MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Jammer dat ze zó afhankelijk van hem zijn blijkbaar. Maar goed, dat is ook niet te voorkomen als een speler zover boven de rest uitsteekt.

Ik hoop dat Thomas Muller of Bastian Schweinsteiger de Gouden Bal wint. Zij zijn zo goed en succesvol dit seizoen op nationaal en Europees niveau. Evenals Kroos, maar die verliest helaas punten door absentie in de slotfase van de CL.

Wat een bizarre wedstrijd, Benfica - Fehnerbahce. Je verveelt je geen minuut en je komt ogen te kort, wat er allemaal gebeurde. Althans, in de eerste helft.

Dat wordt een mooie finale als het zo blijft.

Benfica staat nu over twee wedstrijden voor, 3 - 2. Maar één doelpunt brengt Fehnerbace weer in de finale.
Er is overigens een Turkse speler zwaar geblesseerd uitgevallen, ik ben benieuwd wat hij precies heeft.

Stijn_Slayer
Benfica rekt nog smeriger dan de Duitsers. Ik ging haast hopen op een goal van Fenerbahçe.

Nee, zeker geen sympathiek elftal, dat Benfica.
Maar de wedstrijd was boeiend. Voor de scheidsrechter geen gemakkelijke, overigens.

Toch spelen ze wel leuk voetbal, ik las trouwens dat Benfica Sulejmani wil overnemen.

Gezien het onrustig verdedigen in de laatste fase, is misschien Marcelo ook wel iets voor Benfica

trebremmit schreef:
Toch spelen ze wel leuk voetbal, ik las trouwens dat Benfica Sulejmani wil overnemen.

Zijn contract loopt af; vogel is vrij om te vliegen. Was ooit het talent van het jaar in NL, maar goed dat was in de pannenkoektijd

Stijn_Slayer
Sulejmani, pfff.. 28 miljoen verpest. Daar zou je Van Basten haast persoonlijk aansprakelijk voor moeten stellen.

Stijn_Slayer schreef:
Sulejmani, pfff.. 28 miljoen verpest. Daar zou je Van Basten haast persoonlijk aansprakelijk voor moeten stellen.

En dan, wat moet ie dan? Wordt zijn Airmileskaart ongeldig verklaard, moet ie zijn nooit ontvangen (want resultaatgebaseerde) bonus inleveren? Een dergelijk verschijnsel pleit ervoor een Directeur Technische Zaken, die meestal langer zit dan een trainer, eindverantwoordelijk te maken voor transfers. Na Van Basten konden we zien wat voor aankopen Jol binnenhaalde: El Hamdaoui (ook kapitaalvernietiging) en rolmops Mido - en dat zijn er maar een paar van de geflopten. Overigens lag het bedrag voor Sulejmani iets lager.

28 miljoen is inclusief salariskosten.

Ynoskire schreef:
28 miljoen is inclusief salariskosten.

Dat is veel te kort door de bocht, financieel gezien. Het zijn nl twee totaal verschillende soorten kosten. Bovendien kun je een speler verzekeren tegen blessures (en dat is bij Sulejmani vaak het geval), zodat een club financieel wordt gecompenseerd.

Tegen daling van de marktwaarde van een speler (Sulejmani is thans 5 - 5,5 miljoen waard t.o.v de 17 miljoen destijds) kan een club zich niet verzekeren.

Met enige kennis inzicht is dat ook terug te vinden in het financieel jaaroverzicht: spelerssalarissen zijn zgn 'operating costs; afschrijving op de boekwaarde van spelers vindt plaats ten laste van resultaten of reserves.

Cured
Effen Snookeren: waarom gaan de deelnemers nog door als ze in een frame niet meer ingehaald kunnen worden?

Ik vind het op zich wel gaaf, maar het duurt allemaal wel errug lang.....nu, in de halve finale de 'best of 33 ! Frames': dat vind ik wel een groot nadeel om naar een partij te kijke, ook al is het in sessies ...(volgens mij is het ook al weken bezig )

Cured schreef:
Effen Snookeren: waarom gaan de deelnemers nog door als ze in een frame niet meer ingehaald kunnen worden?

Als het verschil tussen wat ze nog moeten halen en wat ze kunnen halen niet al te groot is kan de tegenstander nog terugkomen door te snookeren (zulke ballen spelen dat het voor de tegenstander heel erg moeilijk is om de juiste bal te raken). Hiervoor krijgt de ander namelijk 4 punten per fout. Het gebeurt wel eens dat spelers doorgaan als ze nog zo'n zeven snookers moeten inhalen. Degene die achterstaat moet aangeven wanneer hij het frame opgeeft.

Een andere reden om door te gaan is om een century (100 punten achter elkaar) proberen te halen.

Cured
Bedankt Teunnis voor je duidelijke antwoord.

Ze doen ook volgens mij ook om de tegenstander zo lang mogelijk in zijn stoel te laten zitten. Dat moet mentaal erg zwaar zijn, vooral als je net een fout hebt gemaakt.

Snooker is toch een geweldige sport. Tijdens het wk spendeer ik bijna al mijn vrije tijd eraan.

Mourinho is en blijft een held.

hallo! schreef:
Snooker is toch een geweldige sport.

Inderdaad, en als ik een tip mag geven. Ga vooral vanavond naar Trump tegen O'Sullivan kijken. De oude geniale kampioen (Sullivan) neemt het op tegen de kroonprins van het huidige snooker (Trump).

Ik zit al klaar.

Ik hoop dat Trump wint. Ze zijn beide geweldig natuurlijk.

Cured
Ik heb iets met Ronnie (ook vanwege zijn levensloop).

Kill_illuminati schreef:
Mourinho is en blijft een held.

Mooi en hij heeft volkomen gelijk. Het beste clubteam ooit achter je houden in het landskampioenschap is gewoon razend knap. En zo vanzelfsprekend is het nou ook weer niet de CL te winnen in deze tijd, hoe goed je team ook is.

Er zit een mooie ontknoping aan te komen op de laatste speeldag in de Nederlandse Jupiler League. Met nu nog ca. 20 minuten te spelen zijn de tussenstanden:

Excelsior - Cambuur 0-1
Go Ahead Eagles - Volendam 3-1

Volendam heeft nu minstens een gelijkspel nodig om kampioen te worden. Als dat niet lukt moeten ze hopen dat Excelsior nog punten afsnoept van Cambuur. Kan nog leuk worden als het zo dadelijk 3-2 wordt in Deventer.

Edit: Manu van Excelsior doet een 'Nigel de Jongetje' op de keeper van Cambuur en krijgt (wel) rood, die wedstrijd lijkt me beslist. Op ongeveer hetzelfde moment krijgt een speler van GAE ook de rode kaart.

O'Sullivan lijkt hard op weg naar de finale. Het valt me op dat hij met name de 'scrappy' frames verzilvert. Onervarenheid van Trumpy wellicht?

Leuk voor Cambuur, hele seizoen niet bovenaan gestaan, de 7 wedstrijden op rij winnen en dan op de laatste dag nog over de nummer 1 heen duiken.

Dat komt omdat ze bakken gratis punten kregen na wat faillissementen.

Nee, dat is natuurlijk wat onzin. Cambuur heeft gewoon de meeste punten gehaald tegen alle clubs die zijn overgebleven in de Jupiler league.

Dus ten opzichte van die clubs, zijn ze gewoon terecht kampioen. Clubs die er onder staan, hebben gewoon teveel punten verloren.

Ik blijf het een vreemde situatie vinden dat resultaten tegen op dat moment nog niet failliete clubs teniet worden gedaan. Laat in plaats daarvan gewoon iedere wedstrijd na het faillissement in een reglementaire 3-0 eindigen.

Cured
Cambuur heeft inderdaad wat geluk mee gehad, maar de laatste 7 wedsrtijden hebben ze met een interim trainer wél 21 punten gehaald en Volendam heeft het gewoon gisteren laten liggen. Die laatste optie van Ynorkshire vind ik ook niet terecht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:39 uur

geplaatst: vandaag om 22:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.