Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 mei 2013, 20:04 uur
Wat een knudde wedstrijd.
Gelukkig stond het stadion er tenminste goed bij.
Zonde van de tijd van het kijken.
AZ is ook een knudde team en PSV vandaag nauwelijks beter. Ze doen nu net voorkomen bij AZ alsof het hele seizoen geweldig is geweest, met de winst van de KNVB beker als de kroon op het jaar
De wedstrijd geeft feilloos weer dat de stand in de eredivisie met AZ zo rond de 13e plaats geheel terecht is, op meer hebben ze echt geen recht. De ontlading rond het winnen van de finale geeft precies aan, dat ze toch behoorlijk gefrustreerd zijn.
PSV had ook een zeer zwak optreden. Nota bene Marcello is degene die door het afstoppen van Altidore die nog een kleine voldoende krijgt. Per saldo zou bij mij de balans zijn overgeslagen naar PSV maar goed, in Alkmaar zijn ze waarschijnlijk meer blij met die beker.
Volgend jaar zal AZ, zonder aanpassingen, in de stand gewoon weer net boven de degradatiezone spelen.
Gelukkig stond het stadion er tenminste goed bij.
Zonde van de tijd van het kijken.
AZ is ook een knudde team en PSV vandaag nauwelijks beter. Ze doen nu net voorkomen bij AZ alsof het hele seizoen geweldig is geweest, met de winst van de KNVB beker als de kroon op het jaar

De wedstrijd geeft feilloos weer dat de stand in de eredivisie met AZ zo rond de 13e plaats geheel terecht is, op meer hebben ze echt geen recht. De ontlading rond het winnen van de finale geeft precies aan, dat ze toch behoorlijk gefrustreerd zijn.
PSV had ook een zeer zwak optreden. Nota bene Marcello is degene die door het afstoppen van Altidore die nog een kleine voldoende krijgt. Per saldo zou bij mij de balans zijn overgeslagen naar PSV maar goed, in Alkmaar zijn ze waarschijnlijk meer blij met die beker.
Volgend jaar zal AZ, zonder aanpassingen, in de stand gewoon weer net boven de degradatiezone spelen.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 20:22 uur
Haha tuurlijk musician, ze zijn gefrustreerd en daarom zo blij dat ze de beker winnen. 
Leuk voor AZ dat ze winnen en zo'n knudde team hebben ze nou ook weer niet. Ze staan trouwens op de tiende plek.

Leuk voor AZ dat ze winnen en zo'n knudde team hebben ze nou ook weer niet. Ze staan trouwens op de tiende plek.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 20:40 uur

Kom toch voor ons spelen Maher

Erg leuk voor AZ dit. Perfect dat PSV niets wint in hun 'feestjaar'.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 20:41 uur
trebremmit schreef:
Haha tuurlijk musician, ze zijn gefrustreerd en daarom zo blij dat ze de beker winnen.

Gefrustreerd ja, over het hele seizoen.
Nog niet zo lang geleden, stonden ze bijna op dezelfde hoogte als Roda JC.
Dus de ontlading is groot, dat ze nu dan toch de beker winnen.
Maar op veel talent heb ik AZ vanavond niet echt kunnen betrappen. 't Gaf niet voor ze, PSV was nauwelijks in staat tot meer.
Maar voor een neutrale toeschouwer was het niet om aan te zien. Een foutenfestival gecombineerd met ontelbare valpartijen en onderbrekingen. Nauwelijks een fatsoenlijke aanval gezien.
Ik vond overigens de overtreding van de Wijnaldum van AZ op Strootman halverwege de tweede helft kantjeboord inzake wel of geen rood.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 20:47 uur
Er zijn maar twee ploegen die dit seizoen op hun top beter speelde dan AZ, en daar zit Feyenoord niet bij. Bij (sporadische) vlagen spelen ze tamelijk briljant. Toegegeven, ze hebben ook echt de meest belabberde momenten (vooral mentaal een zeer kwetsbare ploeg).
0
geplaatst: 9 mei 2013, 20:55 uur
Eens met Teunnis.
AZ heeft blij vlagen erg goed voetbal laten zien dit seizoen. Dat ze nu gefrustreerd zijn vind ik dan ook nergens op slaan. Ze zijn gewoon blij met de beker.
AZ heeft blij vlagen erg goed voetbal laten zien dit seizoen. Dat ze nu gefrustreerd zijn vind ik dan ook nergens op slaan. Ze zijn gewoon blij met de beker.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 20:56 uur
Linius schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)

Mooi doelpunt, maar met een "normale" verdediging was dit natuurlijk nooit gelukt.
Voor de rest vond ik Maher, naast een aantal goede momenten, weer een hoop zwakke momenten hebben. En dan zijn dit zijn beste wedstrijden.
Maar goed, dat heeft Eriksen ook.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 20:57 uur
Ik ben benieuwd welk excuus Mjuman ditmaal heeft om PSV niet te hebben kunnen kijken. 

Ik vraag het me af... Zoals terecht opgemerkt, met zo'n actie gaat Ajax Europees niet hogerop komen. De rest van de wedstrijd had hij aardige dingen, maar hij is een behoorlijke ego en hij moet wel veel beter leren kijken.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 20:57 uur
Teunnis schreef:
Er zijn maar twee ploegen die dit seizoen op hun top beter speelde dan AZ, en daar zit Feyenoord niet bij. Bij (sporadische) vlagen spelen ze tamelijk briljant. Toegegeven, ze hebben ook echt de meest belabberde momenten (vooral mentaal een zeer kwetsbare ploeg).
Dat zullen dan heel sporadische vlagen zijn geweest, gezien de stand in de eredivisie. Net 5 punten los van de nummer 15.
En in de bekerfinale ben ik die sporadische vlagen ook zeker niet tegengekomen.
AZ zal ongetwijfeld wel een hoop pech hebben gehad dit seizoen en dan ook zeker in de wedstrijden tegen Feyenoord.
Maar het zal duidelijk zijn, dat ruilen van elftal mij geen goede deal lijkt voor Feyenoord. Ik zou zelfs geen één speler weten voor wie ik een transfer van AZ naar De Kuip zou aanbevelen.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 20:58 uur
Teunnis schreef:
Haha, wat een onzin.
Ze hebben echt meer dan de helft van hun wedstrijden ongeïnspireerd gevoetbald. Zonder inzet, zonder idee, zonder kwaliteit. Hun goede wedstrijden worden er juist uitgelicht. Ik vond ze vandaag ook niet sterk, overigens.
Feyenoord heeft genoeg sterke wedstrijden gespeeld, met goed voetbal en een goede inzet. Helaas zaten daar ook teveel zwakke wedstrijden tussen.
Uiteraard zegt het verschil op de ranglijst tussen AZ en Feyenoord genoeg. Ook onderling was Feyenoord tweemaal heer en meester.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 21:01 uur
musician schreef:
Ik zou zelfs geen één speler weten voor wie ik een transfer van AZ naar De Kuip zou aanbevelen.
Ik zou zelfs geen één speler weten voor wie ik een transfer van AZ naar De Kuip zou aanbevelen.
Maher ipv Immers en Altidore als reserve spits.

Voor de rest zie ik ook geen versterkingen (en Altidore is dat ook niet in vergelijking met Pellè).
0
Cured
geplaatst: 9 mei 2013, 21:02 uur
De zwakste schakel bij PSV is de verdediging; wat een amateurs. Vroegah kwam je daar met mensen als bijv. een Huub Stevens niet zo gemakkelijk voorbij (had Maher al gras liggen happen). Het is bij PSV een geitenkaas
.
.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 21:10 uur
Valt mee, kijk maar PSV - AZ met Stevens kijk op 6.30.
Ik was in het stadion.
Ik was in het stadion.

0
geplaatst: 10 mei 2013, 00:23 uur
Heerlijke dag gehad: tot in de loop van de avond geworsteld met het bouwen van IKEA garderobekasten - nooit goed voor je relatie - me verfrist en toen in een naburig dorp heerlijk gegeten met oesters, verse tonijn, asperges en goede wijn (van Portugese origine). En passant besloot mijn fave club om nog even in stijl het seizoen te beeindigen: als tweede in een finale.
Oja, mjuman heeft gegeten in BIj Teus in Houten; het was smakelijk, de sfeer was hip, de muziek niet best - maar ik heb me vermaakt.
Beste Marcel, krijgen we nu een echte verdediging of moeten Rudi, ikkes enog wat meer supporters alhier gaan collecteren?
Oja, mjuman heeft gegeten in BIj Teus in Houten; het was smakelijk, de sfeer was hip, de muziek niet best - maar ik heb me vermaakt.
Beste Marcel, krijgen we nu een echte verdediging of moeten Rudi, ikkes enog wat meer supporters alhier gaan collecteren?
0
Cured
geplaatst: 10 mei 2013, 06:29 uur
Ach, het beste topjaar van AZ. Die vlogen dat jaar iedereen voorbij, behalve Ipswich Town
. Ik bedoel meer dat er met Stevens bijv. iemand stond met 'over mijn lijk' en dat kun je van Bouma cs. nou niet bepaald zeggen en hebben geen persoonlijkheid, soms zelfs met arrogantie van kijk mij eens goed zijn (Marcello)
. Die hele verdediging moet op de schop, anders kunnen ze de bal weer vaak uit het eigen doel vissen.
. Ik bedoel meer dat er met Stevens bijv. iemand stond met 'over mijn lijk' en dat kun je van Bouma cs. nou niet bepaald zeggen en hebben geen persoonlijkheid, soms zelfs met arrogantie van kijk mij eens goed zijn (Marcello)
. Die hele verdediging moet op de schop, anders kunnen ze de bal weer vaak uit het eigen doel vissen.
0
geplaatst: 10 mei 2013, 07:05 uur
Gelukkig is dit een muziekforum en geen voetbalforum.
Als er een ploeg met een idee voetbalt is het AZ wel. Sterker nog, voor de tegenstanders was het idee zo duidelijk dat ze er vaak goed op inspeelden.
Dat een idee niet altijd goed uitpakt is een ander verhaal.
0
geplaatst: 10 mei 2013, 07:11 uur
musician schreef:
Dat zullen dan heel sporadische vlagen zijn geweest, gezien de stand in de eredivisie. Net 5 punten los van de nummer 15.
.
(quote)
.
Gelukkig geef je zelf eerder al aan dat je weinig van AZ hebt gezien. Cootje zou spreken van iets met een scorebord ofzo....
Voorlopig vertrekken de laatste seizoenen ieder jaar spelers van AZ naar de Nederlandse topclubs, de lijst van spelers die naar Ajax zijn vertrokken is bijna niet meer bij te houden.
Nu gaan Maher en Viergever waarschijnlijk die kant op.... Dat is vast niet omdat ze zo slecht spelen.
0
geplaatst: 10 mei 2013, 08:28 uur
Ja hoor, helemaal gelijk 
AZ speelde inderdaad geweldig dit seizoen en het is zoals je schreef: jammer dat de tegenstander daar elke keer niet in wilde trappen.
Zo lust ik er nog wel een paar.
En natuurlijk, de beelden op Studio Sport, al die voetbalpraatprogramma's en krantencommentaren: niemand heeft dit jaar eigenlijk goed gekeken naar AZ. De discussies over het wel of niet (kunnen) aanblijven van Verbeek, niemand heeft het begrepen.
Dat was ook waar ik mij aan ergerde na die finale. Alsof die nog niet afzichtelijk genoeg was (de stand gaf er alleen nog een bepaalde spanning aan, maar dat was dan ook het enige), gaat een AZ speler na de wedstrijd in de camera zeggen dat dit de bekroning was op een geweldig seizoen. Waar enige gereserveerdheid mij meer op zijn plaats had geleken.
Maar goed, je wint de beker en dan kan de rest van het seizoen achter slot en grendel, weggevaagd uit het collectieve geheugen.
Overigens, alleen was het kwaad toen al geschied, uiteindelijk vind ik, bij alle kritiek op de achterste linie, dat de PSV verdediging na de doelpunten redelijk overeind bleef. De bewierrookte Altidore raakte in ieder geval behoorlijk gefrustreerd. Het leverde hem zelfs nog geel op, in zijn reactie op alle verdedigende kunst- en vliegwerk van Marcello.
Maar ja, het gaat elke keer om die paar momenten in een wedstrijd die ook plaatsvinden in de defensie en waardoor PSV dan de punten (of de cup) verliest.
Als dan de aanval er ook niet veel van bakt is het inderdaad over en uit.

AZ speelde inderdaad geweldig dit seizoen en het is zoals je schreef: jammer dat de tegenstander daar elke keer niet in wilde trappen.
Zo lust ik er nog wel een paar.
En natuurlijk, de beelden op Studio Sport, al die voetbalpraatprogramma's en krantencommentaren: niemand heeft dit jaar eigenlijk goed gekeken naar AZ. De discussies over het wel of niet (kunnen) aanblijven van Verbeek, niemand heeft het begrepen.
Dat was ook waar ik mij aan ergerde na die finale. Alsof die nog niet afzichtelijk genoeg was (de stand gaf er alleen nog een bepaalde spanning aan, maar dat was dan ook het enige), gaat een AZ speler na de wedstrijd in de camera zeggen dat dit de bekroning was op een geweldig seizoen. Waar enige gereserveerdheid mij meer op zijn plaats had geleken.
Maar goed, je wint de beker en dan kan de rest van het seizoen achter slot en grendel, weggevaagd uit het collectieve geheugen.
Overigens, alleen was het kwaad toen al geschied, uiteindelijk vind ik, bij alle kritiek op de achterste linie, dat de PSV verdediging na de doelpunten redelijk overeind bleef. De bewierrookte Altidore raakte in ieder geval behoorlijk gefrustreerd. Het leverde hem zelfs nog geel op, in zijn reactie op alle verdedigende kunst- en vliegwerk van Marcello.
Maar ja, het gaat elke keer om die paar momenten in een wedstrijd die ook plaatsvinden in de defensie en waardoor PSV dan de punten (of de cup) verliest.
Als dan de aanval er ook niet veel van bakt is het inderdaad over en uit.
0
Cured
geplaatst: 10 mei 2013, 08:47 uur
Over het gehele jaar ligt het niet aan de voorhoede van PSV, maar aan de zwakke achterhoede. Gisteren had ik het idee dat de echte wil/bezieling ontbrak en moet (helaas) constateren dat PSV in staat van ontbinding is en dat nog wel in het feestjaar (100 jaar PSV). De bezem moet door de hele organisatie en Dickie had beter met Sinterklaas na Spanje kunnen gaan in December, want toen had ie al besloten ermee t stoppen en dat gevoel had ik al dat ie weg was , want de man straalde hopeloosheid, vermoeidheid en apathie uit (lichaamstaal). Bovendien is PSV totaal geen team en dat is wel een grote vereiste voor prestatie. Het is als los zand en de beleving is ver te zoeken. Ik zou zeggen succes, maar sterkte lijkt me beter op zijn plaats bij de lampjes
.
Edit: Maher kan beter naar de Godenzonen gaan i.p.v. naar een zinkend schip
.Edit: Maher kan beter naar de Godenzonen gaan i.p.v. naar een zinkend schip
0
geplaatst: 10 mei 2013, 10:49 uur
angelin schreef:
Gelukkig geef je zelf eerder al aan dat je weinig van AZ hebt gezien. Cootje zou spreken van iets met een scorebord ofzo....
Voorlopig vertrekken de laatste seizoenen ieder jaar spelers van AZ naar de Nederlandse topclubs, de lijst van spelers die naar Ajax zijn vertrokken is bijna niet meer bij te houden.
Nu gaan Maher en Viergever waarschijnlijk die kant op.... Dat is vast niet omdat ze zo slecht spelen.
(quote)
Viergever speelt een heel zwak seizoen. Lijkt me ook sterk dat Ajax geïnteresseerd is.
Maher is een talent, die nog heel veel moet leren. Alleen in dit soort wedstrijden ("topwedstrijden") lijkt hij er te staan.
Ik heb trouwens sterk het idee dat jij bar weinig van AZ hebt gezien dit seizoen. Het zag er heel vaak inspiratieloos uit.

0
geplaatst: 10 mei 2013, 10:54 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik vraag het me af... Zoals terecht opgemerkt, met zo'n actie gaat Ajax Europees niet hogerop komen. De rest van de wedstrijd had hij aardige dingen, maar hij is een behoorlijke ego en hij moet wel veel beter leren kijken. Maher zou als vervanger moet komen voor Eriksen. Het lijkt bijna uitgesloten dat Eriksen blijft hoe absurd dat ook is voor een speler van 21. Maher zou precies die zelfde rol moeten gaan vervullen en bulkt van het talent wat mij betreft. En is bovendien weer anderhalf jaar jonger dan Eriksen. Ik denk dat hij het wel eens goed kan gaan doen in een Ajax shirt.
0
geplaatst: 10 mei 2013, 10:57 uur
Nicolage Rico schreef:
Viergever speelt een heel zwak seizoen. Lijkt me ook sterk dat Ajax geïnteresseerd is.
Maher is een talent, die nog heel veel moet leren. Alleen in dit soort wedstrijden ("topwedstrijden") lijkt hij er te staan.
Ik heb trouwens sterk het idee dat jij bar weinig van AZ hebt gezien dit seizoen. Het zag er heel vaak inspiratieloos uit.
(quote)
Het schijnt zo te zijn dat er interesse is voor Viergever als vervanger van Alderweireld. Maar ik hoop toch niet dat het echt zal gebeuren. Gewoon Veltman of Denswil doorschuiven naar die positie en niet onnodig geld verbrassen aan een verdediger waar AZ ongetwijfeld weer de hoofdprijs voor wil hebben.
0
geplaatst: 10 mei 2013, 11:56 uur
AZ zal Viergever inderdaad niet snel laten gaan, de defensie is al zo waardeloos. Als ze dit seizoen goed evalueren moeten ze tot de conclusie komen dat ze Moisander nooit hadden moeten laten gaan.
@Rico: ik zei zelf al dat het fantastische voetbal van AZ sporadisch was. En dat ze bij momenten speelden als een degradatiekandidaat, vooral als ze het mentaal moeilijk hadden.
@Rico: ik zei zelf al dat het fantastische voetbal van AZ sporadisch was. En dat ze bij momenten speelden als een degradatiekandidaat, vooral als ze het mentaal moeilijk hadden.
0
geplaatst: 10 mei 2013, 16:23 uur
@Musician:
In de praatprogramma's en kranten is na aardig wat wedstrijden gezegd en geschreven dat AZ tekort kreeg en regelmatig erg leuk speelt. Ze verdienen echt wel iets meer krediet dan jij ze wil geven.
En Natuurlijk kan de rest van het seizoen vergeten worden. De beker is gewoon een hoofdprijs. Met 142 bussen naar de Kuip en nog Europees voetbal ook.
@ Teunnis: In jouw woorden kan ik me meer vinden.
@Rico:
Ik kom al 25 jaar bij AZ, heb bijna alle stadions in Nederland met AZ meerdere malen bezocht en ook veel in het buitenland. Ben nu in Las Vegas met gezin, maar als ik destijds het kampioensfeest niet had meegemaakt was ik heen en weer gevlogen. Mis alleen weleens een wedstrijd vanwege vakantie dus.
De beker
In de praatprogramma's en kranten is na aardig wat wedstrijden gezegd en geschreven dat AZ tekort kreeg en regelmatig erg leuk speelt. Ze verdienen echt wel iets meer krediet dan jij ze wil geven.
En Natuurlijk kan de rest van het seizoen vergeten worden. De beker is gewoon een hoofdprijs. Met 142 bussen naar de Kuip en nog Europees voetbal ook.
@ Teunnis: In jouw woorden kan ik me meer vinden.
@Rico:
Ik kom al 25 jaar bij AZ, heb bijna alle stadions in Nederland met AZ meerdere malen bezocht en ook veel in het buitenland. Ben nu in Las Vegas met gezin, maar als ik destijds het kampioensfeest niet had meegemaakt was ik heen en weer gevlogen. Mis alleen weleens een wedstrijd vanwege vakantie dus.
De beker

0
Cured
geplaatst: 11 mei 2013, 20:16 uur
Ha, leuk voor Wigan; ik wilde het nog graag zien, maar heb geen zender die dat uitzond (vroegah deed de publieke zender dat nog wel). Op de BBC zag ik wel rugby , maar wie het waren......geen idee 

0
geplaatst: 11 mei 2013, 20:50 uur
Overigens een sfeerloze weergave bij Eredivisie Live. Een Cupfinal onwaardig.
Bij Sport1 kun je tenminste overschakelen naar de originele Engelse audio feed.
Bij Sport1 kun je tenminste overschakelen naar de originele Engelse audio feed.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 21:02 uur
angelin schreef:
Het zou verboden moeten worden.
Een verschrikkelijk slecht seizoen draaien waarbij er in de stand aangeschurkt werd tegen de nacompetitie en als beloning ook nog eens Europa in. Vervolgens suggereren dat AZ, vanwege die winst, nog een goed elftal heeft ook. Instromen in de vierde ronde en iedereen weet waar dit gaat eindigen.
Ik weet niet wat ik erger vind, Ajax die het spelen in de KNVB beker na verloop van tijd wel genoeg vind en er zonder enige gêne gewoon besluit uit te stappen of dit.
Misschien dat dat hele bekertoernooi maar van de drukke voetbalkalender moet worden geschrapt. Dat de stand in de eredivisie gewoon bepaalt wie er Europees voetbal speelt of niet. Amateurclubs veroorzaken alleen maar blessures bij spelers van profclubs omdat ze zich zogezegd moeten bewijzen, clubs uit de eerste divisie hebben er feitelijk ook al niets te zoeken, het is niet voor niets dat ze in de eerste divisie spelen. Voor Europees voetbal is spelen in de eredivisie een eerste vereiste.
De aloude Europacup 2 was per slot van rekening vroeger ook al verreweg het minst interessante bekertoernooi. Het werd beschouwd als een escape voor clubs die via een omweg alsnog Europees konden spelen. Het was ook logisch dat de Europacup 2 door de UEFA werd opgeheven.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 21:24 uur
musician schreef:
Ik weet niet wat ik erger vind .........
Ik weet niet wat ik erger vind .........
Erger is dat een club als FC Utrecht nu een fantastisch seizoen draait en straks met lege handen staat omdat er wordt verloren in de play offs.
Maar dat is misschien ook wel de charme van deze competitie ....
Soms heb je mazzel, soms ook niet. Het verlies van Ajax tegen AZ in de halve finale was uiteraard schandalig.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 21:52 uur
Running On Empty schreef:
Het verlies van Ajax tegen AZ in de halve finale was uiteraard schandalig.
Het verlies van Ajax tegen AZ in de halve finale was uiteraard schandalig.
Maar wel terecht. De positie in het rechterrijtje is ook enigszins geflatteerd, AZ speelde ook diet seizoen best aantrekkelijk voetbal. En die beker komt ze gewoon toe.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.