Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 mei 2013, 12:00 uur
Toch blijf ik het een rare vorm van competitie vervalsing vinden.
Clubs als Sparta en MVV hadden na circa 20 a 25 wedstrijden een bepaalde marge opgebouwd en verloren door de faillissementen bakken met punten, wat denk je dat dat mentaal met die ploegen doet.
Cambuur stond een wereldeind achter en zag, zonder een enkele inspanning te doen, het gat grotendeels gedicht worden. Die kwamen meteen in een onverwachte flow te zitten.
Clubs als Sparta en MVV hadden na circa 20 a 25 wedstrijden een bepaalde marge opgebouwd en verloren door de faillissementen bakken met punten, wat denk je dat dat mentaal met die ploegen doet.
Cambuur stond een wereldeind achter en zag, zonder een enkele inspanning te doen, het gat grotendeels gedicht worden. Die kwamen meteen in een onverwachte flow te zitten.
0
geplaatst: 4 mei 2013, 12:02 uur
Het heeft de competitie inderdaad aardig om zeep geholpen. Als je zonder te spelen ineens 8 punten ofzo dichterbij komt is de lol er wel vanaf.
0
Cured
geplaatst: 4 mei 2013, 12:04 uur
Het is wat apart ja, dat is waar. Maar bij voetbal zit ook een portie geluk en ook in het gewone leven gaat niet alles even zoals het hoort. Uiteindelijk vind ik het schrappen van de punten toch het best. Het voordeel viel nu voor Cambuur uit, maar het had ook andersom kunnen zijn.
Dortmund had bijv. ook niet in de halve finale horen te staan na die wedstrijd tegen Malaga.
Dortmund had bijv. ook niet in de halve finale horen te staan na die wedstrijd tegen Malaga.
0
geplaatst: 4 mei 2013, 12:12 uur
Het is gewoon pech hebben inderdaad, uiteindelijk is dit de eerlijkste oplossing. Ben trouwens benieuwd hoe Cambuur het volgend seizoen gaat doen... Ben toch geneigd te zeggen dat die strak laatste gaan worden.
0
Cured
geplaatst: 4 mei 2013, 12:16 uur
Ja, ik denk ook wel dat alleen handhaving al heel moeilijk word.
0
geplaatst: 4 mei 2013, 13:26 uur
Alsof Volendam, centrum van muziek- en toerismecommercie, zich zonder meer had gehandhaafd - de botter Heen-en-weer lag bij wijze van spreke al klaar. Volendam heeft nog elk jaar de kermis. Leeuwarden heeft al 16 jaar geen Elfstedentocht meer gehad - ik gun die Friezen wel een feestje. Ze hebben wel regelmatig frappante trainers 

0
geplaatst: 4 mei 2013, 14:24 uur
Liever Cambuur dan Volendam, want veel meer publiek, een mooier stadion en de Friese derby tegen Heerenveen.
0
geplaatst: 4 mei 2013, 15:29 uur
Ze hebben een periodetitel gewonnen, dus ik denk het wel. Gezien de jeugdopleiding vind ik wel dat ze in de Eredivisie thuishoren. Als je nu spelers als Viergever, Falkenburg, Strootman en Willems terug zou halen, heb je toch een aardig team voor de eredivisie. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 mei 2013, 13:24 uur
Het had bij rust al wel 6-0 kunnen zijn voor Ajax. Ze hadden er zeker vier of vijf moeten maken.
Edit: Kampioen! Alleen jammer dat PSV tweede wordt. Een ploeg die zich zo structureel misdraagt, gun ik het echt niet.
Edit: Kampioen! Alleen jammer dat PSV tweede wordt. Een ploeg die zich zo structureel misdraagt, gun ik het echt niet.
0
geplaatst: 5 mei 2013, 14:46 uur
En dan mag Feyenoord nog van geluk spreken dat Vitesse óók verliest.
0
geplaatst: 5 mei 2013, 14:50 uur
Maakt derde of vierde plaats veel uit eigenlijk?
EDIT: Ik zie het al, play-off Europa League in het geval van derde plaats. In het geval van vierde plaats 3e voorronde.
EDIT: Ik zie het al, play-off Europa League in het geval van derde plaats. In het geval van vierde plaats 3e voorronde.
0
geplaatst: 5 mei 2013, 15:16 uur
jasper1991 schreef:
Ja, derde plaats geeft een directe plaatsing in de Europa League.
0
geplaatst: 5 mei 2013, 15:28 uur
En dan mijn favoriete dag van het jaar: die van de onvoorwaardelijke capitulatie en de felicitaties voor de fans van het winnende team!
Als extra kers op de taart is het inmiddels voor de derde keer Ajax op rij dus ik denk dat ik vanavond in Amsterdam aan Zee heel rustig ergens kan gaan chinezen, alle tijd en ruimte als iedereen voor de buis zit!
Hoe dan ook, van harte alle Ajaxieden! Ik denk overigens wel dat het gelijk voorlopig de laatste keer is voor een lange tijd, dus geniet er nog even van. Volgend seizoen nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Als extra kers op de taart is het inmiddels voor de derde keer Ajax op rij dus ik denk dat ik vanavond in Amsterdam aan Zee heel rustig ergens kan gaan chinezen, alle tijd en ruimte als iedereen voor de buis zit!

Hoe dan ook, van harte alle Ajaxieden! Ik denk overigens wel dat het gelijk voorlopig de laatste keer is voor een lange tijd, dus geniet er nog even van. Volgend seizoen nieuwe ronde, nieuwe kansen!
0
Cured
geplaatst: 5 mei 2013, 15:30 uur
musician schreef:
Hoe dan ook, van harte alle Ajaxieden! Ik denk overigens wel dat het gelijk voorlopig de laatste keer is voor een lange tijd.
Nee.Hoe dan ook, van harte alle Ajaxieden! Ik denk overigens wel dat het gelijk voorlopig de laatste keer is voor een lange tijd.
0
geplaatst: 5 mei 2013, 15:34 uur
Stijn_Slayer schreef:
Het had bij rust al wel 6-0 kunnen zijn voor Ajax. Ze hadden er zeker vier of vijf moeten maken.
Een ploeg die > 100 doelpunten scoort dan

0
Cured
geplaatst: 5 mei 2013, 15:37 uur
PSV heeft 42 goals meer gescoord dan Feyenoord !:PSV heeft een voorhoede die met scherp schiet, echter een achterhoede die het niet scherp ziet . 

0
geplaatst: 5 mei 2013, 16:06 uur
Paap_Floyd schreef:
Waarom? 3e of 4e, maakt - buiten eer - geen verschil.
Als Feyenoord (minstens) gelijk had gespeeld, dan wel.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 5 mei 2013, 16:17 uur
Gefeliciteerd Ajacieden!
Ik had er al een flinke tijd vrede mee dat het kampioenschap er dit seizoen niet in zit voor PSV maar ik ben blij dat de tweede plaats veilig is. Jammer trouwens dat iedereen 'ons' die tweede plek zo misgunt. Ik denk dat die overal uitvergrote mentaliteitsproblemen eerder voortkomen uit de haat richting PSV dan andersom, maar goed.
Ik had er al een flinke tijd vrede mee dat het kampioenschap er dit seizoen niet in zit voor PSV maar ik ben blij dat de tweede plaats veilig is. Jammer trouwens dat iedereen 'ons' die tweede plek zo misgunt. Ik denk dat die overal uitvergrote mentaliteitsproblemen eerder voortkomen uit de haat richting PSV dan andersom, maar goed.
0
geplaatst: 5 mei 2013, 16:30 uur
Nicolage Rico schreef:
O, je hebt gelijk. Ik ging een beetje af op overdreven reacties van de Feyenoorders die ik volg op Twitter (quote)

0
geplaatst: 5 mei 2013, 17:36 uur
Zie ik toch ineens vanuit mijn vakantie adres in Santa Monica dat FC Utrecht nu 5e staat. Het wordt wel een hele zware dobber om Europees voetbal te halen nu er nog maar 1 plek over is. FC Twente is in principe favoriet maar 5e worden zou wel heel knap zijn voor FC Utrecht. Zondag weer in de Galgenwaard uiteraard.
0
geplaatst: 5 mei 2013, 17:44 uur
Volgens mij kan AZ zelfs nog achtste worden, dat zou wat zijn.
Ajax een mooie, terechte kampioen. Hoe het volgend seizoen zal lopen is moeilijk te voorspellen. PSV en Vitesse zullen in ieder geval wel stappen gaan maken, maar ik heb niet het idee dat dit Ajax spelers heeft die onvervangbaar zijn. Het kan eigenlijk alleen maar beter worden.
Ajax een mooie, terechte kampioen. Hoe het volgend seizoen zal lopen is moeilijk te voorspellen. PSV en Vitesse zullen in ieder geval wel stappen gaan maken, maar ik heb niet het idee dat dit Ajax spelers heeft die onvervangbaar zijn. Het kan eigenlijk alleen maar beter worden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 mei 2013, 18:10 uur
Als Babel bijtekent en Sigþórsson fit blijft, hebben ze in ieder geval al een betere aanval dan dit seizoen. Fischer en Schöne blijven wel, De Jong kan dan hopelijk vervangen worden door Maher. Maher kan denk ik sowieso wel verder komen dan De Jong. Ik vind Eriksen nog niet klaar voor een volgende stap, maar hij denkt er zelf volgens mij anders over.
Een extra verdediger kan ook geen kwaad om de rest scherp te houden.
Een extra verdediger kan ook geen kwaad om de rest scherp te houden.
0
geplaatst: 5 mei 2013, 18:12 uur
musician schreef:
blabla vanavond in Amsterdam aan Zee heel rustig ergens kan gaan chinezen,
blabla vanavond in Amsterdam aan Zee heel rustig ergens kan gaan chinezen,
Doe het niet! Dat spul wordt je dood nog
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.