Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2013, 19:22 uur
Hopen dat Utregg een fatsoenlijk elftal op kan stellen volgend seizoen.
0
geplaatst: 26 mei 2013, 19:39 uur
Nicolage Rico schreef:
Ja dat hoop ik eveneens, ook voor Feyenoord trouwens

Ze hebben gewoon dik verdiend Europees voetbal behaald. Ik zie liever een club stranden in de Europa League die ondanks een nederlaag strijdt voor elke meter, dan een club die eerst alle moeite doet om Europa te halen om vervolgens vooral de B-keuzes te laten spelen zoals FC Twente en PSV hebben gedaan afgelopen seizoen. Nee daar heeft Nederland echt iets aan.
0
geplaatst: 26 mei 2013, 21:41 uur
Mooi dat FC Utrecht door is. Op basis van het einde van het seizoen de enige juiste winnaar van de play-offs.
Overigens wel grappig om de stand van de tweede helft van de Eredivisie te zien: Stand in de eredivisie | EredivisieStatistieken.nl
1. Ajax - 40
2. Feyenoord - 35
3. FC Utrecht - 35
4. PSV - 32
5. Vitesse - 29
6. Heerenveen - 27
7. FC Twente - 25
8. PEC Zwolle - 25
9. NAC - 24
Opvallend: eerste helft: NEC 7e, tweede helft 17e!
Overigens wel grappig om de stand van de tweede helft van de Eredivisie te zien: Stand in de eredivisie | EredivisieStatistieken.nl
1. Ajax - 40
2. Feyenoord - 35
3. FC Utrecht - 35
4. PSV - 32
5. Vitesse - 29
6. Heerenveen - 27
7. FC Twente - 25
8. PEC Zwolle - 25
9. NAC - 24
Opvallend: eerste helft: NEC 7e, tweede helft 17e!
0
geplaatst: 26 mei 2013, 22:42 uur
In de Galgenwaard werd vanmiddag verkozen tot man van de wedstrijd:
De Twaalfde Man

0
geplaatst: 27 mei 2013, 08:17 uur
chevy93 schreef:
7. FC Twente - 25
7. FC Twente - 25
Dat is dus 17 wedstrijden gespeeld, 25 punten. Op jaarbasis net iets meer punten dan wat FC Groningen er nu heeft gehaald.
Die Alfred Schreuder wordt dan wel zo enorm bewierrookt, moest en zou trainer worden ook al heeft hij niet eens de papieren, hij heeft zijn al even bewierrookte elftal nauwelijks tot daden weten aan te zetten.
Niet dat je in ieder geval zegt nou nou nou...... hier is een talent opgestaan dat met nieuw elan FC Twente heeft gebracht tot grootse hoogten. Nadat hij het stokje had overgenomen van McLaren en het in zijn eerste wedstrijd 0 - 2 werd tegen Ajax kreeg hij al een wat tobberige blik en die is vervolgens niet meer verdwenen. Geheel in lijn met de prestaties, dat wel.
Ik denk toch dat er wat meer komt kijken bij een succesvol trainerschap en dat er na McLaren (of eigenlijk stiekem daar al wat voor) een beetje deskundige trainer van enige reputatie had moeten worden aangetrokken. Na Ajax zei Schreuder dat de titelkansen voor FC Twente verkeken waren. Dus toen zaten ze nog in het stadium dat de Top 3 waarschijnlijk nog gewoon haalbaar was.
Dat FC Twente nu Europees voetbal mist lijkt mij daarom Munsterman persoonlijk aan te rekenen, bij elk gebrek aan het juiste initiatief na het ontslag van McLaren.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 09:07 uur
Gisteravond had Jan v. Halst het in Studio Voetbal erover dat FC Twente het "waarschijnlijk allemaal wel best vindt". Hoewel een beetje een rare uitspraak krijg ik datzelfde idee ook wel. Inderdaad, de titelkansen waren al snel verspeeld, ondanks dat er nog heel veel wedstrijden waren en de achterstand relatief klein was, wat je zegt.
Volgens mij waren ze bij FC Twente in maart al klaar met het seizoen.
Volgens mij waren ze bij FC Twente in maart al klaar met het seizoen.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 11:11 uur
Ik weet ook niet wat Schreuder momenteel doet, hoewel het er op lijkt dat hij gaat beginnen aan de CVB opleiding binnen de KNVB. Hij stond in ieder geval nu nog niet op het recente lijstje met geslaagden voor het noodzakelijke Diploma Coach Betaald Voetbal, in tegenstelling tot nijvere werkers/trainers van bijvoorbeeld clubs als Kozakken Boys en Be Quick.
Met een dergelijke selectie en begroting lijkt mij dat de financiële huishouding bij FC Twente wel rekent op enig internationaal succes. De weg die nu is ingeslagen is een spiraal naar beneden en volgens mij hebben ze nog steeds geen oplossing bij FC Twente. Behalve dan het mogelijkerwijs aantrekken van iemand die dan in ieder geval de vereiste diploma's heeft.
Ik las dat Robby Alflen van FC Utrecht ook was geslaagd
Maar als je als gediplomeerd trainer alleen je werk kunt doen met in je achterhoofd dat een club formeel gesproken liever een andere trainer heeft, die zich ook nog eens een keer daadwerkelijk met alles bemoeit, zal dat waarschijnlijk voor veel trainers (o.a. Bert Van Marwijk) reden zijn om af te haken.
Ik zie dat talent er bij Schreuder gewoon niet aan af, getuige ook de prestaties, maar wie ben ik.
Met een dergelijke selectie en begroting lijkt mij dat de financiële huishouding bij FC Twente wel rekent op enig internationaal succes. De weg die nu is ingeslagen is een spiraal naar beneden en volgens mij hebben ze nog steeds geen oplossing bij FC Twente. Behalve dan het mogelijkerwijs aantrekken van iemand die dan in ieder geval de vereiste diploma's heeft.
Ik las dat Robby Alflen van FC Utrecht ook was geslaagd

Maar als je als gediplomeerd trainer alleen je werk kunt doen met in je achterhoofd dat een club formeel gesproken liever een andere trainer heeft, die zich ook nog eens een keer daadwerkelijk met alles bemoeit, zal dat waarschijnlijk voor veel trainers (o.a. Bert Van Marwijk) reden zijn om af te haken.
Ik zie dat talent er bij Schreuder gewoon niet aan af, getuige ook de prestaties, maar wie ben ik.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:14 uur
Sijsling heeft het goed gedaan ja. Jammer dat er geen beelden van waren. Haase heeft zijn eerste set ook al te pakken.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 17:37 uur
Ik had vernomen dat Melzer in belabberde vorm is, dus deze overwinning had ik wel verwacht. De volgende ronde wordt veel interessanter. Twee spelers in vorm; een Nederlander vs. een gravelbijter.
0
geplaatst: 27 mei 2013, 19:27 uur
0
geplaatst: 27 mei 2013, 21:52 uur
Jammer van Monfils, zo'n beetje de enige Fransman die ik echt niks vind. Hoewel het wel één van de weinige spelers is die maar blijft lopen, jammer dat hij niet zo'n mooi karakter heeft als bv. Hewitt. Niet dat Berdych zo'n lieverdje is, overigens.
0
geplaatst: 29 mei 2013, 15:57 uur
Sijsling gaat weer lekker
Het is te hopen voor hem dat Gulbis - Monfils een lange en zware partij wordt, want dat zijn twee spelers in bloedvorm.
Het is te hopen voor hem dat Gulbis - Monfils een lange en zware partij wordt, want dat zijn twee spelers in bloedvorm.
0
geplaatst: 30 mei 2013, 00:30 uur
Nog gekke Belgen die wakker blijven deze nacht voor het oefenduel? 

0
geplaatst: 30 mei 2013, 00:47 uur
0
geplaatst: 30 mei 2013, 02:05 uur
2u11, wat een uur. Die Amerikanen toch.
Nog 6 minuutjes en we gaan die Amerikanen es tonen wat football écht is!
Nog 6 minuutjes en we gaan die Amerikanen es tonen wat football écht is!
0
geplaatst: 30 mei 2013, 04:11 uur
Mooie partij. Penalty voor de fout op Benteke had echt wel gemogen. En Lukaku had toch wel die goal mogen krijgen. Geen buitenspel mijn inziens! Je ziet ook aan die 2 dat ze veel hebben mogen spelen dit seizoen. Vooral Lukaku in 1ste helft was heel sterk.
0
geplaatst: 30 mei 2013, 09:29 uur
Net de hoogtepunten gezien en het lijkt me een verdiende zege voor onze Duivels. Het had zelfs nog hoger kunnen oplopen als die goal van Lukaku was goedgekeurd (zoals het ook hoorde) en die hands van de Amerikanen een penalty had opgeleverd. Zeker omdat bij dat laatste de hands waarvoor zij dan een penalty kregen toch een pak lichter was. Al bij al een mooie pot voetbal, maar het belangrijkste is dat ze tegen Servië de volle buit pakken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.