MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
JSPR_G schreef:
(quote)

heel jammer, maar ik ben ongelofelijk trots op mijn team!
Wat een feest op de markt in Waregem, ongelofelijk! Ik denk dat er in Waregem meer gefeest werd dan in Anderlecht.

FORZA ESSEVEE!!! Vice-kampioen!

Ongezien: spelers vieren op combi | VTM NIEUWS - nieuws.vtm.be
Merci SV!

sporza video: De fauw: "Dit is waanzinnig"
"Taferelen die je eigenlijk alleen ziet bij een kampioenschap of bij het winnen van een beker."

De spelers van Zulte Waregem waren er echt kapot van dat ze net naast de titel grijpen, er zijn heel wat traantjes gevloeid. Maar ik denk dat deze ongelofelijke steun van de supporters hen toch erg goed zal gedaan hebben. Heel Zulte en Waregem is ongelofelijk trots op wat we dit jaar laten zien hebben, maar toch ook wat ontgoocheld dat de kers op de taart achterwege is gebleven. Een ontgoocheling die er zeer lang zal blijven, want dit was dé kans..

Een ontgoocheling die er zeer lang zal blijven, want dit was dé kans

Focussen om deze spelersgroep bij elkaar te houden. Talent verdwijnt niet zomaar en daar zit het bij Zulte wel goed nu. Ze hebben alle topploegen geklopt. Als er niet teveel sleutelspelers verdwijnen geef ik Zulte-Waregem voor volgend jaar opnieuw een grote kans. Laat ons niet vergeten dat Anderlecht echt op een diefje is weggekomen met deze titel. 90 minuten pure stress en een lucky goal op stilstaande fase...

Vanavond persconferentie Real, de coach zou wel eens kunnen vertrekken.

Het zou me verbazen als dat niet zo is. Misschien presenteren ze ook wel meteen Ancelotti.

Laten we dat laatste hopen van niet. Niet bepaald een spektakel coach.
Madrid onwaardig dus.

IJsstadion naar Almere!

Ruimte genoeg, centraal gelegen voor heel Nederland en de gemeente Almere is nog wel eens bereid om bij belangrijke aangelegenheden grond voor weinig weg te doen.

Er is inmiddels ook al een internationaal vermaarde topsporthal voor zaalsporten in een nieuw opgespoten wijk waar het met het bouwen van nieuwe huizen + bijbehorende voorzieningen nog niet zo heel erg vlot gaat. Ben benieuwd waar het IJsstadion komt. Wellicht in de buurt van een weliswaar idyllisch, doch nog niet geheel afgebouwd kasteeltje langs de A6. Kan dat ook gelijk worden afgemaakt.

Persoonlijk had ik liever een vooraanstaand poppodium gehad, als netto belastingbetaler aan deze gemeente. Een ijsstadion is iets waar ik zelden kom en dat wil ik eigenlijk graag zo houden. Maar wie weet aan welke multifuntionele opties er verder nog wordt gedacht!

Fedde
Ik ga het nu even niet met je eens worden, Musician. Ook ik gun je je polderchauvinisme. Almere, het komt nog maar net kijken en het wil graag wat zijn. Maar nu even de meer inhoudelijke argumenten. Als ik schaatsen zeg, dan zegt iedereen:... Friesland, ja natuurlijk. Ik bedoel dit nu even heel nuchter en zakelijk. Gewoon kwestie van expertise. En dan ligt Heerenveen daar ook nog eens geweldig aan die twee snelwegen. Vanuit Zoetermeer of Almere ben je er zo. En dan heb je ook wat. Thialf, dat is een naam, ze weten hoe je een baantje schuift. reken maar. Die Hollanders gaan er nog heel lang over doen om dat onder de knie te krijgen. Ach, ik hou maar op. Mevrouw Jorritsma heeft het al voor mekaar natuurlijk. Dikke mik met het kabinet. Ik ga ze maar weer in het vet zetten voor dit jaar ...

Ik dacht enig cynisme in het stukje te hebben verwerkt maar blijkbaar zit het erg goed verstopt

Persoonlijk had van mij het ijstadion in heel Nederland mogen staan, zonder dat ik daar een traan om zou hebben gelaten. Tenzij er inderdaad een poppodium bij wordt gebouwd zul je mij er niet gaan terug vinden. Ik kan mij niet herinneren ooit met schaatsen aan op het ijs te hebben gestaan.

Ik ga overigens wel voor koek en zopie.
Maar of ik dan weer representatief ben voor Hollanders waag ik te betwijfelen.

Ik wist helemaal niet dat het een zaak van het kabinet was én dat ook onze eigen ijskoningin Jorritsma (ze heeft wel haar naam mee overigens) daar nog enige invloed op zou hebben kunnen uitoefenen.

Volgens mij ligt er gewoon een goed ondernemersplan voor dat ijsstadion in Almere en heeft vooral een commissie voor de Koninklijke SchaatsUnie daar uitvoerig naar gekeken en over geoordeeld.....

Fedde
musician schreef:
IJsstadion naar Almere!

Ruimte genoeg, centraal gelegen voor heel Nederland .....

Was dat verborgen cynisme? Goed verstopt hoor.

Nee, ik begrijp best dat Almere de beste plek heeft, maar het is allemaal zo rationeel bedacht. Friesland = schaatsen. dat snapt toch iedereen. Je gaat toch ook niet het Ajax-stadion in Zeewolde neerzetten omdat daar zo fijn geparkeerd kan worden.
Maar goed, dinsdag wordt de knoop doorgehakt door bevriende VVD'ers. Die ga ik nu alvast de schuld geven.

herman schreef:
Het zou me verbazen als dat niet zo is. Misschien presenteren ze ook wel meteen Ancelotti.

Rutten is ook op gestapt hoor

Fedde schreef:
Nee, ik begrijp best dat Almere de beste plek heeft, maar het is allemaal zo rationeel bedacht. Friesland = schaatsen. dat snapt toch iedereen. Je gaat toch ook niet het Ajax-stadion in Zeewolde neerzetten omdat dat zo fijn geparkeerd kan worden.
Maar goed, dinsdag wordt de knoop doorgehakt door bevriende VVD'ers. Die ga ik nu alvast de schuld geven.

Ik zou Zeewolde een buitengewoon geschikte locatie voor Ajax vinden, ook hier kan het mij niet ver genoeg worden verwijderd

Almere is overigens niet zo heel erg ver weg voor Friezen, het valt erg mee, over de A6. Hoe ging het eigenlijk vóór de periode van het Thialf stadion? Er is toch ook een tijd geweest dat bijvoorbeeld Den Haag de locatie was voor het Nederlandse schaatsen, staat mij zo bij?

Fedde
musician schreef:
(quote)

Ik zou Zeewolde een buitengewoon geschikte locatie voor Ajax vinden, ook hier kan het mij niet ver genoeg worden verwijderd

Almere is overigens niet zo heel erg ver weg voor Friezen, het valt erg mee, over de A6. Hoe ging het eigenlijk vóór de periode van het Thialf stadion? Er is toch ook een tijd geweest dat bijvoorbeeld Den Haag de locatie was voor het Nederlandse schaatsen, staat mij zo bij?

Ja, dat was Den Haag (vlakbij Zoetermeer). Mmmm, mijn argumenten gaan nu afbrokkelen, ik voel het.
Ook ik was, ondanks mijn afkomst, nooit een grote held op het ijs. Ik geef het toe. Maar ik voel wel met mijn soortgenoten mee. Gaan ze dat nu ook al verliezen. Wat is er verder nou nog te doen in Heerenveen. Tsja. leuke rotondes, maar verder ...

Ze hebben in Heerenveen anders een alleraardigste voetbalclub. Als stad is het er verder ook erg leuk, er is best veel te doen. Veel leuke winkels. Ik ben er toevallig de afgelopen zomer een weekje geweest.

Maar ja, het ligt niet zo in de loop, voor veel mensen in Nederland. Ik wil, gezien de sentimenten, Heerenveen en Groningen niet op één hoop gooien maar Groningen kampt met een zelfde soort van problemen. Als ik er ben vind ik het leuk, kom er ook af en toe voor concerten, maar vanwege de ligging is het wel een beetje uit de route.

Dan moet je de dingen inderdaad naar je toe halen om mensen naar je stad te trekken. Als je dat dan tenminste wilt.
Naar Almere moet je ook willen, maar dat heeft dan weer veel inwoners van zichzelf die er mee bezig zijn, zoals blijkt.

Tja, ik ben benieuwd wat de Schaatsbond gaat beslissen.....

Zou anders wel jammer zijn. Ik vind het Heerenveen tenue wel iets hebben. En groen-wit heb ik ook altijd wel een mooie kleur combinatie gevonden.

Fedde
Mijn ouders hebben in Heerenveen gewoond. De buitenwijken zijn wat aan de saaie kant, maar de winkels zijn inderdaad prima. Abe Lenstra stadion, ook niks mis mee. We zullen zien. De Schaatsbond staat ongetwijfeld mede onder druk van de politieke lobby. En de provincie Friesland heeft niet zo veel geld voor een nieuw stadion.

Kill_illuminati schreef:
Zo ander wel jammer zijn. Ik vind het Heerenveen tenue wel iets hebben. En groen-wit heb ik ook altijd wel een mooie kleur combinatie gevonden.

Persoonlijk vind ik dat volkslied voor de thuiswedstrijden van Heerenveen onzinnig. Ik snap echt niet dat de KNVB dat toelaat. Of je stopt er mee, of je laat alle clubs een clublied afdraaien of je gaat lekker een eigen Friese competitie organiseren.

hear hear!

Ik vond het destijds wel leuk toen Maarten de Jong met zijn collega Oost Europeanen dat volkslied aan het zingen was.

Fedde schreef:
Mijn ouders hebben in Heerenveen gewoond.

Jij hebt toevallig geen broer die Falco heet?

Dan zou je dus 2 F. Zandstra hebben

Fedde
L_T_B schreef:
(quote)

Jij hebt toevallig geen broer die Falco heet?

Er wonen nog meer Friezen met een F-naam in Friesland die iets met schaatsen hebben.

PS. Het Fries is een officiële taal in Nederland. Het lokale volkslied zingen voor een wedstrijd is inderdaad onzin. maar dat geldt dan ook voor de Limbugers.

Stijn_Slayer
Mourinho is de beste trainer ter wereld, maar hij heeft Real moedwillig beschadigd dit jaar. Opgeruimd staat netjes. Ik ben alleen niet zo blij met een mogelijke komst van Ancelotti, denk ik. Ik ben eigenlijk niet zo heel erg onder de indruk van zijn prijzenkast.

Hij had bij Milan vanaf 2004 toch behoorlijke selecties en daar is hij niet één keer kampioen mee geworden. Hij wint dan de CL wel, maar daar komt bijna altijd wel wat geluk bij kijken. Ik vind dat toch erg pover voor een club als AC Milan. Met dit PSG kampioen worden, is ook geen kunst. In de CL vond ik ze bovendien niet echt bijzonder. Chelsea heb ik niet echt gevolgd toen hij daar zat.

Ik zou Kaka wel graag zien opbloeien en daar is hij misschien de juiste man voor, maar dat is geen zekerheid en dat alleen zou een achterlijke reden zijn om hem als coach te verwelkomen..

Doe mij maar Klopp ofzo.

Over Heerenveen:
maar vanwege de ligging is het wel een beetje uit de route.
...een kwestie van perspektief:
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land, dan zeg ik, insgelijks, u ook, a’j ‘t zien van dizze kant.
Daniel Lohues in Hier Kom Ik Weg

Fedde schreef:
(quote)

PS. Het Fries is een officiële taal in Nederland. Het lokale volkslied zingen voor een wedstrijd is inderdaad onzin. maar dat geldt dan ook voor de Limbugers.

Ach ik vind het wel mooi als zo'n stadion dat Friese volkslied meezingt, het is toch vergelijkbaar als bij Liverpool You'll Never Walk Alone gezongen wordt of in Glasgow Simply the best.
Gewoon een mooie traditie.

http://sportmagazine.knack.be/sport/nieuws/voetbal-nationaal/zulte-waregem-bereidt-verhuis-naar-antwerpen-voor/article-4000308478552.htm

Laat ons hopen dat dit een zeer misplaatste grap of foutieve roddels zijn of een extreme poging van onze manager om het stadsbestuur onder druk te zetten om eindelijk hun beloftes omtrent het nieuwe stadion na te komen.
Dit KAN toch niet!!?

JSPR_G schreef:
http://sportmagazine.knack.be/sport/nieuws/voetbal-nationaal/zulte-waregem-bereidt-verhuis-naar-antwerpen-voor/article-4000308478552.htm

Laat ons hopen dat dit een zeer misplaatste grap of foutieve roddels zijn of een extreme poging van onze manager om het stadsbestuur onder druk te zetten om eindelijk hun beloftes omtrent het nieuwe stadion na te komen.
Dit KAN toch niet!!?

Inderdaad te ridicuul voor woorden. Ok, om juist die Europese matchen daar te spelen, maar ik zie het aantal betalende supporters serieus uitdunnen als die daarvoor elke keer een trip van om en bij 85 km heen en dan nog eens 85 km terug moeten maken. Het zou gewoon pure vervreemding worden voor die supporters en het zal dan ook niet lang duren voor die een andere ploeg gaan oprichten en daarvoor gaan supporteren.

de verovering van de West-Vlamingen gaat verder, eerst Gent nu ook Antwerpen

Sir Spamalot (crew)
Zelfs de naam van KV Oostende, dit jaar de kampioen in tweede en de stad waar ik woon, werd genoemd. Het is maar een 120 km rijden naar de Sinjorenstad .

Sir Spamalot schreef:
Zelfs de naam van KV Oostende, dit jaar de kampioen in tweede en de stad waar ik woon, werd genoemd. Het is maar een 120 km rijden naar de Sinjorenstad .

Alles om toch maar terug een ploeg in eerste klasse te krijgen uit Antwerpen. Ik ben blij dat Waasland-Beveren (waar ik dan weer woon) formeel ontkend heeft ook maar aan zo'n verhuis te denken, hoewel ze er misschien het dichtst bij liggen dan eender welke andere eerste klasseploeg.

Dat komt dan door het faillissement van Beerschot?

Tja, ik zou ook niet durven in te stappen, met Bart de Wever als burgemeester
Het lijkt er wel op, of alle betrokkenen (zakenleven, politiek) bezig zijn met het ontwikkelen van een geheel nieuwe club in Antwerpen.
Dat zou wel eens een prestige object voor De Wever kunnen worden, een nalatenschap voor de toekomst.

Zou op zich bijzonder zijn, een hele nieuwe club. Veelal wordt er geteerd op het verleden en eventueel een fusie van bestaande clubs. Ze zouden toch ook nog FC Antwerp leuk kunnen opkalefateren? Maar nee, ik denk dat De Wever zich wel zal willen laten vereeuwigen in de geschiedenis met de club DWFC....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:12 uur

geplaatst: vandaag om 21:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.