MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Voor de liefhebbers. Rugby Sevens is vanaf morgen weer in Amsterdam!

Running On Empty schreef:
Heb jij wel eens voetballers, die recreatief bezig waren, af en toe naar de zijlijn zien lopen voor een trekje aan hun peuk (of zien spelen met een peuk in de mond behalve Maradona) of af en toe naar de zijlijn zien gaan om een slok bier te pakken of in de dug-out bier te bestellen?
Niet helemaal, maar ik heb zowel spelers langs de lijn zien roken als spelers die gingen drinken.

Nee die mensen LANGS de lijn zijn toeschouwers.

Die darters roken en drinken toch ook niet onder de wedstrijd?

Niet dat ze zo sportief bezig zijn verder.

Tja. Darten.

Meer aan de orde van de dag vind ik dat De Vrij zijn contract nog weer heeft verlengd, net als Clasie eergisteren.
Signalen dat club Feyenoord en de spelers redelijk in hun vel blijken te zitten. Van zowel sportieve als psychologische invloed.

Hopelijk blijft de gehele selectie min of meer in tact.

Ik geloof er niets van, dat ze niet een kleine salarisverhoging hebben gekregen maar vooruit, je moet er wel wat voor over hebben.
Ze moeten alleen niet zo vaak zeggen dat ze het komende seizoen gaan voor de prijzen. Dat is min of meer al logisch te beredeneren en bovendien roept het ongeluk over je af.

Ronaldo geeft vandaag weer eens een masterclass koppen.

Darten, tja, vissen schijnt in Nederland tegenwoordig ook een sport te zijn. Straks wordt slap lullen over voetbal nog een sport. Trekt ook de nodige kijkers, en dat is tegenwoordig toch het criterium.

Doe mij maar gewoon sporters die echt genieten van hun fysieke bezigheid zoals Jolande Linschooten die nu hardlopend door Groot-Brittannië trekt. Of natuurlijk zelf sporten; nog leuker.

inquestos schreef:
Darten, tja, vissen schijnt in Nederland tegenwoordig ook een sport te zijn. Straks wordt slap lullen over voetbal nog een sport. Trekt ook de nodige kijkers, en dat is tegenwoordig toch het criterium.

Je gelooft werkelijk niet wat de meest populaire sporten op B-Sky waren bij de introductie ervan - idd vissen op plek 1.

Ach en slap lullen over voetbal is altijd nog beter dan andersom, voetballen over een slappe ...

Kill_illuminati schreef:
Ronaldo geeft vandaag weer eens een masterclass koppen.

Ronaldo laat zich ook van z'n slechtste kant zien vandaag!

Wat een heerlijke wedstrijd, mooi voetbal, strijd, matten

Stijn_Slayer
Real - Atletico sloeg gewoon nergens op. Een ordinaire schoppartij met een doorgeslagen gek als scheidsrechter. Vanaf de tweede helft werd er nauwelijks meer dan twee keer naar iemand van het eigen team gepast. Al die blinde ballen naar voren, pfff.

En Ronaldo krijgt dan nog rood terwijl hij zelf onderuit gehaald wordt en alleen zijn voet op de grond zet. Eerder in de wedstrijd wilde hij wel héél erg graag geel hebben.

Real had de beste kansen, maar deze wedstrijd verdiende geen winnaar. Dit had niets meer met voetbal te maken.

Stijn_Slayer schreef:

En Ronaldo krijgt dan nog rood terwijl hij zelf onderuit gehaald wordt en alleen zijn voet op de grond zet. Eerder in de wedstrijd wilde hij wel héél erg graag geel hebben.

Hij werd inderdaad fors onderuit gehaald, maar om dan een schoppende beweging te maken naar het gezicht van je tegenstander....
Misschien wilde hij eerder in de wedstrijd geel hebben, maar rood had ook niet misstaan, zeker na die ordinaire schop tegen het been van Juanfran.

Real had gewoon de kansen moeten afmaken, maar Atletico had het geluk en een briljante keeper mee. Vond het eigenlijk wel mooi dat Atletico won.

Maar goed dat die onruststoker van een Mourinho weggaat, want als iemand een slecht voorbeeld voor z'n spelers is gebleken... Ik weet dat hij altijd het randje vwb conflicten zoekt, maar bij Real is hij daar duideijk in doorgeslagen.

musician schreef:
(quote)

Het zou verboden moeten worden.

Een verschrikkelijk slecht seizoen draaien waarbij er in de stand aangeschurkt werd tegen de nacompetitie en als beloning ook nog eens Europa in. Vervolgens suggereren dat AZ, vanwege die winst, nog een goed elftal heeft ook. Instromen in de vierde ronde en iedereen weet waar dit gaat eindigen.

Ik weet niet wat ik erger vind, Ajax die het spelen in de KNVB beker na verloop van tijd wel genoeg vind en er zonder enige gêne gewoon besluit uit te stappen of dit.

Misschien dat dat hele bekertoernooi maar van de drukke voetbalkalender moet worden geschrapt. Dat de stand in de eredivisie gewoon bepaalt wie er Europees voetbal speelt of niet. Amateurclubs veroorzaken alleen maar blessures bij spelers van profclubs omdat ze zich zogezegd moeten bewijzen, clubs uit de eerste divisie hebben er feitelijk ook al niets te zoeken, het is niet voor niets dat ze in de eerste divisie spelen. Voor Europees voetbal is spelen in de eredivisie een eerste vereiste.

De aloude Europacup 2 was per slot van rekening vroeger ook al verreweg het minst interessante bekertoernooi. Het werd beschouwd als een escape voor clubs die via een omweg alsnog Europees konden spelen. Het was ook logisch dat de Europacup 2 door de UEFA werd opgeheven.

Volgens mij is het weer in Nederland nog steeds klote als ik het zo lees. Tegen zoveel negativiteit kan ik niet op.

Nog effe en je gaat pleiten voor een verbod op bloemetjes en regenbogen.

Nogmaals: bekerwinst AZ

Stress stress stress, binnen 14 uur en 30 minuten weten we wie kampioen wordt in België.. Zulte Waregem (!!) of Anderlecht. Dwaas dat de bezoekers slechts 600 tickets kregen, maar op de markt van Waregem wordt het ook leuk. (en hopelijk naar de avond toe NOG leuker..) http://www.facebook.com/events/511949342203702

Die Belgische competitie is toch wel erg vreemd

Zover ik het begrijp krijg je bij het begin een vergelijkbare competitie zoals in de rest van Europa maar op een gegeven moment (weet echt niet wanneer , een paar rondes voor het einde) delen ze de ranglijst in 2 delen, het bovenste deel vecht voor het landskampioenschap en het onderste deel vecht voor lijfsbehoud.

Daarbij worden de geworven punten gehalveerd, dat snap ik niet...

Laat ik een virtuele stand maken met willekeurige clubs,

1, Telstar 10
2, Volendam 8
3, Sparta 6

Dan krijg je dus in Belgie na de schifting dit ?

1, Telstar 5
2 Volendam 4
3 Sparta 3

Die clubs blijven even dicht bij elkaar staan, maar goed, ik denk dat ik het niet helemaal begrijp, dat puntensysteem is toch wel anders want eigenlijk zou Anderlecht zijn maar door dit Belgische systeem maken clubs als Zulte, Genk en Brugge ook nog een kans voor de titel.

Zijn er nog Anderlecht, Brugge of Lierse fans die me dit willen uitleggen betreft de Belgische competitie

Ik weet wel dat Anderlecht dik bovenaan stond maar door die puntenaftrek is die club weer gezakt, maar de rest is toch ook ' getroffen " door dat puntaftreksysteem ?

Zal ik even de moeite doen om het uit te leggen. Eventjes geduld (of ja, eventjes.. )

Laten we zeggen dat Anderlecht 50 punten had en hun naaste achtervolger 40 (fictieve aantallen dus!) dan zou in dat achterlijke systeem daar de nieuwe stand 25 om 20 worden. Oftewel de naaste achtervolger is zomaar vijf punten ingelopen. Tja...

De Belgische 1ste klasse voetbal, de zogenaamde Jupiler Pro League, bestaat uit 16 ploegen. Deze 16 ploegen spelen tegen elke ploeg eens thuis en eens uit, dus in totaal speelt elke ploeg 30 wedstrijden.

Na deze wedstrijden zag de stand er als volgt uit:

1 Anderlecht...............67
2 Zulte Waregem......63
3 Genk........................55
4 Club Brugge...........54
5 Lokeren...................51
6 Standard.................50
7 Bergen....................44
8 KV Mechelen..........41
9 KV Kortrijk...............39
10 OHL.......................36
11 Charleroi..............34
12 AA Gent.................34
13 W. Beveren...........30
14 Lierse....................26
15 Beerschot.............23
16 Cercle Brugge.....14

De 1ste 6 spelen vervolgens in PO1. In PO1 worden de punten van de reguliere competitie eerst gehalveerd (om het wat spannender te maken..). Bij oneven aantal punten wordt er naar boven afgerond.

PO1:

1 Anderlecht...............34
2 Zulte Waregem......32
3 Genk........................28
4 Club Brugge...........27*
5 Lokeren...................26
6 Standard.................25*

Club Brugge en Standard hadden een even aantal punten. Als Zulte Waregem op het einde van de competitie evenveel punten heeft als Club Brugge, bijvoorbeeld, eindigt Club Brugge boven Zulte Waregem omdat ze eigenlijk een half puntje meer hebben.
De halvering is uiteraard vooral ten nadele van Anderlecht (en Zulte Waregem). Waar Zulte Waregem eerst 8 punten voorsprong had op de nummer 3, zijn dat er plots maar 4 meer.

Wie na PO1 1st eindigt, is kampioen en zit rechtstreeks in de Champions League. De 2e in de voorronde van de CL. De 3e zit in de Europa Cup. (welke voorronde en zo weet ik niet precies).
Wie 4de eindigt in PO1 moet vervolgens nog een heen-en terugwedstrijd (dacht ik) spelen tegen de winnaar van PO2. Wie dit wint speelt volgend seizoen voorronde Europa Cup.

De 7e tot 14e spelen PO2. 8 ploegen, verdeeld over 2 poules. In PO2 start elke ploeg vanaf 0 punten. De winaars van beide poules spelen een heen- en terugwedstrijd tegen elkaar. De winnaar daarvan speelt vervolgens tegen de nummer 4 van PO1 om dat europees ticket.

De nummers 15 en 16, in dit geval Beerschot en Cercle Brugge, spelen 5 keer tegen elkaar in PO3. De nummer 15 begint met 3 punten, de nummer 16 met 0 punten:

PO3:
Beerschot...........3
Cercle Brugge...0

Wie na deze 5 wedstrijden PO3 verliest, degradeert rechtstreeks naar 2e klasse. De winnaar van PO3 speelt de eindronde tegen enkele tweedeklassers voor een plaatsje in 1ste klasse.

Allemaal heel logisch en simpel dus.

En morgen (vandaag eigenlijk) wordt de laatste speeldag van PO1 afgewerkt.
Dit is de stand momenteel:

1 Anderlecht.............48
2 Zulte Waregem....46
3 Club Brugge.........43
4 Genk......................40
5 Standard...............39
6 Lokeren.................31

Dit zijn de wedstrijden van de laatste speeldag:

19/05/2013 14u30 : Club Brugge - Genk ...-...
19/05/2013 14u30 : Standard - Lokeren ...-...
19/05/2013 14u30 : Anderlecht - Zulte Waregem ...-...

De winnaar van Anderlecht - Zulte Waregem is bijgevolg kampioen. Anderlecht heeft genoeg aan een gelijkspel.
Als Zulte Waregem verliest en Club Brugge wint, pakt Club Brugge de 2e plaats en Champions League ticket doordat Zulte Waregem eigenlijk een half punt meer gekregen heeft bij die puntenhalvering. Niet echt eerlijk natuurlijk, aangezien Zulte Waregem 9 punten voorsprong had op Club Brugge en dat er plots maar 5 meer waren door die halvering.

Kort samengevat: Ik vind de Play-offs best leuk, maar die puntenhalvering is belachelijk. Zonder halvering was Anderlecht weliswaar al kampioen, dus misschien is het wel in het voordeel van Zulte Waregem, maar ik blijf erbij dat het belachelijk is om die punten te halveren na de reguliere competitie.

Snap je? Heel simpel, eigenlijk, dat Belgisch systeem.

Hoofdreden van die puntenhalvering is toch gewoon dat alle grote clubs zelf willen dat het langer spannend blijven? Hoe meer er in die eindfase nog op het spel staat, hoe meer toeschouwers er nog blijven komen en die extra inkomsten kunnen ze schijnbaar goed gebruiken?

Het is een aparte maatregel, maar zolang de clubs er zelf achter blijven staan kun je het moeilijk competitievervalsing noemen. In de meeste andere sporten beginnen alle teams bij de play-offs gewoon op nul, is daar gewoon normaal.

't Is er vooral gekomen onder druk van topploegen als Anderlecht, Gent, Club Brugge. De meerderheid van de ploegen zijn er tegen en de grote meerderheid van de voetbalsupporters. In PO1 (waar de topploegen normaal spelen) inderdaad volle stadions en veel media-aandacht, maar in PO2 (waar de kleinere ploegjes zitten prutsen voor misschien een ticketje voor een voorronde van de Europa Cup) is het armoe troef.

De puntenhalvering is te belachelijk voor woorden. Voor de rest heb ik enorm genoten van play-off 1. Het systeem is idd ongelofelijk ingewikkeld. zeker wat betrfeft play-off 2 en 3. Daar mag zeker nog wat verbetering aangebracht worden.

En duimen he voor Zulte-Wargem morgen!

Ik ben een volledig neutrale supporter van 26 die in zijn jonge jaren (8-14) voor de "volksclub" Club Brugge was maar daar ben ik van afgeweken omdat ik echt nog niet een favo club kon kiezen toen eigenlijk. Anderzijds speel ik zonder enige schroom Fifa op xbox met Standard Luik, kwestie van afwisseling Nu geniet ik gewoon van het spelletje en geniet ik vooral van de ongelofelijke competitieontknoping hier in ons Belgenlandje. Zowel Anderlecht als Zulte verdienen het echt in mijn ogen maar voor de afwisseling alleen al gun ik het ZW meer

Morgen luisteren naar de autoradio want ik moet verplicht naar een communiefeestje

Bedankt voor de uitleg

Ik snap het half

Je krijgt na de splitsing wel veel leukere wedstrijden, maar wel zuur voor een club die de eerste helft van het seizoen alles won en later als het er echt om gaat een dipje hebt.

Nederlander die ik ben gun ik het John van den Brom wel, Anderlecht heeft denk ik ook meer in de CL te zoeken dan Zulte, wel erg knap van die club om zolang mee te spelen voor de titel hoor.

Die wedstrijd tussen Anderlecht en Zulte-Wargem moet mij denken aan die kampioenswedstrijd van Ajax tegen Twente 2 seizoenen geleden.

Amicus schreef:
Bedankt voor de uitleg

Ik snap het half

Je krijgt na de splitsing wel veel leukere wedstrijden, maar wel zuur voor een club die de eerste helft van het seizoen alles won en later als het er echt om gaat een dipje hebt.

Nederlander die ik ben gun ik het John van den Brom wel, Anderlecht heeft denk ik ook meer in de CL te zoeken dan Zulte, wel erg knap van die club om zolang mee te spelen voor de titel hoor.

Bluh, John van den Brom is een arrogante mens en slechte verliezer die niet goed met stress kan omgaan. Geef mij dan maar Mario Been. Komt altijd sympathiek over en is eerlijk en correct in zijn analyses. Als Dury ooit Zulte Waregem zou verlaten, mag Mario Been komen van mij.

Het wordt tijd dat Dury dit rijtje af maakt :

1990 Kampioen 2de provinciale (KSK Ronse)

1992 Kampioen 1ste provinciale (Zultse VV)

1994 Kampioen 4de klasse (RCH Gent)

1995 Kampioen 4de klasse (Zultse VV)

1999 Kampioen 4de klasse (Zultse VV)

2002 Kampioen 3de klasse (SV Zulte Waregem)

2005 Kampioen 2de klasse (SV Zulte Waregem)

Maar eerlijk, ik denk niet dat Zulte Waregem straks gaat winnen op Anderlecht.

Wat voor een club is dat Zulte_Waregem eigenlijk ?

Qua Belgisch voetbal ken ik de bekende teams maar Zulte is mij een beetje vreemd.

Is het een team waar nu alles goed valt of hebben ze echt een beleidsplan om ook volgend jaar mee te doen om de prijzen, een paar jaar geleden kan ik mij Moeskroen herinneren, die was ook opeens booming en nu geloof ik failliet .

In Nederland vond ik die hele Mario been niks trouwens

Zulte Waregem bestaat sinds 2001, na een fusie tussen SV Waregem en Zultse VV. 't Is in een snel tempo toch uitgegroeid tot een 'subtopper' in België die in principe altijd zou moeten strijden voor PO1. In hun eerste jaar in de eerste klasse (2005-2006) wonnen ze de Beker van België met het daaraan gekoppelde UEFA Cup ticket. Daarin versloegen ze Lokomotiv Moskou. Dan zaten ze in een poule met Ajax. Ajax won toen met 0-3, maar Zulte Waregem overleefde wel de poulefase na 4-1-winst tegen Austria Wien en 3-1 winst tegen Sparta Praag. In de volgende ronde werden we dan uitgeschakeld door Newcastle United.

In de 8 jaar dat Zulte Waregem in eerste klasse zit, eindigden ze 4 keer bij de eerste 6, wonnen ze de beker van België en overwinterden ze in de Uefa Cup. En wie weet morgen nog iets veel mooier...
Zulte Waregem is een klein clubje met een stadion van iets minder dan 10.000 plaatsen en een budget van ongeveer 8 miljoen, maar ik ben er trots op.

Qua beleid lijkt het wel goed te zitten, als je met dergelijk budget zo'n resultaten haalt... (en bovendien donderdag tegen Club Brugge met 8 belgen aan de aftrap, waaronder veel jonge talenten als Thorgan Hazard, Junior Malanda en Bryan Verboom)

Of Zulte Waregem volgend jaar iets zal voorstellen is moeilijk te voorspellen, natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat heel wat spelers erg veel belangstelling zullen kennen deze zomer.

Onze aanvoerder is Davy De fauw, trouwens.

Bedankt voor de info

Zoals ik het lees een club die aardig aan de weg aan timmeren is, Davy de fauw ken ik natuurlijk wel, ook een rode Duivel geweest of is toch ?

Is die Hazard trouwens Familie van de hazard van Chelsea ?

Ja en de Fauw heeft jaren bij Roda gespeeld.

Nee, De fauw is nooit Rode Duivel geweest.

Thorgan Hazard is inderdaad de broer van Eden Hazard van Chelsea. Zulte Waregem heeft Thorgan een jaartje kunnen lenen van Chelsea. (En hopelijk volgend jaar ook nog, maar eigenlijk is hij al te goed voor Zulte Waregem). In het begin van de competitie was hij al erg goed, maar hij heeft gigantisch veel progressie gemaakt dit jaar.

Eden scheert zich trouwens kaal als Zulte Waregem kampioen wordt.

Hele week op verheugd, maar helaas vandaag in de Giro geen finish op de Galibier

Zou erg jammer zijn, inderdaad. Maar, omstandigheden. Er zou lawinegevaar zijn, en dan kan je maar best geen pak renners, motards en volgwagens naar de top sturen.

Gisteravond zei de organisatie in een persconferentie nog dat men de volledige etappe zou betwisten, behalve de laatste 4 km van de Galibier. Zijn er inmiddels dan nieuwe berichten? Ik neem aan van wel als je het zo zegt, Stalin, maar ik heb ze nog niet gevonden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:11 uur

geplaatst: vandaag om 19:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.