MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Een voetbalwereld zonder Van Bommel is een overwinning voor de sport. Maar we zullen voorlopig nog niet van hem af zijn vrees ik.

Wat een gelul allemaal.

Van Bommel is gewoon een icoon, een echte klassevoetballer waar ik meer waardering voor op kan brengen dan voor al die verwende bling bling jochies van Ajax, Feyenoord en Twente en ook PSV. Al die opgeschoten overbetaalde jonkies in hun veel te grote bolides die dagelijks naar de kapper moeten.

Ik hoop dat Van Bommel als oud international trainer wordt net als Van Basten, Frank De Boer, Ronald Koeman, Philip Cocu en Jan Wouters.

Cured
Wat me vooral bijblijft zijn die rijen gele kaarten die hij ontving met vervelende overtredingen; een grote smet op zijn carrière wat mij betreft.

Op het WK 2010 wist hij anders heel knap precies op de grens te spelen door bijna geen geel te krijgen. Ik ben ook geen grote fan van hem, maar op zijn top was hij een van de beste verdedigende middenvelders van Europa.

Van Bommel is het type speler dat je alleen waardeert als hij voor jouw club speelde. Ik overdrijf uiteraard in mijn post (hé Mjuman, waar is je reactie gebleven? ) over Van Bommel. Hij was gewoon een uitstekende voetballer maar wel een nare. Ongetwijfeld zal Suarez op de zelfde manier herinnert worden tegen de tijd dat hij stopt met voetballen om maar een voorbeeld te noemen.

Of je nu kijkt door een Ajax-bril, een Feyenoord-bril, een Twente-bril, etc etc .... een voetballer als Mark van Bommel kun je niet afdoen als een naar mannetje.

Bij het liedje 'Wij zijn 2 vrienden, jij en ik' van Denny Christian moet ik steeds vaker aan Feyenoord en de arbitrage denken.

Linius schreef:
Pffft, Frank laat Cuenca buiten de selectie voor vandaag.
Tja, waarom zou hij ook risico nemen met zijn blessure? Helemaal als hij ook andere spelers, zoals Boerrigter en Serero, nu kan laten spelen. Het valt me nog mee dat hij Eriksen en De Jong heeft laten starten, maar zo prestigieus is hij wel.

Running On Empty schreef:
Wat een gelul allemaal.

Van Bommel is gewoon een icoon, een echte klassevoetballer waar ik meer waardering voor op kan brengen dan voor al die verwende bling bling jochies van Ajax, Feyenoord en Twente en ook PSV. Al die opgeschoten overbetaalde jonkies in hun veel te grote bolides die dagelijks naar de kapper moeten.

Ik hoop dat Van Bommel als oud international trainer wordt net als Van Basten, Frank De Boer, Ronald Koeman, Philip Cocu en Jan Wouters.

Helemaal mee eens. Vraag me dan ook af wat er zo naar aan hem is, voetbal is geen sport voor mietjes, hij is gewoon een harde.

Cured
Linius schreef:
Van Bommel. Hij was gewoon een uitstekende voetballer maar wel een nare. .
Dat.

Zeker niet de mooiste voetballer. Maar wel een erg nuttige speler. Bij mooie clubs gespeeld en heel wat prijzen gewonnen. Aanvoerder geweest bij PSV,Bayern en het Nederlands elftal. Kampioen geworden bij elke club waar hij voor gespeeld heeft. Kortom een speler die alles uit zijn loopbaan gehaald heeft. Dus ook veel respect verdient.

chevy93 schreef:
(quote)
Tja, waarom zou hij ook risico nemen met zijn blessure? Helemaal als hij ook andere spelers, zoals Boerrigter en Serero, nu kan laten spelen. Het valt me nog mee dat hij Eriksen en De Jong heeft laten starten, maar zo prestigieus is hij wel.

Boerrigter is een wandelend drama sinds zijn blessure en ik vraag me af of hij nog wel een kans gaat krijgen. Lijkt me prima om hem te verkopen als er een club geïnteresseerd is. Serero speelt op het middenveld dus die zit Cuenca niet in de weg. Bovendien is Cuenca ook weer fit dus het had leuk geweest hem nog even aan het werk te zien in de laatste wedstrijd voor een lange tijd. Voorlopig is het sowieso de vraag of Cuenca ooit nog in een Ajax shirt op het veld zal staan. Als het aan hem zelf ligt wel, maar voorlopig heeft Barcelona nog niet toegezegd Ajax tegemoet te komen in het betalen van zijn salaris.

Bij het liedje 'Wij zijn 2 vrienden, jij en ik' van Denny Christian moet ik steeds vaker aan Feyenoord en de arbitrage denken.

Een glaszuiver doelpunt....
Ik weet het zo net nog niet. Die cruciale gele kaart van Pelle waardoor hij werd geschorst tegen Heerenveen zou Feyenoord wel eens een belangrijk aantal punten kunnen hebben gescheeld.

Maar het zij hem vergeven.
Van Bommel wordt het grote aantal gele kaarten nagedragen, maar Pelle had er ook rustig 6 dit seizoen. Feyenoord had er in totaal 50, 4 rode kaarten.
Voor FC Utrecht lag dat aantal bijvoorbeeld op 47 om 6 rode kaarten.

Ik geloof ook niet dat je kunt zeggen dat het scheidsrechterskorps het zo goed kon vinden met Feyenoord of beter dan met andere clubs. Misschien lijkt dat maar zo. Maar ik zou vanmiddag waarschijnlijk ook wel een doelpunt hebben gezien met die kopbal over de lijn....

Door de, door kampioenskoorts ingegeven, onmogelijkheid om tegen een fatsoenlijke prijs plekken te bemachtigen in de Kuip, het seizoen afgesloten bij de plaatselijke FC. Een prima pot gezien en een uiterst knappe 5e plaats. Begin het haast jammer te vinden dat PSV de beker niet heeft gewonnen, want Utrecht verdient met dit seizoen gewoon Europees voetbal, maar ik ben bang dat ze het in de play-offs toch gaan afleggen tegen Twente.

Bij Feyenoord overheerst toch wel enigszins de frustatie van vorige week; anders hadden ze gewoon weer voorronde CL gespeeld. Aan de andere kant is de 3e plek een prima prestatie en staat er een goed fundament voor volgend seizoen: de jonge spelers kunnen alleen maar beter worden en als er spelers vertrekken, zal dat voor een aanzienlijk bedrag zijn, waardoor goede vervangers aangetrokken kunnen worden.

Titmeister schreef:
Begin het haast jammer te vinden dat PSV de beker niet heeft gewonnen, want Utrecht verdient met dit seizoen gewoon Europees voetbal,
Als PSV had gewonnen, had AZ ook een ticket gekregen. Alleen dan voor een andere, eerdere, voorronde.

Scenario 1, PSV wint de beker
PSV speelt echter al voorronde Champions League. AZ neemt als verliezend finalist het bekerticket over, maar dit is nu wel het minste ticket EL-3, wat een instroom in dit toernooi in de tweede voorronden betekent. Feyenoord en Vitesse pakken tickets EL-CW en EL-1; het CW-ticket schuift nu immers door.
De Play Offs in de eredivisie, tussen de nummers 5 t/m 8, gaat om één ticket: het EL-2 ticket, met instroom in voorronde 3.

Scenario 2, AZ wint de beker
AZ pakt ticket EL-CW, PSV dus de voorronde CL, en Feyenoord en Vitesse als nummer 3 en 4 behalen EL-1 en EL-2. De Play Offs gaan nu om het ticket EL-3.

angelin schreef:
Ik kom al 25 jaar bij AZ, heb bijna alle stadions in Nederland met AZ meerdere malen bezocht en ook veel in het buitenland. Ben nu in Las Vegas met gezin, maar als ik destijds het kampioensfeest niet had meegemaakt was ik heen en weer gevlogen. Mis alleen weleens een wedstrijd vanwege vakantie dus.

Dan hou ik het maar bij subjectiviteit.

chevy93 schreef:
Als PSV had gewonnen, had AZ ook een ticket gekregen. Alleen dan voor een andere, eerdere, voorronde.

Ajax had gewoon in de halve finale zijn sterkste team op moeten stellen. Dan was de bekerfinale gegaan tussen Ajax en PSV en hadden de play offs 2 tickets voor Europa opgeleverd.

Overigens was het mooi om gisteren in Studio Voetbal de waardering te zien voor Jan Wouters, met name ook van Bert Van Marwijk. Volgens Jan Mulder en Jan Van Halst gaat FC Twente de play offs winnen. Volgens Ronald Waterreus en Arno Vermeulen gaat FC Utrecht de play offs winnen. Beide moeten uiteraard eerst wel even de finale halen want ik zie FC Groningen en Heerenveen nog wel tot het een en ander in staat. De voorsprong van 21 punten zegt vanaf nu helemaal niets meer.

De voorsprong van 21 punten zegt vanaf nu helemaal niets meer.
Ja, dat is wel krom, ja. De nummer 7 en 8 staan dichter bij de nacompetitiestreep dan de nummer 5 en 6 van de kampioen.

In de overige landen (verschil tussen nummer nummer 8 en nummer 17):
Duitsland: 17 punten
Engelend: 9 punten (19 voor nummer 7 en 17)
Frankrijk: 15 punten
Italie: 18 punten
Spanje: 13 punten

FC Utrecht heeft dit seizoen 6 punten gepakt tegen Heerenveen en ook 6 tegen FC Groningen en 4 punten tegen FC Twente. Men presteert in het algemeen goed in uitwedstrijden en thuis is er de steun van het fanatieke publiek. We hebben 2 keer thuisvoordeel. Op dit alles vestig ik mijn hoop dan maar, echter ik ben er niet gerust op.

Bij het liedje "Helemaal niets in Amsterdam" moet ik steeds vaker aan Utrecht denken .

Joy4ever schreef:
(quote)
Bij het liedje "Helemaal niets in Amsterdam" moet ik steeds vaker aan Utrecht denken .

Ik ben benieuwd waar Twente toe in staat is. De laatste weken lijken ze het wel weer redelijk op de rails te hebben. Utrecht heeft natuurlijk een top seizoen gedraaid dus die lijken me zeker ook favoriet voor het ticket.

chevy93 schreef:
Ja, dat is wel krom, ja. De nummer 7 en 8 staan dichter bij de nacompetitiestreep dan de nummer 5 en 6 van de kampioen.

Triest inderdaad, ik geloof ook dat buiten de top 6 alleen AZ een positief doelsaldo heeft gehaald dit seizoen. Van mij hoeven die play-offs ook niet.

Gaat Kali trouwens definitief naar Anderlecht? Bij Studio Sport zeiden ze dat ie sowieso wegging.

Kali gaat weg. Werd gisteren uitgefloten door het FC Utrecht publiek vanwege de manier waarop. (Heeft een zgn. Utrecht hart zegt hij zelf maar gaat puur voor het geld). Zit nu trouwens op de bank want Martensson krijgt nu de voorkeur, die is zeker even goed in die rol en heeft minder fataal balverlies.

Men dacht eerst dat Kali naar Feyenoord zou gaan vanwege zijn fatale balverlies (hele foute bal in de breedte) tijdens Feyenoord-FC Utrecht waaruit de 1-0 volgde. Anderlecht heeft hem in de wacht gezet en nu zou Vitesse belangstelling hebben want hij loopt gratis weg. Ook NEC uit en RKC uit kwam Utrecht op achterstand door fataal balverlies van meneer Kali.

De meningen verschillen. Zelf vind ik het een naar mannetje, arrogant, past niet in de Utrecht cultuur, blij dat ie opkrast. Hij floreerde in Utrecht dankzij de speelwijze van Jan Wouters maar zal bij Vitesse of Anderlecht zeker bankzitter worden.

Veel erger is dat Jan Wuytens en Eduard Duplan ook weg gaan en enkele spelers (Van Der Hoorn, Bulthuis, Oar) hoog op het lijstje staan van andere clubs. Leegloop dreigt dus weer. Alleen als Mulenga wordt verkocht wil men Mike Van Duinen bij ADO halen. Er staan wel weer enkele heerlijke jeugdspelers klaar om door te stromen.

Hét nadeel van leuk spelen en hoog eindigen is dat er altijd begerige blikken worden geworpen op de spelers die daar rond lopen.

Je moet dan vervolgens sterk in je schoenen staan om spelers te kunnen houden die bij grotere clubs (veel) meer kunnen verdienen.
In die zin is de vijfde plek van FC Utrecht eigenlijk funest voor de club, als dat inderdaad gaat opleveren dat er 8 spelers of zoiets gaan verdwijnen.

De begroting van FC Utrecht biedt geen geld om die spelers financieel aan zich te kunnen binden. Het is inderdaad te hopen dat Utrecht nog wat transfergelden binnenhaalt, dat ze zich plaatsen voor Europees voetbal en dat ze aardig wat jeugd in de pijplijn hebben zitten.

Maar zoveel spelers weg, kan nooit alleen worden opgevangen door jeugd in te laten stromen. Dus wordt het toch investeren in een paar "dragende" spelers. En dan is de vraag hoe goed de leiding van FC Utrecht op de markt gaat opereren.

Als ze de play offs niet winnen, hoeven ze niet in te kopen op "Europees niveau". Anders zijn ze wel wat verplicht en wordt het een zware aangelegenheid.

musician schreef:
Als ze de play offs niet winnen, hoeven ze niet in te kopen op "Europees niveau". Anders zijn ze wel wat verplicht en wordt het een zware aangelegenheid.

Nee onjuist. Men moet zeer zuinig zijn. FC Utrecht heeft de selectie al rond. Het vertrek van Wuytens, Kali en Duplan wordt vanuit de jeugd ingevuld met o.a. Heerings en Pappot (leuke speler!). Vorig jaar heeft men Diemers al gekocht van Cambuur en weer terug uitgeleend. Ik weet niet of die nu naar Utrecht komt.

Men wilde Toornstra graag hebben komende zomer maar die kon door een buitenkansje in de winterstop reeds worden gehaald. Lijkt mij dat hij komend seizoen nog veel belangrijker gaat worden.

Als Mulenga wordt verkocht zal men Mike Van Duinen mogelijk halen. Uiteraard als Van der Hoorn, Asare of Bulthuis worden verkocht komt er geld binnen en zal men wel kunnen investeren. Voor Bulthuis wil men mogelijk Labylle van MVV halen. Het gaat er vooral om dat men het salarishuis afbouwt dus Mulenga en Asare staan zeker op de lijst om verkocht te worden.

Ik denk dat Jan Wouters weer aan de slag kan komende zomer en ben benieuwd of hij opnieuw zo'n sterk team weet te bouwen, met nadruk op het woord 'team'.

Geweldige ontknoping, ja. Vooral die tweede redding is erg zuur.

Helemaal prachtig, omdat we vorige week al een knotsgekke ontknoping hadden bij het slot van dezelfde competitie met ook daar Watford. Destijds viel het de verkeerde kant op (waardoor ze deze promotiewedstrijd moeten spelen), nu de goede.

panjoe (moderator)
Zoiets verzin je toch niet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:52 uur

geplaatst: vandaag om 15:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.