MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Rudi S schreef:
Nein, voor Duitsers
Maar daarmee toch ook per definitie tegen Duitsers deze wedstrijd?

Robben

Wat een held!

Mooi ook dat Munchen wint, vond ze dit seizoen het beste en aantrekkelijkste voetbal spelen.

Bayern verdiend gewonnen, Al heel het seizoen zijn ze in topvorm

Hendrik68 schreef:
Klopt helemaal. Maar ik hou er nooit zo van om direct na een nederlaag van je favoriete ploeg over al dan niet gegeven kaarten te praten. De overwinning van Bayern was gewoon dik verdiend, punt. Het was een matige pot voetbal, dat wel, maar dat lag zeker niet aan Bayern. Wel opvallend dat van de zogenaamde frisse wind in het Duitse voetbal vandaag helemaal niets te merken was. Het alom bekende vervelende gedrag was weer geheel in de stijl van de jaren 90. En het voetbal? Met 11 man achter de bal en gokken op de counter. Veel meer was het niet.

Hebben wij wel dezelfde wedstrijd gezien? Ik vond het juist een schitterende finale. Het is lang geleden dat een ploeg in de finale zo aanvallend speelde als Dortmund in het begin. Vooral de eerste helft was zeer goed. Het tempo lag constant hoog en er waren genoeg kansen. Het was ook duidelijk dat Dortmund dat hoge tempo van de eerste helft moest bekopen in de tweede.

De tweede helft was potiger en minder aantrekkelijk, maar dat is te verwachten als het spannend blijft.

Het mocht wel dat Robben zou scoren na zoveel kansen. Maar goed, die kansen dwong hij ook zelf af. Ik ben echt hartstikke blij dat, de stiekem toch wel onze, Arjen de assist en winnende goal maakte.

Cured
Running On Empty schreef:
De Duitsers scoren weer vlak voor tijd, let maar op
.Inderdaad, al was het een Nederlander in Duitse dienst . Ik vond het wel gaaf voor Robben, hij had toch erg veel druk op zijn schouders. Een keer de assist en de winnende treffer: top.

Hendrik68 schreef:
De overwinning van Bayern was gewoon dik verdiend, punt. Het was een matige pot voetbal, dat wel, maar dat lag zeker niet aan Bayern. Wel opvallend dat van de zogenaamde frisse wind in het Duitse voetbal vandaag helemaal niets te merken was. Het alom bekende vervelende gedrag was weer geheel in de stijl van de jaren 90. En het voetbal? Met 11 man achter de bal en gokken op de counter. Veel meer was het niet.

Bwa, dik verdiend vind ik nu ook niet. Ik vind niet dat ze Dortmund overrompeld hebben zoals ze dat bij Barça hebben gedaan in de halve finale. Maar het was wel een aantrekkelijke pot voetbal, met erg veel kansen aan beide kanten, wat het erg aangenaam net maakte om te kijken.

Neymar naar Barcelona

Hendrik68
Ik vind het heel simpel Dumb: Als je niet in staat bent 1 veldgoal te maken dan heb je nergens recht op.

Ik zie in de regel nooit CL voetbal, omdat ik door de week 's avonds werk. Ik heb de mooie verhalen over de halve finales alleen maar van horen zeggen. Daarom dacht ik deze finale een potje topvoetbal voorgeschoteld te krijgen. In die zin werd ik aardig teleurgesteld. Gewoon terug in de tijd. Ik zag niks bijzonders. Vooral erg veel mensen achter de bal. Ik vond beide verdedigingen behoorlijk zwak eigenlijk. Wellicht verklaart dat ook waarom er in Duitsland erg veel gescoord wordt. De commentator had het over dat Bayern iets van 90 en Dortmund iets van 80 goals hadden gemaakt in het reguliere seizoen. Het lijkt Nederland wel in dat opzicht.

Hendrik68 schreef:
Ik vind het heel simpel Dumb: Als je niet in staat bent 1 veldgoal te maken dan heb je nergens recht op.

Ik zie in de regel nooit CL voetbal, omdat ik door de week 's avonds werk. Ik heb de mooie verhalen over de halve finales alleen maar van horen zeggen. Daarom dacht ik deze finale een potje topvoetbal voorgeschoteld te krijgen. In die zin werd ik aardig teleurgesteld. Gewoon terug in de tijd. Ik zag niks bijzonders. Vooral erg veel mensen achter de bal. Ik vond beide verdedigingen behoorlijk zwak eigenlijk. Wellicht verklaart dat ook waarom er in Duitsland erg veel gescoord wordt. De commentator had het over dat Bayern iets van 90 en Dortmund iets van 80 goals hadden gemaakt in het reguliere seizoen. Het lijkt Nederland wel in dat opzicht.

Het is niet omdat het deze keer eens niet lukt om te scoren met een veldgoal dat ze het daarom niet verdienen. Met een beetje ongeluk voor Bayern, tikt Weidenfeller bij die eerste goal de voorzet van Robben nog net over de achterlijn. Veel hangt tijdens zo'n wedstrijd af van dat tikkeltje meer geluk hebben dan de tegenstander. Zowel Dortmund als Bayern hadden genoeg kansen om allebei recht te hebben op die cup, alleen had Dortmund pech met de afwerking terwijl Bayern dat wat minder had. Want zeg nu zelf, die goals van Bayern waren nu niet bepaald van wereldformaat, ik zou zelfs zeggen dat het een beetje frommelgoals waren.

Dat de verdedigingen (zeker in vergelijking met de halve finales) niet zo sterk waren, daar heb je wel gelijk in. En het magistrale voetbal van in de halve finales was het ook niet, maar ik vond het zeker toch één van de beste finales van de afgelopen jaren in de Champions League, met twee ploegen die er vol voor wilden gaan en die allebei erg aanvallend waren ingesteld. Zoals jij het echter verwoord is het precies alsof ze een dubbele gordel hadden voor hun goal en met 1 spits speelden die bij toeval op de counter eens kan aanvallen.

Stijn_Slayer
jassn schreef:
Neymar naar Barcelona

Heeft hij echt 54 miljoen gekost, zoals hier staat: Barça koopt 'koning van 21e eeuw': Neymar komend seizoen naast Messi :: nrc.nl ?

Ik hoop dat hij faalt.

Bayern had een iets langere adem dan Dortmund en begon de tweede helft feller aan de wedstrijd.

Ik heb zowel Weidenfeller als Neuer geweldig zien kiepen. In die tweede helft heeft Weidenfeller een paar grandioze reddingen verricht, hij leek haast niet te passeren. Neuer heeft persoonlijk voorkomen dat Bayern op achterstand zou komen in met name de eerste helft.

Maar goed, keepers zijn uiteraard ook van belang.
Ik geloof inderdaad, dat Robben in de tweede helft ook een andere rol kreeg toebedeeld dan in de eerste en dat dat net even dat extra's opleverde waardoor de balans richting Bayern omsloeg.

Mij kan het niet schelen wie er wint, maar alleen op basis van Ribery ga je op een gegeven ogenblik Dortmund de overwinning gunnen. Ik vind Ribery eigenlijk een beetje dissonant binnen het Bayern systeem. Voetballend is hij niet de sterkste en opgeteld bij zijn irritante gedrag zou ik zeggen tegen Bayern: in de uitverkoop er mee.

Robben gun ik echter deze winst wel, hij moet het alleen niet zo in het persoonlijke trekken.

Ai, ai Utrecht. Duimen voor ROE

Cured
Wat dan? Was de stand?

jassn schreef:
Neymar naar Barcelona

Cured
Leuk, spannend ! Goan Tukkies

Was net bijna 0-3 ook, Utrecht maakte een behoorlijk defensieve blunder daar.

Cured
Ok, Utreg is van de leg.

Zie net de bespreking in de rust. Om het even in perspectief te zetten, Utrecht speelde sterker en feller en had kansen. Twente scoort vervolgens in een paar minuten tijd twee ongelofelijke goals (afstandsschoten van +/- 25 meter) en dan staat het 0-2.

1-2 door Duplan binnen dertig seconden!

Bah. Misschien slaan de zenuwen een beetje toe.

Duimen inderdaad voor FC Utrecht!

Utreg Europa in.

Sowieso op basis van de eindstand in de eredivisie al terecht.
Ben benieuwd of dit alleen maar als tegenvaller gaat worden ervaren bij Twente of dat dit nog gevolgen heeft.

Gefeliciteerd ROE!

Hewitt!

AA Gent zal volgend jaar precies dan toch niet in Europa te bewonderen zijn. Na de 1-0 winst in de heenmatch tegen Standard Luik, staan ze nu al 4-0 in het krijt terwijl de eerste helft nog moet afgefloten worden. Die jonkies van Standard kunnen er wat van, vooral Mpoku dan!

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Heeft hij echt 54 miljoen gekost, zoals hier staat: Barça koopt 'koning van 21e eeuw': Neymar komend seizoen naast Messi :: nrc.nl ?

Ik hoop dat hij faalt.

Op teletekst staat 28 miljoen. En je hoopt natuurlijk alleen dat hij faalt omdat hij naar Barca gaat, als hij bij Madrid had getekend was je nu in de wolken

Stijn_Slayer
Sowieso. Bij Brazilië mag hij van mij de sterren van de hemel spelen, als hij bij Barcelona maar mislukt.

Moet zeggen dat ik ook niet echt blij ben met Neymar. Dat hij in Brazilië leuk kan voetballen met die matige verdedigers zegt niet veel natuurlijk. Zeker niet als je hem ziet verzuipen wanneer hij wel tegen goede verdedigers staat. Aan de andere kant kun je wel beter en sneller groeien als voetballer tegenover betere verdedigers en met goede voetballers om je heen. Ik ben benieuwd wat er van hem terecht komt.

musician schreef:
Sowieso op basis van de eindstand in de eredivisie al terecht.
Ben benieuwd of dit alleen maar als tegenvaller gaat worden ervaren bij Twente of dat dit nog gevolgen heeft. Gefeliciteerd ROE!

Thanks !! Topmiddag maar jezus wat waren die laatste 10 minuten spannend. Verder een wedstrijd gezien met een idd in de eerste 30 minuten superieur FC Utrecht. We gaan Europa in !!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:00 uur

geplaatst: vandaag om 16:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.