hoop dat ze Bayern verslaan. Dortmund speelt over het algemeen het mooiste voetbal tijdens dit toernooi.
Ze hadden wel de mogelijkheden voor drie goals, maar Dortmund had er ook een paar in kunnen knallen als ze voorin net iets scherper waren. Kaka voor Coentrao was geen slechte wissel, maar Mourinho had al wel wat eerder meer risico mogen nemen.
Als ze niet zo barslecht waren geweest in Dortmund zat er meer in... Dortmund is wel terecht door, ik hoop dat ze Bayern verslaan. Dortmund speelt over het algemeen het mooiste voetbal tijdens dit toernooi.
0
Cured
geplaatst: 1 mei 2013, 11:20 uur
Götze mist mogelijk CL - finale door scheur in spier.....
Ik heb gisteren alleen de 1e helft gezien en Real had van die eerste kansen minstens 1 keer moeten scoren, dan had het misschien nog gekund wat Stijn zegt.
Ik heb gisteren alleen de 1e helft gezien en Real had van die eerste kansen minstens 1 keer moeten scoren, dan had het misschien nog gekund wat Stijn zegt.
0
geplaatst: 1 mei 2013, 13:23 uur
Ik heb Di Maria nog nooit een goede wedstrijd zien voetballen in de CL dit seizoen.
0
geplaatst: 1 mei 2013, 19:06 uur
Hm, ik vond Di Maria anders wel een van de beste met name in de laatse thuiswedstrijden CL.
Maar hij is toch net vader geworden, slecht slapen etc.
Maar hij is toch net vader geworden, slecht slapen etc.
0
geplaatst: 1 mei 2013, 19:35 uur
Trump vs Murphy, wat een pot. Prachtig beslissende frame van 54 minuten, met de gewenste winnaar
)
#snooker
) #snooker
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.