Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 mei 2013, 12:05 uur
Gisteravond deze docu bekeken: YouTube - George Best "El Beatle" (2010) ? Documentary [360p]
Wat een schitterende voetballer toch! Misschien wel de meest sierlijke en elegante speler die ik gezien heb. Hij maakte me toch een paar prachtgoals en hij straalde onwijs veel zelfvertrouwen uit. Dan stelt die goal van Zlatan tegen NAC echt niet zo veel meer voor.
Wat een schitterende voetballer toch! Misschien wel de meest sierlijke en elegante speler die ik gezien heb. Hij maakte me toch een paar prachtgoals en hij straalde onwijs veel zelfvertrouwen uit. Dan stelt die goal van Zlatan tegen NAC echt niet zo veel meer voor.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 13:34 uur
musician schreef:
Naar Almere moet je ook willen, maar dat heeft dan weer veel inwoners van zichzelf die er mee bezig zijn, zoals blijkt.
Tja, ik ben benieuwd wat de Schaatsbond gaat beslissen.....
Almere ligt, hoe je het wendt of keert, gewoon centraler. Dat ze in Friesland idolaat zijn van schaatsen heeft er misschien ook wel mee te maken dat Thialf daar altijd gestaan heeft. Wie zegt dat men in de Randstad niet ook het schaatsvirus kan krijgen? Daarbij denk ik dat er in de Randstad in absolute getallen meer schaatsliefhebbers wonen dan in dat akkerlandje daar in het Hoge Noorden. Een cabaretier zei ooit: "In Friesland is het leuk wonen.... als je een koe bent".Naar Almere moet je ook willen, maar dat heeft dan weer veel inwoners van zichzelf die er mee bezig zijn, zoals blijkt.
Tja, ik ben benieuwd wat de Schaatsbond gaat beslissen.....
Anyway, als Thialf inderdaad de schaatstempel (mijn woordenboek geeft aan dat dit woord fout is, alternatief: schaatstepel
) van Nederland moet blijven, laat ze daar dan maar voor strijden. Het is niet zo dat ze een monopolie hebben op het schaatsen in Nederland. Echte schaatsliefhebbers komen ook wel naar Almere toe. En op de tv zie je toch het verschil niet.Wie weet... misschien gaat Almere wel net zo hard op hun bek als RTL met de Eredivisiesamenvattingen.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 14:08 uur
Ik zeg: in Friesland houden.
Sommige tradities moet je gewoon in stand houden.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 14:09 uur
Waarom verbaast me dat nou niet dat iemand uit H'sum vindt dat Almere cerntraler ligt 
Centrum? Kauw hier maar eens op: Het middelpunt en zwaartepunt van Nederland | HotspotHolland uitstapjes - Leuke dingen doen in Gelderland
Deze hele discussie doet me denken aan:
* verplaatsing van 'hoofdkantoor' van KPN naar Groningen (te beginnen met Research)
* verplaatsing van 'hoofdkantoor' van Philips naar Amsterdam (Zuidas)
Hoe eea heeft uitgepakt zou je het beste kunen vragen aan mensen die eerst zijn verhuisd en vervolgens hun baan zijn kwijtgeraakt. Pennywise, poundfoolish zeggen de Britten dan.
Ik vind het een zot idee, dat totaal geen rekening houdt met traditie, context e.d. Zo zijn er altijd wel 'zinnige' redenen te vinden voor verplaatsingen: FC Den Haag naar Terschelling, omdat ze daar minder last zouden hebben van vandalisme.
Vraag me altijd weer af wat zo'n consultancy-'denktank' met bijbehorend opgeleukt rapport (het zal vast wel volstaan met plattitudes als "infrastructurele voordelen" en "aangenaam economisch ondersteuningsklimaat" "of proactieve gemeentelijke attitude") heeft gekost: voor dat geld had men bijv AGOVV of wellicht Veendam kunnen redden.

Centrum? Kauw hier maar eens op: Het middelpunt en zwaartepunt van Nederland | HotspotHolland uitstapjes - Leuke dingen doen in Gelderland
* verplaatsing van 'hoofdkantoor' van KPN naar Groningen (te beginnen met Research)
Hoe eea heeft uitgepakt zou je het beste kunen vragen aan mensen die eerst zijn verhuisd en vervolgens hun baan zijn kwijtgeraakt. Pennywise, poundfoolish zeggen de Britten dan.
Ik vind het een zot idee, dat totaal geen rekening houdt met traditie, context e.d. Zo zijn er altijd wel 'zinnige' redenen te vinden voor verplaatsingen: FC Den Haag naar Terschelling, omdat ze daar minder last zouden hebben van vandalisme.
Vraag me altijd weer af wat zo'n consultancy-'denktank' met bijbehorend opgeleukt rapport (het zal vast wel volstaan met plattitudes als "infrastructurele voordelen" en "aangenaam economisch ondersteuningsklimaat" "of proactieve gemeentelijke attitude") heeft gekost: voor dat geld had men bijv AGOVV of wellicht Veendam kunnen redden.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 14:50 uur
chevy93 schreef:
Wie weet... misschien gaat Almere wel net zo hard op hun bek als RTL met de Eredivisiesamenvattingen.
Wie weet... misschien gaat Almere wel net zo hard op hun bek als RTL met de Eredivisiesamenvattingen.
Almere gaat sowieso niet op z'n bek. In het lokale krantje stond ook al dat de gemeente er verder amper iets aan toevoegt. Het geld komt uit de private sector. De gemeente moet alleen de bouwplannen goedkeuren.
Het lijkt me best leuk om een schaats tent te hebben hier. Maar aan de andere kant woon ik zeer waarschijnlijk wel alweer ergens anders over vier jaar

0
geplaatst: 22 mei 2013, 16:32 uur
@ Stijn. Ik heb 2 docu's van Georg Best The Official George Best Story en Best Intentions.
Maar de man was inderdaad een fenomenale voetballer. Samen met Cruijf de beste voetballer van zijn generatie. Jammer dat hij nooit op een wk geschitterd heeft.
Helaas heb ik hem maar zelden live op tv gezien.
Maar de man was inderdaad een fenomenale voetballer. Samen met Cruijf de beste voetballer van zijn generatie. Jammer dat hij nooit op een wk geschitterd heeft.
0
Fedde
geplaatst: 22 mei 2013, 16:47 uur
Running On Empty schreef:
Jij begrijpt het !

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 mei 2013, 17:21 uur
iggy schreef:
@ Stijn. Ik heb 2 docu's van Georg Best The Official George Best Story en Best Intentions.
Er is ook zo'n actie waarbij Best in 1976 een aantal NL'ers dolt en vervolgens Cruijff door de benen speelt. Kan 'm helaas zo snel niet vinden.
Het is jammer dat er zo weinig wedstrijden zijn opgenomen (met VHS en online gezet of via officiële kanalen). Ook van bijv. het Real in de jaren 60 zou ik wel eens een aantal wedstrijden willen zien. Of Eusebio, noem ze maar op.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 17:26 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Almere ligt, hoe je het wendt of keert, gewoon centraler. Dat ze in Friesland idolaat zijn van schaatsen heeft er misschien ook wel mee te maken dat Thialf daar altijd gestaan heeft. Wie zegt dat men in de Randstad niet ook het schaatsvirus kan krijgen? Daarbij denk ik dat er in de Randstad in absolute getallen meer schaatsliefhebbers wonen dan in dat akkerlandje daar in het Hoge Noorden. Een cabaretier zei ooit: "In Friesland is het leuk wonen.... als je een koe bent".
Misschien de elfstedentocht ook maar in de randstad houden? Ligt zo lekker centraal.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 08:37 uur
Mjuman schreef:
Hoe eea heeft uitgepakt zou je het beste kunen vragen aan mensen die eerst zijn verhuisd en vervolgens hun baan zijn kwijtgeraakt. Pennywise, poundfoolish zeggen de Britten dan(...).
Hoe eea heeft uitgepakt zou je het beste kunen vragen aan mensen die eerst zijn verhuisd en vervolgens hun baan zijn kwijtgeraakt. Pennywise, poundfoolish zeggen de Britten dan(...).
Toch wat bizarre uitspraken, van iemand die in de muziek vindt dat vanaf elk derde album bij een band over het algemeen een herhaling van zetten valt te constateren en de verveling gaat toeslaan.
Vervolgens zou Nederland (95 vierkante kilometer) wel als een Anton Pieck landschap ingericht en ingedeeld moeten blijven. Keurig opgesplitst in de bekende provincies: Brabanders zijn dit, doen dat, hebben dit en zeggen zus en zo. Friezen weer hun eigen dingen.
En Almere is net uit het zand opgetrokken en dat blijft voorlopig de eerste 300 jaar ook minimaal nog zo. Een bedrijf eenmaal gevestigd te Sint Herenjezusveen blijft daar tot de laatste snik.
Helaas staan veranderingen in het landschap niet stil en mag een relatief nieuwe stad als Almere (bijna 200.000 inwoners) en ook bekend staand als Amsterdam aan Zee, net zo goed als anderen mee doen aan ontwikkelingen op allerlei terreinen, inclusief sportieve aangelegenheden.
Misschien inderdaad als relatief nieuwe speler in de markt, maar wat geeft dat? Ik heb de plannen niet gezien en als bewoner kan mij de komst van een IJshal verder niet schelen. Maar als er goede ideëen worden ingediend met een mooie locatie met prima fasciliteiten voor een financieel aantrekkelijk aanbod, waarom zou daar dan niet voor mogen worden gekozen?
Je gaat overigens eerder failliet als je als bedrijf niet af en toe het beleid kunt bijsturen. Dat er serieus pogingen worden ondernomen om alle delen van Nederland bij de economische ontwikkeling (groei) te betrekken wil ik alleen maar ondersteunen. Dat het dan wel eens niet lukt, zoals inderdaad met de KPN (hoewel dat ook een oud verhaal begint te worden), is dan jammer maar dat had met meer te maken dan alleen de vestiging in Groningen.
0
Fedde
geplaatst: 23 mei 2013, 09:26 uur
Je hebt je punt gemaakt: Almere mag ook meedoen.
Voor de schaatssport geldt dat een ijsstadion in de regio natuurlijk wel z'n vruchten afwerpt op sportief gebied. Ik denk aan Yvonne van Gennip. Die zou zonder de ijsbaan in Haarlem nooit zo ver gekomen zijn. Voor de Friese deelnemers geldt dat natuurlijk ook. (Ritsma, Zandstra e.a.). Wat dat betreft zou het prachtig zijn als er in elke provincie een overdekte ijsbaan van formaat zou staan. Mijn kinderen hebben de afgelopen seizoenen schaatsen geleerd op de ijsbaan in Haarlem. Mooi dat het er is. En dan mogen de internationale wedstrijden van mijn part in Kazachstan gereden worden.
Of in Almere natuurlijk ...
Voor de schaatssport geldt dat een ijsstadion in de regio natuurlijk wel z'n vruchten afwerpt op sportief gebied. Ik denk aan Yvonne van Gennip. Die zou zonder de ijsbaan in Haarlem nooit zo ver gekomen zijn. Voor de Friese deelnemers geldt dat natuurlijk ook. (Ritsma, Zandstra e.a.). Wat dat betreft zou het prachtig zijn als er in elke provincie een overdekte ijsbaan van formaat zou staan. Mijn kinderen hebben de afgelopen seizoenen schaatsen geleerd op de ijsbaan in Haarlem. Mooi dat het er is. En dan mogen de internationale wedstrijden van mijn part in Kazachstan gereden worden.
Of in Almere natuurlijk ...
0
geplaatst: 23 mei 2013, 11:14 uur
Perzoonlijk zou ik er een heel groot voorstander van zijn om de Zeeuwse stranden compleet af te graven en het ene deel op te spuiten bij het Almeerder Zand en het andere deel bij Almere Haven - wordt Almere een echte badplaats, kunnen ze ook eens kennismaken met Duitse toeristen die tot dusverre nitsj in Almere te zoeken hadden, ook niet vanuit oogpunt van architectuur, i.c. Film- en Muziekwijk.
Beats me, wat hiervan de implicatie is.
Afgezien van het feit dat het apert onwaar is - de derde Talking Heads en de derde Roxy Music zijn gekend uiterst fraaie albums - heeft een degelijke zin iets te maken met mijn standpunt dat je bepaalde dingen beter zo kunt laten zoals ze zijn, niet alleen vanuit traditie- of cultuuroogpunt, maar ook vanuit kostenoverwegingen?
M.n. om die laatste alinea heb ik vreselijk moeten lachen: "serieus pogingen worden ondernomen om alle delen van Nederland bij de economische ontwikkeling (groei) te betrekken wil ik alleen maar ondersteunen".
We leven inmiddels in de 21e eeuw en de laatste keer dat ik econmische groei heb meegemaakt, was vlak na de eeuwwende. Regeren is vooruitzien en dat is destijds niet goed gedaan en hetzelfde dreigt nu weer met het ijsfestijn gebeuren - herinnert zich iemand nog de zeperd van de 5km baan die bij Biddinghuizen in de Flevopolder is aangelegd?
In 2007 aangelegd , in dec dat jaar van start (uiterst moeizaam) en in 2012 failliet - inmiddels wordt dit najaar een doorstart gemaakt. Ook dat uiterst pretentieuze plan heeft het gewoon niet waargemaakt. De geschiedenis dreigt zich gewoon te herhalen in - when will they ever learn - Malmere?
Beats me, wat hiervan de implicatie is.
musician schreef:
iemand die in de muziek vindt dat vanaf elk derde album bij een band over het algemeen een herhaling van zetten valt te constateren en de verveling gaat toeslaan.
iemand die in de muziek vindt dat vanaf elk derde album bij een band over het algemeen een herhaling van zetten valt te constateren en de verveling gaat toeslaan.
Afgezien van het feit dat het apert onwaar is - de derde Talking Heads en de derde Roxy Music zijn gekend uiterst fraaie albums - heeft een degelijke zin iets te maken met mijn standpunt dat je bepaalde dingen beter zo kunt laten zoals ze zijn, niet alleen vanuit traditie- of cultuuroogpunt, maar ook vanuit kostenoverwegingen?
M.n. om die laatste alinea heb ik vreselijk moeten lachen: "serieus pogingen worden ondernomen om alle delen van Nederland bij de economische ontwikkeling (groei) te betrekken wil ik alleen maar ondersteunen".
We leven inmiddels in de 21e eeuw en de laatste keer dat ik econmische groei heb meegemaakt, was vlak na de eeuwwende. Regeren is vooruitzien en dat is destijds niet goed gedaan en hetzelfde dreigt nu weer met het ijsfestijn gebeuren - herinnert zich iemand nog de zeperd van de 5km baan die bij Biddinghuizen in de Flevopolder is aangelegd?
In 2007 aangelegd , in dec dat jaar van start (uiterst moeizaam) en in 2012 failliet - inmiddels wordt dit najaar een doorstart gemaakt. Ook dat uiterst pretentieuze plan heeft het gewoon niet waargemaakt. De geschiedenis dreigt zich gewoon te herhalen in - when will they ever learn - Malmere?

0
geplaatst: 23 mei 2013, 11:53 uur
@ Stijn. En dan te bedenken dat hij in 1976 al een tijdje over the hill was.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 12:29 uur
Mjuman schreef:
Regeren is vooruitzien en dat is destijds niet goed gedaan en hetzelfde dreigt nu weer met het ijsfestijn gebeuren - herinnert zich iemand nog de zeperd van de 5km baan die bij Biddinghuizen in de Flevopolder is aangelegd?
Regeren is vooruitzien en dat is destijds niet goed gedaan en hetzelfde dreigt nu weer met het ijsfestijn gebeuren - herinnert zich iemand nog de zeperd van de 5km baan die bij Biddinghuizen in de Flevopolder is aangelegd?
Wie niet waagt zal ook niet winnen. Natuurlijk kun je altijd mislukte projekten opdissen maar daar staan ook weer minstens evenvele succesvolle tegenover.
Dat idee van die ijsbaan in Biddinghuizen was leuk maar het ontbrak aan winterweer.
Aan de andere kant is er in Almere een (overigens ook best mooie) nationale Sporthal neergezet, nu nog een beetje in de middle of nowhere. Fanatieke supporters kunnen zich er hun frustraties alleen uitleven op wat stuifzand.
Maar van de hal zelf is niets te zeggen. Ik vroeg mij nog af wie daar op af zou komen maar in no-time worden er in de multifunctionele hal inmiddels hele grote nationale en internationale wedstrijden van allerlei zaalsporten gespeeld. Finales zelfs.
Gloednieuw, het voldoet ook aan alle moderne eisen en ik heb ook hele goede ervaringen gehoord van de sporters.
Omdat blijkbaar de aanpassingen aan de rest van de omgeving geen rol speelt (woonwijken die moeten worden afgebroken of wat dan ook) is een nieuwe voorziening in Almere vrij gemakkelijk te realiseren.
Ik begrijp overigens, dat de plannen voor de nieuwe ijshal gaan worden gecombineerd met een grote voorziening voor de vele recreanten die op het ijs willen in Almere terwijl daar nu nog geen ruimte voor is.
Ik loop trouwens al jaren te hoop (inclusief boze brieven aan de gemeente Almere) dat er geen fatsoenlijk zwembad in de buurt is.
Misschien ligt hier dan gelijk een volgend project!

0
geplaatst: 23 mei 2013, 13:20 uur
trebremmit schreef:

Misschien de elfstedentocht ook maar in de randstad houden? Ligt zo lekker centraal.
Ja, want door heel de Randstad liggen ook zoveel kanalen waar je over kan schaatsen en dan heb je inderdaad zo'n mooi natuurlandschap, enzo. 

Mjuman schreef:
Waarom verbaast me dat nou niet dat iemand uit H'sum vindt dat Almere cerntraler ligt
Centrum? Kauw hier maar eens op: Het middelpunt en zwaartepunt van Nederland | HotspotHolland uitstapjes - Leuke dingen doen in Gelderland.
Je hebt inderdaad gelijk, Almere ligt in het Zuiden van Nederland en Heerenveen is het centrum van Nederland. Waarom verbaast me dat nou niet dat iemand uit H'sum vindt dat Almere cerntraler ligt

Centrum? Kauw hier maar eens op: Het middelpunt en zwaartepunt van Nederland | HotspotHolland uitstapjes - Leuke dingen doen in Gelderland.

Mjuman schreef:
Ah, en verder zijn er natuurlijk geen positieve voorbeelden te noemen van bedrijven die verhuisd zijn naar een andere locatie. Daarbij geldt niet dat het gefaald is (zo interpreteer ik je voorbeeld), omdat "KPN nou eenmaal in Den Haag hoort", maar om andere redenen. Iets met marktspreiding, leveranciers en kosten.Deze hele discussie doet me denken aan:
Mjuman schreef:
trebremmit schreef:

Een belachelijke redenering en dat weet je zelf ook wel. FC Den Haag, Den Haag zit al in de naam. Evenals de Elfstedentocht duidt op de elf steden in Friesland. Maar goed, dat de alternatieve Elfstedentocht ieder jaar in Oostenrijk gehouden wordt, is blijkbaar geen punt? (quote)

Friesland heeft echt niet het alleenrecht op schaatsen.
Worden de grote wedstrijden in Friesland gehouden, omdat ze in Friesland gehouden moeten worden? Of omdat daar het beste stadion staat, met de beste kwaliteit ijs, de beste hal en de beste faciliteiten voor de sporters? Me dunkt dat het om het laatste gaat.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 13:32 uur
Als er straks in Almere een beter stadion staat moet er daar gewoon geschaatst worden. Simple as that. De wedstrijden die in Thialf worden verreden hebben helemaal niks met de Elfstedentocht te maken. Het zijn NK's, EK's, WK's of wereldbekerwedstrijden. Waarom zouden die altijd in Friesland moeten worden verreden, zeker als dat stadion eigenlijk een beetje oud wordt.
Edit: Wat Chevy dus allemaal zegt.
Edit: Wat Chevy dus allemaal zegt.

0
geplaatst: 23 mei 2013, 17:16 uur
Schaatsen hoort bij Heerenveen(Friesland) als Wimbledon bij London, de TT bij Assen, Roland Garros bij Parijs enz, enz. Als je dat niet begrijpt dan houdt het op.
0
Hendrik68
geplaatst: 23 mei 2013, 17:25 uur
Als je zou schrijven dat de Elfstedentocht bij Friesland hoort OK. Pas sinds 1987 toen Thialf een hal kreeg is elke belangrijke wedstrijd echter in Heerenveen, veel te kort om dat een traditie te noemen. Daarvoor was het net zo vaak in Heerenveen als in bijvoorbeeld Den Haag, Assen of Deventer. Ik ben er zeker voor dat bepaalde tradties in ere worden gehouden, maar het alleenrecht op grote evenementen gaat me veel te ver. De "Hollanders" Ard en Keesie zijn net zo belangrijk voor de sport geweest als Thialf.
0
Cured
geplaatst: 23 mei 2013, 17:56 uur
Zou daar in de polder wel iemand naar dat schaatsen komen kijken behalve Greetje?
0
geplaatst: 23 mei 2013, 20:52 uur
Mjuman schreef:
Hans?
Hans?
We kunnen er wellicht een leuke mume meeting organiseren.
De vraag welke muziekliefhebbers hier naar schaatswedstrijden gaan kijken, lijkt mij niet zo heel erg opportuun.
Over het algemeen zijn hier platenbeurzen en concerten favoriet. Wat natuurlijk op zich niet zo heel erg merkwaardig is. Daarnaast zijn er op mume velen die zelf instrumenten spelen.
Dus, met alle respect, de aantallen "mume-ers die schaatswedstrijden bezoeken" lijkt mij sowieso al niet zo heel erg groot.
Er wil nog wel eens iemand naar een voetbalwedstrijd gaan, blijkt uit dit topic. Zelf een sportwedstrijd spelen is al vrij uitzonderlijk, wordt in ieder geval weinig gemeld.
Maar goed, in Thialf ben ik nooit geweest. De kans dat ik in Almere naar een schaatswedstrijd ga kijken neemt dan misschien met een factor 1000 toe....

0
geplaatst: 23 mei 2013, 21:02 uur
En muzikanten die schaatsen niet?
Ik ken er toevallig nog al wat die naast muziek maken ook schaatsen.
Trouwens schaatsen kijken is best leuk , vooral in Thialf , krijg je live muziek erbij.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 21:16 uur
Rudi S schreef:
Trouwens schaatsen kijken is best leuk , vooral in Thialf , krijg je live muziek erbij.
Een dweilorkest. Ik weet het niet, maar voor een beoordeling hang ik er in ieder geval niet de vlag voor uit.

trebremmit schreef:
Schaatsen hoort bij Heerenveen(Friesland) als Wimbledon bij London, de TT bij Assen, Roland Garros bij Parijs enz, enz. Als je dat niet begrijpt dan houdt het op.
Er zegt niemand, dat er niet meer geschaatst mag worden in Heerenveen of waar dan ook in Nederland.
Als de gemeente Parijs er geen zin meer in heeft, gaat Roland Garros naar een andere locatie of er komt een heel nieuw toernooi.
In feite, wordt er alleen gekozen voor een locatie waar het "Nederlands Elftal van het Schaatsen" (voorlopig) terecht gaat komen.
In welk stadion het Nederlands voetbalelftal speelt, is ook altijd vrij ongewis. Soms De Kuip, vaak ook de Arena. Daar wordt een beetje mee gemarchandeerd, iedereen moet door de KNVB een beetje te vriend worden gehouden.
Het is niet zo, dat Friesland hier na 300 jaar wordt onttroond of iets dergelijks. Omdat landelijke wedstrijden schaatsen in de loop van de tijd al op meerdere locaties zijn georganiseerd. Maar het heeft er wel mee te maken, dat zowel voetbal als schaatsen door het hele land als sport wordt beoefend. Fierljeppen, kaatsen of skûtsjesilen zullen ongetwijfeld in Friese handen blijven.

0
Fedde
geplaatst: 23 mei 2013, 21:49 uur
musician schreef:
Het is niet zo, dat Friesland hier na 300 jaar wordt onttroond of iets dergelijks. Omdat landelijke wedstrijden schaatsen in de loop van de tijd al op meerdere locaties zijn georganiseerd. Maar het heeft er wel mee te maken, dat zowel voetbal als schaatsen door het hele land als sport wordt beoefend. Fierljeppen, kaatsen of skûtsjesilen zullen ongetwijfeld in Friese handen blijven.
Dat is toch vreemd. Als er een goed businessplan ligt kan er toch gewoon geskûtsjesild worden op de Maas, de Kagerplassen of op het Haringvliet? Die Friezen willen ook altijd alles zelf houden. Het is niet zo, dat Friesland hier na 300 jaar wordt onttroond of iets dergelijks. Omdat landelijke wedstrijden schaatsen in de loop van de tijd al op meerdere locaties zijn georganiseerd. Maar het heeft er wel mee te maken, dat zowel voetbal als schaatsen door het hele land als sport wordt beoefend. Fierljeppen, kaatsen of skûtsjesilen zullen ongetwijfeld in Friese handen blijven.

0
geplaatst: 23 mei 2013, 22:25 uur
En Utrecht Europa in.

(maar dat doen ze allemaal in de zomerstop).
0
geplaatst: 23 mei 2013, 22:43 uur
Vandaag liet Utrecht zien dat de vijfde plaats meer dan verdient is. Toch knap hoe ze zich met beperkte middelen de laatste jaren staande weten te houden.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 22:52 uur
Toch geweldig voor die jongens?
Je moet nog een slag om de arm houden maar ik heb er voor Utrecht nooit aan getwijfeld.
Gezien hun optreden in de eredivisie dit jaar zou het volkomen terecht zijn. Ik ben benieuwd hoe er gereageerd gaat worden bij FC Twente, na de hoogstwaarschijnlijke uitschakeling en het missen van Europees voetbal.
Je moet nog een slag om de arm houden maar ik heb er voor Utrecht nooit aan getwijfeld.
Gezien hun optreden in de eredivisie dit jaar zou het volkomen terecht zijn. Ik ben benieuwd hoe er gereageerd gaat worden bij FC Twente, na de hoogstwaarschijnlijke uitschakeling en het missen van Europees voetbal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.